Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen kent ze wel: de groepen mensen die als team door het leven moeten, maar zonder dat ze een gezamenlijk doel voor ogen hebben, en zonder een goed zicht op teamdynamiek. Dan is het leven als team ondragelijk. Dit boek gaat over het vergroten van invloed van teams en teamleden. Op inspirerende wijze wordt in 'Mindhacking voor teams' duidelijk gemaakt wat teamleden kunnen doen om effectiever te kunnen samenwerken en hoe gedrag door Mindhacking-technieken kan worden beïnvloed. Voor teammanagers en opdrachtgevers wordt duidelijk hoe teams optimaal gaan werken. In het boek worden sportmetaforen gebruikt om duidelijk te maken wat focus en commitment betekenen en hoe onze hersenen kunnen worden gemanipuleerd om prestaties te realiseren. In de hoofstukken worden acht karikaturen van teamleden gebruikt om teamdynamiek en teamprestaties te illustreren. In 'Mindhacking voor teams' behandelt de auteur thema's als manipulatie en beinvloeding van gedrag, en geeft hij voorbeelden hoe teams en teamleden bij kunnen dragen aan het succes van organisaties. Bron : http://www.bol.com
Equipe Team --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- Beïnvloeding --- Gedragsverandering --- Manipulatie --- Neuropsychologie --- Toegepaste psychologie --- Managementvaardigheden --- Teams --- Teamwerk --- groepsdynamica --- 361.13 --- Team
Choose an application
Het boek gaat uit van het cruciale belang van 'motivatie' bij (duurzame) gedragsverandering. Iedereen die met jeugdige en volwassen cliënten werkt, heeft daarmee te maken. Men ontkomt er niet aan. Motivatie levert de brandstof voor gedragsverandering en is daarom cruciaal. Zonder motivatie géén gedragsverandering! Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun cliënten. Hoe vaak verzuchten die niet: 'Hoe krijg ik ze zover?', 'Wist ik maar een manier om ze aan het werk te krijgen!'. De auteur toont eerst 'traditionele mogelijkheden' om dit aan te pakken: eindeloos op iemand inpraten, sociale druk uitoefenen, dreigen met straf, schuldgevoelens oproepen, kleineren en belachelijk maken, vernederen en ten slotte wedijver en competitie. Daarna biedt hij een meer authentieke route om mensen intrinsiek te motiveren. Kern van die benadering - en geheel nieuw - is het werken met motievenbundels. Hierbij wordt een bundel van motiverende factoren ingezet om bij cliënten motivatie te ontlokken, te versterken en te onderhouden. Die motiverende factoren vormen in feite het gereedschap van de professional. Iets anders heeft hij niet. Overtuigend en helder wordt weergegeven hoe deze het beste kunnen worden ingezet
Motivation. --- E-books --- Motivation Motivatie --- S20110137.jpg --- arbeidsmotivatie --- communicatie --- motivatie --- sociale vaardigheden --- welzijnswerk, methoden --- 331.02 --- 007 --- 159.94 --- 361.1 --- Sociale psychologie --- Motivatie --- Coaching --- Begeleiding --- Gedragsverandering --- Bedrijfspsychologie
Choose an application
IK2 : De beste versie van jezelf, laat op een inspirerende manier zien hoe je het volledige potentieel uit jezelf kunt halen. De inhoud is geheel geijkt op de huidige prikkel- en stressvolle wereld, die je dwingt nieuwe vaardigheden en eigenschappen te ontwikkelen om je doelen te kunnen behalen.Reis met hoogleraar neuropsychologie Margriet Sitskoorn door dit rijke boek vol inzichten, testen, oefeningen en methodieken. Via het EFFECT-programma krijg je inzicht in de werking van je brein en ontwikkel je de juiste vaardigheden om je doelen te bereiken in de huidige prikkel- en stressvolle wereld. Het helpt je om weerstand te bieden aan de stimulus-respons reflexen en om keuzes te maken die je succesvoller en gelukkiger maken. Op privévlak, in je werk of maatschappelijk gerelateerd.Werk aan een (nog) betere versie van jezelf. IK2DoelgerichterToegewijderSuccesvollerCreatieverBron : http://www.vakmedianetshop.nl
brein --- hersenen --- 415.4 --- zelfontplooiing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Hersenen --- Neuropsychologie --- Gedragsverandering --- Cerveau Hersenen --- Personnalité Persoonlijkheid --- Méthodes Methoden --- Bee Collection --- Zelfontplooiing --- Geluk --- neuropsychologie --- E-books
Choose an application
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend ? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk! Bron : http://www.boekenbank.be
pessimisme --- gedragsverandering --- luisteren --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- #KVHB:Klagen --- 415.3 --- optimisme --- positief denken --- zelfontplooiing --- zelfzorg --- sociologie --- Uitvoerende functies --- Communicatie --- Communicatiepsychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Attitudes --- Attitude
Choose an application
Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be
gedragsverandering --- human behavior --- marketing --- Mass communications --- Social psychology --- Zelfkennis --- Gedragspsychologie --- Change talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken veerkracht --- communicatie 340.132.2 --- #SBIB:309H2812 --- sociale marketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Voorlichting --- Gedrag --- Gedragsverandering --- Overheidsvoorlichting --- Verandering --- Beïnvloeding --- Organisatieveranderingen --- communicatie --- sociaal gedrag --- 007 --- 301.15 --- Communicatie --- Consumentengedrag --- Marketing --- Sociaal gedrag --- Organisatieverandering --- Communicatietheorie --- 000.0 --- 458.1 --- Communication (gestion) Communicatie (beheer) --- Plan de communication Communicatieplan --- Communication externe Externe communicatie --- Modèles Modellen --- Marketing Marketing
Choose an application
Nudging won de laatste jaren sterk aan belangstelling. Verschillende overheden en organisaties maken er reeds gebruik van. Maar wat houdt nudging nu concreet in? En hoe kan je het zelf toepassen? Een ‘nudge' betekent letterlijk een duwtje geven. Het is een eenvoudige psychologische techniek die ons leidt naar een bepaalde keuze, zonder dat hierbij onze keuzevrijheid wordt afgenomen. Onderzoek laat zien dat nudging een effectieve methode kan zijn voor gedragsverandering. Zo resulteerde het bijvoorbeeld al in gezonder eetgedrag, gemotiveerde werknemers en zelfs meer orgaandonoren. Nudges zijn vaak kleine aanpassingen, maar toch zorgen ze voor een grote impact op ons gedrag. Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste nudgetechnieken en maakt deze herkenbaar aan de hand van meer dan honderd voorbeelden en concrete inzichten. Zowel wetenschappelijke onderzoeken als praktische toepassingen komen aan bod. Je ontdekt dus niet alleen wat nudging inhoudt, maar ook hoe die wordt toegepast in de praktijk en hoe je er zelf mee aan de slag kan. Omdat de grens tussen nudging en andere vormen van gedragsbeïnvloeding soms dun kan zijn, worden ook enkele bekende overtuigingstechnieken en ethische vraagstukken besproken. Na het lezen van dit boek kan je dus beter verschillende nudgetechnieken en overtuigingspogingen detecteren. De vele voorbeelden en de heldere tekst maken het boek voor iedereen toegankelijk. Er is geen voorkennis vereist.
Overtuigen (psychologie). --- 159.947 --- 316.77 --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel). --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties). --- Psychologie van de wil. Wilskracht. --- Communicatiesociologie. --- Comportement ps. --- Social psychology --- Mass communications --- communicatie --- gedragsverandering --- gedragspsychologie --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- comportement ps
Choose an application
In dit boek wordt aan de hand van zestien strategieën voor het geven van onderwijs een brug geslagen tussen theorieën over het onderwijzen en de onderwijspraktijk van alle dag.
Teaching --- Objectives of teaching --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- rollenspel --- psychodrama --- agologie --- sociale opvoeding --- persoonlijkheidsvorming --- leerpsychologie --- #GSDBP --- #SBIB:37H0 --- #WWIS:AGGR --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Groupes Groepen --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Politique de formation Opleidingsbeleid --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- cognitieve vaardigheden --- onderwijs --- onderwijskunde --- persoonlijkheidsontwikkeling --- sociale ontwikkeling --- strategieën --- 450.4 --- Onderwijskunde --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijzen --- 419.3 ) Onderwijspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- gedragsverandering --- persoonlijke ontwikkeling --- 454.2 --- Didactiek --- 371.3 --- 615.86 --- 37.013 --- 37.03 --- 159.95 --- Pedagogie
Choose an application
Leiderschap. --- Leidinggeven. --- Management. --- gedragsverandering --- organisatiepsychologie --- leidinggeven --- Industrial psychology --- Management --- Gedrag --- Verandering --- Leidinggeven --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Groepsdynamiek --- Psychologie --- Bedrijfspsychologie --- beleid, cultuur, gedrag, HRM, management, organisatie, verandering, waarde --- 098 Bedrijfskunde --- Leadership Leadership --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Intelligence émotionnelle Emotionele intelligentie --- Prise de décision Beslissen --- Equipe Team --- Relations humaines Menselijke relaties --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- 65.012.4 --- Provincie West-Vlaanderen --- leiderschap --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Leiderschap --- Emotie --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|