Narrow your search

Library

EhB (3)

Hogeschool Gent (3)

KBR (3)

KDG (3)

Odisee (3)

PXL (3)

UCLL (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

EHC (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2014 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Ethiek en zorg in de hulpverlening : over taboes gesproken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038221052 Year: 2013 Publisher: Gentbrugge Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitgangspunt is de verhouding hulpverlener-hulpbehoevende, geplaatst in een maatschappelijke en culturele context. Het boek buigt zich over een aantal problemen waarover men niet graag in het openbaar spreekt of waarover een grote maatschappelijke discussie bestaat: hulpverlening aan ouderen in de multiculturele samenleving, bemoeizorg of bemoeizucht, hoe ver kunnen we gaan in de vraag naar het beëindigen van het leven, hulpverlening en armoede en de vraag naar wat goede zorg is


Book
Social work in an international perspective : history, views, diversity and human rights
Authors: --- ---
ISBN: 9789044131475 Year: 2014 Volume: 2 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this work academics and practitioners from all five continents highlight the history of the social work profession and its underlying academic and social paradigms. The authors come from Australia, Austria, Brazil, Belgium, Canada, Ghana, Great Britain, India, New Zealand, South Africa and the United States. The structure of this work allows the reader to trace back the historical and political influences in the interpretation of social work in the authors countries. Special attention is given to the notions of human rights and social diversity. Are human rights universal and which impact does this universality have on the social work profession? How does categorical work relate to generalist practice and does this in its turn relate to the conception of diversity? The authors approach these main queries in an exemplary and balanced manner using both theoretical analysis and case studies.www.garant.be


Book
Hebben ze zin? : levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044136890 9044136895 Year: 2019 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Levensbeschouwelijke vakken? Wie ligt daar nog wakker van, zou je kunnen denken. De secularisering vond al ruim ingang, toch? Het onderwijs ligt daar wakker van! Verschillende koepels zijn immers de zoektocht gestart naar de invulling en de plaats van levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs. Terwijl het Vlaamse Gemeenschapsonderwijs (GO!) (heel recent) pleit voor één uur levensbeschouwelijke vakken per week, reageren bisschoppen dat de rooms-katholieke godsdienst een prominente plaats moet blijven krijgen in het studiecurriculum. Het debat is begonnen...Ook ouders en jongeren liggen er wakker van. Zij dienen immers een levensbeschouwelijke keuze te maken. Jongeren geven het belang aan van vakken die hun levensbeschouwelijke zoektocht ondersteunen, net in een geseculariseerde maatschappij. Over de levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs wordt echter meestal zwart-wit gediscussieerd. Dit boek pakt het anders aan. Het wil vanuit de levensbeschouwingen zelf een antwoord bieden op de plaats en de betekenis van deze vakken in het onderwijs. Het geeft een blik op de historiek van levensbeschouwing in Vlaanderen, de verschillende doelen die levensbeschouwelijke vakken willen bereiken en het toont reacties van zowel academici als ouders. Zo kan men met kennis van zaken een onderbouwde keuze maken. (Bron: website uitgever)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by