Listing 1 - 10 of 188 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- Blijdorp --- buitengewoon onderwijs
Choose an application
De praktijkvoorbeelden laten zien wat het realiseren van een geïntegreerd onderwijs-zorgaanbod betekent voor kinderen en ouders, medewerkers en organisaties. Het wordt duidelijk dat samenwerking van onderwijs en zorg leidt tot betere kansen voor kinderen om te functioneren in het onderwijs. Hiermee is voor kinderen, ouders en gezinnen veel gewonnen. Deze publicatie beoogt concrete handvatten en inspiratie te bieden aan onderwijs- en zorgpartners die de samenwerking willen verbeteren rond kinderen die zowel onderwijs als dagbehandeling behoeven. (Bron: covertekst)
Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Jeugdzorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Kinderen --- Regionale expertisecentra (Nederland) --- Nederland --- Kwaliteitszorg --- Dagcentra --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- zorgverbreding --- jeugdzorg --- 083316.jpg --- Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Dagcentrum
Choose an application
460.8 --- Hulpmiddelen --- Inclusief onderwijs --- Schoolkeuze --- 37.014 --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Gehandicapte kinderen --- Buitengewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Samenwerking gewoon - buitengewoon onderwijs --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs
Choose an application
Scholen voor leerlingen met een beperking of stoornis moeten hun onderwijsactiviteiten doelbewuster en planmatiger gaan inrichten. De kerndoelen die vanuit het Ministerie van Onderwijs gesteld zijn voor het speciaal onderwijs, zijn streefdoelen die aangeven waarop de scholen zich moeten richten. Ze beschrijven het onderwijsaanbod in grote lijnen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Om de kerndoelen daadwerkelijk te kunnen gebruiken is een concrete uitwerking van deze doelen nodig. Deze uitwerking biedt Van kerndoel tot leerlijn. Het geeft richtlijnen aan het formuleren van didactische doelen conform de kerndoelen voor het speciaal onderwijs. Ook in het reguliere onderwijs kan Van kerndoel tot leerlijn een prettig handvat zijn. De volgende vakgebieden worden beschreven: Rekenen Technisch lezen / Begrijpend lezen Spelling Taal Schrijven Natuur en Techniek Aardrijkskunde Geschiedenis
Buitengewoon onderwijs. --- PXL-Education 2018 --- buitengewoon onderwijs --- didactische werkvormen --- Leerdoelen --- Buitengewoon onderwijs --- Nederland --- Leerlijnen --- leerlijnen --- leerdoelen --- kleuteronderwijs --- Leerdoel --- Leerlijn --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactic strategies --- Didactics --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek
Choose an application
"Ik wil het wel, natuurlijk, maar hoe moet dat nou in zo'n grote groep? Dat lukt toch niet binnen dit systeem?"Een hartenkreet van menig leraar die passend onderwijs wil geven. Leraren willen het beste voor ieder kind, maar hoe doe je dat en wat is het beste?Wat de verwezenlijking van 'passend onderwijs' misschien wel het meest in de weg staat, is het ontbreken van een goed beeld van waar we mee te maken hebben: de leerling en de leraar als levende mensen, als subjecten, met ieder zijn eigen intenties en ervaringen die niet zomaar te modelleren zijn met methoden en procedures. Het zijn de mensen die het doen, hoe zij denken en wat zij voor elkaar mogelijk maken.Arie en Edith de Bruin laten zich leiden door de ideeën van Janusz Korczak, grondlegger van de rechten van het kind. Zij laten de lezer op verrassende wijze kijken naar kinderen die soms niet in het systeem van ons regulier onderwijs passen, maar daar toch een plek verdienen om tot hun recht te kunnen komen. Met deze blik van Korczak kijken de schrijvers naar de verlegenheid die 'passend onderwijs' in ons land nog steeds kent en laten zien dat dat niet hoeft. Het kan anders door anders te kijken en te luisteren naar je leerlingen.Met de vele, mooie voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk houden de auteurs op een innemende wijze de lezer een spiegel voor met de vraag om anders te kijken en te luisteren. Dit met een grote kans dat je een ander kind ziet.https://www.swpbook.com/boeken/139/speciaal-onderwijs/2466/wie-moet-er-passen
Passend onderwijs --- Korczak, Janusz --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Onderwijs --- Korczak. --- Onderwijsgeschiedenis. --- Passend onderwijs. --- Specifieke onderwijsnoden --- Special Educational Needs --- Onderwijsvisies --- Buitengewoon onderwijs --- leermoeilijkheden --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- Netherlands
Choose an application
Onderzoek naar de rol van de leraar bij gedragsproblemen van jongens in het voortgezet speciaal onderwijs.
37.064 --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Relaties --- Gedragsproblemen --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Relatie leraar - leerling --- Gedragsprobleem
Choose an application
Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.
Emotionele ontwikkeling --- Eindtermen --- Gehandicapten. --- Buitengewoon onderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- BUITENGEWOON ONDERWIJS -- 373 --- VLAANDEREN -- 373 --- ONTWIKKELINGSGERICHT WERKEN -- 373 --- Eindtermen ; buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Special education --- Learning disabilities --- Children with disabilities --- Education --- Development --- kinderen met beperkingen --- leerstoornissen --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.02 --- Didactiek --- Doelen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsgericht werken --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogie --- Handelingsplannen --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- 371.3 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes --- Vlaanderen --- Gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindterm --- Kind met een handicap --- Handelingsplan --- Ontwikkelingsdoel --- Emigratie --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Je klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen, soms ook een diagnose of label. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het, door les te geven met Universal Design for Learning (UDL). Eindelijk een aanpak waarin al je leerlingen zich ontplooien.Uit alle hoeken hoor je advies: autisme pak je zo aan, dyslexie net iets anders. Dat dwingt je om overzicht te krijgen in een waaier aan tips en tricks. Je bundelt ze, maakt lijstjes, past ze allemaal toe.Dit boek doet het anders. Het stelt een methodiek centraal die zich baseert op jouw stijl als leerkracht en op je groep leerlingen. Met UDL varieer je in je manier van lesgeven zodat iedereen mee is, terwijl jij jezelf niet verliest in chaos. Want met UDL zorg je voor je leerlingen én voor jezelf.Motiveer je leerlingen. Maak ruimte voor differentiatie en brede evaluatie. Maak partners van de ouders. All-in. Inclusief lesgeven met UDL toont met concrete voorbeelden hoe jij UDL inzet in je les.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792660/All-in
Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- didactiek --- inclusief beleid --- lesgeven --- UDL --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- onderwijsstijlen --- buitengewoon onderwijs --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- Differentiatie --- 735 Buitengewoon onderwijs --- 737 Leerprogramma's --- differentiatie --- Geïntegreerd onderwijs.
Choose an application
Wat vinden leerkrachten van inclusief onderwijs? Welke percepties hebben leerkrachten, ouders en leerlingen over inclusie?Daar hebben de auteurs van dit boek onderzoek naar gedaan. Het blijkt dat leerkrachten meer scholing en ondersteuning willen om voldoende toegerust te zijn. Er zijn handreikingen ontwikkeld. Twee voorbeelden worden beschreven: een handreiking voor slechtziende leerlingen en een voorbeeld van empowerment bij rekengesprekken bij leerlingen met rekenproblemen.
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- 090869.jpg --- Rekenproblemen --- Slechtzienden --- Buitengewoon onderwijs --- inclusief onderwijs --- Rekenprobleem --- Slechtziende
Choose an application
Leerlingen in het buitengewoon basisonderwijs worden bij gedragsproblemen of ernstige conflicten soms tijdelijk uit de klassituatie gehaald. Die time-out en andere vrijheidsberovende maatregelen roepen vragen op bij zowel scholen, ouders als leerlingen. Wanneer en hoe wordt time-out als beschermende maatregel bij deze doelgroep het best toegepast?
basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- gedragsproblemen --- Leraren ; buitengewoon onderwijs --- 735 Buitengewoon onderwijs --- 184 Kinderrechten en Onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 467 --- Buitengewoon onderwijs --- Gedragsproblemen --- #PBIB:+107.21 --- onderwijs --- 159.922.73 --- 159.922.73 Intellektuele ontwikkeling van het kind --- Intellektuele ontwikkeling van het kind --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- probleemkinderen --- School management --- onderwijsorganisatie --- BUITENGEWOON BASISONDERWIJS --- Social policy and particular groups --- Special education --- Behavior disorders in children --- Prevention --- Time-outprojecten --- Basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Time-out --- Gedragsprobleem --- Project
Listing 1 - 10 of 188 | << page >> |
Sort by
|