Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Schoolbooks - Didactic material --- Spaanse taal --- leesvaardigheid --- leesvaardigheid. --- Leesvaardigheid.
Choose an application
Orthography --- Dutch language --- #C9206 --- #ACA --- Lezen --- Nederlandse taal --- leesvaardigheid --- spelling --- Lezen. --- leesvaardigheid. --- spelling. --- Leesvaardigheid. --- Spelling.
Choose an application
Spanish language --- Pragmatics --- Spaans --- Spaanse taal --- Spanje --- leermiddelen --- leesvaardigheid --- luistervaardigheid --- oefeningen --- schrijfvaardigheid --- geschiedenis --- Spanje. --- leermiddelen. --- leesvaardigheid. --- oefeningen. --- geschiedenis. --- Leermiddelen.
Choose an application
Lezen is misschien wel het belangrijkste schoolvak. Immers, zonder goede leesvaardigheid ben je nergens, op school noch in de samenleving. Dit boek ondersteunt leraren en schoolleiders uit het basisonderwijs bij het verzorgen van goed leesonderwijs. Het bestrijkt het hele palet van ontluikende geletterdheid tot en met tekstbegrip en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer leesmotivatie, leesstrategieën en thematisch leesonderwijs.Leesonderzoekers Amos van Gelderen, Kees de Glopper en Roel van Steensel selecteerden uit de schatkamer van het internationale onderzoek ruim twintig kernpublicaties. Onderwijsjournalist Bea Ros beschrijft in een aanstekelijke en heldere stijl de inzichten over wat lezen is, wat je ervoor nodig hebt, hoe je het onderwijst en wat het brengt. Daarbij is er ruim aandacht voor praktische tips. Een inspirerend boek voor alle leraren die hun leerlingen leesvaardig de wereld in willen sturen.Bron: flaptekst
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Primary education --- Leesonderwijs --- Lezen --- Basisonderwijs --- Leesmotivatie --- Leesstrategie --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- leesonderwijs --- lezen --- leesvaardigheid --- Leesvaardigheid --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Nederlands
Choose an application
Didactics of English --- Schoolbooks - Didactic material --- Engelse taal --- leesvaardigheid --- oefeningen --- schrijfvaardigheid --- oefeningen.
Choose an application
Elk kind verdient het om goed te leren lezen. Als je niet geletterd bent, is het vrijwel onmogelijk om in de huidige maatschappij mee te komen. Uiteraard heb je kennis van de wereld en woordenschat nodig om teksten te begrijpen, maar met kennis en woorden alleen kun je geen tekens van papier aflezen.Dit boek beschrijft op praktische wijze waarom goed technisch leesonderwijs van belang is, hoe het proces van technisch leren lezen verloopt en hoe hier in een doorlopende lijn vorm aan kan worden gegeven in de klas.In het Nederlandse onderwijs kan nog veel winst worden behaald door méér leerlingen een goede leesstart te geven. In de groepen 1/2 is aandacht nodig voor mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn en letterkennis. In groep 3 leren leerlingen 'de code kraken': ze leren om de tekens op papier te vertalen naar woorden en zinnen. Dat proces gaat door in de groepen 4, 5 en 6: het voortgezet technisch lezen. Het is een misvatting om te denken dat het technische leesonderwijs daarmee is afgerond: ook nadat tot en met groep 6 is gewerkt aan (voortgezet) technisch lezen, is in de groepen 7 en 8 onderhoud en herhaling nodig om te voorkomen dat het leesniveau terugzakt. Cruciaal zijn een doorlopende lijn en professionele samenwerking binnen de school.Technisch kunnen lezen is de sleutel tot leesbegripIn dit boek lees je hoe het onderwijs in technisch lezen er in de dagelijkse lessen uit kan zien en hoe binnen de school op professionele wijze kan worden samengewerkt. Hierbij wordt uitgegaan van wat onderzoek ons al jarenlang leert over effectief leesonderwijs. Het is bedoeld voor alle betrokkenen in het basisonderwijs: leerkrachten, intern begeleiders, taal-/leescoördinatoren en schoolleiders.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/technisch-lezen-in-een-doorlopende-lijn-pica
Technisch lezen --- Basisonderwijs --- Leesvaardigheid --- 475.26 --- technisch lezen --- leesvaardigheid --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- ontluikende geletterdheid --- leesprocessen --- kleuteronderwijs --- leesvaardigheden --- didactische werkvormen --- leesmethoden --- lager onderwijs --- lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Leesontwikkeling --- Leerlijnen --- Leerlijn
Choose an application
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Language and languages --- Reading --- Study and teaching. --- Reading. --- Language arts --- Elocution --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Language and education --- Language schools --- Language and languages - Study and teaching. --- #KVHA:Leesvaardigheid; tweede taal --- #KVHA:Leesvaardigheid; vreemde talen
Choose an application
Dit boekje wil een hulpmiddel zijn om de techniek van het lezen en van het schrijven te leren beheersen. Het bevat talloze praktische adviezen die bovendien aan de hand van voorbeelden uit kranten en tijdschriften worden geïllustreerd. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- taalbeheersing --- Nederlands --- Ecriture --- Lecture --- Lezen --- Manuels scolaires --- Methodologie --- Méthodologie --- Néerlandais (langue) --- Schoolboeken --- Schrift --- 839.3.07 --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- Art de lire Leesvaardigheid --- communicatie --- lezen --- taalgebruik --- 083323.jpg --- Tekstanalyse --- lectuur --- schriftelijke communicatie --- taalkunde --- Nederlandse literatuur: verklaring van teksten --- 007.2 --- 8 --- Schrijven --- Taalgebruik --- Stilistiek --- Nederlandse taal --- Samenvatten --- Samenvattingen --- leesvaardigheid --- oefeningen --- schrijfvaardigheid --- 839.3.07 Nederlandse literatuur: verklaring van teksten --- Samenvatten. --- Samenvattingen. --- oefeningen. --- leesvaardigheid. --- schrijfvaardigheid.
Choose an application
Oral communication. --- Rhetoric. --- Communication orale --- Rhétorique --- Oral communication --- Rhetoric --- #BSCH: vak: Nederlands --- 82.085 --- Nederlands: taalbeheersing --- Language and languages --- Speaking --- Authorship --- Expression --- Style, Literary --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- leesvaardigheid --- oefeningen --- luistervaardigheid --- schrijfvaardigheid --- spreekvaardigheid --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- oefeningen. --- Literary style --- Leesvaardigheid --- Oefeningen. --- Luistervaardigheid --- Schrijfvaardigheid --- Spreekvaardigheid --- Rhétorique --- Oral transmission --- Speech communication --- Verbal communication --- Communication --- communicatie --- mondelinge --- Communicatie --- Nederlands --- Dutch language --- linguïstiek --- Leesvaardigheid. --- Luistervaardigheid. --- Schrijfvaardigheid. --- Spreekvaardigheid.
Choose an application
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat bewegen bijdraagt aan betere leerprestaties. Het doel van de Hulpwaaier Bewegen is een feest! is dan ook ervoor zorgen dat er meer (psychomotorische) beweegactiviteiten ingezet worden als waardevol onderdeel van het leerproces, en niet alleen als extraatje. Alle activiteiten in deze waaier zorgen ervoor dat kinderen met plezier bewegen en zich in de brede zin van het woord ontwikkelen.De beweegspelletjes zijn onderverdeeld in secties die de volgende ontwikkelingsgebieden bestrijken:- cognitie (lees-, reken- en taalactiviteiten)- motoriek (fijn- en grofmotorisch)- sociaal-emotioneelPer sectie is er nog een onderscheid tussen activiteiten die een kind individueel of samen met jou (als spelleider) kan doen, en activiteiten die kinderen met zijn tweeën of in een groepje kunnen uitvoeren. De activiteiten zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen in de basisschoolleeftijd.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/hulpwaaier-bewegen-is-een-feest-pica
Taalspelletjes --- Rekenspelletjes --- Bewegingsspelletjes --- Leesvaardigheid --- Fijne motoriek --- Grove motoriek --- (zie ook: Lezen) --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Beweging --- Kind --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|