Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
U heeft vast wel eens wat uitgelegd aan een nieuwe collega of aan een groepje mensen. Met een mooi woord noemen we dat instrueren. Het overdragen van kennis en vaardigheden is meer dan alleen maar vertellen wat u weet. Instrueren is een vak waar professionals hun hele leven mee bezig kunnen zijn en waar u met dit boekje ook meer over aan de weet kunt komen. Dit boek staat boordevol praktische voorbeelden en tips uit de praktijk waardoor u uw collega's effectiever iets nieuws aanleert en u minder snel voor verrassingen komt te staan. Inhoudsopgave : 1 Instructie geven, hoe werkt het? 2 Het instructieproces 3 Voordat u begint ... 4 Verkenning 5 Voorbereiding 6 Uitleg 7 Begeleid oefenen 8 Zelfstandige verwerking 9 Evaluatie en herhaling 10 Instructiedilemma's Instructiekaart
Beroepsopleidingen. --- didactische werkvormen --- Educational sciences --- motivatie --- Mass communications --- Arbeidsmotivatie --- Interne communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Bijscholingen en opleidingen --- taal --- instructies --- motiveren --- 643 Taalzorg --- instrueren --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- #KVHA:Instrueren; Nederlands --- Communication Communicatie --- Motivation Motivatie --- Nederlands 843 --- Instructievormen --- Monograph --- Professionalisering
Choose an application
La troisième édition actualisée et complétée de cet ouvrage rassemble les contributions des plus grands spécialistes de la formation et fournit un panorama des savoirs de référence des sciences et techniques de la formation aujourd'hui. Sommaire Introduction. Bases et usages du traité. Les déterminants et les contextes de la formation. Le sujet adulte et la formation : de l'expérience à "l'apprenance". L'instrumentation et la conduite de la formation : ingénieries et médiation. Conclusion. Index. Bron : http://www.dunod.fr
Formation --- Education des adultes --- Education permanente --- Éducation des adultes --- Théories de la formation Opleidingstheorieën --- Management Management --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Formation Opleiding --- Education permanente Permanente opvoeding --- Professionalisering --- Frankrijk --- Bijscholingen en opleidingen --- Éducation des adultes. --- Cultuur
Choose an application
Vele organisaties zijn bezig met de invoering van competentiemanagement. Maar enkel door effectieve competentieontwikkeling, waardoor medewerkers hun werk beter gaan doen, komt men tot groei van medewerkers en organisatie en uiteindelijk tot succesvolle effecten van competentiemanagement. Deze werk ondersteunt leidinggevenden in hun rol van begeleider van ontwikkelingsprocessen en stimuleert medewerkers om te werken aan de ontwikkeling van competenties, afgestemd op het werk, maar ook gericht op het creëren van nieuwe marktkansen, op persoonlijke ontwikkeling en in het kader van loopbaanontwikkeling. Competentieontwikkeling is een continue beweging, iets waar je permanent moet mee bezig zijn. Het boek biedt een aantal pistes, instrumenten, ervaringen die werken. De best practices lichten de aspecten toe die belangrijk zijn bij de ontwikkeling van vooral gedragscompetenties: de persoon, de competentie zelf en de omgeving. Maar evengoed gaat het over valkuilen en minder goede ervaringen: die kunnen op zijn minst even leerrijk zijn
HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties --- Personeelsbeleid 658.3 --- Competentiemanagement 658.386.1 --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Apprentissage Leerproces --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- 658.386.1 --- arbeid, motivatie --- human resources management --- S20080296.JPG --- competentieontwikkeling --- Competentiemanagement --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Management --- Bijscholingen en opleidingen --- Leren --- Competenties --- Competentieontwikkeling --- Professionalisering --- Competentie
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Jeux de rôle Rollenspel --- Matériel didactique Leermiddelen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Training --- #KVHB:Opleidingen --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- Contains audio-visual material --- Bijscholingen en opleidingen --- Personeelsmanagement --- Professionalisering --- Management --- Training --- Vaardigheden
Choose an application
bedrijfsopleidingen --- Didactic strategies --- coaching --- Personnel management --- leidinggeven --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Coaching --- Groepstrainingen --- Bijscholingen en opleidingen --- Opvoeding en onderwijs --- Personeelsmanagement --- Vorming --- Opleidingen --- Training --- Groepswerk --- #KVHB:Training --- #KVHB:Opleidingen --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- 658.31 --- Groepstraining --- Professionalisering --- Opvoeding --- Onderwijs --- Opleiding --- Arbeidsmarkt
Choose an application
Met dit trainersboek voor trainers scherp je je kennis op gebied van leren en maak je het geven van een training makkelijker en leuker. Een compleet handboek met daarin informatie over de trainer als ontwikkelaar, als procesbegeleider, als begeleider van didactische werkvormen en de trainer als persoon. Naast veel theorie en uitleg vind je in het boek ook allerlei oefeningen. In deze herziene editie is er aandacht voor social media en voor formeel en informeel leren.
Didactic strategies --- Personality development --- Psychology --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Leren --- Didactisch proces --- Didactiek --- Bijscholingen en opleidingen --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Blended learning --- Besoins (formation) Behoeften (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- 367.1 --- Trainer --- Training --- coaching --- Begeleiden --- Leeromgeving --- Professionalisering --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
89046528198
bedrijfsopleidingen --- Personnel management --- competenties --- Bijscholingen en opleidingen --- Competentiemanagement --- Personeelsmanagement --- 097 Personeelsbeleid --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- 658.386 --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- human resources management --- personeelsbeleid --- arbeid, motivatie --- S20100312.JPG --- competentieontwikkeling --- opleiding in organisaties --- organisatieontwikkeling --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- 658.37 --- 65.012.3 --- Professionalisering
Choose an application
I. Werkplekleren als leren van en met elkaar - II. Waarom, wanneer en hoe leren medewerkers op de werkplek - III. Werkplekleren versterken - IV. Stimuleren van leernetwerken voor kenniswerkers - V. Beleid maakt van de werkplek een krachtige leerplek
planning werkvloer --- bedrijfsopleidingen --- Personnel management --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Teamwerk 658.387.4 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A86 --- 658.386 --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Réseaux Netwerken --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- 374.2 --- Beroepsvervolmaking (bijscholing) --- Personeelsbeleid --- Human Resource Management (HRM) --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Organisatie en management: algemeen (management) --- human resources management --- managementopleidingen --- personeelsbeleid --- Leren --- S2007477.JPG --- lerende organisatie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Management --- Lerende organisaties --- Bijscholingen en opleidingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Réseaux Netwerken --- Professionalisering --- Lerende organisatie
Choose an application
We kunnen er niet meer omheen. Sociale media zijn er en zullen invloed hebben op onze manier van werken en leren. Hoe kun je als professional en als organisatie goed gebruik maken van sociale media ? Welke mogelijkheden bieden sociale media om effectiever te werken in netwerken ? Wat betekent dit voor organisaties en managers ? En hoe kunnen sociale media een ondersteunende rol vervullen in formele en informele leerprocessen ?Dit boek gaat in op deze vragen en is interessant voor iedereen die wil weten wat je nu zelf met sociale media kunt en hoe je meer strategisch in deze wereld kunt participeren. Met als doel om zelf, in een team of als organisatie, online te leren. Ook als je wilt weten óf je je er wel in moet willen verdiepen. In dit boek worden sociale media niet bekeken vanuit en marketing- of communicatieperspectief, maar vanuit het perspectief van collectief leren. Het boek bestaat uit drie delen :1. Gebruik van sociale media in je eigen werk als professional.2. Sociale media bij het werken als team of lerende organisatie.3. Het faciliteren van online leren.En nu online ... Sociale media voor professionals, organisaties en facilitatoren laat zien hoe sociale media werken. Dit wordt uitgebreid geïllustreerd aan de hand van praktijkvoorbeelden en -verhalen. Dankzij de vele praktische tips en tools kun je hiermee zelf direct aan de slag. Werken via sociale media is als het betreden van een nieuw land, doordat de ongeschreven regels, de cultuur, het openlijk delen van informatie en ideeën fundamenteel anders zijn dan gewend. Een land met een nieuwe taal, onbekende tools en een nog ongekende hoeveelheid mogelijkheden. Met dit boek hopen we ons enthousiasme voor sociale media over te brengen en lezers te verleiden tot experimenteren. Bron : http://www.boekenbank.be
Organization theory --- Mass communications --- online werken --- organisatiemanagement --- e-business --- sociale netwerken --- weblogs --- sociale media --- Twitter --- e-learning --- bedrijfscommunicatie --- Sociale netwerken --- Sociale media --- Professionele ontwikkeling --- Lerende organisaties --- Teamgerichte bijscholing --- Online leren --- Leren --- Gebruiken --- Sociale communicatie --- Professionalisering --- Teamwerk --- Bijscholingen en opleidingen --- Managementvaardigheden --- Interne communicatie --- Online --- Organisatie --- Teams --- 691 Informatiemaatschappij --- Réseaux Netwerken --- e-learning e-learning --- 316.772.5 --- 349 --- 433.5 --- blogs --- games --- online leren --- online netwerken --- web 2.0 --- wiki's --- Communicatie --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Overige onderwerpen der theoretische economie --- Audiovisuele opvoeding --- Ondernemingen en internet. --- Internet. --- 528.5 --- communicatie --- didactisch proces --- informatica --- internet --- leeromgeving --- leren --- management --- netwerk --- onderwijs --- organisatie --- Sociaal netwerk --- Team --- E-learning --- Lerende organisatie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|