Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl
Sociale media --- Jongeren. --- Sociology of culture --- sociale netwerken --- social media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Jongeren en internet --- 433.5 --- 528.54 --- Internet --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media - Sociale netwerken --- Social media --- Psychological aspects --- Internet and youth --- PXL-Education 2015 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- jongeren --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Jeugd --- Kind --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- internet --- jeugd --- Jongere --- massacommunicatie
Choose an application
Na 'Seks@autisme.kom' over seksualiteit, is dit het tweede deel van het programma voor relationele en seksuele vorming voor jongeren en jongvolwassenen met autisme. Een werkgroep van autismedeskundigen inventariseerde de voornaamste vragen van jongeren met autisme over relaties, en het boek dat daaruit volgde biedt inspiratie om het thema op een bevattelijke en concrete wijze bespreekbaar te maken. Met respect voor de autistische stijl van informatieverwerking worden de vaak ongeschreven wetten en verborgen sociale regels van relaties verhelderd.Dit werkboek bevat de concrete handleiding voor de basismodule Relaties en behandelt nog vijf andere themas. Concrete handleidingen en werkbladen zijn apart te bestellen en te downloaden
Primary groups --- autisme --- intermenselijke relaties --- Social policy and particular groups --- Autism --- Patients --- Sexual behavior --- Autistic youth --- 462.4 --- relationele opvoeding --- seksuele opvoeding --- Autisme --- 613.88 --- Relaties --- Seksuele opvoeding --- Weerbaarheid --- Autistische kinderen --- Adolescenten --- Volwassenen --- Relatievorming --- Seksuele voorlichting --- Orthopedagogiek --- Familie --- Vriendschap --- Partners --- Professionele houding --- Assertiviteit --- Pesten --- Psycho-educatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Relatie --- Adolescent --- Volwassene --- Relationele en seksuele vorming --- Partner --- Autismespectrumstoornis --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- relaties --- jeugd --- volwassenen
Choose an application
Dit is het tweede boek van het samenwerkingsverband tussen academici en practici in het jeugdrecht en jeugdbeschermingsrecht dat aan de UA is georganiseerd. Als reactie op de vraag van de Antwerpse jeugdadvocaten en jeugdmagistraten naar wetenschappelijke ondersteuning, is enkele jaren geleden via het Centrum voor Beroepsvervolmaking in de Rechten een samenwerkingsverband ontstaan met de faculteit rechten van de UA. In het kader van deze samenwerking wordt onder meer een postacademische opleiding georganiseerd .Dit boek brengt verslag uit van de in 2004 georganiseerde studiedag rond het thema “jongeren en drugs”. Het doel van deze studiedag was op interdisciplinaire wijze de jongere in zijn druggebruik als het ware chronologisch in beeld te brengen. De benaderingswijze van de verschillende thema’s is divers: juridisch, criminologisch, medischorthopedagogischen deontologisch. Telkens komen zowel de theoretische als de praktische aspecten van het onderwerp aan bod. Algemeen wordt nagegaan wat drugs zijn, hoe ze worden ingedeeld en wat de medisch-diagnostische aspecten van druggebruik zijn. Vervolgens wordt het strafrechtelijke kader – met name wat betreft minderjarige druggebruikers – geschetst. Hierbij wordt eveneens aandacht geschonken aan de rechtspraak van het Arbitragehof. Vanuit de praktijk van de (jeugd)gezondheidszorg wordt toegelicht wat onder middelenproblemen wordt verstaan en welke behandelingen mogelijk zijn. Problemen van deontologie en beroepsgeheim van zowel arts als (jeugd)advocaat vormen eveneens een apartthema. Tot slot wordt de gerechtelijke afhandeling van problematisch druggebruik bekeken: zowel het vervolgingsbeleid van het parket als de beoordeling door de jeugdrechter worden behandeld. Met bijdragen van prof. dr. med. Ph. Jorens, prof. dr. A. De Nauw, psychiater G. Dom, orthopedagoog J. Bogaerts, mr. J. Stevens, substituut-procureur des Konings N. Caluwé en gewezen jeugdrechter H. Van de Wynckel.
Drugs--Law and legislation--Belgium. --- Youth--Drug use--Belgium. --- Toxicology --- Age group sociology --- beroepsgeheim --- Social problems --- Status of persons --- drugs --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- Criminal law. Criminal procedure --- Criminology. Victimology --- Belgium --- Youth --- Drugs --- Médicaments --- Law and legislation --- Droit --- Sociale problemen --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Criminologie. Victimologie --- Strafrecht. Strafprocesrecht --- Personenrecht --- Toxicologie --- België --- 343.946 <493> --- 343.966 <493> --- 613.8 --- 677 Drugs --- delicten --- et al. --- jeugdcriminaliteit --- strafrecht --- 343.966 <493> Drugs--België --- Drugs--België --- 343.946 <493> Jeugddelinkwentie--België --- Jeugddelinkwentie--België --- Geestelijke volksgezondheid. Alcohol. Drugs. Narcotica. Seksueel leven--(hygiëne en gezondheidszorg) --- criminologie --- Verslaving --- Preventie --- Strafrecht --- Gezondheid --- Therapie --- Beroepshouding --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- et al --- Jeugdproblematiek --- Kinderen --- Kind --- Gokken --- Internet --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Professionele houding --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- jeugdrecht --- jeugd --- wetgeving --- Jongere --- DROGUES --- JEUNES --- TRIBUNAL DE LA JEUNESSE
Choose an application
Kinderpsychologie --- Tijdschriften. --- Arts and Humanities --- Health Sciences --- Social Sciences --- Human Rights, Women's Studies & Child Welfare --- Psychiatry & Psychology --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Education --- Enfants --- Jeugd --- Jeunesse --- Kinderen --- Opvoeding --- Psychiatrie --- Psychologie --- Périodiques --- Tijdschriften --- Educational sciences --- kinderpsychologie --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- pedagogiek --- Psychology --- tijdschriften --- LO --- onderwijs --- 323 --- Tijdschriften SAW --- kinderen --- psychiatrie --- psychologie --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Psychologie : algemeen --- 37.013 --- Nederland --- adolescentie --- jeugdzorg --- kinderopvoeding --- orthopedagogiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 492 --- 159.987 --- 362.7 --- 37 --- 616 --- 376 --- Periodicals --- Mental health --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- Child psychiatry --- Adolescent psychiatry --- Child development --- Youth development --- Mental Disorders. --- Adolescent. --- Child. --- Infant. --- Mental health. --- Adolescent psychiatry. --- Child psychiatry. --- Mental illness. --- Kinder- en jeugdpsychiatrie. --- Kinderpsychologie. --- Pedagogiek. --- Madness --- Mental diseases --- Mental disorders --- Disabilities --- Psychology, Pathological --- Children --- Pediatric psychiatry --- Child mental health services --- Pediatric neurology --- Adolescent medicine --- Adolescent psychopathology --- Emotional health --- Mental hygiene --- Mental physiology and hygiene --- Happiness --- Health --- Public health --- Mental illness --- Infants --- Minors --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Behavior Disorders --- Diagnosis, Psychiatric --- Mental Disorders, Severe --- Psychiatric Diagnosis --- Mental Illness --- Psychiatric Diseases --- Psychiatric Disorders --- Psychiatric Illness --- Illness, Mental --- Mental Disorder --- Mental Disorder, Severe --- Mental Illnesses --- Psychiatric Disease --- Psychiatric Disorder --- Psychiatric Illnesses --- Severe Mental Disorder --- Severe Mental Disorders --- Mentally Ill Persons --- Development, Youth --- Developmental psychobiology --- Child study --- Development, Child --- Developmental biology --- Psychological aspects --- Psychological aspects. --- Prevention --- Development
Choose an application
Dit boek bevat de laatste stand van zaken op het gebied van onderzoek naar deze zware vorm van jeugdcriminaliteit in Nederland. Het schetst een beeld van de ontwikkeling van ernstige en gewelddadige jeugddelinquentie vanaf de kindertijd tot aan de vroege volwassenheid, de risicofactoren die deze ontwikkeling beïnvloeden en succesvolle interventies die ernstige en gewelddadige criminaliteit kunnen terugdringen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder meer: jeugdige seksuele delinquenten en hun achtergrond, etnische verschillen bij jeugdcriminaliteit, neuropsychologische aspecten van ernstige en gewelddadige jeugdcriminaliteit en de invloed van jeugdbendes. Daarbij wordt een vergelijking gemaakt tussen de Nederlandse situatie en bevindingen uit de grote hoeveelheid buitenlandse, met name Amerikaanse, studies.
Jeugdcriminaliteit --- Juvenile delinquency --- -Juvenile delinquents --- -#KVHB:Criminele en juridische psychologie --- 186.3 Jeugdhulp --- #KVHB:Jeugddelinquentie --- 395.67 --- asociaal gedrag --- gangs --- geweld --- jeugddelinquentie --- jeugdgroepen --- zedendelicten --- 343.91 --- Jeugddelinquentie --- jeugdmisdadigheid --- Delinquents --- Delinquents, Juvenile --- Juvenile offenders --- Offenders, Juvenile --- Offenders, Youthful --- Young offenders --- Youthful offenders --- Criminals --- Youth --- Delinquency, Juvenile --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Crime --- Juvenile corrections --- Reformatories --- 301.15 --- 343.3 --- Juvenile delinquents --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- #KVHB:Criminele en juridische psychologie --- DELINQUANCE JUVENILE --- Bandes criminelles --- PREVENTION --- DETERMINANTS --- Pays-Bas
Choose an application
Dit educatief pakket wil begeleiders een kader bieden om met kinderen en jongeren te praten over seks en seksueel grensoverschrijdend gedrag. De methode werd ontwikkeld door Erika Frans en Thierry Franck, beiden verbonden aan Sensoa, het Vlaams service- en expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv, en bestaat uit een opbergmap met een handboek, 44 besprekingen met tekeningen van seksuele handelingen, en een cd-rom (met naast de tekeningen onder meer ook hand-outs). In de handleiding vind je de nodige uitleg bij de methode. Na een inleiding volgen hoofdstukken rond de seksuele ontwikkeling, seksueel grensoverschrijdend gedrag, de begeleiderscompetentie, enkele cases en de verschillende werkmethodes. Deel twee biedt een leidraad bij de afzonderlijke tekeningen, die de kinderen in groep kunnen bespreken. De handleiding sluit af met bronverwijzingen, referenties en een normatieve lijst van seksuele handelingen. Ze heeft een consequente lay-out (tweekolommendruk, schreefloze letter) En is verlucht met tal van schema's en kaders met citaten. Seksualiteit speelt een fundamentele rol bij de ontwikkeling van jongeren. Het is belangrijk dat die ontwikkeling op een gebalanceerde manier gebeurt, zodat kinderen en jongeren stapsgewijs en op eigen tempo ervaringen opdoen, vaardigheden ontwikkelen, waarden en normen vormen, emotionele aspecten ontdekken en begrijpen en steun ervaren. Een open dialoog is hierin essentieel en een professionele attitude van begeleiders, zeker wat betreft nieuwe media, is soms hard nodig. Het Vlaggensysteem biedt een antwoord op de vraag hoe men pedagogisch kan omgaan met en reageren op seksueel gedrag van kinderen. Het werd in nauwe samenspraak met het werkveld ontwikkeld en bevat een normatief kader dat gebaseerd is op zes criteria, een vlaggensysteem om nuance aan te brengen in de beoordelingen, een pedagogisch antwoord en een gedocumenteerde normatieve lijst. Een goed uitgedokterde en gemakkelijk inzetbare methode. De methodiek 'Vlaggensysteem' Is in nauwe samenspraak met het werkveld ontwikkeld. Ze is bedoeld om seksualiteit en seksueel gedrag bij kinderen en jongeren bespreekbaar(der) te maken: wat is normaal, betwistbaar of toelaatbaar? Dit educatieve pakket omvat een handleiding die de pedagogische aanpak omkadert, een leidraad bij de reeks tekeningen, een cd-rom met de tekeningen, een normatieve lijst en hand-outs, het geheel opgeborgen in een tas. Verkorte Inhoudsopgave : handleidingDoel (Waarom deze interventie - Sensoa en Movisie? - Seksuele ontwikkeling - Motivatie voor seksueel gedrag - Wanneer seksuele ontwikkeling anders verloopt) - Criteria en kenmerken Vlaggen (Criteria - Kenmerken Vlaggen) - Begeleiderscompetenties en beleid (Reageren op seksueel (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren - Competenties van begeleiders - Structurele aanpak - Mythes - Counseling en communicatie) - FAQ en cases (FAQ - Cases) - Methodieken en materialen (Materiaal - Methodieken - Hand-out criteria)
Seksuele opvoeding. --- Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderpsychologie --- Sexology --- Personality development --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- grenzen (psychologie) --- S20100649.JPG --- seksuele opvoeding --- seksualiteit van jongeren --- seksualiteit --- jongeren --- 186.4 Jeugdwerk --- kinderen --- 433.4 --- educatieve spellen --- normen --- spelmaterialen --- spelen --- spelletjes --- Seksualiteit en jongeren / kinderen --- Seksuele opvoeding --- 613.88 --- Grensoverschrijdend gedrag --- Kinderen --- Seksualiteit --- 37.03 --- 392.6 --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale opvoeding --- Contains audio-visual material --- Games --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Gedrag --- Seksuele en relationele opvoeding --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Youth --- Sexual behavior --- Child psychology --- Education --- Philosophy --- Relationele en seksuele vorming --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Educational sciences --- opvoeding
Choose an application
Voor heel wat jongeren is het pad naar volwassenheid bezaaid met hindernissen. Ze worden depressief, gebruiken drugs, verminken zichzelf, stoppen met eten, worden agressief en gewelddadig. Ze proberen te 'overleven' in een voor hen moeilijke samenleving. Vanuit een fundamenteel gebrek aan zelfrespect, eigenwaarde en zelfvertrouwen en weinig verbondenheid met anderen, hebben ze vaak nauwelijks controle over emoties als angst, kwaadheid, verdriet of pijn. Soms worden ze geïntimideerd, gepest, aangerand, misbruikt, mishandeld. Andere jongeren gaan zelf over tot intimideren, pesten, aanranden, misbruiken. Door met jongeren te werken aan weerbaarheid -zelfrespect, emoties, grenzenzullen ze zich beter voelen in hun vel en vertrouwen krijgen in hun eigen mogelijkheden. Dat heeft een remmend effect op het stijgende agressieve en zgn. anti-sociale gedrag van jongeren.
Age group sociology --- Developmental psychology --- Social problems --- Affective and dynamic functions --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Criminology. Victimology --- sociale weerbaarheid --- Orthopedagogics --- assertiviteit --- orthopedagogiek --- weerbaarheid --- jeugd --- agressie --- Social psychology --- Personality development --- Assertiviteit ; jeugd --- 364.4 -053.6 --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Weerbaarheid --- #KVHB:Agressie --- opvoeding --- jongeren --- sociale vaardigheden --- puberteit --- pubers --- 415.3 --- Weerbaarheid --- Sociale vaardigheden --- Jongeren --- 467 --- 323 --- weerbaarheid (ler) --- 37.032 --- Agressie --- Gender --- Hulpverlening --- Jeugd --- 179.9 --- 433 --- Kinderen --- 120478.jpg --- probleemjongeren --- 364.4 -053.6 Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.7 --- 007 --- Aggression --- Identity --- Youth --- Boys --- Girls --- Assertiveness --- Victims --- Book --- Emotions
Choose an application
Apprentices --- Career education --- Youth --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Employment --- Sociopsychologie van het bedrijfsleven. --- Community organization --- E01036.jpg --- medezeggenschap van werknemers --- Participatie --- participatie, maatschappelijke --- Personeelsbeleid --- sociale ethiek --- 316.334.2:65 --- 331.107 --- 658.315 --- 183 Kinderrechten en Participatie --- #A9901A --- 658.315 Relations between management and workforce within the firm --- Relations between management and workforce within the firm --- 316.334.2:65 Bedrijfssociologie --- Bedrijfssociologie --- 331.107 Industriele democratie op het werk; in het bedrijf. Medezeggenschap --- Industriele democratie op het werk; in het bedrijf. Medezeggenschap --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Education --- Trade apprentices --- Work experience --- Artisans --- Learners, Industrial --- 331.15 --- 301.17 --- 172 --- Inspraak --- Ethiek --- Organisatieculturen --- Winstdeling --- Medezeggenschap --- Organisatiecultuur --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Business policy --- organisatiemanagement --- participatie
Choose an application
kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- Paediatrics --- Adolescent Psychiatry --- Child Psychiatry --- Mental Disorders --- Adolescent psychiatry --- Child psychiatry --- Adolescents --- Enfants --- Adolescent --- Child --- Periodicals. --- Psychiatrie --- Périodiques --- Psychology, Pathological --- Adolescent Psychiatry. --- Child Psychiatry. --- Mental Disorders. --- Adolescent psychiatry. --- Child psychiatry. --- Psychology, Pathological. --- Adolescent. --- Child. --- Infant. --- Behavior Disorders --- Diagnosis, Psychiatric --- Mental Disorders, Severe --- Psychiatric Diagnosis --- Disorder, Mental --- Disorder, Severe Mental --- Disorders, Behavior --- Disorders, Mental --- Disorders, Severe Mental --- Mental Disorder --- Mental Disorder, Severe --- Severe Mental Disorder --- Severe Mental Disorders --- Mentally Ill Persons --- Infants --- Children --- Minors --- Psychiatry, Child --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Psychiatry, Adolescent --- Health Sciences --- Social Sciences --- General and Others --- Pediatrics --- Psychiatry & Psychology --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Adolescent medicine --- Adolescent psychopathology --- Psychiatric Diseases --- Psychiatric Disorders --- Psychiatric Illness --- Psychiatric Disease --- Psychiatric Disorder --- Psychiatric Illnesses --- Abnormal psychology --- Diseases, Mental --- Mental diseases --- Mental disorders --- Pathological psychology --- Psychology, Abnormal --- Psychopathology --- Neurology --- Brain --- Criminal psychology --- Mental health --- Psychoanalysis --- Pediatric psychiatry --- Child mental health services --- Pediatric neurology --- Diseases --- adolescenten --- Mental Illness --- Illness, Mental --- Mental Illnesses --- Infant --- psychiatrie --- kinderen
Choose an application
Psychology --- Mental Disorders --- Mental Health. --- Child. --- Adolescent. --- Evidence-Based Practice. --- Child psychiatry --- Child mental health --- Teenagers --- Child psychology --- Adolescent psychology --- therapy. --- Mental health --- Adolescent psychology. --- Child mental health. --- Child psychiatry. --- Child psychology. --- Mental health. --- Clinical child psychology --- Clinical child psychology. --- Children --- Pediatric psychiatry --- Psychiatry, Child --- Pediatric mental health --- Evidence Based Health Care Management --- Evidence Based Healthcare Management --- Evidence Based Management, Health Care --- Evidence Based Management, Healthcare --- Evidence-Based Healthcare --- Evidence-Based Health Care --- Evidence Based Health Care --- Evidence Based Healthcare --- Evidence Based Practice --- Evidence-Based Health Cares --- Evidence-Based Healthcares --- Health Care, Evidence-Based --- Health Cares, Evidence-Based --- Healthcare, Evidence-Based --- Healthcares, Evidence-Based --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Mental Hygiene --- Health, Mental --- Hygiene, Mental --- Teen-agers --- Young adults (Teenagers) --- Mental disorders --- Child mental health services --- Pediatric neurology --- Psychiatry --- Child psychopathology --- Minors --- Clinical psychology --- Orthopsychiatry --- adolescenten --- evidence-based methodiek --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Emotional health --- Mental hygiene --- Mental physiology and hygiene --- Happiness --- Health --- Public health --- Mental illness --- Psychology, Pathological --- Prevention --- Child clinical psychology --- Evidence Gaps
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|