Listing 1 - 10 of 248 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kan je als spreker tegelijk de lat hoog leggen én zacht zijn voor jezelf?De perfecte presentatie deelt waardevolle inzichten en best practices om je presentatie tot in de puntjes te verfijnen. Ironisch genoeg omvat deze perfectie ook ruimte voor imperfecties, omdat het juist de onvolkomenheden zijn waardoor je een echte connectie kunt maken met je publiek. Elke deelt niet alleen haar eigen tips, maar laat zich ook inspireren door beroemde en minder bekende verhalenvertellers zoals Pascale Platel, Tim Urban en Sir Ken Robinson. Sprekers die hun publiek boeien dankzij hun authentieke benadering en de schoonheid van hun eigen onvolmaaktheden.
Mass communications --- lichaamstaal --- spreken in het openbaar --- presenteren
Choose an application
Didactisch handboek voor het onderwijzen van Nederlands als tweede taal aan leerlingen vanaf twaalf jaar.
Spreken in het openbaar --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Spreken --- Mondelinge communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Fremdsprachenunterricht. --- Niederlande. --- NT2
Choose an application
Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van 'Op de achterkant van een servet', hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat u moet doen is het principe toepassen dat u al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel. In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. U komt alles te weten over het begrijpen van uw publiek, het organiseren van uw content, het opbouwen van een heldere verhaallijn, en het maken van effectieve visuals. En u krijgt drie fundamentele regels onder de knie: 1. Als u de waarheid vertelt, maakt u verbinding met uw publiek, raakt u gepassioneerd en krijgt u zelfvertrouwen.2. Als u een verhaal vertelt, maakt u complexe concepten duidelijk, maakt u ideeën onvergetelijk en betrekt u iedereen erbij.3. Als u plaatjes gebruikt, zien mensen precies wat u bedoelt, houdt u de aandacht van uw publiek vast en bant u verveling uit. Bron : http://www.managementboek.nl
presenteren --- Mass communications --- visueel --- visueel. --- Visueel. --- Presentaties --- Verbale communicatie --- Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Presenteren --- presentatie --- spreken --- Presentatie
Choose an application
- Waarom lukt het vaak niet om een ander te helpen ?- Wat bepaalt het effect van een gesprek ?- Hoe luister en spreek je zo dat je een ander helpt ?Veel professionals willen anderen helpen in hun ontwikkeling. Ondanks hun deskundigheid blijkt dat lastig. Wat bepaalt het effect van gesprekken ? Hoe maak je echt contact ? Hoe gebruik je de relatie als werkplaats ? Wat betekent dat voor hoe je luistert en wat je zegt ?Harry van de Pol geeft heldere antwoorden. Gebaseerd op praktische ervaring en wetenschappelijk onderzoek naar wat helpt in gesprekken. Met veel herkenbare voorbeelden en oefeningen.Harry is trainer en coach. In 2010 schreef hij Harthorend, luisteren voor professionals, dat werd genomineerd voor de prijs 'Managementboek van het jaar'.Bron : http://www.bol.com
Sociology of social care --- mondelinge communicatie --- hulpverlening --- luisteren --- empathie --- spreken --- Luisteren --- Spreken --- Communicatieve vaardigheden --- Coaching --- Praktijk --- Sociale vaardigheden --- Gedrag
Choose an application
Dit boek geeft een didactiek voor het onderwijs in spreken en luisteren. Hoe leer je kinderen de vaardigheden aan die nodig zijn om allerlei monologen, tweegesprekken en groepsgesprekken te voeren? De leerstof voor lessen in spreken en luistern komt aan bod aan de hand van een handig didactisch model waarin de vaardigheden van spreken en luisteren gecombineerd worden. Uitgebreid wordt aan de hand van een basismodel voor lessen en aansprekende lesvoorbeelden ingegaan op de praktijk van het lesgeven. Spreken en luisteren komt daarin altijd gecombineerd aan bod in voor kinderen betekenisvolle situaties. (Bron: covertekst)
Nederlands --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Spreken --- Luisteren --- Zorgverbreding --- Leermiddelen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Verbale communicatie --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.21 ) * SPREKEN --- communicatie --- luisteren --- spreken --- 041440.jpg --- Luisteren: didactiek lagere school --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Spreken: didactiek lagere school --- didactiek. --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- luisteren (ler) --- nederlands : didactiek (ler) --- spreken (ler) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- 475.21 --- 475.23 --- 475.2 --- spelling (ler)
Choose an application
Aan de orde komen naast onderwerpen als adem, stem, articulatie en dergelijke de non-verbale aspecten, zoals houding, gebaren en oogcontact. De luisteraar reageert immers vaak juist op deze signalen. Ook factoren als gevoelens van (on)zekerheid, spreekangst, akoestiek en omgevingslawaai komen aan de orde. Ten slotte worden specifieke richtlijnen gegeven voor het houden van een presentatie of toespraak.
Nederlandse taal --- Toespraken. --- Uitspraak --- Oefeningen. --- mondelinge communicatie --- Psycholinguistics --- spreektechniek --- spreken --- Phonetics --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Spreken --- presenteren --- 499.4 --- 808.5 --- Ademhaling --- Communicatie --- Expressie --- Spraak --- 025066.jpg --- Spreken --- Voordrachten --- psychologie van het spreken --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- 007.1 --- 159.95
Choose an application
Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Praktijk --- Nederlands --- Taal --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Spreken --- 499.4 --- Ademhaling --- Communicatie --- Expressie --- Hyperventilatie --- Spraakproblemen --- Spreekangst --- Spreekkunst --- 844.6 --- spreken --- communicatie, extern --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- managementvaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Phonetics --- Psycholinguistics --- mondelinge communicatie
Choose an application
Of je nu een presentatie moet geven, op jobinterview gaat of gewoon een gesprek voert: mondelinge beheersing van het Nederlands bepaalt mee of je boodschap goed overkomt. Scherp je spreekstijl aan helpt je je uitspraak te verbeteren aan de hand van theorie rond dialect en klanken en de oefeningen die daarbij horen. Met de presentatietechnieken en de reeks mondelinge oefeningen ten slotte stoomt dit boek je klaar voor elke mogelijke situatie waarin je het woord moet nemen.https://www.standaardboekhandel.be/p/scherp-je-spreekstijl-aan-9789401477529
Mondelinge communicatie. --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Spreken --- Woordenschat --- Presenteren --- Stemgebruik --- Interview --- Telefoneren --- Improvisatie --- Argumenteren --- Sollicitatie --- Didactics of languages --- Stilistics --- Psycholinguistics --- spreken in het openbaar --- presentatietechnieken --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- communicatie --- presenteren --- spreken --- Dialect --- Taalvaardigheid
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Dutch language --- Spreken --- Spreken ; basisonderwijs --- 472.11 --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- C6 --- taalgebruik --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Language use --- Book --- Teaching materials
Listing 1 - 10 of 248 | << page >> |
Sort by
|