Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het boek behandelt in 17 hoofdstukken de wetenschappelijke psychologie. Achtereenvolgens komen aan bod: de biologie van het gedrag en de menselijke functies zoals waarnemen, aandacht, leren, taal, denken, motivatie en emotie, de intelligentie en de persoonlijkheid, de psychopathologie en de psychoqtherapie, de gezondheidspsychologie, de sociale psychologie en de toegepaste psychologie.
psychologie --- Psychology --- 159.9 --- Psychologie --- Psychologie. --- physical --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
nopte handleiding bij de diagnostische criteria van de DSM-IV-TR awnr: 2004/477 en siso: 606.2.
DSM-IV-TR. --- Psychische stoornissen --- Psychodiagnostiek. --- Classificatie. --- dsm-iv --- psychiatrie --- 159.9.075 --- 159.9.075 Psychologische statistiek. --- Psychologische statistiek. --- Psychologische statistiek
Choose an application
Lessen uit emotionele intelligentie toont hoe je kracht kan halen uit jezelf en uit interactie met anderen. Het boek leert je hoe belangerijk het is een positieve keuze te maken. Daartoe reiken de auteurs je een handige EQ-sleutel aan. (Bron: covertekst)
Logopedie --- #KVHB:Emotionele intelligentie --- 159.9 --- 613 --- psychologie, sociaal --- persoonlijke ontwikkeling --- 063215.jpg --- Emotionele intelligentie --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Hygiëne. Persoonlijke gezondheidszorg --- emotionele intelligentie --- Gedrag --- Intelligentie --- 159.9 Psychology --- Psychology --- Man --- Volwassene
Choose an application
Passend onderwijs, Engels in groep 1, iPad-scholen - de vernieuwingen in het onderwijs buitelen over elkaar heen. Maar hoe leert de mens eigenlijk? En passen de vernieuwingen daar wel bij? Over deze onderwerpen gaat De lerende mens.Neurowetenschappers Van der Helden en Bekkering schetsen op toegankelijke en vaak vermakelijke wijze belangrijke inzichten ten aanzien van de lerende mens, beginnend bij Aristoteles en Nietzsche en eindigend bij de meest recente neurowetenschappelijke onderzoeken. De auteurs laten zien hoe het brein leert en hoe belangrijk menselijke autonomie en sociale verbondenheid zijn voor optimaal leren. Zij bieden handreikingen voor de educatieve praktijk op het gebied van taal en rekenen, maar ook voor de grote rol van sociale interactie daarin. Daarnaast zal een goed begrip van de gevolgen van belonen en straffen docenten en ouders helpen bij hun uitdagende taak. De sleutel tot beter onderwijs ligt volgens de auteurs in het optimaal aansluiten bij de individuele verschillen en het creëren van een sociale omgeving waarin ieder kind tot zijn recht komt.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Leren leren. --- leerpsychologie --- studievaardigheden --- 415.4 --- 159.9:37 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- PXL-Central Office 2016 --- leren --- leermethoden --- studiemethode --- 700 Pedagogie
Choose an application
Sport en emotie vormen een onafscheidelijk koppel. Door wedstrijdsporters, hun begeleiders en hun thuisfront, worden deze emoties beleefd als te duchten fenomenen, aangezien ze tot een ernstig prestatieverval (of daling van het prestatieniveau) kunnen leiden. Aan de andere kant is er de ervaring dat emoties de motor kunnen zijn voor schitterende prestaties. Een topprestatie wordt verklaard als gestuwd door een emotie die nu eens woede dan weer plezier kan zijn. En de zaken worden nog ingewikkelder als blijkt dat angst de ene sporter verlamt, terwijl het een andere atleet in een ideale prestatietoestand kan brengen. Om te zwijgen over de verschillen tussen sporttakken en de verschillende context waarin moet worden gepresteerd. Het loont dus de moeite om emoties te bekijken vanuit een sportpsychologisch perspectief. In deel 1 worden de startknoppen van emoties bekeken, evenals de rechtstreekse gevolgen voor de aandacht, de denkprocessen, de motivatie en de gedragingen van de sporter. Ook de effecten op omstanders, scheidsrechters, teamgenoten en tegenstanders worden op een rij gezet. Deel 2 behandelt de verschillende manieren om emoties te sturen. Zowel lichamelijke als cognitieve en gedragsmatige methoden van emotiemanagement worden toegelicht in hun bruikbaarheid binnen de wedstrijdsport. In deel 3 worden de krijtlijnen uitgetekend voor een begeleide zelfsturing bij het omgaan met angst. Een geïndividualiseerde aanpak, waarbij de inbreng van de trainer/coach en het thuisfront onmisbaar is, staat hierbij centraal.
Sportpsychologie --- Sport --- 159.9:796 --- 796.015 --- Emoties --- Prestaties --- Angsten --- Academic collection --- 617.5 --- coaching --- sport --- emoties --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- PXL-Education 2019 --- sportpsychologie
Choose an application
psychologie --- E080475.jpg --- 159.9 --- 411 --- Psychologie --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- #SBIB:15G --- #SBIB:37H0 --- functieleer --- ontwikkelingspsychologie --- persoonlijkheidsleer --- psychologische tests --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Pedagogie --- #KVHB:Algemene psychologie --- 000.1 --- 15 --- Algemene werken --- Psychology --- psychologie - inleidingen --- departement Gezondheidszorg --- basiswerk --- 159.9 Psychology
Choose an application
Denken is in gesprek zijn met jezelf. En van alle gesprekken in je leven zijn de gesprekken met jezelf de belangrijkste. Dit is een uniek boek. Al ruim veertig jaar heeft het honderdduizenden mensen geholpen hun gevoelens en gedachten beter te begrijpen en er grip op te krijgen. Het is daarmee een enorme steun en inspiratiebron gebleken voor tallozen. Ik kan denken/voelen wat ik wil gaat uit van een eenvoudige, maar uiterst effectieve gedachte: Wat je voelt, wordt sterk beïnvloed door wat je denkt.Aan de hand van de 5G’s laat René Diekstra zien wat het verschil is tussen helpende en niet-helpende gedachten en hoe die laatste je ongelukkig, verdrietig of depressief maken. Ze maken het je moeilijker je zo te voelen en te gedragen als je graag wilt. Het is vaak niet de Gebeurtenis zelf, maar het zijn je Gedachten erover die bepalen welk Gevoel en welk Gedrag je aan die gebeurtenis verbindt. En welk Gevolg dat heeft of kan hebben. Dit boek biedt je handreikingen om die niet-helpende gedachten om te zetten in helpende en je daardoor minder verdrietig, boos of wanhopig te voelen. Aan de hand van herkenbare voorbeelden en zelfoefeningen word je stap voor stap geholpen voor jou helpende gedachten op te sporen en eigen te maken. In deze 30e editie zijn opnieuw de meest recente wetenschappelijke inzichten opgenomen in hoe wij mensen denken en hoe we kunnen denken/voelen wat we willen. Bij het boek hoort de website www.levensvaardigheden.nl, met onder andere oefeningen om niet-helpende gedachten in helpende om te zetten, en zo het gevoel, gedrag of gevolg te bereiken dat jou en de mensen om je heen gelukkiger maakt.
Psychologie --- Rationeel-emotieve therapie --- Psychotherapie --- gedragstherapie --- 159.9 --- PXL-Central Office 2020 --- psychologie --- gedrag --- Denken --- Paresthesie --- Emotie
Choose an application
159.9 <03> --- 159.964 --- S20090278.JPG --- Woordenboeken --- geestelijke gezondheidszorg --- psychoanalytische therapie --- 843 --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Naslagwerken. Referentiewerken --- Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- 615 --- 615.81 --- Psychologie --- 692 --- 159.964 Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- 159.9 <03> Psychologie--Naslagwerken. Referentiewerken --- 159.9 <03> Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Naslagwerken. Referentiewerken --- Psychologie--Naslagwerken. Referentiewerken --- departement Beeldende Kunst 09 --- psychoanalyse
Choose an application
De menselijke levensloop is een boeiend gegeven. Maar net als het spannend wordt, als de jonge mens klaar is om de wereld in te gaan, houdt de wetenschappelijke interesse op. Dit boek beschrijft de totale menselijke levensloop, van pasgeborene over adolescent en volwassene tot en met de hoogbejaarde, en niet alleen de levensloop van het individu, maar ook die van partner en gezin. De mens maakt kennis met een wereld die voor hem geconstrueerd is. Hij neemt afscheid van een wereld waarin hijzelf een nieuwe constructie achterlaat. Elke bouwsteen die hij gebruikt is onderworpen aan universele regels. De constructie die hij daarmee ontwerpt vormt echter een hoogst individuele biografie. De constructieve spanning tussen individualiteit en universaliteit tekent de menselijke levensloop.Dit boek is een werkinstrument: het biedt de lezer een synthese van ruim 100 jaar wetenschappelijk onderzoek naar de ontwikkeling van het individu. Het stelt vragen bij het mens- en wereldbeeld in de levenslooppsychologie. Het peilt naar het reflectievermogen van de lezer t.a.v. persoonlijke levenservaringen. Het daagt de lezer uit om de menselijke levensloop te percipiëren als een blijvend groeiproces tot en mét het laatste afscheid
Ontwikkelingspsychologie. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Levensloop --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Ontwikkelingspsychologie --- 416 --- 094393.jpg --- psychologie --- 159.98 --- 159.9 --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- ontwikkelingsbiologie --- levensloopmodellen --- Levenskwaliteit --- Fysiologie --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
48-3
Psychologie --- Encyclopedieën. --- Woordenboeken. --- Psychology --- Dictionaries --- Dutch --- departement Gezondheidszorg 07 --- psychologie --- encyclopedische werken --- Woordenboeken --- Terminologie --- 411 --- psychologie (gez) --- 159.9 --- Encyclopedie --- Woordenboek --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|