Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe zorg je dat een probleem het probleem wordt?Cliënten, groot en klein, tonen de externalisaties en visualisaties van hun angsten, klachten en lijden.
467 --- psychische problemen --- Visualiseren --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- kinderpsychologie --- emoties --- psychologie --- Psychology --- Problemen --- Angsten --- Visualisatie --- Klachten --- Lijden --- Kinderen --- Volwassenen --- Zelfhulp --- Emotionele ontwikkeling --- Emoties --- Emotieregulatie --- Psychologie --- Angst --- Probleem --- Klacht --- Kind --- Volwassene --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- problemen
Choose an application
Soms wordt alles wat er om je heen gebeurt je te veel. Dan voel je zo veel. Je kunt het niet meer stoppen. Je kunt er bijvoorbeeld boos van worden, verdrietig of druk. Of je krijgt hoofdpijn, pijn in je oor of buikpijn.Kinderen krijgen zeer veel informatie en prikkels te verwerken. Wanneer deze prikkels op een goede manier worden gefilterd, is er niets aan de aan de hand. Een groeiend aantal kinderen blijkt echter gevoelig te reageren en raakt overprikkeld.Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen van circa 7-11 jaar, betrokken ouders, onderwijzers en/of hulpverleners. Door middel van spelletjes, opdrachten, vragen, tips en verhaaltjes kunnen kinderen ervaren en ontdekken hoe het te veel voelen en overprikkeld raken bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan.""Help... ik voel zoveel" helpt kinderen op een speelse en aansprekende manier om te gaan met hun hooggevoeligheid en te ontdekken wie ze zelf zijn. Dat maakt ze sterk en geeft zelfvertrouwen. ... Het boek is tevens een aanrader voor alle kinderen die graag wat steviger in hun schoenen willen staan." - Carla Muijsert, docent post HBO opleiding 'Kindercoach in het onderwijs' voor leerkrachten.(Bron: achterflap)
cognitieve psychologie --- Educational sciences --- HSP (hypersensitieve personen) --- psychologie --- #PBIB:+105.91 --- 415.3 --- hoogsensitieve kinderen --- gevoelens --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- emotionele ontwikkeling --- hooggevoeligheid --- kinderboek --- Hooggevoelige kinderen --- Hooggevoeligheid --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Hoogsensitiviteit --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology --- Emotie --- Emotieregulatie --- Prikkel --- Zelfvertrouwen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|