Listing 1 - 10 of 94 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Instrumenten voor begeleide zelfstudie belicht de thematiek van de zelfwerkzaamheid en de begeleide zelfstudie vanuit een zeer specifieke invalshoek. Er wordt gefocust op de instrumenten die de student en de docent kunnen helpen bij minder of meer begleide vormen van zelfstudie.
Hoger onderwijs. --- Zelfstudie. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- higher education --- Teaching aids --- studeren --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Belgium --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- E100055.jpg --- leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- studiemethode --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:316.334.1O440 --- Academic collection --- C6 --- #A0105A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Zelfstudie --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Zelfstudie --- 37.041 --- 371.31 --- 371.6 --- 378.147 --- België --- hoger onderwijs --- 489 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 450.8 --- 454.21 --- 489.4 --- 489.5 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Softwareprogramma --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- didactisch materiaal --- evaluatie --- leren --- leren leren --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- softwareprogramma --- studiebegeleiding --- tijdschriften --- 371.39 --- 371.395 --- 493.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Studeren --- Studiemethode --- Studievaardigheden --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- h.o.: zelfstudie (ler) --- studiemethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- 371.386 --- Leermiddelen --- Software --- Studiemethoden --- Zelfstandig studeren --- Zelfstandig werken --- zelfstandig leren --- 371.21 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Studiemethodiek --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Onderwijs voor volwassenen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Leerprocessen --- 370.040 --- #A0105A. --- #KVHA:Zelfstudie. --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs. --- #KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Zelfstudie. --- #SBIB:041.GIFT. --- 370.040. --- 720 Onderwijs. --- Academic collection. --- Didactische werkvormen. --- Evaluatie. --- Softwareprogramma. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes (Studievaardigheden). --- Studievaardigheden. --- Zelfstandig leren. --- Zelfstandig werken. --- didactiek. --- didactisch materiaal. --- evaluatie. --- hoger onderwijs. --- leren leren. --- leren. --- onderwijs. --- onderwijsfilosofie. --- softwareprogramma. --- studiebegeleiding. --- studiemethoden. --- tijdschriften. --- zelfstandig leren. --- zelfstudie. --- Onderwijsgedrag: algemeen. --- Algemene vraagstukken van didactiek en methode. --- Methodiek van het studeren. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Didactiek. --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs). --- Onderwijs voor volwassenen. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerproces
Choose an application
PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- gezondheidszorg --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Relaties --- Zakelijke communicatie --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- sociale vaardigheden --- zelfstudie --- Relatie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Choose an application
Didactics --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- studeren --- zelfstudie --- communicatievaardigheden --- loopbaanontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Communicatie --- Persoonlijk ontwikkelplan --- Reflectie --- Communicatie --- 489.5 --- persoonlijke ontwikkeling --- communicatie --- competenties --- 159.9 --- Psychologie
Choose an application
Waarom zorgt zelfsturing voor diepgaander leren?Hoe creëer je als leraar een foutvriendelijk en positief klasklimaat?Op welke manier bewaak je het evenwicht tussen sturen en zelfsturing?In een snel veranderende maatschappij is zelfsturend leren een van de belangrijkste vaardigheden die we kinderen moeten meegeven. Leerlingen met meer zelfsturend vermogen leren sneller en effectiever lezen, leren en schrijven. Ook op volwassen leeftijd blijven ze daarvan de voordelen ondervinden.Zelfsturing in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen brengt het wat, hoe en waarom van zelfsturing samen. Dit boek leert je de klasorganisatie en begeleiding van leerlingen op een nieuwe manier aan te pakken. Bovendien krijg je de nodige screeningsinstrumenten mee om je leeromgeving en leerkrachtstijl onder de loep te nemen. Pas de verschillende basistechnieken meteen toe in je les en ontdek zo het enorme potentieel van zelfsturing voor je klas en school.Bron: achterflap
zelfsturing --- 370.02 --- zelfsturend leren --- Zelfstudie --- Basisonderwijs --- Zelfsturing --- Zelfsturend leren --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Didactics --- leerstrategieën --- motivatie --- aandacht --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsorganisatie --- didactiek
Choose an application
De aandacht voor 'activerende didactiek' en 'zelfstandig leren' is de laatste tien jaar sterk toegenomen. In dit boek wordt een project beschreven waarin leraren en lerarenopleiders gezamenlijk op zoek gaan naar manieren om leerlingen actief te laten denken binnen hun specifi eke schoolvak. Werkzame bestanddelen die het zelfstandig leren denken in het schoolvak bevorderen, worden opgespoord en nader bekeken. Eveneens wordt ingegaan op vijf vuistregels die het leren, zowel van leraren als van lerarenopleiders, kunnen bevorderen. In het verlengde worden een aantal veelgehoorde misverstanden over actief en zelfstandig leren besproken. Naast reflectie op ervaringen en resultaten van het project, biedt het boek bruikbare handvatten om onderzoek en ontwikkeling naar het leren denken in het schoolvak te bevorderen in eigen klas en school. (Bron: covertekst)
zelfstudie --- leren leren --- Didactics --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactiek --- departement Lerarenopleiding 10 --- zelfsturend leren --- Didactiek ; algemeen --- Zelfstandig leren --- Leerproces --- Lerarenopleiding --- Leraren --- Zelfstandig werk --- didactiek --- zelfstandig leren --- leerprocessen --- 450.8 --- Schoolvakken --- 104322.jpg --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie --- Secundair onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. (Bron: covertekst)
Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Studiemethode --- Organisatieleer --- Ervaringsleren --- Zelfsturend team --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:003.IO --- #PBIB:2000.4 --- organisatiepsychologie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organisatieleer: algemene werken --- 65.013 --- 371.21 --- Bedrijfsopleidingen
Choose an application
Dit draaiboek begeleidt docenten bij het concipiëren van geschikt cursusmateriaal. In acht stappen wordt beschreven en via praktijkvoorbeelden getoond hoe traditioneel cursusmateriaal omgeturnd kan worden tot gelaagde openleerpakketten. Deze aanpak bevordert differentiatie bij de gebruiker.
Lerarenopleiding --- Zelfstudie. --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- Computer assisted instruction --- didactische processen --- zelfstudie --- didactische werkvormen --- Curriculum development --- leermiddelen --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Studeren --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfgestuurd onderwijs --- 450.8 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Kolb, David --- Leerlingbegeleiding --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Zelfevaluatie --- Zelfstandig leren --- 454.2 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Leerproces --- Leerpyschologie --- Onderwijsvernieuwing --- Open leerpakketten --- Open leren --- Secundair onderwijs --- 371.671 --- Cursussen --- Materialen --- Onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Open hoger onderwijs (open universiteit) --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- Studiemethode --- Opvoeding
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics --- leerstoornissen --- studiemethoden --- Study methods --- #psyc:gift 1996 --- #PBIB:gift 2001 --- #PBIB:2001.3 --- Onderwijsleerstrategieën --- Studievaardigheden --- 371.39 --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren --- studiemethode --- leerpsychologie --- didactiek --- zelfstudie --- didactiek: doelstellingen --- 371.21 --- 159.95 --- 371.3 --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 370.02
Choose an application
School management --- Teaching --- Didactics --- didactische werkvormen --- zelfstudie --- Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:gift 2000 --- zelfstandig leren --- didactiek --- 454 --- 484.21 --- zelfstandig leren (ler) --- Theses --- Didactics of higher education
Listing 1 - 10 of 94 | << page >> |
Sort by
|