Narrow your search

Library

Odisee (80)

UCLL (64)

VIVES (61)

Arteveldehogeschool (49)

Hogeschool Gent (41)

Thomas More Mechelen (41)

AP (40)

Thomas More Kempen (40)

KU Leuven (37)

KBR (28)

More...

Resource type

book (80)

object (5)

audio (4)

digital (1)

film (1)


Language

Dutch (69)

English (5)

Spanish (3)

French (2)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2022 (3)

2021 (1)

2020 (1)

2019 (2)

2018 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 80 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Lo que hay que leer 1
Author:
ISBN: 8487099033 Year: 1989 Publisher: Madrid : Difusión,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Spelling
Authors: --- ---
ISBN: 9001111009 9789001111007 Year: 1979 Volume: 2 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
En España.
Authors: ---
ISBN: 9054510846 Year: 1996 Publisher: Amsterdam Intertaal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leer ze lezen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789077866634 9077866639 Year: 2021 Publisher: Ten Brink Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lezen is misschien wel het belangrijkste schoolvak. Immers, zonder goede leesvaardigheid ben je nergens, op school noch in de samenleving. Dit boek ondersteunt leraren en schoolleiders uit het basisonderwijs bij het verzorgen van goed leesonderwijs. Het bestrijkt het hele palet van ontluikende geletterdheid tot en met tekstbegrip en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer leesmotivatie, leesstrategieën en thematisch leesonderwijs.Leesonderzoekers Amos van Gelderen, Kees de Glopper en Roel van Steensel selecteerden uit de schatkamer van het internationale onderzoek ruim twintig kernpublicaties. Onderwijsjournalist Bea Ros beschrijft in een aanstekelijke en heldere stijl de inzichten over wat lezen is, wat je ervoor nodig hebt, hoe je het onderwijst en wat het brengt. Daarbij is er ruim aandacht voor praktische tips. Een inspirerend boek voor alle leraren die hun leerlingen leesvaardig de wereld in willen sturen.Bron: flaptekst


Book
Penguin advanced writing skills
Author:
ISBN: 0140808361 9780140808360 Year: 1984 Publisher: Harmondsworth [etc.] : Penguin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktische leidraad voor de basisschool
Author:
ISBN: 9789492525918 9492525917 Year: 2020 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk kind verdient het om goed te leren lezen. Als je niet geletterd bent, is het vrijwel onmogelijk om in de huidige maatschappij mee te komen. Uiteraard heb je kennis van de wereld en woordenschat nodig om teksten te begrijpen, maar met kennis en woorden alleen kun je geen tekens van papier aflezen.Dit boek beschrijft op praktische wijze waarom goed technisch leesonderwijs van belang is, hoe het proces van technisch leren lezen verloopt en hoe hier in een doorlopende lijn vorm aan kan worden gegeven in de klas.In het Nederlandse onderwijs kan nog veel winst worden behaald door méér leerlingen een goede leesstart te geven. In de groepen 1/2 is aandacht nodig voor mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn en letterkennis. In groep 3 leren leerlingen 'de code kraken': ze leren om de tekens op papier te vertalen naar woorden en zinnen. Dat proces gaat door in de groepen 4, 5 en 6: het voortgezet technisch lezen. Het is een misvatting om te denken dat het technische leesonderwijs daarmee is afgerond: ook nadat tot en met groep 6 is gewerkt aan (voortgezet) technisch lezen, is in de groepen 7 en 8 onderhoud en herhaling nodig om te voorkomen dat het leesniveau terugzakt. Cruciaal zijn een doorlopende lijn en professionele samenwerking binnen de school.Technisch kunnen lezen is de sleutel tot leesbegripIn dit boek lees je hoe het onderwijs in technisch lezen er in de dagelijkse lessen uit kan zien en hoe binnen de school op professionele wijze kan worden samengewerkt. Hierbij wordt uitgegaan van wat onderzoek ons al jarenlang leert over effectief leesonderwijs. Het is bedoeld voor alle betrokkenen in het basisonderwijs: leerkrachten, intern begeleiders, taal-/leescoördinatoren en schoolleiders.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/technisch-lezen-in-een-doorlopende-lijn-pica

Insights into second language reading : a cross-linguistic approach
Author:
ISBN: 052183662X 0521545137 1139524844 9780521836623 9780521545136 Year: 2005 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.


Book
Lees- en schrijftechniek
Authors: ---
ISBN: 9029130458 9789029130455 Year: 1985 Volume: 9 Publisher: Deurne Heideland-Orbis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje wil een hulpmiddel zijn om de techniek van het lezen en van het schrijven te leren beheersen. Het bevat talloze praktische adviezen die bovendien aan de hand van voorbeelden uit kranten en tijdschriften worden geïllustreerd. (Bron: covertekst)


Book
Hulpwaaier bewegen is een feest! : tips en strategieën voor spelenderwijs bewegen, thuis of in de klas
Author:
ISBN: 9789492525550 9492525550 Year: 2019 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat bewegen bijdraagt aan betere leerprestaties. Het doel van de Hulpwaaier Bewegen is een feest! is dan ook ervoor zorgen dat er meer (psychomotorische) beweegactiviteiten ingezet worden als waardevol onderdeel van het leerproces, en niet alleen als extraatje. Alle activiteiten in deze waaier zorgen ervoor dat kinderen met plezier bewegen en zich in de brede zin van het woord ontwikkelen.De beweegspelletjes zijn onderverdeeld in secties die de volgende ontwikkelingsgebieden bestrijken:- cognitie (lees-, reken- en taalactiviteiten)- motoriek (fijn- en grofmotorisch)- sociaal-emotioneelPer sectie is er nog een onderscheid tussen activiteiten die een kind individueel of samen met jou (als spelleider) kan doen, en activiteiten die kinderen met zijn tweeën of in een groepje kunnen uitvoeren. De activiteiten zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen in de basisschoolleeftijd.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/hulpwaaier-bewegen-is-een-feest-pica

Listing 1 - 10 of 80 << page
of 8
>>
Sort by