Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Positieve supervisie en intervisie
Author:
ISBN: 9789079729685 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Hogrefe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Van je fouten leer je het meest...' is het gezegde. Recent onderzoek laat echter zien dat je meer leert van je successen. Toch wordt in supervisie en intervisie vooral besproken wat er misgaat en hoe dat te herstellen is.Bij positieve supervisie en intervisie draait het juist om wat er goed gaat en waarop verder gebouwd kan worden. Wat werkt? Hoe lukt dat? Wat zijn de sterke kanten van supervisanten/intervisanten en van jezelf als supervisor? En hoe zijn die kwaliteiten vaker in te zetten? Deze vernieuwende visie, gebaseerd op positieve psychologie en oplossingsgerichte therapie, versterkt de competenties en vaardigheden van supervisanten en intervisanten. En dat nu is precies het doel van supervisie en intervisie.In Positieve supervisie en intervisie presenteert FREDRIKE BANNINK haar model dat gebaseerd is op vier pijlers. Dit zijn doelformulering, vinden van competenties, werken aan vooruitgang en reflectie. Elke pijler wordt onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek en geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en oefeningen. Er is aandacht voor de samenwerkingsrelatie tussen supervisoren en supervisanten of tussen intervisanten onderling en voor conflicten tussen supervisoren en supervisanten. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan belangrijke onderwerpen als verslaglegging en rapportage aan derden. Tot slot komen vijf supervisanten aan het woord en zijn er veelgestelde vragen én antwoorden opgenomen.


Book
Verbindende communicatie werkt
Author:
ISBN: 9789044135312 9789044132373 Year: 2017 Publisher: Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbindende Communicatie is een door iedereen te leren manier van communiceren, dankzij de eenvoudige opbouw. Aan de hand van bepaalde aandachtspunten inspireert verbindende kracht om op een duidelijke, effectieve en respectvolle manier te communiceren. Het is de bedoeling dat iedereen zich (h)erkend weet in zijn behoeften en inbreng.De methode kan worden ingezet wanneer mensen het met elkaar oneens zijn, wanneer ze conflicten hebben of wanneer ze vanuit verschillende specialismen aan één concept willen werken. Verbindende Communicatie stimuleert ook tot een gelukkiger leven door op een waarderende manier om te gaan met jezelf en anderen. 'Er is geen weg naar geluk, gelukkig zijn is de weg'. Door gevoelens en behoeften op een bewuste manier te integreren, krijg je meer impact op het eigen welbevinden en op het doel dat je in het leven wil bereiken.

Keywords

communicatie --- communication --- management --- Communicatie --- Conflicthantering --- Communicatiepsychologie --- Communicatietheorieën --- Emoties --- Conflicten --- Communication Communicatie. --- Relations humaines Menselijke relaties. --- Conflits (gestion) Conflicthantering. --- 65.012.4 --- #KVHB:Communicatie --- 159.923.33*1 --- 316.454.5 --- Communicatiemanagement --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- Gevoelens --- cOmmunicatie --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.454.5 Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- 007 --- communication [function] --- Communication institutionnelle --- Communication interne --- Communication interpersonnelle --- Communication organisationnelle --- Intermenselijke communicatie --- Interpersonal communication --- Organisations et communication --- Management. Directorate. Technique and methods of management. --- organisatiecultuur --- Sociology of organization --- organisatiepsychologie --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- PXL-Social Work 2016 --- kwaliteitsbevordering --- personeelsmanagement --- HF 5549.17 Personnel management. Employment management. - Handbooks, manuals, etc. Personnel procedures manuals --- Communication --- Community development --- Workload --- Monograph --- Communicatietheorie --- Emotie --- Conflict --- Industrial psychology --- conflicthantering --- coaching --- leidinggeven

Listing 1 - 2 of 2
Sort by