Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen wordt geboren met scheppingsdrang. Guillaume Van der Stighelen legt uit waarom velen die creativiteit vervolgens kwijtraken en hoe we deze kunnen terugvinden. Iedereen wordt met scheppingsdrang geboren, en als kind zijn we verrukt over onze eigen creaties. Maar we geraken vervreemd van onze eigen creativiteit. De enkelingen die wel creatief zijn, worden in onze hedendaagse maatschappij als bijzonder beschouwd, en vaak geadoreerd. Hoe komt dat ? Waarom zijn zo weinigen onder ons creatief, en vanwaar die belangstelling ? Guillaume Van der Stighelen staat even stil bij deze vragen, maar geeft vooral praktische oefeningen. Deze oefeningen vormen geen handleiding om sneller en vaker ideeën te krijgen; wel helpen ze je om iemand te worden die de creativiteit van je hersenen als aangenaam ervaren.Bron : http://www.uitgeverijluster.be
creativiteit --- creativity --- Industrial psychology --- Creatief vermogen --- Creatieve vermogens --- Creative ability --- Créativité --- Pouvoir créatif --- Scheppingsdrang --- Scheppingsvermogen --- Créativité Creativiteit --- 005.22 --- 159.954.4 --- creatief denken --- Creativiteit --- managementmethoden en technieken --- Reclame --- Créatique --- Esprit créatif --- Invention (Psychologie) --- Bedrijfspsychologie --- toegepaste psychologie --- Musiceren
Choose an application
De samenleving verwacht steeds meer van de school. Die vele en toenemende verwachtingen kunnen niet ingelost worden als leerkrachten in de beslotenheid van hun eigen leslokaal onderwijs geven zonder zich veel te bekommeren om wat de collega's doen. Doorgaande leerlijnen, hoge opbrengsten en een goed en aangenaam leerklimaat vraagt de collectieve inspanning van het team. Goed onderwijs is ook afhankelijk van de mate waarin leerkrachten als team samen werken en samen leren.
onderwijsmanagement --- onderwijsorganisatie --- professionaliteit --- School management --- Research on teaching --- schoolorganisatie --- 458.1 --- Onderwijsbeleid --- Netwerken --- Leergemeenschap --- Directie --- Leerkrachten --- Schoolontwikkeling --- Organisatie - Management --- Education --- Development --- Educational innovations --- Belgium --- leerkrachten-leerlingen --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- Enseignement Onderwijs --- 371.22 --- Onderwijsorganisatie
Choose an application
Mathematical statistics --- Statistics --- #WBIB:dd.Lic.L.De Busschere --- 519.2 --- Statistiques Statistiek --- 519.22 --- Probabilités Probabiliteit --- AA / International- internationaal --- 300 --- kansverdeling --- betrouwbaarheid --- correlatie --- inference --- hypothese --- variantie --- regressie --- bayes --- #KVIV:BB --- #ABIB:aimm --- #WPLT:dd.Prof.F.Symons --- Probability. Mathematical statistics --- Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- Algemene statistische naslagwerken. --- 519.22 Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Statistical analysis --- Statistical data --- Statistical methods --- Statistical science --- Mathematics --- Econometrics --- Statistical inference --- Statistics, Mathematical --- Probabilities --- Sampling (Statistics) --- Algemene statistische naslagwerken
Choose an application
In 'Statistiek in woorden' krijg je op een gebruiksvriendelijke manier, dus zonder formules of technische details, uitgelegd wat de meest voorkomende statistische termen en technieken inhouden (Bron: covertekst).
Statistiek. --- statistiek --- Statistical science --- Mathematical statistics --- 311 --- 519.22 --- #SBIB:303H510 --- Statistiques Statistiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Statistiek --- Statistiek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- woordenboek --- 517.2 --- S20090832.JPG --- statistieken --- statistiekwetenschap --- 300.6 --- 301.2 --- onderzoeksmethoden --- statistische methoden --- woordenboeken --- 519.22 Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- 311 Statistische methoden --- Statistische methoden --- Methoden sociale wetenschappen: statistische technieken, algemeen --- 31 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- sociale en economische statistiek, theorie en methodiek --- statistiek (economische statistiek) --- Mathematische statistiek --- Wiskunde --- Statistiek (theorie)
Choose an application
Een overzicht van de verschillende aspecten van communicatie in het onderwijs. Manieren om die communicatie te evalueren en te verbeteren.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- Communicatie --- Onderwijs. --- onderwijskwaliteit --- Teaching --- lesgeven --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Teacher education. Teacher's profession --- evaluatie (onderwijs) --- Social psychology --- sociale psychologie --- Communicatievaardigheden ; onderwijs --- #PBIB:2004.3 --- 373 --- André Vyt --- communicatie --- didactiek --- evaluatie --- notuleren --- onderwijs --- pedagogie --- vergaderen --- zelfevaluatie --- 450.49 --- onderwijskunde --- 305.8 --- 484.22 --- Communicatieprocessen --- Communicatievaardigheden --- Feedback --- Gesprekstechnieken --- Non-verbale communicatie --- Onderwijsstijlen --- Onderwijzen --- Secundair onderwijs --- Tweegesprekken --- Vergaderen --- Zelfevaluatie --- vergadertechnieken --- 454.22 --- Communicatievormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Lesgeven --- Nonverbale communicatie (communicatie (non-verbale)) --- Onderwijs --- Vergadertechnieken --- Zelfbeeld --- 032211.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding : CVO --- Communicatieve vaardigheden --- Leerkrachten --- 316.77 --- onderwijskunde - overige onderwerpen --- Communicatie ; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 450.4 --- doceren --- gesprekstechnieken --- probleemgedrag --- sociale vaardigheden --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
131 Arbeidsrecht --- 097 Personeelsbeleid --- BE / Belgium - België - Belgique --- 658.320 --- lonen --- werknemers --- 332.240 --- S02 - Impôts des personnes morales - Rechtspersonenbelastingen --- 331.2 --- 368.436 --- 331.22 --- Rémunération Bezoldiging --- E090241.jpg --- Lonen --- Bezoldiging: algemeenheden. --- salaires --- salariés --- Loonbijslagen: algemeenheden. --- loon - salaris --- pensioenregeling, aanvullende - extra legaal pensioen - groepsverzekering - pensioensparen --- loonsystemen - loontypen - loonsoorten - loonvormen --- Bezoldiging: algemeenheden --- Loonbijslagen: algemeenheden
Choose an application
Economic schools --- Commercial crises --- Crises (commercial) --- Crises économiques --- Crisissen (Economie) --- Depressies (Economie) --- Depressions --- Economic depressions --- Economic theory --- Economics --- Economie (Science) --- Economie (Wetenschap) --- Economische crisissen --- Economische wetenschap --- Political economy --- Politieke economie --- Sciences économiques --- Economie politique --- 338.22 --- Economie Economie --- Histoire Geschiedenis --- Organisation Organisatie --- Production Productie --- Etat Staat --- Conjoncture économique Economische conjunctuur --- Economie 330 --- theories economiques --- crise economique --- AA / International- internationaal --- 321.2 --- 331.31 --- 331.00 --- 331.01 --- Crises, Commercial --- Business cycles --- Recessions --- Social sciences --- Economic man --- Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- economische theorieen --- economische crisis --- Economisch beleid van de overheid. --- Economisch beleid. --- Economische bewegingen: algemeenheden. --- Evolutie van de economische cycli. --- Depressions. --- Economics. --- 338.22 Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- Economic history --- Crises économiques --- 338.974 --- Economisch beleid van de overheid --- Economische bewegingen: algemeenheden --- Evolutie van de economische cycli --- Economisch beleid --- economische crisis - economische depressie - economische recessie --- Economic history - 1945 --- -Economics --- -Depressions
Choose an application
" Le résultat de la mise en pratique des principes de la Sainte Trinité de la Libéralisation des marchés, de la Déréglementation et de la Privatisation de l'économie est très clair : partout on démantèle ou on réduit significativement le pouvoir d'orientation et de contrôle des acteurs publics, à commencer par les parlements, expression centrale de la représentation politique des citoyens en régime démocratique. Les parlements ne fixent plus l'ordre du jour et des priorités de leur pays. L'ordre du jour est fixé par les acteurs privés et en particulier par les marchés financiers mondiaux. "
International economic relations --- Social contract --- Relations économiques internationales --- Contrat social --- Social aspects --- Aspect social --- Mondialisation --- Globalization --- Aspect politique --- Political aspects --- Economie Economie --- Finances Financiën --- Politique Politiek --- Démographie Demografie --- Société Maatschappij --- Commerce Handel --- AA / International- internationaal --- 380.22 --- 380.23 --- Concurrentie. Monopolie, duopolie, oligopolie. --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen. --- Relations économiques internationales --- Concurrentie. Monopolie, duopolie, oligopolie --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen --- Mondialisation - Aspect social --- Mondialisation - Aspect politique --- Globalization - Social aspects --- Globalization - Political aspects
Choose an application
Modern English pronunciation is a collection of pronunciation exercises designed to teach the sounds of modern British English to intermediate and advanced learners living in the Dutch-speaking part of Belgium. It has instructions for pronouncing correctly the English vowels and consonants plus information on intonation, stress and other features of connected speech. The course includes a very large number of practice sentences covering those areas which are crucial for students wishing to improve their pronunciation performance. These sentences are suitable for teachers to use as pronunciation drills in the classroom, with or without the aid of a language laboratory.
Engelse spraakkunst. --- Engelse uitspraak. --- Engelse taal --- Uitspraak --- Compact discs. --- Uitspraak. --- uitspraak --- compact discs. --- oefeningen --- oefeningen. --- uitspraak. --- Phonetics --- English language --- fonetiek --- Engels --- Anglais (Langue) --- Pronunciation by foreign speakers --- Conversation and phrase books --- Dutch --- Prononciation par des étrangers --- Vocabulaires et manuels de conversation néerlandais --- Fonologie --- Engelse taalkunde --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Cours de langue (anglais) Taalcursus (Engels) --- didactiek --- enge 841 --- 808.5 --- 805.2 --- Uitspraakleer --- 485.22 --- 802.4 ) * ENGELSE FONETIEK --- Handboek/cursus --- enge 485.27 --- 110752.jpg --- Engelse uitspraak --- 802.0-4 --- 802.0-4 Engels: fonetiek; fonologie --- Engels: fonetiek; fonologie --- Engels - uitspraak --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Klankleer; algemeen --- Contains audio-visual material --- Dutch. --- Nederlands --- Oefening
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|