Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- (075)91 --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography --- Schoolbooks - Didactic material --- Aardrijkskunde --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Cartografie --- Klimaat --- Plantengroei --- Wereld --- Bevolking --- Technisch secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Reliëf --- Rivieren --- Verstedelijking --- Rivier
Choose an application
In dit boek neemt Stefaan Vandist je mee op een pelgrimstocht. De route leidt langs creatieve broedplaatsen waar de toekomst al in de steigers staat. Vaak zijn het verschillende organisaties die als een soort 'coalition of the willing' een voorhoede vormen in de transitie naar toekomstbestendige voedselsystemen, mobiliteit, energie, materiaalgebruik of stadsontwikkeling. De stip aan de horizon is niet alleen een samenleving die duurzamer is, maar ook aantrekkelijker om in te leven.Pretopia gidst je langs 33 innovatiepaden die geplaveid zijn met bestaande en schaalbare oplossingen waarmee je meteen aan de slag kunt gaan. Tijdens de reis worden ook 9 methodische sleutels aangeleverd om je eigen Pretopie te creëren. Een wat? Een Pretopie is een periode en een plek waar je grip krijgt op de toekomst om er daarna zelf constructief aan bij te dragen.https://www.lannoo.be/nl/pretopia
Duurzame ontwikkeling. --- Ethisch ondernemen. --- Organization theory --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- groene economie --- ondernemen --- Environmental protection. Environmental technology --- Business management --- Toekomstvisie --- Duurzaam ondernemen --- Mobiliteit --- Voeding --- Welzijn --- Empowerment --- Verstedelijking --- Stadsvernieuwing --- Klimaatbeleid --- Maatschappijkritiek --- Economie --- Ethisch ondernemen --- Duurzame ontwikkeling --- Circulaire economie
Choose an application
Winner of the EDRA book prize for 2012.In cities around the world, individuals and groups are reclaiming and creating urban sites, temporary spaces and informal gathering places. These 'insurgent public spaces' challenge conventional views of how urban areas are defined and used, and how they can transform the city environment. No longer confined to traditional public areas like neighbourhood parks and public plazas, these guerrilla spaces express the alternative social and spatial relationships in our changing cities. With nearly twenty illustrated case studi
Urbanization --- Public spaces --- Public places --- Social areas --- Urban public spaces --- Urban spaces --- Cities and towns --- Cities and towns, Movement to --- Urban development --- Urban systems --- Social history --- Sociology, Rural --- Sociology, Urban --- Urban policy --- Rural-urban migration --- Environmental planning --- comprehensive plans [reports] --- public spaces --- openbare ruimte --- ruimtelijke ordening --- 7.08 --- 711.4 --- 711.61 --- 712.25 --- 911.375.9 --- 911.375.9 Verstedelijking. Stadsverval. Ontvolking van steden --- Verstedelijking. Stadsverval. Ontvolking van steden --- 712.25 Planologie van openbare groenvoorzieningen: parken; plantsoenen --- Planologie van openbare groenvoorzieningen: parken; plantsoenen --- 711.61 Stadsplanning: pleinen; open ruimten --- Stadsplanning: pleinen; open ruimten --- 711.4 Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw --- Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw --- Installaties (kunst) --- Stedenbouw --- Openbare ruimte --- Publieke ruimte
Choose an application
De relatie tussen de gebouwde stad en stadscultuur wordt door denkers, zoals sociaal wetenschappers, en door de makers-ontwerpers van een stad, op uiteenlopende manieren verklaard en benaderd. Ondanks de professionele versnippering gebruiken beide disciplines ook vergelijkbare begrippen, die verwijzen naar mentale processen en suggereren dat de stad een denkbeeld is. De psychologie van de stad laat, vanuit het perspectief van een stadswandeling, zien op welke manier het denkbeeld van de stad zich in ons hoofd nestelt. Hoe werkt onze perceptie van de stad? Op welke manier slaan we ervaringen op in het geheugen? En welke betekenissen kennen we toe aan een stad? De gedragstechnologie van het brein leert dat onbewuste herinneringen vaak het beeld bepalen dat we van straten of buurten hebben. Het onbewuste zorgt er vaak voor dat menselijke keuzes niet gebaseerd zijn op rationeel, gecalculeerde inzichten. Het mag dus niet verbazen dat het denkbeeld van de stad niet louter door ervaringen tijdens een stadswandeling tot stand komt, maar dat ook film, televisie, stripverhalen en andere visuele media hierbij een belangrijke rol spelen.Dit boek gaat dieper in op de mentale processen die het denkbeeld van een stad bepalen. Het is een prikbord voor iedereen die onderzoek wil doen naar de stad en stedelijke cultuur. Uit recent psychologisch onderzoek blijkt dat de rol van het onbewuste een prominentere plaats heeft in het menselijk functioneren dan voorheen werd gedacht. Dit onderzoek is ook gebaseerd op het principe van het wilde denken, waarbij het uitputtend observeren en systematisch inventariseren van betrekkingen en verbindingen in wijken en buurten met een fotocamera gebeurt.
stedelijk leefmilieu --- stadscultuur --- steden --- Environmental planning --- stadsontwikkeling --- sociale psychologie --- Philosophy and psychology of culture --- Psychology --- City and town life --- Netherlands --- Psychological aspects --- Stadsontwikkeling. --- Psychologie --- Steden --- Denkontwikkeling --- Zintuiglijke waarnemingen --- Stadsvernieuwing --- Beeldvorming --- Ruimtelijke ordening --- Sociologie --- Stadssamenleving --- Verstedelijking --- Stad --- Zintuiglijke waarneming --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- aardrijkskunde --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.5 --- schoolboeken --- Aardrijkskunde --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- 485.6 --- 91 <07> --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Aardrijkskunde. Geografie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Bevolking --- Ecologie --- Industriële landschappen --- Verstedelijking --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- #BSCH: vak: aardrijkskunde
Choose an application
China's rise as a global power is one of the major economic and political developments of the past fifty years. One seemingly inevitable outcome of industrialization is urbanization, and this definitive study surveys the key aspects of China's massive wave of urbanization with an emphasis on the changes to the quality of life of urban dewellers. With contributions from authors in a variety of fields, Aspects of Urbanization in China creates a resonant and rich portrait of China's global ambitions, as well as their culture, architecture, and economy. While the volume deals with disparate aspects of urbanization, the articles included are unified by a deep concern for Chinese citizens.
China -- Social conditions. --- Urbanization -- China. --- Urbanization --- Sociology & Social History --- Social Sciences --- Communities - Urban Groups --- China --- Social conditions. --- Cities and towns, Movement to --- Urban development --- Urban systems --- Cities and towns --- Social history --- Sociology, Rural --- Sociology, Urban --- Urban policy --- Rural-urban migration --- verstedelijking --- china --- sociology --- sociologie --- Global city --- Globalization --- Guangzhou --- Hong Kong --- Shanghai
Choose an application
De leerstof is ingedeeld in vijf grote thema's. Elk thema begint met enkele gele bladzijden met - duidelijke doelen: wat moet ik kennen? wat moet ik kunnen? - een begrippenlijst - een mindmap Op de witte bladzijden wordt de leerstof opgebouwd door middel van heel wat oefeningen. Gaandeweg wordt zo de theorie aangebracht en de vaardigheden ingeoefend. Achter de vijf thema's vind je nog een bundel met - de jaartaak 'voel de polsslag van de actualiteit' - de technieken - de wereldreferentiekaart
Aardrijkskunde ; secundair. --- (075)91 --- aardrijkskunde --- leerboeken --- 485.5 --- schoolboeken --- 950.9 --- Aardrijkskunde --- 485.6 --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2016 --- secundair onderwijs --- didactiek van de aardrijkskunde --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Bevolking --- Ecologie --- Industrie --- Verstedelijking --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Communicatietheorie
Choose an application
100 jaar! De opleidingen sociaal werk van Erasmushogeschool Brussel en Odisee bestaan tien decennia. Dit eeuwfeest verdient een publicatie. In ?Stemmen voor de stad? presenteren beide opleidingen een selectie van thema?s waarmee ze woorden geven aan wat nodig is om relevant stedelijk sociaal werk te leveren.De thema?s van de zes hoofdstukken beslaan een aantal hedendaagse uitdagingen voor stedelijk sociaal werkers: politiserend werken, inclusie en arbeidsmarkt, intercultureel sociaal werk, burgerinitiatieven, stedelijke ecologie en huisvesting en tenslotte digitalisering.In deze publicatie maken inspirerende stemmen, denkers en doeners uit binnen- en buitenland met een scherpe pen, een lezing van en voor de stad. In zes hoofdstukken gaan onderzoekers en ervaren praktijkwerkers, van wie het denken en de praktijk geworteld is in de stad, aan de slag.Hun analyses en voorbeelden scheppen een beeld van wat stedelijk sociaal werk vandaag én morgen kan en moet betekenen; niet enkel theoretisch en abstract, maar ook praktisch en concreet. Het is een lezing van mogelijkheden en het delen van kennis, gedragen door een historisch bewustzijn. Laat ?Stemmen voor de stad? in de verhalen, de ezelsoren of koffiekringen een inspiratie en een stem voor actie worden.https://politeia.be/nl/publicaties/272776-stemmen+voor+de+stad+perspectieven+op+stedelijk+sociaal+werk
Brussel --- Sociaal werk --- Stedelijkheid --- Sociology of environment --- Social welfare methods --- sociale ecologie --- methoden van het sociaal werk --- stedelijk beleid --- stedelijk leefmilieu --- culturele diversiteit --- burgerparticipatie --- Sociaal werk; stad. --- Maatschappelijk werk --- Straathoekwerk --- Arbeidsmarkt --- Discriminatie --- Burgerinitiatief --- Diversiteit --- Duurzaamheid --- Ecologie --- Digitalisering --- Verstedelijking --- Sociaal werk (beroep) --- Politiserend werken --- Inclusie --- 660 Welzijn --- 587 Stedenbeleid --- books
Choose an application
With this book, Robert McDonald offers a comprehensive framework for maintaining and strengthening the supporting bonds between cities and nature through innovative infrastructure projects. It's time to think differently about cities and nature. More people than ever live in cities, and all of this urban growth, along with challenges of adapting to climate change, will require a new approach to infrastructure if we're going to create livable urban places. After presenting a broad approach to incorporating natural infrastructure priorities into urban planning, he focuses each following chapter on a specific ecosystem service. He describes a wide variety of benefits, and helps practitioners answer fundamental questions about how to use natural infrastructure to create communities that are more resilient and livable.
Environmental protection. Environmental technology --- environment --- milieubeheer --- Ruimtelijke ordening --- Urbanisatie (stedelijke omgeving, verstedelijking) --- Duurzame ontwikkeling --- Klimaatverandering --- 711.1 --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Environment. --- Environment, general. --- Balance of nature --- Biology --- Bionomics --- Ecological processes --- Ecological science --- Ecological sciences --- Environment --- Environmental biology --- Oecology --- Environmental sciences --- Population biology --- Ecology
Choose an application
This first textbook on the topic of gentrification is written for upper-level undergraduates in geography, sociology, and planning. The gentrification of urban areas has accelerated across the globe to become a central engine of urban development, and it is a topic that has attracted a great deal of interest in both academia and the popular press. Gentrification presents major theoretical ideas and concepts with case studies, and summaries of the ideas in the book as well as offering ideas for future research.
Gentrification. --- Gentrification --- Embourgeoisement (Urbanisme) --- Case studies. --- Cas, Etudes de --- 711.164 --- Stedenbouw ; denken over --- Stedenbouw ; wijken ; sociale aspecten --- Stadsontwikkeling ; woonwijken ; wijken ; opwaardering --- 316.34 --- 911.375.9 --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; stadssanering --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; denken over de stedenbouw --- Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- Planologie: saneringsplannen --- Stadsplanning: woonwijken; woonsectoren --- Verstedelijking. Stadsverval. Ontvolking van steden --- 911.375.9 Verstedelijking. Stadsverval. Ontvolking van steden --- 711.58 Stadsplanning: woonwijken; woonsectoren --- 711.164 Planologie: saneringsplannen --- 316.34 Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- Urban renewal --- 711.4(A) --- 911.3:30 --- 711.58 --- 911.375.6 --- Model cities --- Renewal, Urban --- Urban redevelopment --- Urban renewal projects --- City planning --- Land use, Urban --- Urban policy --- Sociale geografie --- Indeling van stedelijke vestigingen.Stadswijken. Delen van steden --- Social geography --- Geografie --- Bewoning en leefgemeenschap.
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|