Narrow your search

Library

Odisee (40)

VIVES (25)

UCLL (24)

UGent (24)

KU Leuven (23)

Thomas More Mechelen (21)

UAntwerpen (21)

Thomas More Kempen (19)

VUB (19)

UCLouvain (18)

More...

Resource type

book (40)

audio (1)

digital (1)


Language

English (22)

Dutch (18)


Year
From To Submit

2023 (1)

2020 (2)

2017 (3)

2015 (1)

2014 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Multi
ABC doe je mee? Basiscursus Nederlands tot en met niveau A1
Author:
ISBN: 9789077698372 Year: 2008 Publisher: Leersum VanDorp Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een NT2-methode voor gealfabetiseerde anderstaligen die nog geen voorkennis van het Nederlands hebben. Het leidt op tot en met niveau A1. ABC - doe je mee? Is geschikt voor zelfstudie maar ook te gebruiken in groepen en is tevens een aansprekende cursus voor kinderen vanaf twaalf jaar. Aan de hand van liedjes wordt de luistervaardigheid getraind. Bij het boek wordt een audio-cd geleverd. De cursus is speciaal ontwikkeld met aandacht voor de eisen die worden gesteld aan aspirant inburgeraars die in het buitenland de inburgeringstoets moeten afleggen. De cursus bevat geen lastige grammaticale uitleg. De taalregels worden door middel van eenvoudige oefeningen getoond en stap voor stap aangeboden. Als hulpmiddel is een apart boekje verkrijgbaar met de vertalingen in het Engels, Spaans, Turks en Arabisch van alle woorden uit de lessen en de vertaling van alle instructies bij de oefeningen.


Book
Interlingual and intercultural communication : discourse and cognition in translation and second language acquisition studies
Authors: ---
ISBN: 387808272X 9783878082729 Year: 1986 Volume: 272 Publisher: Tübingen : Narr,


Book
Conditions for second language learning : introduction to a general theory
Author:
ISBN: 0194370631 9780194370639 Year: 1989 Publisher: Oxford [etc.] : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Second language acquisition.
Author:
ISBN: 019437212X 9780194372121 Year: 2008 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Achieving success in second language acquisition
Authors: --- ---
ISBN: 0521837510 052154663X 9780521837514 9780521546638 9780511610431 0511113420 9780511113420 0511122004 9780511122002 0511111894 9780511111891 0511112912 9780511112911 0511610432 1280149728 9781280149726 0511198612 9780511198618 0511324049 9780511324048 110715037X 9786610149728 Year: 2005 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This clear and informative textbook is designed to help the student achieve optimal success as a language learner and user. Aimed at beginning to intermediate undergraduates and above, it teaches students to understand their own preferences in learning, to develop individual learning plans and approaches, and to select appropriate learning strategies. The authors - all leading experts in language teaching - base their advice on theories of learning, cognition, and memory, concepts which they explain in simple and accessible terms. The book is divided into three sections - learning, language, and communication - and provides students with communicative strategies for use in real-life interaction with native speakers. Each chapter contains an overview and review section, with learning activities that students can carry out by themselves, in groups, or in the classroom. Equally suitable for use both by individuals and as a class text, this book will become an invaluable resource for all language learners.

Second language learning : theoretical foundations
Author:
ISBN: 0582218861 9780582218864 Year: 1994 Publisher: London ; New York, NY : Longman,


Book
Understanding second language acquisition
Author:
ISBN: 9780194422048 0194422046 Year: 2015 Publisher: Oxford Oxford University Press


Book
Het meertalige kind
Author:
ISBN: 9789088509872 9088509875 Year: 2020 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meertaligheid is een hot item, een van de speerpunten in het advies voor herziening van het onderwijscurriculum. Iedereen heeft er een mening over maar in werkelijkheid bestaat er nog veel onwetendheid. De primaire doelstelling van Het meertalige kind is om professionals die dagelijks met meertaligheid en meertalige kinderen werken zoals beleidsmakers, leerkrachten, pedagogisch medewerkers, logopedisten, medewerkers ouder- en kindcentra en alle anderen die met meertaligen te maken hebben, kennis te laten maken met alle aspecten van meertaligheid. Hoe functioneren kinderen die meertalig opgroeien? Wat zijn de knelpunten en hoe zijn die op te lossen?In deel een van het boek geeft de auteur een uiteenzetting van de stand van zaken en beleid omtrent meertaligheid. Welke vooroordelen en angsten leven er en hoe zit het met het fenomeen taalachterstand? Deel twee zoemt in op het meertalige brein. Hoe ziet dat eruit? Welke rol speelt taal voor een meertalig kind? Hoe zit het met de multiculturele identiteit? Deel drie gaat over het meertalige kind in zijn omgeving. Thuis, bij het consultatiebureau, in zijn vrije tijd, in de voorschoolse voorziening, op school en bij de logopedist.(https://www.standaardboekhandel.be/p/het-meertalige-kind-9789088509872)


Book
Linguistics and second language acquisition
Author:
ISBN: 0333555333 0333555341 9780333555347 Year: 1993 Volume: vol *1 Publisher: Basingstoke, UK : MacMillan,


Book
Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by