Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
jeugdbewegingen --- KAJ --- sociaal-cultureel werk, deelnemers --- ACW --- geschiedenis --- Academic collection --- KADOC (x) --- 362.88 --- 374 --- 94 --- FLANDRE (BELGIQUE) --- MOUVEMENTS DE JEUNESSE --- BELGIQUE --- SYNDICATS --- CONDITIONS SOCIALES --- 20E SIECLE
Choose an application
Freddy gaat voor het eerst op kamp. Hij heeft er helemaal geen zin in. Maar het wordt veel leuker dan hij dacht!
Dieren --- Vakantie --- Afscheid nemen --- Vrienden maken --- JB NIEL --- afscheid nemen --- kamperen --- prentenboeken --- vriendschap --- Fiction --- Jeugdbewegingen --- Jeugdboeken --- Kamperen --- Prentenboeken --- Afscheid --- Vrienden --- Afscheid nemen ; verhalen --- Dieren ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Vakantie ; verhalen --- kamperen (themawoord fictie) --- Dutch literature --- vakantie (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- afscheid
Choose an application
BMLIK
jeugdwerk --- kansarmoede --- jeugdbeleid --- jongerencultuur --- jeugdhuizen --- jeugdbewegingen --- Sociology of cultural policy --- jeugd --- jeugdadviescentra --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.8H22 --- 187.2 Kinderrechten en Sport --- #SBIB:316.8H30 --- #A9901A --- 494 --- jeugdbeweging --- 374.3 --- Beleid --- Jeugd --- Jeugdbewegingen --- Jeugdwerk --- Kansarmoede --- Maatschappelijk welzijn --- Onderwijs --- Rechten van het kind --- Samenleving --- sociaal-cultureel werk --- 362.8 --- 362.7 --- 362.88 --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid --- jeugdwerk- en beleid. --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
Ben jij actief in het jeugdwerk en vraag je je wel eens af wat je best doet als een kind of jongere zich agressief gedraagt? Of zou je liever wat minder agressie in je groep hebben? In dit boek vind je heel wat ideeën om mee aan de slag te gaan. Al lezend ontdek je hoe het komt dat jongeren zich soms agressief gedragen en wat je kan doen om agressie te voorkomen. Aan de hand van een gedetailleerd stappenplan met heel wat concrete tips leer je hoe je kan reageren op het moment dat je een agressie-incident meemaakt. Wie rond agressie aan de slag wil in de groep vindt ter inspiratie een aantal oefeningen die als basis voor een programma kunnen dienen. De uitgave wil je wat meer greep geven op het complexe fenomeen agressie. Daarom vind je niet alleen concrete tips en oefeningen, maar ook heel wat achtergrondinformatie
Agressie --- Groepswerk --- Kinderen. --- Jeugd. --- jeugdwerk --- Age group sociology --- Social psychology --- conflicthantering --- jeugd --- agressie --- didactiek --- Social policy and particular groups --- 494 --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- pesten --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- Agressie (geweld, woede) --- Jeugdwerk --- 37.035 --- Jeugdbewegingen --- Preventie --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Social work with youth --- Aggressiveness in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Geweld --- Begeleiding --- Conflicthantering --- Jeugdorganisaties --- Jeugdorganisatie
Choose an application
Spe(e)ltijd is een basisboek én een inspiratieboek voor iedereen die met kinderen en jongeren wilt spelen. Laat je inspireren door de rijkheid en veelheid aan spelvormen die er bestaan. En ontdek wat spelen allemaal kan betekenen: experimenteren, ontdekken, leren, bij een groep horen,&
Spelen : basisonderwijs --- Spelletjes : basisonderwijs --- Samen spelen --- Chiro --- jeugdbeweging --- spelmethodieken --- Jeugdorganisaties --- Jeugdbewegingen. --- spelen --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- spelletjesboek (genre) --- buitenspelen --- Spelen --- Spelactiviteiten --- Vlaanderen --- Bewegingsopvoeding --- 477.81 --- 796.1 --- Spelen(Kinderspelen) --- 622.1 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Spelbegeleiding --- Spelen. --- Spel --- Spelactiviteit --- Jeugdorganisatie --- Emigratie
Choose an application
In vergelijking met de rest van de wereld is het jeugdwerk in Vlaanderen sterk uitgebouwd. Maar overal stelt zich hetzelfde probleem: niet iedereen wordt bereikt! Het boek kijkt over de landsgrenzen heen maar besteedt vooral aandacht aan het verleden De vraag 'wat is jeugdwerk?' wordt gesteld en er wordt gezocht naar de grondconcepten van het jeugdwerk. De auteur houdt ook een pleidooi voor verruimend onderzoek in en met de jeugdwerkpraktijk
663 Jeugd --- 374.3 --- Geschiedenis --- Jeugdbewegingen --- Jeugdwerk --- Onderzoek --- Vrije tijd --- S20080162.JPG --- jeugdwerk --- 362.8 --- Pedagogiek --- Jeugdwerk. --- Sociale agogiek --- Vlaanderen. --- Jeugdwerk- en beleid. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Social policy and particular groups --- Social work with youth --- Flanders (Belgium) --- History --- 19th century --- 20th century --- 21st century
Choose an application
Via verbetergroepen kan een organisatie van/of voor kinderen en jongeren, problemen (spanningsvelden, wrijvingen, knelpunten, problemen met reglementen en afspraken) analyseren en oplossen. Het unieke aan de verbetergroep is dat ze kinderen/jongeren daaraan laat particperen. Gelijkwaardig met de volwassenen zoeken ze in de groep samen naar de beste oplossing voor een aantoonbaar probleem. Vandaar dit draaiboek, een theoretisch kader en praktische handleiding die de lezer gidst doorheen de verschillende fasen van de methodiek (Bron: covertekst)
Jeugdparticipatie. --- Jeugdzorg. --- Kwaliteitszorg --- Methodiek. --- Verbetergroepen. --- jeugdwerk --- Age group sociology --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Social welfare methods --- participatie --- Brussels --- Flemish Brabant --- Jeugdhulpverlening --- Integrale jeugdhulp --- Jeugd --- #SBIB:316.8H30 --- 364.044 --- Jeugdzorg --- Methodiek --- Organisatie --- Participatie --- Verbetergroepen --- Jeugdparticipatie --- Kinderparticipatie --- Probleemoplossend denken --- S20080195.JPG --- bijzondere jeugdbijstand --- jeugdbewegingen --- jeugdvorming --- kinderopvoeding --- kwaliteitszorg --- problem solving --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- 362.74 --- 362.88 --- 374.3 --- 37 --- 658.5 --- 65.012 --- Jongere
Choose an application
O.a.: Remmingen in het spel - Impact van spel op kinderen - Alternatieve spelen - Technieken om zelf spelen te verzinnen - Agressieve kinderen - ...
#GSDBP --- 622 --- agressiviteit --- groepsspelen --- informatieve spelen --- spelen --- waterspelen --- Informatief Spelmateriaal (1973-) --- Spelen --- Agressieve kinderen --- Spelbegeleiding --- Vrijetijdsbesteding --- 796.1 --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- C3 --- activiteiten --- solidariteit --- spel --- spelmateriaal --- 622.1 --- Spelen(Kinderspelen) --- Kunst en cultuur --- Kinder- en gezelschapsspelen --- spellen --- Adult education. Lifelong learning --- methoden --- C7 --- jeugdbewegingen --- Agressie --- Groepsspelen --- Kinderen --- Spelvormen --- Jeugd en sport --- 362.88 --- 379 --- SMV:België --- SMV:sociologie --- SMV:categorie --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Recreatie --- Adult education. Lifelong learning. --- methoden. --- spellen.
Choose an application
Vriendjes hebben is fantastisch! Je kunt samen met hen spelen, lachen, praten ... en je hebt altijd iemand bij wie je terecht kunt, als je je eens niet zo goed voelt. Samen met Max, een jongetje uit dit boek, huppelen kinderen door de verschillende vriendschapssituaties heen, en leren ze hoe ze ermee kunnen omgaan. Ook ouders en begeleiders zullen graag met dit boek werken. Tips helpen hen om samen met de kinderen te praten over vriendschap, en hen bij onduidelijke situaties meer inzicht te geven. Met activiteiten en tips voor ouders en begeleiders.
genre-thema"">
Choose an application
Waar gaat ons eten naartoe? Waarom zeggen je ouders dat je van alles een beetje moet eten? Wat gebeurt er met je lichaam als je valt? Of als je zwemt? In dit boek kunnen kleine kinderen het antwoord vinden op veel vragen die ze zich in verband met hun eigen lichaam stellen. De eenvoudige teksten en expressieve tekeningen zullen hen daarbij helpen. Ook volwassenen zullen in dit boek veel materiaal vinden om samen met het kind over het lichaam te praten. In dit boek is leren een spel. Met activiteiten en tips voor ouders en begeleiders.
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|