Listing 1 - 10 of 110 << page
of 11
>>
Sort by

Multi
Bienvenue : le sens de l'accueil dans l'aide sociale : améliorer l'accueil dans les structures publiques et privées de l'aide sociale : bilan 2002
Author:
ISBN: 2872123989 2872123997 Year: 2002 Publisher: Bruxelles Fondation Roi Baudouin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

BMLIK


Book
Handboek team ontwikkeling : het waarom en het hoe van doelgerichte team ontwikkeling
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 901403086X Year: 1981 Publisher: Brussel Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mindhacking voor teams
Author:
ISBN: 9789492221872 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Futuro Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen kent ze wel: de groepen mensen die als team door het leven moeten, maar zonder dat ze een gezamenlijk doel voor ogen hebben, en zonder een goed zicht op teamdynamiek. Dan is het leven als team ondragelijk. Dit boek gaat over het vergroten van invloed van teams en teamleden. Op inspirerende wijze wordt in 'Mindhacking voor teams' duidelijk gemaakt wat teamleden kunnen doen om effectiever te kunnen samenwerken en hoe gedrag door Mindhacking-technieken kan worden beïnvloed. Voor teammanagers en opdrachtgevers wordt duidelijk hoe teams optimaal gaan werken. In het boek worden sportmetaforen gebruikt om duidelijk te maken wat focus en commitment betekenen en hoe onze hersenen kunnen worden gemanipuleerd om prestaties te realiseren. In de hoofstukken worden acht karikaturen van teamleden gebruikt om teamdynamiek en teamprestaties te illustreren. In 'Mindhacking voor teams' behandelt de auteur thema's als manipulatie en beinvloeding van gedrag, en geeft hij voorbeelden hoe teams en teamleden bij kunnen dragen aan het succes van organisaties. Bron : http://www.bol.com


Book
De 3 kenmerken van een ideale teamspeler : hoe je ervoor zorgt dat teams presteren
Authors: --- ---
ISBN: 9789047009580 Year: 2016 Volume: *147 Publisher: Amsterdam Antwerpen Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Transactionele analyse voor groepen : stoeien met de Ouder, het Kind en de Volwassene in jezelf en anderen.
Authors: ---
ISBN: 9060203070 Year: 1981 Publisher: Haarlem De Toorts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geboden wordt een praktische handleiding voor begeleiders van groepen waarin gewerkt wordt aan zelfkennis en persoonlijke groei. Naast meer algemene richtlijnen worden een groot aantal konkrete oefeningen beschreven die men de deelnemers kan laten doen. De auteur, werkzaam in het vormingswerk, gebruikt de transactionele analyse als theoretische achtergrond. Deze wordt summier beschreven. Het boekje voldoet aan een behoefte. Elke oefening wordt bondig en duidelijk beschreven en naar zijn doel uitgelegd. Ook zelfhulpgroepen kunnen er hun voordeel mee doen. Het gaat hier niet om psychotherapie; psychotherapeuten dienen meer in hun bagage te hebben dan de hier beschreven technieken.(NBD|Biblion recensie, J.A.M. Peeters)


Book
Effectief motiveren voor professionals : een methodiek voor adviseurs, begeleiders, coaches
Author:
ISBN: 9789024418657 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Amsterdam Nelissen Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek gaat uit van het cruciale belang van 'motivatie' bij (duurzame) gedragsverandering. Iedereen die met jeugdige en volwassen cliënten werkt, heeft daarmee te maken. Men ontkomt er niet aan. Motivatie levert de brandstof voor gedragsverandering en is daarom cruciaal. Zonder motivatie géén gedragsverandering! Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun cliënten. Hoe vaak verzuchten die niet: 'Hoe krijg ik ze zover?', 'Wist ik maar een manier om ze aan het werk te krijgen!'. De auteur toont eerst 'traditionele mogelijkheden' om dit aan te pakken: eindeloos op iemand inpraten, sociale druk uitoefenen, dreigen met straf, schuldgevoelens oproepen, kleineren en belachelijk maken, vernederen en ten slotte wedijver en competitie. Daarna biedt hij een meer authentieke route om mensen intrinsiek te motiveren. Kern van die benadering - en geheel nieuw - is het werken met motievenbundels. Hierbij wordt een bundel van motiverende factoren ingezet om bij cliënten motivatie te ontlokken, te versterken en te onderhouden. Die motiverende factoren vormen in feite het gereedschap van de professional. Iets anders heeft hij niet. Overtuigend en helder wordt weergegeven hoe deze het beste kunnen worden ingezet


Book
Woord en communicatie : gespreksvoering in theorie en praktijk.
Author:
ISBN: 9025597637 Year: 1972 Publisher: Nijmegen Dekker en van de Vegt


Book
De zes kernen van een organisatie : een integrale visie op identiteitsmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789046535790 Year: 2011 Volume: 2011-3 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
Bedrijf der duizend eilanden : verdienen met interne communicatie
Author:
ISBN: 9058710777 9789058710772 Year: 2006 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Zelden is in een boek het interne communicatieprobleem waar veel organisaties mee kampen, zo goed geanalyseerd. Interne communicatie is nu eenmaal een kwetsbaar proces in het eilandenrijk van afzonderlijke bedrijfsafdelingen, dat weet u als moderne manager maar al te goed. Eén klein foutje heeft vaak grote gevolgen. Een terugroepactie van een product met een glasscherf bijvoorbeeld, gaat gepaard met verlieskosten, herstelkosten, preventiekosten en controlekosten. En, zoals we allemaal in de media hebben kunnen lezen, de jaarlijkse kosten van fouten in de bouwsector worden geraamd op vijf miljard euro, wel tien procent van de omzet! Tel uit uw winst dus, als u dit soort onvoorziene kosten kunt vermijden door een zorgvuldig communicatiebeleid. In 'Bedrijf der duizend eilanden', een zeer praktische eyeopener op het gebied van communicatiemanagement, vindt u veel antwoorden en tips. 'Bedrijf der duizend eilanden' is een kompas voor lijnmanagers die hun interne communicatie willen verbeteren: meer kwaliteit en efficiency, minder fouten en faalkosten. Dit boek geeft u daarvoor ideeën, voorbeelden hoe anderen dan doen en gereedschap om zelf aan de slag te gaan. Zo kunt u van de interne communicatie in uw bedrijf een aanjager maken van kwaliteit, werkplezier, klanttevredenheid en profijt. En dat betekent verdienen met interne communicatie, in de ruimste zin van het woord. 'Bedrijf der duizend eilanden' is een must voor kostenbewuste en moderne (communicatie) managers. Als u doordrongen bent van de noodzaak van een uitstekende communicatie als voorwaarde voor een soepele en succesvolle bedrijfsvoering, kunt u niet om dit boek heen."


Book
Lastige klanten, agressie en ander geweld
Authors: --- ---
ISBN: 9058710416 Year: 2004 Publisher: Zaltbommel Instituut voor psychotrauma

Listing 1 - 10 of 110 << page
of 11
>>
Sort by