Narrow your search

Library

FOD/SPF PO (4)

UCLL (4)

Arteveldehogeschool (3)

Vlaams Parlement (3)

KBR (2)

KDG (2)

PXL (2)

AP (1)

EhB (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2010 (3)

2008 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Iedereen : hoe digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties veranderen
Author:
ISBN: 9789047000808 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Business Contact


Book
Easycratie : de toekomst van werken en organiseren
Authors: ---
ISBN: 9789052617022 Year: 2010 Publisher: Den Haag Sdu


Book
Het checklist-manifest : over de juiste manier van werken.
Author:
ISBN: 9789057123238 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondanks onze gigantische knowhow blijven we in ons werk vermijdbare fouten maken. De reden is simpel: de omvang en complexiteit van onze kennis zijn zó groot, dat we die niet altijd juist en veilig kunnen toepassen. We zijn langer in opleiding, specialiseren ons meer en meer, gebruiken steeds geavanceerdere technologieën... en toch blijven we fouten maken. 

Atul Gawande pleit voor de checklist als bescheiden maar efficiënte methode om fouten in het werk te voorkomen. Checklists staan aan de basis van de lastigste opgaven: wolkenkrabbers bouwen, investeringsbeslissingen nemen, openhartoperaties uitvoeren, een restaurant runnen, een vliegtuig besturen - elke taak die een balans vereist tussen vrijheid en discipline, vakwerk en protocol, individueel specialisme en teamwork. 

'Het checklist-manifest' is een zoektocht naar de juiste manier van werken aan de hand van prachtige anekdotes. Besluitvorming blijkt decentraler te kunnen, en mensen mogen meer verantwoordelijkheid krijgen. Daarbij zijn ervaring, expertise en een professioneel oordeel belangrijk, maar dat oordeel moet geschraagd en verbeterd worden door een procedure, door overleg en door checks.



Book
Connect! : de impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap
Author:
ISBN: 9789047003069 9789047017554 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, Hyves... miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden.We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. 'Connect!' wil een welgemeende aansporing zijn want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven toont de auteur welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf

Listing 1 - 4 of 4
Sort by