Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pratkijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek dat Jan Leen heeft ontwikkeld voor het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus gekoppeld aan de onderzoekscyclus. Na hoofdstukken over het integraal model, tupen praktijkgericht onderzoek en het verwerven van een onderzoeksopdracht worden de stappen uit d eonderzoekscyclus behandeld: probleemanalyse en onderzoeksontwerp, dataverzameling en - analyse en rapporteren en presenteren van bevindingen. Het laatste hoofdstuk laat de student reflecteren op het onderzoeksproces;
Wetenschappelijk onderzoek ; hoger onderwijs --- Bedrijfskunde --- 001.81 --- onderzoeksvaardigheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Praktijkonderzoek --- Management --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- onderzoekstechnieken --- stappenplan
Choose an application
'Word informatievaardig!' geeft de student handvatten om efficiënt en kritisch om te gaan met informatie op het internet en in wetenschappelijke databases.Nieuw in de tweede editie is de uitgebreide aandacht voor het zoeken, selecteren en verwerken van deze informatie. Deze nieuwe editie gaat concreter in op vragen als: Hoe formuleer je een goede onderzoeksvraag? Hoe zoek je binnen wetenschappelijke databases? en Welke zoekstrategieën kun je hanteren?. De student leert in vijf stappen dit digitale proces volledig beheersen.De volgende vier thema’s komen aan bod: - werkwijze om te komen tot een goede vraag - strategieën om informatie te vinden - criteria voor het beoordelen van informatie - concrete aanpakken voor het verwerken van informatieVijf stappen helpen je bij het zoeken en beoordelen en verwerken van i informatie. Deze stappen zijn: - verduidelijk de opdracht; - zoeken naar bronnen; - selecteren van bronnen en informatie; - bestuderen van informatie - presenteren van informatie.De tweede editie zoomt meer in op het zoeken, selecteren en verwerken van wetenschappelijke bronnen en informatie. Dit maakt het boek meer geschikt voor hoger onderwijs.'Word informatievaardig!' is geschikt voor alle hbo-opleidingen.Op de ondersteunende website vindt de student handige tips, voorbeelden, links en formats
Information retrieval --- Higher education --- IR (information retrieval) --- online onderzoek --- internet --- research --- communicatievaardigheden --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Internet --- Mediaopvoeding --- Hoger onderwijs --- Digitale informatie --- 001.81 --- 450.8 --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid wordt veel gerapporteerd. Rapporten kunnen er behoorlijk verschillend uitzien: een projectverslag is bijvoorbeeld iets anders dan een onderhoudsrapport. En zelfs binnen een specifieke soort als adviesnota of onderzoeksverslag zien we nog heel veel variatie. Hoe maak je daarbij de juiste keuzes ? Welke vaardigheden zijn vereist om er een goed rapport van te maken ? Hoe laat je het rapportageproces zo effectief mogelijk verlopen ? En hoe ga je te werk als je met meerdere mensen een rapport moet schrijven ? Dit boek bevat de technieken en praktijkcases die nodig zijn om effectieve rapporten te leren schrijven. Op de bijbehorende website vind je een uitgebreide digitale leeromgeving met uitwerkingen van de vragen en opdrachten uit dit boek, extra oefenmateriaal en voorbeelden van rapporten. Rapporteren is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs en voor iedereen die zijn schriftelijke vaardigheden wil ontwikkelen. Bron : http://www.boekenbank.be
verslagen schrijven --- rapporteren --- schrijfstijl --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Rapporteren --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- 001.81 --- 844.4 --- bibliografieën --- communicatievaardigheden --- eindwerk --- projecten --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- schriftelijke vaardigheden --- PXL-Media & Tourism 2013 --- Communicatie --- Verslaggeving --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Waar ben je zoal mee bezig ? Een vraag die je als onderzoeker of student geregeld krijgt. Maar hoe vertel je dat aan iemand buiten je eigen vakgebied ? Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt ? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin de weg kwijt is ? Ook naar vakgenoten toe moeten onderzoekers efficiënt over hun onderzoek rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk.Wetenschap communiceren geeft richtlijnen voor het communiceren over wetenschap op een manier die voor iedereen begrijpelijk is. Hoe schrijf je een wetenschappelijke tekst ? Welke beelden gebruik je om het verhaal te versterken ? Hoe giet je dat in een posterpresentatie, website of een mondelinge presentatie ? Dit boek is bedoeld voor studenten en onderzoekers die hun onderzoek graag op een duidelijke en heldere manier willen presenteren.Bron : http://www.acco.be
001.891 SCIENTIFIC RESEARCH --- Wetenschapsvoorlichting --- # BIBC : Academic collection --- 001.81 --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk taalgebruik --- rapporteren (gez) --- presenteren --- Rapporteren --- 003 --- communicatie --- informatievaardigheden --- onderzoeksvaardigheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- PXL-Tech 2015 --- wetenschappelijk onderwijs --- communicatievaardigheden --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie --- Methodologie --- Wetenschapscommunicatie --- Natuurwetenschappen --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap) --- Science --- Stilistics
Choose an application
Studeren in het huidige, competentiegerichte hoger onderwijs vraagt van studenten specifieke kennis en vaardigheden. Vooral het projectmatig opzetten en uitvoeren van praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet vanzelf te kunnen. Het boek behandelt in 10 stappen de competenties die zij hiervoor nodig hebben. Het is daarmee een leidraad voor studenten die hun hogeschoolstudie tot een goed einde willen brengen. De auteur behandelt niet alleen de regels voor praktijkonderzoek, maar ook het hele traject: van de onderzoeksopzet tot en met de scriptie waarmee de student als bachelor afstudeert
Hoger onderwijs. --- departement Algemeen 11 --- hoger onderwijs --- afstudeerprojecten --- scripties --- 001.81 --- 300.6 --- 489 --- eindwerk --- onderzoeksmethoden --- projecten --- rapporteren --- statistiek --- scriptie --- wetenschappelijk onderzoek (gez) --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Bachelors --- Studiemethoden --- Scripties --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Diagnose --- Bachelor --- Competenties --- Methodologie --- Hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden --- Sociologisch onderzoek --- Hogescholen --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs
Choose an application
Onderzoek doen is een beknopte, duidelijke en overzichtelijke handleiding onderzoeksvaardigheden voor studenten die beginnen met onderzoek. Naast de basisbeginselen van het doen van onderzoek leren studenten de opzet en waarde te beoordelen van andere onderzoeken. Het boek kent drie centrale thema's: onderzoeksvaardigheden, statistiek en rapportage. Deze thema's worden in afzonderlijke delen behandeld, waarbij een doorlopende casus de samenhang tussen de onderwerpen inzichtelijk maakt. De auteur gebruikt toegankelijke voorbeelden waardoor een koppeling gemaakt wordt tussen theorie en praktijk. Aan de hand van opdrachten worden kennis, inzichten en vaardigheden getoetst. In Onderzoek doen worden verder de volgende onderwerpen behandeld: - Het werken met exploratieve technieken - Het ontwerpen van onderzoek - Het verzamelen van onderzoeksgegevens en het maken van een datamatrix - Het werken met veelgebruikte statistische methoden uit MS Excel en SPSS - Het werken met verzamelingen, tabellen, grafieken en samenhang - Het presenteren van onderzoeksresultaten In deze tweede editie zijn nieuwe cases toegevoegd evenals kaders waarin criteria staan voor het maken van een vragenlijst en het bepalen van een doelgroep. Ook is de beschrijving van het kwalitatief onderzoek uitgebreid. Dit boek is geschikt voor iedereen die te maken heeft met onderzoek, ongeacht studierichting of beroepspraktijk. Door de opzet van het boek met vragen, opdrachten en mogelijkheden tot reflectie, is het ook geschikt voor zelfstudie. Bron : http://www.boekenbank.be
Onderzoek --- Diagnose --- Statistiek (theorie) --- Communicatie --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- 001.891 --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.59 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoekstechnieken --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Overige onderwerpen --- PXL-Tech 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Wetenschappelijk onderzoek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Iedereen kan zoeken, iedereen kan vinden. Online zoekmachines toveren in microseconden miljoenen resultaten tevoorschijn. Maar wie zoekt en vindt de juiste informatie? De relevante informatie? Of wetenschappelijke informatie? Dit boek gaat over het zoeken en verwerken van wetenschappelijke informatie in de eenentwintigste eeuw. Het wil op een toegankelijke wijze tonen hoe zoekmachines efficiënt ingezet kunnen worden om snel de juiste bronnen voor een literatuurstudie te vinden. Het wil ook een kritische blik werpen in de wetenschappelijke publicatiecultuur, de uitgeversmonopolies en de tegenbeweging van Open Access.Het boek wil daarnaast ingaan op het schrijfproces van een wetenschapper. Hoewel schrijven een dagelijkse opdracht is voor wie met wetenschap bezig is, is het een verre van eenvoudige taak. Zonder de ambitie een grammatica- of stijlboek te schrijven, gaan we in op veelgemaakte fouten en bekijken we het groeiproces van een vlotte en toegankelijke tekst.Tot slot kijkt dit boek ook naar de verwerking van literatuur. We gaan in op plagiaat en de soms subtiele vormen waarin dit soort bedrog zich manifesteert. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op de verschillende wijzen waarop informatie in een wetenschappelijke tekst kan worden geïntegreerd (citeren, parafraseren en refereren). Het boek biedt ook een overzicht van de belangrijkste richtlijnen van de APA-stijl (6de editie) en een introductie tot Endnote, een computerprogramma dat kan worden gebruikt om wetenschappelijke bronnen digitaal te archiveren en op basis daarvan een een coherente bibliografie samen te stellen
Informatieontsluiting. --- Schrijftechnieken. --- eindwerken schrijven --- literatuurstudie --- Science --- informatiebronnen --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- refereren --- bibliografische instructie --- Informatieontsluiting ; wetenschappen --- Wetenschappelijke informatieverzorging --- Wetenschappelijke publicaties --- Social sciences --- Research --- Methodology --- Humanities --- #SBIB:303H0 --- informatievaardigheden --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 001 --- 025.5 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Wetenschap --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- PXL-Social Work 2015 --- Informatievaardigheden --- Informatieontsluiting --- Wetenschappen --- Software --- Citeren --- Refereren --- Bibliografieën --- Endnote --- Methodologie --- Bronnen --- Sociale wetenschappen --- Informatie --- Informatieverwerking --- Schrijven --- Literatuuronderzoek --- Methods in social research (general) --- Bibliografie --- EndNote --- Natuurwetenschappen --- Verpleegkunde --- Informatica --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Bron --- Sociale wetenschap --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit handboek beschrijft hoe je professioneel in de academische wereld kan communiceren. Veel studenten kunnen de nodige informatie voor hun project verzamelen, maar slagen er niet om die kennis in de juiste communicatieve vorm te gieten. Daarnaast hebben deze studenten wel ooit gehoord van de regels van goed communiceren, maar missen ze een theoretisch kader om die richtlijnen vlot toe te passen. Dit boek leert je hoe je academische informatie op een succesvolle manier kan ontwerpen. Hoofdstuk 1 beschrijft de verschillende factoren die een impact hebben op het succes van communicatie. Hoofdstuk 2 en 3 geven een overzicht van de adviezen rond academisch schrijven en presenteren. Tot slot gaat Hoofdstuk 4 dieper in op manieren om het succes van communicatie te testen. Dit handboek is interessant voor studenten die hun eerste stappen in de academische wereld zetten, maar is ook geschikt voor wie meer achtergrond in professioneel en academisch communiceren wil.Bron : http:/:www.academiapress.be
Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- 499.5 --- rapporteren --- wetenschappelijk rapporteren --- wetenschappelijk taalgebruik --- wetenschappelijk onderzoek --- presenteren --- Nederlands --- schrijven --- schriftelijke communicatie --- eindwerken --- scripties --- Schrijven --- Presenteren --- Schrijven : rapporten --- communicatievaardigheden --- Academische vaardigheden --- Scripties --- 001.818 --- 001.81 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; papers ; handleidingen --- Taal ; het schrijven --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Communicatiedesign --- schriftelijke communicatie, notuleren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- MAD-faculty 15 --- academisch schrijven --- Science --- Higher education --- Schriftelijke communicatie --- Hoger onderwijs --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Op internet zijn zeer veel bruikbare onderzoekshulpmiddelen te vinden, die buitengewoon nuttig zijn voor (aspirant) onderzoekers. In Onderzoekstools bespreken we een twintigtal van deze hulpmiddelen. We geven telkens aan voor welk probleem de hulpmiddelen te gebruiken zijn, welke hulpmiddelen voor dit probleem op internet beschikbaar zijn en hoe je ze kunt toepassen. De hulpmiddelen variëren van mindmapprogramma's die handig zijn bij het formuleren van een onderzoeksvraag, tot statistische programma's waarmee non-parametrische statistische toetsen kunnen worden uitgevoerd.Onderwerpen die onder meer aan bod komen zijn het creëren van een virtueel bureau, bronnenonderzoek, steekproefgrootte bepaling, websurveys, het vaststellen van effectgrootte en online focusgroeponderzoek. Al deze onderwerpen worden in afzonderlijke hoofdstukken besproken waarbij telkens voorbeelden van het gebruik van de internettools gegeven worden.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
001.891 --- 003 --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- bronnenonderzoek --- methodologie --- mindmapping --- onderzoek --- statistiek --- steekproeven --- tools --- websurveys --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Research (onderzoek) --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoekstools --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethoden. --- Onderzoekstools. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- departement Algemeen 11 --- onderzoeksmethoden --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- empirisch onderzoek --- statistisch onderzoek --- 001.81 --- informatievaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Wetenschappelijk onderzoek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- onderzoeksmethoden --- interview --- observeren --- data-analyse --- rapporten --- statistiek --- PXL-Healthcare 2015 --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 343.9 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 371.1 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 343.9
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|