Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hulpverleners werken doorgaans vanuit een probleem, hanteren richtlijnen, en proberen iets op te lossen. Hierbij is het minder gebruikelijk om rekening te houden met de betekenisgeving van problemen en wordt de betrokkene soms onvoldoende gezien om wie hij is en wat hij kan. Dit boek gaat uit van persoonlijke diagnostiek waarbij autonomie en uitgaan van mogelijkheden om te veranderen ? iemands kwaliteiten en krachten -, het uitgangspunt zijn.In Krachtgericht werken wordt uitgegaan van het persoonlijke contact als een stevige en noodzakelijke basis. Daarbij is een zekere mate van wederkerigheid nodig. Hoe bouw je deze contacten op ook met lastig benaderbare en/of boze mensen en hoe geef je daar sturing aan? Het gaat niet alleen om het goed toe doen, maar ook om het Goede te doen.In het praktijkboek komen diverse invalshoeken, methoden en benaderingswijzen aan bod die als handvatten dienen om in de weerbarstige praktijk iemand vanuit een persoonlijke benadering te ondersteunen. Naast gesprekstechnieken gaat het ook om positieve gezondheid en psychologie, oplossingsgericht werken en eigen kracht. Het boek is bedoeld voor alle professionals en studenten in de geestelijke gezondheidzorg, in wijkteams en voor 1e lijnswerkers zoals de POH.Bron: https://www.epo.be/nl/sociaal-werk/3741-krachtgericht-werken-9789088507892.html
diagnostiek (geneeskunde) --- welzijnswerk --- psychiatrische diagnostiek --- patiënt-verpleegkundige relatie --- psychiatrische verpleegkunde --- Sociology of social welfare --- welzijnswerk, methoden --- 604.82 --- verpleegkundige diagnose --- Persoonlijke diagnostiek --- 616.083.65/24 --- 361.1 --- geestelijke gezondheidszorg --- psychosociale hulpverlening --- 364.044 --- Psychosociale hulpverlening --- Persoonlijkheidspsychologie --- Diagnostiek --- persoonlijke ontwikkeling --- 159.92 --- Hulpverlening --- Hulpverleners --- Zelfanalyse --- Positieve psychologie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechnieken --- Beslissingsbekwaamheid --- Persoonlijke ontwikkeling --- Geestelijke gezondheidszorg --- Krachtgericht werken --- PXL-Healthcare 2020 --- persoonlijke effectiviteit --- oplossingsgericht werken --- eerstelijnsgezondheidszorg --- Hulpverlener --- Gesprekstechniek --- Methodiek --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Welzijnswerk
Choose an application
Recente ontwikkelingen in de verpleegkunde, zoals aandacht voor research-based nursing en onderwijs, de ontwikkelingen van standaarden en classificaties en klinische besluitvorming dragen ertoe bij dat verpleegkundigen hun denken en handelen leren verwoorden, verklaren, verantwoorden en verbeteren in relatie tot een steeds veranderde praktijk van verplegen.Reflectie op de eigen praktijkvoering en die van anderen wordt beschouwd als een integraal onderdeel van verplegen. Door toepassing van reflectie kan de verpleegkundige zich ontwikkelen tot een kritisch, analytisch beroepsbeoefenaar die eigen beroepsmatig handelen kan onderbouwen vanuit kennis en nieuwe kennis kan ontwikkelen waardoor de kloof tussen theorie en praktijk kleiner wordt. Er zijn vele definities van reflectie. Volgens Vermunt (1992) is het reflecteren een metacognitieve vaardigheid, waarbij de persoon nieuwe kennis en inzichten opdoet op basis van een doorgemaakte situatie. Door de situatie te analyseren en de handelingswijze, de ontstane gevoelens en de gebruikte kennis te overdenken kan nieuwe kennis ontstaan die in een andere soortgelijke situatie gebruikt kan worden.Het reflecteren is een proces dat aangeleerd kan worden. Hiervoor bestaan verschillende methoden en modellen. Tevens kunnen de uitkomsten van reflectie vastgelegd worden in verschillende hulpmiddelen, zoals een logboek, port-folio of dagboek1. Inleiding.2. Reflectie in de verpleegkundige beroepsuitoefening.3. Opvattingen over leren en reflecteren.4. Het leerproces van het reflecteren.5. Modellen en methoden voor reflectie.6. Middelen coor reflectie7. Ethiek en reflectie.8. Reflectie en cultuurverschillen.9. Reflectiemodellen in de praktijk.
613.3 --- beroepsuitoefening --- cultuurverschillen --- ethiek --- leerprocessen --- reflectievaardigheid --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Beroep en opleiding --- 613.3 Beroep en opleiding --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- kwaliteitsbewaking --- reflectie --- sociale vaardigheden --- transculturele verpleegkunde --- beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Kwaliteit van de gezondheidszorgen --- 616.083 --- Leerdoelen --- Verpleegdoel --- 613.2 --- beroepsuitoefening (gez) --- didactisch proces (gez) --- ethiek (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- pedagogiek (gez) --- verpleegkunde (gez) --- zelfstudie (gez) --- 616.083 ) Verpleegkundig beroep --- vaardigheden --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige opleiding --- zelfanalyse --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nursing --- Qualité des soins de santé --- 61:37 --- Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 616-083 --- 616.083.5 --- Reflectief denken --- Didactisch proces (leerproces) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- Culturele antropologie --- (verpleegkundig) --- Moraal (ethiek) --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- evidence-based nursing
Choose an application
Een professionele beroepshouding gaat verder dan beroepscompetenties en heeft te maken met vragen als: hoe bereik ik mijn doelen, hoe gedraag ik me in mijn beroep, hoe kom ik over bij anderen, hoe communiceer ik met anderen en hoe kan ik mijn omgeving beïnvloeden? Dit boek ondersteunt het vinden van antwoorden op deze vragen. Het boek biedt onderwerpen zoals het stellen van eigen doelen, het opbouwen van een persoonlijk netwerk, communicatieve vaardigheden, logisch redeneren, samenwerken in een team en het verbeteren van een eerste indruk. Maar ook aan onderwerpen zoals ethiek en beroepscodes, zelfanalyse, omgaan met cultuurverschillen, time- en stressmanagement maar ook omgaan met collega's en ongewenst gedrag.
Didactiek. --- Competenties --- Sociale vaardigheden --- onderwijs. --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- Organization theory --- communicatievaardigheden --- sociale vaardigheden --- competentiemanagement --- Higher education --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- 489.4 --- HBO --- beroepshouding --- beroepsonderwijs --- communicatie --- competentie-management --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- ethiek --- netwerken --- portfolio's --- teamwerk --- time-management --- 484.2 --- 489.3 --- Beginnende leraren --- Beroepsethiek --- Beroepssecundair onderwijs --- Communicatievaardigheden --- Cultuurverschillen --- Groepsdynamica --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Professionele ontwikkeling --- Samenwerking --- Teamcommunicatie --- 658.017 --- Sociale vaardigheden op het werk --- 484.2 ) Onderwijsstrategieën - s.o --- beroepssecundair onderwijs --- 305.8 --- 316.77 --- 489.59 --- Sociale competenties --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- ethiek (moraal) --- lichaamstaal --- reflectie --- samenwerking --- sociale netwerken --- welzijnswerk --- Competentiegericht opleiden --- S20080052.JPG --- competentieontwikkeling --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- 371.3 --- 658.37 --- 007 --- Carrièremanagement --- Professionalisering --- Teamwerk --- Ethiek --- Interculturele communicatie --- Netwerkvorming --- Personeelsmanagement --- Vaardigheidstraining --- Beroepsprofielen --- Beroepshouding --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfanalyse --- Timemanagement --- Stress --- Netwerken --- Diversiteit --- 370.030 --- Netwerk (relationeel) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Competentie --- Beroepsprofiel --- Professionele houding --- Netwerk (ict) --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|