Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In ‘Leren als een pro’ vertellen Olav Schewe en Barbara Oakley hoe je beter kunt worden in leren. Want kost het jou veel energie om iets nieuws te leren? Begin je vaak vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Of ben je snel afgeleid? ‘Leren als een pro’ vertelt je hoe het anders kan. Twee experts op het gebied van leren en studietechnieken geven je een snelcursus leervaardigheid, op basis van de recentste inzichten uit de psychologie en de hersenwetenschappen. Zo leer je wat je moet doen als je vastzit, hoe je zorgt voor focus, hoe je dingen onthoudt, hoe je jezelf motiveert en hoe je efficiënt teksten leest. Met de slimme strategieën in dit boek lukt het je om beter, sneller en aandachtiger te leren!
Study methods --- leerstrategieën --- leren leren --- studievaardigheden --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen
Choose an application
#GGSB: Pedagogie --- Psychologie Psychologie --- Examens Examens --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Study methods --- studiemethode --- studietijd --- #gsdbP --- Pedagogie
Choose an application
Choose an application
De Praktische cursus samenvatten is een methode om snel door te dringen tot de kern van teksten voor de studie of het toekomstige beroep. In de eerste helft leren studenten tekstkaarten ('bookmaps') te maken om de essentie vast te leggen van wat zij in een tekst hebben gelezen. Een tekstkaart is een ruimtelijke afbeelding van de structuur en de kernideeën van de tekst. De tweede helft behandelt het gebruik van tekstkaarten in de dagelijkse praktijk. Tekstkaarten doen een beroep op het visuele geheugen. Daardoor zijn zij goed te gebruiken ter voorbereiding op tentamens en vormen zij een solide hulpmiddel voor mondelinge en schriftelijke rapportages. Vanuit tekstkaarten maakt de student samenvattingen en eigen teksten op basis van de gebruikte teksten. Het laatste hoofdstuk biedt de kortste complete cursus over titelbeschrijving die er bestaat. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Samenvatten. --- Samenvattingen. --- Study methods --- leren leren --- samenvatten --- studiemethoden --- 450.8 --- 499.5 --- Samenvatten --- Studiemethoden --- samenvatten (ler) --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Study methods --- #gsdbP --- Art de lire Leesvaardigheid --- Autodidactes Zelfstudie --- Apprentissage Leerproces --- Mémoire Geheugen --- Experimentele psychologie --- geheugen en aandacht --- geheugen en aandacht. --- Geheugen en aandacht.
Choose an application
001.81 --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Commentaire Commentaar --- Apprentissage Leerproces --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Notes --- Travail intellectuel --- --Communication écrite --- --Compte-rendu --- --Synthèse --- 6002 --- Study methods --- Pédagogie --- --Méthode --- --Study methods --- --001.81
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics of higher education --- studeren --- Study methods --- lesgeven --- onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- 371.3 --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- 371.322.6 --- 371 --- 159.95 --- Leren studeren --- 371.322.6 Leren studeren
Choose an application
Het menselijk brein staat in de media vaak symbool voor creativiteit, intelligentie en vernuft. Ieder mens voelt het spontaan aan: het brein is slim, superslim. En wie heeft een brein? Iedereen! Iedereen heeft dus potentieel om slimmer te worden. Alleen, hoe doe je dat? Recente inzichten in de werking van het brein kunnen tot een fundamentele verbetering leiden in de studiemethode van jongeren. Leren en studeren: het kan korter, het kan beter en het hoeft vooral niet lastig te zijn.
studeren --- leren leren --- mindmapping --- 450.8 --- Leren --- Studievaardigheden --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- studievaardigheden --- studiemotivatie --- Brain --- Ability --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- 430 --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Dit boek laat zien hoe je lezers kunt overtuigen, zelfs als ze niet de hele tekst lezen van een rapport. De vele voorbeelden illustreren hoe je dat kunt doen. Ook staan er in dit boek gerichte aanwijzingen voor het schrijven onder tijdsdruk, bijvoorbeeld het organiseren van het schrijfproces in teamverband. Verder bevat het boek concrete adviezen voor het mondeling presenteren van een rapport, het schrijven van sollicitatiebrieven en het schrijven in het Engels. In de nieuwe editie is een hoofdstuk toegevoegd over het omgaan met informatiebronnen, met speciale aandacht voor (onbewust) plagiaat. Verder is de bijlage over rapporteren in het Engels uitgebreid en er is extra aandacht voor het overtuigend beargumenteren van keuzes
031 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- 844.4 --- S20110220.jpg --- rapportage --- informatie en documentatie --- 007.2 --- Science --- brieven schrijven --- mondelinge communicatie --- Personnel management --- Study methods --- Mass communications --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Contains audio-visual material --- departement Algemeen 11
Choose an application
'Mindmappen' is een unieke methode om makkelijker:- dingen te onthouden- op briljante ideeën te komen- een presentatie of rapport te plannen- mensen te overtuigen- te onderhandelen- plannen te maken voor persoonlijke doelstellingen- controle over uw leven te krijgenInhoudsopgaveDEEL I STRUCTUUR EN FUNCTIE VAN DE MENSELIJKE HERSENEN1 Het verbluffende brein 2 Grote denkers 3 Het brein in een lastig parket 4 Associatief denken 5 De te volgen koers DEEL II GRONDBEGINSELEN6 Brainstormen met woorden 7 Brainstormen met beelden 8 Van brainstormen naar mindmappen 9 Mindmappen DEEL III STRUCTUUR10 De leidende principes 11 Een persoonlijke stijl ontwikkelen DEEL IV SYNTHESE12 Keuzes maken 13 Het organiseren van uw eigen ideeën 14 Het organiseren van andermans ideeën 15 De mindmap als geheugensteun 16 Creatief denken en de mindmap 17 Groepsgewijs mindmappen DEEL V TOEPASSINGENSectie A Persoonlijke toepassingenSectie B Toepassingen in het gezinSectie C Educatieve toepassingenSectie D Zakelijke en professionele toepassingenSectie E De toekomst: Associatief denken en inzicht in het intellect
#KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Geheugentraining --- 070 Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Mémoire Geheugen --- Pensée Denken --- Créativité Creativiteit --- 415.4 --- 450.8 --- cognitie --- creativiteit --- geheugen --- leren --- mindmap --- psychologie --- studiemethoden --- Cognitive psychology --- Study methods --- mindmapping
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|