Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl
Sociale media --- Jongeren. --- Sociology of culture --- sociale netwerken --- social media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Jongeren en internet --- 433.5 --- 528.54 --- Internet --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media - Sociale netwerken --- Social media --- Psychological aspects --- Internet and youth --- PXL-Education 2015 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- jongeren --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Jeugd --- Kind --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- internet --- jeugd --- Jongere --- massacommunicatie
Choose an application
In deze herziene druk zijn twaalf geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd om de meest recente ontwikkelingen op verslavingsgebied weer te geven. Deze gaan onder meer over forensische verslavingszorg, neuromodulatie en cognitieve trainingen. Omdat comorbiditeit eerder regel dan uitzondering is bij verslavingsproblematiek, zijn daar vier nieuwe hoofdstukken over opgenomen. Alle bestaande hoofdstukken zijn vernieuwd en aangepast op basis van de huidige inzichten. (https://www.bua.nl/zoeken/100-8635_Handboek-verslaving)
verslaving --- middelengebruik --- Ethics and addiction --- Social problems --- Verslaving --- toxicomanie --- 613.8 --- Verslavingen --- Gokken --- Internet
Choose an application
Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Het deelnemen aan communities en social media is voor steeds grotere groepen mensen een dagelijks terugkerend fenomeen. Bloggen, hyven en twitteren zijn werkwoorden geworden. Bedrijven, verenigingen, belangenorganisaties en overheidsinstellingen zien nog lang niet altijd het enorme potentieel van online communities en de positieve effecten die ze met het creëren van een community kunnen bereiken.
Sociale communicatie --- Internet --- Media --- Onlinemarketing --- Blog --- Marketingcommunicatie --- Sociaal netwerk --- Communicatie --- Sociale media --- Twitteren --- netwerk --- communities --- internet --- 520.7 --- sociale netwerken --- informatica --- Réseaux Netwerken --- automatisering en maatschappij --- Applied marketing --- Mass communications --- e-business --- sociale media --- marketingcommunicatie
Choose an application
Wie met jongeren werkt, heeft uiteraard hun digitale revolutie opgemerkt. Dagelijks online zijn is een must geworden in de huidige jongerencultuur. Ook in de hulpverlening voeren de jongeren de druk op om meer online te zijn, vragen ze om meer en betere computers en vertonen ze allerhande gedrag op de verschillende social networksites. De hulpverlening weet soms niet goed hoe hiermee om te gaan, laat staan dat er bij hulpverleners nog meer vragen bestaan over het inzetten van het internet als instrument binnen de hulpverlening. Deze uitgave reikt handvatten aan om social media ook te gebruiken om jongeren te begeleiden. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe hulpverleners binnen de eigen organisatie op een veilige manier op het digitale spoor kunnen geraken en hoe ze effectief de social media kunnen gebruiken om met jongeren te werken. Een aantal kant-en-klare methoden worden uitgelegd en geïllustreerd om aan de slag te gaan met jongeren in de hulpverlening. Deze methoden zijn ontwikkeld en uitgeprobeerd in verschillende organisaties binnen de jeugdzorg.
Age group sociology --- Social policy and particular groups --- Jeugdzorg --- Online hulpverlening --- methodiek --- Online hulpverlening. --- methodiek. --- Methodiek. --- PXL-Social Work 2017 --- jeugdzorg --- digitale revolutie --- jongerencultuur --- hulpverlening --- sociale media --- internet
Choose an application
In dit grappige, speelse boekje vind je heel wat coole tips over de moderne media. Surfen op internet, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken, skype, enzovoort. Lees dit boekje... en word mediawijs!
Internet --- Sociale media --- Gsm's --- 528.5 --- Cyberpesten --- Kinderen en computers --- Veiligheid --- 475.4 --- Chatten --- GSM --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal netwerk --- Gsm --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Mass communications --- Mobiele telefoon --- Jongere --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- Gsm's
Choose an application
Wat drijft mensen ertoe om zichzelf bewust te beschadigen? Zijn deze cliënten intrigerend, moeilijk, zielig, uitdagend, manipulatief, roepen ze afschuw op, angst of medelijden? Wat doet u als professional: wilt u hen redden, ligt de focus op de onderliggende problematiek of moet het destructieve gedrag eerst stoppen? Wat is de juiste manier om hiermee om te gaan? Meike Grol en Nienke Kool beschrijven wat zelfbeschadiging is, hoe cliënten ertoe komen om dit te doen en hoe u als hulpverlener deze cliënten kunt ondersteunen. Zij vullen theorie en resultaten uit wetenschappelijk onderzoek aan met praktijkervaringen van hulpverleners en cliënten. Aan bod komen thema?s als verslaving, het onderscheid tussen zelfbeschadiging en suïcidaliteit, zelfbeschadiging als een manier van aandacht vragen en zelfbeschadiging binnen de huidige maatschappij. Aan de hand van theoretische beschouwingen en casussen komen de mogelijke behandelingen aan de orde.Bron: https://www.epo.be/nl/geestelijke-gezondheidszorg/3838-achter-de-littekens-9789088507908.html
zelfverwonding --- 616.2 --- Psychiatrie --- zelfverminking --- psychosociale hulpverlening --- zelfbeeld --- automutilatie --- zelfdoding --- suïcidaliteit --- Zelfverwonding --- Automutilatie --- 615.891 --- Psychiatry --- Psychologie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Zelfverminking --- Communicatie --- Hulpverlening --- Verslaving --- Zelfmoord --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Gokken --- Internet --- Man --- Volwassene --- zelfbeschadiging
Choose an application
Dit handboek beschrijft op heldere wijze de technieken en mogelijkheden van het documentmanagement. Alle mogelijke aspecten van archief- en documentatiebeheer, postverwerking, documentautomatisering én internetgebruik worden behandeld. Behalve ruime aandacht voor de elektronische archivering komt ook het opbergen van papieren stukken uitgebreid ter sprake.
Archivistics --- Computer. Automation --- Documentation and information --- Business records --- Document imaging systems. --- Documents in optical storage. --- Management. --- informatiebeheer --- management --- 930.25 --- 025.17 --- Information (gestion) Informatie (management) --- Workflow Workflow --- Archivage Archivering --- Documentation Documentatie --- Internet Internet --- Correspondance Briefwisseling --- documentmanagement --- archieven --- postverwerking --- digitale archieven --- internet --- 030 --- AA / International- internationaal --- 020 --- -Document imaging systems --- Documents in optical storage --- Documentbeheer --- E100746.jpg --- 651.5805 --- Ag 4.a --- Optical storage of documents --- Optically stored documents --- Optical storage devices --- DIP systems --- Document image processing --- Electronic document imaging systems --- Electronic document management systems --- Imaging systems --- Business --- Commercial records --- Corporations --- Office records --- Office management --- Records --- Paperwork (Office practice) --- Archiefwetenschap. Archivistiek --- Bibliotheekbeheer: speciale collecties --- informatie-, documentatie en archiefwezen, musea - algemeen --- Bibliotheekwezen: algemeenheden. --- Management --- 025.17 Bibliotheekbeheer: speciale collecties --- 930.25 Archiefwetenschap. Archivistiek --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- documentbeheer
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Choose an application
Hulpverleners zijn in het leven van iemand met een psychische stoornis en zijn naasten niet meer dan passanten. Dat geldt niet voor partners, ouders, broers of zussen. Een naaste met een psychische stoornis - denk aan psychose, borderline, depressie, angststoornissen, verslaving - vergt veel van zijn familie. Familieleden en hulpverleners hebben een gezamenlijk doel: steun bieden om iemand die onderuit is gegaan weer zo goed mogelijk op de rit brengen. De samenwerking tussen deze twee groepen zorgt voor een overduidelijke meerwaarde. Bondgenoten geeft op basis van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk handreikingen voor een succesvolle behandeling. De insteek van dit boek is vooral een praktische: de vele casussen maken duidelijk hoe je als hulpverlener de behandeling tot een succes kunt maken, steeds samen met de naastbetrokkenen.
Mantelzorg ; psychiatrische patiënten. --- Psychiatric nursing --- Psychiatrie --- Psychische stoornissen --- Psychiatrische verpleegkunde --- Hulpverlening --- psychiatrische patiënten --- Familie --- Psychiatrische patient (chronische psychiatrische patiënt) --- Mantelzorg --- Familiebegeleiding --- 616.5 --- Geestelijke gezondheidszorg --- Herstel --- Herstelgericht werken --- Ondersteuning --- Intake --- Familiebanden --- Opname --- Ambulante hulpverlening --- Residentiele hulpverlening --- Crisishulpverlening --- Verslaving --- Herstel (mentaal) --- Familieband --- Opname (beeld/geluid) --- Residentiële zorg --- Gokken --- Internet --- hulpverlening --- mantelzorg
Choose an application
Nieuwe media --- Innovatie --- Elektronische handel --- Informatietechnologie --- Marketing --- Internet --- 658 --- #PBIB:2000.2 --- Team personeel social media network cultuur change verandering --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- IT --- Financiewezen --- Business policy --- nieuwe media
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|