Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Human medicine --- universitair onderwijs --- beroepsopleiding --- artsen
Choose an application
Human medicine --- universitair onderwijs --- beroepsopleiding --- artsen
Choose an application
Human medicine --- universitair onderwijs --- beroepsopleiding --- artsen
Choose an application
De problematiek rond het beroepsgeheim is meer dan ooit actueel. Een juiste omschrijving ervan blijkt moeilijk. Uit de bestaande wetgeving kunnen we met zekerheid opmaken dat het beroepsgeheim een recht is en een plicht. Dat stelt artikel 458 van het Strafwetboek overduidelijk.Maar waar de scheidingslijn ligt tussen informatierecht en informatieplicht is niet echt duidelijk. Dat blijkt overigens ten overvloede uit de dagelijkse nieuwsberichten. Daar vernemen we hoe met het beroepsgeheim wordt geschermd om bepaalde informatie niet te moeten doorgeven, onder meer in de band- en verzekeringswereld of de gerechtelijke wereld waar het gaat om gegevens over al dan niet zuivere financiële transacties of bezwarende gegevens over personen. Soms heeft de gewone burger de indruk dat het beroepsgeheim een middel is om bepaalde onverkwikkelijke situaties gewoon in de doofpot te stoppen.De op heden geuite kritieken t.a.v. het beroepsgeheim zijn dan ook legio en komen vanuit verschillende hoeken.
Hulpverlening --- Beroepsethiek. --- Medical law --- Professional ethics. Deontology --- beroepsopleiding --- Belgium --- Beroepsgeheim (medisch) --- Hulpverlening ; beroepsethiek --- 351.84*7 --- 343.452 --- #RBIB:gift.1998.3 --- C5 --- beroepsethiek --- beroepsgeheim --- ethiek (ethische aspecten) --- medisch recht (biomedisch recht) --- persoonlijke levenssfeer (privacy, bescherming van de persoonlijke levenssfeer, anonimiteit) --- Gezondheidsrecht --- Medische ethiek --- 601.7 --- ethiek --- gezondheidsrecht --- 603.1 --- beroepsgeheim (gez) --- deontologie (gez) --- Beroepsethiek --- Patiëntenrecht ; België --- medische ethiek --- privacy --- welzijnswerkers, beroepsethiek --- 11.01 --- 343.452 Schending van het beroepsgeheim --- Schending van het beroepsgeheim --- 351.84*7 Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen --- Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- secret professionnel --- ethique (aspects ethiques) --- droit médical (droit biomédical) --- vie privée (protection de la vie privée, anonymat) --- Droit sanitaire --- Ethique médicale --- 61 --- 34 --- 361.05 --- Verzekeringsgeneeskunde ; Levensverzekering --- Beroepsgeheim --- Zorgverlening --- Patiëntenrecht ; België --- droit médical (droit biomédical) --- vie privée (protection de la vie privée, anonymat) --- Ethique médicale
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|