Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Arithmétique --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie --- Rekenkunde --- rekenonderwijs --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Allochtoon --- Basiseducatie --- Beroepsonderwijs --- Educatief ontwerpen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- primair beroepsonderwijs --- reken-wiskundemodullen --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekengroepen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- basiseducatie --- 475.4 --- Geld --- Rekenen --- Wiskunde --- allochtonen --- rekenen --- 475.55 --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Choose an application
In Nederland en Vlaanderen samen zijn er ongeveer anderhalf miljoen volwassen mensen die moeite hebben met hun maatschappelijk functioneren omdat ze onvoldoende kunnen lezen of schrijven. De stelling die in het rapport wordt verdedigd is dat laaggeletterdheid een probleem is dat alle geledingen van de samenleving betreft en dus ook breed moet worden opgepakt, niet alleen door onderwijs. De aanpak moet oog hebben voor verschillende subgroepen. De groep van laaggeletterde volwassenen omvat zowel de grootmoeder die haar kleinkind wil voorlezen als de achttienjarige schoolverlater op zoek naar werk. In de appendix wordt de vergelijking van h. 2 uitgebreider beschreven.
Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- basiseducatie --- laaggeschoolden --- Analfabetisme. --- Laaggeschooldheid. --- Literacy --- Government policy --- Netherlands --- Flanders (Belgium) --- Taal --- Taalverwerving --- Analfabetisme --- Vlaanderen --- Nederland --- Beleid --- Cultuur 008 --- Onderwijs 37 --- Nederland (492) --- laaggeletterdheid --- analfabetisme --- 493.2 --- Laaggeletterdheid --- 041398.jpg --- Basiseducatie --- Analyse --- Evaluatie --- Therapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Cijferrekenen --- Gecijferdheid --- Hoofdrekenen --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenen-optellen/aftrekken --- Rekenen-vermenigvuldigen/delen --- Rekenproblemen --- Wiskunde-didactiek b.o. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- cijferrekenen --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- rekenproblemen --- tellen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; rekenen --- wiskunde ; getallen --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactiek ; wiskunde --- Gecijferdheid --- Breuken --- Procenten --- Metend rekenen --- 475.4 --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Breuken-didactiek --- Computer-wiskunde --- Meetkunde --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenmachine --- Tijd --- Wiskunde --- Wiskunde-didactiek b.o. --- Wiskunde-meten --- Wiskunde-procent --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- breuken --- computerondersteund wiskundeleren --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- procenten --- tijd --- verhoudingen --- wiskunde : didactiek (ler) --- zakrekenmachine --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
Sinds 1 september 2007 zijn de vakoverschrijdende ICT-eindtermen van kracht in het basisonderwijs, de eerste graad van het secundair onderwijs en in de basiseducatie. Deze eindtermen zijn nieuw en een uitdaging voor elke school en elke leerkracht. Het boek ICT-eindtermen in school- en klaspraktijk wil hen helpen bij de implementatie van die ICT-eindtermen. Het boek biedt eerst een kader aan: het nieuwe beleidsplan over ICT in het onderwijs. Het ICT-beleid van de overheid wil in de eerste plaats dat elke Vlaamse leerling op school leert omgaan met de meest gangbare nieuwe technologien. Daarna is de kernvraag aan de orde: hoe de ICT-eindtermen integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk? Het antwoord op die vraag vertrekt van een duiding van de vakoverschrijdende ICT-eindtermen. Het beschrijft hoe leerkrachten deze eindtermen binnen de verschillende leergebieden en ?vakken en, over de verschillende leerjaren heen kunnen integreren. Daarbij staan zeven principes voorop die een goed kompas Kunnen zijn voor een succesvolle ICT- integratie. Maar deze nieuwe eindtermen zijn niet alleen een opgave voor de individuele leerkracht. Het schoolteam en het schoolbeleid zijn essentieel voor het succes. Samen kunnen zij zorgen voor een ICT-implementatieplan. Ook hiervoor geeft dit boek de nodige inspiratie. - Het geeft eerst een aanzet om op het niveau van de school en de scholengemeenschap een ICT-beleid te ontwikkelen dat de kenmerken van goede beleidsvoering heeft. - Daarna presenteert het 'pICTos' wat staat voor 'Plannen van ICT op school', een elektronische tool die scholen ondersteunt bij het ontwerpen van een ICT-beleidsplan. Aan de hand van dit instrument kunnen scholen analyseren hoe ver ze al staan met de invoering van de ICT-eindtermen en informatie krijgen over hoe ze de verdere integratie van ICT kunnen ontwikkelen. - Ten slotte volgt een praktijkvoorbeeld over het proces van de ICT-implementatie dat kan dienen als inspiratiebron voor andere scholen en scholengemeenschappen. In dit voorbeeld komen drie pijlers aan bod waaraan gewerkt moet worden om ICT op een goede manier te implementeren binnen de basisschool: de infrastructuur, de deskundigheid bij leerlingen, leerkrachten en omkaderend personeel en het kunnen beschikken over verantwoorde didactische content. De opgave is niet gering en ook niet helemaal nieuw. Maar leerlingen zullen pas echt ten volle het nut van ICT-gebruik ondervinden, als de hele school er planmatig en met overleg bij betrokken wordt.
Eindtermen. --- Informatica --- Basiseducatie. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- secundair onderwijs 1ste graad --- Objectives of teaching --- eindtermen --- School management --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- 371.694 --- ICT --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Basiseducatie --- Computerondersteund onderwijs --- Eindtermen --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-beleidsplan --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- informatica --- 454.1 --- eindtermen (ler) --- ict (ler) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- 456.36 --- Implementatie --- automatisering (computer) --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- internet --- leermethoden --- ICT ; onderwijs --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Onderwijs --- ICT-vaardigheden --- Eindterm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
450.4 --- basisonderwijs --- lerarenopleidingen --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Samenwerking --- 450.7 --- 471.3 --- Basisonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Onderwijskunde --- opleiding --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen ; Vlaanderen --- Onderwijsresearch --- 711 Basiseducatie --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Opleiding en bijscholing --- De kleuterleidster --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- research --- Flanders --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Onderzoek Ahs --- Relatie onderwijs - werkveld --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Emigratie
Choose an application
#KVHB:Rekenmoeilijkheden --- logopedie --- therapiemateriaal --- voorbereidend rekenen --- wiskundige initiatie --- wiskunde --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- kleuteronderwijs --- 471.42 --- Getalbegrip ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Voorbereidend rekenen ; basiseducatie ; didactiek --- Ontwikkelingsmaterialen: kleuters --- Ontwikkelingsmaterialen: rekenen --- Rekenen: kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Games --- Rekenen --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Basisonderwijs --- Remediëring --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Rekenvoorwaarden --- Wiskunde --- Didactiek --- Rekenstoornissen --- Voorbereidend rekenen --- Rekenstoornissen. --- Voorbereidend rekenen. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Choose an application
#KVHB:Test; spelling --- logopedie --- spelling --- spellingproblemen --- therapiemateriaal --- werkwoorden --- 475.24 --- Nederlands --- didactiek --- 464.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Spelling --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Spellingproblemen : remediëring --- Moedertaal: spelling: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Schrijven --- Kinderen --- Buitengewoon onderwijs --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Basiseducatie --- Didactiek --- Remediëring --- Spellingproblemen --- Kind --- Spellingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|