Listing 1 - 10 of 110 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
BMLIK
sociale rechtvaardigheid --- intake --- maatschappelijk werk --- 361.2 --- 361.3
Choose an application
groepswerk --- teamwork --- Equipe Team --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Objectifs (management) Doelstellingen (management) --- 361.13 --- 65.014
Choose an application
Iedereen kent ze wel: de groepen mensen die als team door het leven moeten, maar zonder dat ze een gezamenlijk doel voor ogen hebben, en zonder een goed zicht op teamdynamiek. Dan is het leven als team ondragelijk. Dit boek gaat over het vergroten van invloed van teams en teamleden. Op inspirerende wijze wordt in 'Mindhacking voor teams' duidelijk gemaakt wat teamleden kunnen doen om effectiever te kunnen samenwerken en hoe gedrag door Mindhacking-technieken kan worden beïnvloed. Voor teammanagers en opdrachtgevers wordt duidelijk hoe teams optimaal gaan werken. In het boek worden sportmetaforen gebruikt om duidelijk te maken wat focus en commitment betekenen en hoe onze hersenen kunnen worden gemanipuleerd om prestaties te realiseren. In de hoofstukken worden acht karikaturen van teamleden gebruikt om teamdynamiek en teamprestaties te illustreren. In 'Mindhacking voor teams' behandelt de auteur thema's als manipulatie en beinvloeding van gedrag, en geeft hij voorbeelden hoe teams en teamleden bij kunnen dragen aan het succes van organisaties. Bron : http://www.bol.com
Equipe Team --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- Beïnvloeding --- Gedragsverandering --- Manipulatie --- Neuropsychologie --- Toegepaste psychologie --- Managementvaardigheden --- Teams --- Teamwerk --- groepsdynamica --- 361.13 --- Team
Choose an application
Team personeel talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken --- Samenwerking --- Groepsdynamica --- Equipe Team --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- groepsdynamica --- 361.13 --- Personnel management --- teamwork
Choose an application
Geboden wordt een praktische handleiding voor begeleiders van groepen waarin gewerkt wordt aan zelfkennis en persoonlijke groei. Naast meer algemene richtlijnen worden een groot aantal konkrete oefeningen beschreven die men de deelnemers kan laten doen. De auteur, werkzaam in het vormingswerk, gebruikt de transactionele analyse als theoretische achtergrond. Deze wordt summier beschreven. Het boekje voldoet aan een behoefte. Elke oefening wordt bondig en duidelijk beschreven en naar zijn doel uitgelegd. Ook zelfhulpgroepen kunnen er hun voordeel mee doen. Het gaat hier niet om psychotherapie; psychotherapeuten dienen meer in hun bagage te hebben dan de hier beschreven technieken.(NBD|Biblion recensie, J.A.M. Peeters)
Choose an application
Het boek gaat uit van het cruciale belang van 'motivatie' bij (duurzame) gedragsverandering. Iedereen die met jeugdige en volwassen cliënten werkt, heeft daarmee te maken. Men ontkomt er niet aan. Motivatie levert de brandstof voor gedragsverandering en is daarom cruciaal. Zonder motivatie géén gedragsverandering! Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun cliënten. Hoe vaak verzuchten die niet: 'Hoe krijg ik ze zover?', 'Wist ik maar een manier om ze aan het werk te krijgen!'. De auteur toont eerst 'traditionele mogelijkheden' om dit aan te pakken: eindeloos op iemand inpraten, sociale druk uitoefenen, dreigen met straf, schuldgevoelens oproepen, kleineren en belachelijk maken, vernederen en ten slotte wedijver en competitie. Daarna biedt hij een meer authentieke route om mensen intrinsiek te motiveren. Kern van die benadering - en geheel nieuw - is het werken met motievenbundels. Hierbij wordt een bundel van motiverende factoren ingezet om bij cliënten motivatie te ontlokken, te versterken en te onderhouden. Die motiverende factoren vormen in feite het gereedschap van de professional. Iets anders heeft hij niet. Overtuigend en helder wordt weergegeven hoe deze het beste kunnen worden ingezet
Motivation. --- E-books --- Motivation Motivatie --- S20110137.jpg --- arbeidsmotivatie --- communicatie --- motivatie --- sociale vaardigheden --- welzijnswerk, methoden --- 331.02 --- 007 --- 159.94 --- 361.1 --- Sociale psychologie --- Motivatie --- Coaching --- Begeleiding --- Gedragsverandering --- Bedrijfspsychologie
Choose an application
316.77 --- Conversation Gesprek --- Communication Communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Psychologie Psychologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- communicatie in de hulpverlening --- non-directieve therapie --- #GSDBP --- 361.2 --- 615.82 --- Psychology --- Psychiatry
Choose an application
bedrijfsimago --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- Identiteit --- Profiel en imago --- Corporate image --- Imagomanagement --- 65.012.4 --- 658.3 --- 351.755.6 --- 098 Bedrijfskunde --- Communication Communicatie --- Management --- Communicatie in en door de onderneming --- communicatie in organisaties --- organisatieontwikkeling --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- identiteit --- 65.012 --- 65.012.3 --- Monograph --- Profiel --- Imago
Choose an application
"Zelden is in een boek het interne communicatieprobleem waar veel organisaties mee kampen, zo goed geanalyseerd. Interne communicatie is nu eenmaal een kwetsbaar proces in het eilandenrijk van afzonderlijke bedrijfsafdelingen, dat weet u als moderne manager maar al te goed. Eén klein foutje heeft vaak grote gevolgen. Een terugroepactie van een product met een glasscherf bijvoorbeeld, gaat gepaard met verlieskosten, herstelkosten, preventiekosten en controlekosten. En, zoals we allemaal in de media hebben kunnen lezen, de jaarlijkse kosten van fouten in de bouwsector worden geraamd op vijf miljard euro, wel tien procent van de omzet! Tel uit uw winst dus, als u dit soort onvoorziene kosten kunt vermijden door een zorgvuldig communicatiebeleid. In 'Bedrijf der duizend eilanden', een zeer praktische eyeopener op het gebied van communicatiemanagement, vindt u veel antwoorden en tips. 'Bedrijf der duizend eilanden' is een kompas voor lijnmanagers die hun interne communicatie willen verbeteren: meer kwaliteit en efficiency, minder fouten en faalkosten. Dit boek geeft u daarvoor ideeën, voorbeelden hoe anderen dan doen en gereedschap om zelf aan de slag te gaan. Zo kunt u van de interne communicatie in uw bedrijf een aanjager maken van kwaliteit, werkplezier, klanttevredenheid en profijt. En dat betekent verdienen met interne communicatie, in de ruimste zin van het woord. 'Bedrijf der duizend eilanden' is een must voor kostenbewuste en moderne (communicatie) managers. Als u doordrongen bent van de noodzaak van een uitstekende communicatie als voorwaarde voor een soepele en succesvolle bedrijfsvoering, kunt u niet om dit boek heen."
Communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Interne communicatie --- Management --- Communicatiemanagement --- 695 Communicatie --- Communication interne Interne communicatie --- 65.012.45 --- 338.9 --- 658.3 --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- bedrijfsleven, diverse vraagstukken (zie ook 65) --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- Communicatie : Interne communicatie --- Communication : Communication interne
Choose an application
S2007244.JPG --- geweld --- cliënten --- welzijnswerk, methoden --- Client Klant --- Accueil du public Onthaal (publiek) --- Service à la clientèle Klantendienst --- 301.15 --- 361.05 --- 361.1 --- 179.87 --- 331.054 --- 331.823 --- geweld - terrorisme - vandalisme --- psychische invloeden - ervaringen - arbeidsbelasting - overbelasting --- arbeidsveiligheid - veiligheid op het werk - veiligheidsmaatregelen - beveiliging tegen brand en beroepsgevaren
Listing 1 - 10 of 110 | << page >> |
Sort by
|