Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"Renewable energy expert Mark Diesendorf issues a powerful challenge in this clear and comprehensive guide to the technology and policies we need to adopt to ensure an ecologically sustainable energy future for the planet. Sustainable Energy Solutions for Climate Change brings together the science, technology, economics and policy issues to provide a unique and truly interdisciplinary approach. It details the enormous recent changes in the energy sector and profiles the renewable energy technologies that can transform our fossil-fuelled energy systems into ecologically sustainable ones.The book provides in-depth analysis of: scenarios for transitioning our polluting energy system to one based on the efficient use of renewable energy; sustainable transport and planning for better cities; why nuclear energy is not the answer; the politics and policies of climate change mitigation; myths about wind and solar energy and energy efficiency; what people can do to overcome vested interests and push reluctant governments to take effective action"-- "This book is a call to action on climate change, filled with clear and detailed information on the strategies we need to adopt to ensure a sustainable future for the planet. We have the technology needed to transform our fossil-fuel based energy systems into ecologically sustainable ones, and this book argues that all we now need is the political will to do so. It uniquely brings together both the science and policy issues to provide a truly interdisciplinary approach".
Climat --- Développement durable --- Énergies renouvelables --- Renewable energy sources. --- Renewable energy sources --- Climate change mitigation. --- Climate change mitigation --- Sustainability. --- Sustainability --- Changements --- Prévention --- Government policy. --- PXL-Central Office 2017 --- energiebronnen --- energiesystemen --- klimaatveranderingen --- duurzame energie --- Développement durable. --- Énergies renouvelables. --- Prévention.
Choose an application
In this state-of-the-art assessment of media policy in the information age, members of the Euromedia Research Group examine the ways in which national and supranational policy is reacting to profound changes in the European media landscape.
Massamedia --- Communicatie --- #GBIB:Overlegcentrum Christelijke Ethiek --- 316.774.12 --- Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- Mass media policy --- 316.774.12 Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- #SBIB:309H1012 --- #SBIB:AANKOOP --- #A9901A --- Mass media --- Mass media and state --- State and mass media --- Communication policy --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- Government policy --- Mass communications --- Europe --- Communication planning --- Communication --- Planning
Choose an application
Administrative law --- Belgium --- Internet --- Security measures --- Censorship --- Government policy --- PHL-Central Office 13 --- organisatiekunde --- interne controle --- Ebooks --- 657.6 --- #SBIB:35H224 --- 657.6 Official verification of accounts. Auditing --- Official verification of accounts. Auditing --- Financieel management bij de overheid: audit --- E-books --- Belgique
Choose an application
Samen met het decreet preventieve gezinsondersteuning zetten lokale besturen meer en meer in op een Huis van het Kind. Lokale besturen hebben een coördinerende en beleidsmatige rol op het gebied van kinderopvang en ook in andere domeinen van het gezinsbeleid krijgen ze taken toegewezen vanuit het Vlaams en federaal niveau. Het gezinsbeleid in Vlaanderen is deels een decentraal beleid: lokale besturen dragen een groot deel van de verantwoordelijkheid. De interne staatshervorming moet ervoor zorgen dat de planlasten voor lokale besturen dalen. Deze evoluties vroegen om een onderzoek naar de tendensen in het lokale gezinsbeleid. In deze publicatie worden de resultaten van dit onderzoek bij lokale actoren gebundeld.Dit boek bouwt verder op de jaarlijkse screening van de domeinen en actoren van het gezinsbeleid, die het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen maakt. Het gezinsbeleid is een zaak van verschillende overheden en verschillende niveaus. We volgen het Vlaams, federaal, Europees en lokaal gezinsbeleid op. De verbinding tussen deze drie niveaus worden in een casestudy over de aanpak van de bestrijding van kinderarmoede toegelicht. Voor geïnteresseerden in het gezinsbeleid en voor professionelen in de welzijnssector geeft deze publicatie inzicht in de praktijk van het lokale gezinsbeleid en nodigt ze uit tot debat.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Flanders --- 664.1 Gezin --- 185 Kinderrechten en gezin --- Gezin 314.6 --- Kinderopvang 649 --- Armoede 330.521 --- Gezondheidszorg 61 --- #SBIB:316.356.2H5500 --- #SBIB:35H436 --- Gezinsbeleid ; Vlaanderen --- armoedebestrijding --- 314.6 --- Besturen --- Gezinsbeleid --- Gezinsbeleid: algemeen --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- 339.13 --- Vlaanderen --- Belgium --- 392.5.001 --- gezinsbeleid --- Family --- Sociology --- Sex --- Sociological aspects --- PXL-Social Work 2014 --- gezinsondersteuning --- tendenzen --- #gsdbP --- Emigratie --- Childcare --- Government policy --- Poverty --- Welfare work --- Book
Choose an application
Een school zonder taalbeleid...Als het van huidig minister van Onderwijs en Vorming Frank Vandenbroucke afhangt, wordt zo'n school in de nabije toekomst een grote uitzondering. Dat valt alleszins af te leiden uit zijn talenbeleidsnota (2007). Met allerlei initiatieven wil hij er immers voor zorgen dat elke leerling volgens zijn niveau taalvaardig(er) wordt. Het is nu aan de scholen, in het bijzonder aan alle leraren, om hier werk van te maken. Geen eenvoudige opdracht, maar het kan! Dat is alvast de positieve boodschap die dit boek wil uitdragen. In deze publicatie wisselen praktijkvoorbeelden en bijdragen over achtergrond en aanpak elkaar af. Centraal staat de stelling dat taalgebruik op school geen struikelblok mag zijn om te leren. Anders gezegd : een goede taalkennis is een belangrijke basis om goed te kunnen leren. De samenstellers van dit boek willen aantonen waar we in Vlaanderen vandaag met taalbeleid staan en daarom komen verschillende actoren zoals beleid, inspectie, begeleiding Nascholing en leraren aan het woord Inhoudsopgave : Van droom naar werkelijkheid : taalbeleid in het onderwijs Een denk- en werkkader voor taalbeleid Focus op 'Met woorden aan de slag' Een taalbeleid uitbouwen : een boeiend en dynamisch proces in het OLVC Zottegem, Campus Centrum Rol van de inspectie bij de controle van taal-/talenbeleid Taal(vaardigheids)beleid in VTI Diksmuide 2003-2007 Focus op posterprojecten De lat hoog voor vakonderwijs : taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek Taalgericht vakonderwijs in de praktijk. Drie vakleerkrachten over hun ervaringen als trainer in een TVO-project Taalgericht vakonderwijs in het Imelda-Instituut in Brussel : van atelier naar taalwerkplaats Focus op geletterdheid Taalbeleid door de bril van een begeleidingsdienst Het meten van taalvaardigheid en het opstellen van een begeleidingstraject via taaltoetsen Naar een doelgericht en meetbaar schooltaalbeleid Focus op schrijfkaders Met vereende (leer)krachten! Taalbeleid in scholen met anderstalige 'nieuwkomers' en anderstalige 'oudkomers'.
Taalbeleid --- Taalonderwijs. --- Taalvaardigheid --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- taalbeleid --- Didactics of languages --- SO (secundair onderwijs) --- Taalonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Dutch language --- Study and teaching (Secondary) --- Government policy --- Flanders (Belgium) --- secundair onderwijs --- taal --- taalvaardigheid --- 456.1 --- Secundair onderwijs --- 481.3 --- taaleducatie (ler) --- taalgebruik (ler) --- taalvaardigheidsonderwijs (ler) --- 485.15 --- 373.5 --- Taalgericht vakonderwijs --- communicatie (leesbaarheid) --- geletterdheid --- linguistiek (taal) --- taalverwerving --- Nederlandse taal en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 09 --- Nederlandse taal --- Leerlingbegeleiding --- Nederlands --- Didactiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
How should we understand the purpose of publicly engaged art in the twenty-first century, when the very term "public art" is largely insufficient to describe such practices? Concepts such as "new genre public art," "social practice," or "socially engaged art" may imply a synergy between the role of art and the role of government in providing social services. Yet the arts and social services differ crucially in terms of their methods and metrics. Socially engaged artists need not be aligned (and may often be opposed) to the public sector and to institutionalized systems. In many countries, structures of democratic governance and public responsibility are shifting, eroding, and being remade in profound ways--driven by radical economic, political, and global forces. According to what terms and through what means can art engage with these changes? This volume gathers essays, dialogues, and art projects--some previously published and some newly commissioned--to illuminate the ways the arts shape and reshape a rapidly changing social and governmental landscape. An artist portfolio section presents original statements and projects by some of the key figures grappling with these ideas.
community art --- Philosophy and psychology of culture --- public art --- art commissions --- public spaces --- Arts and society --- Art and state --- kunst --- kunstgeschiedenis --- kunsttheorie --- eenentwintigste eeuw --- kunst en politiek --- 7.01 --- Art --- Arts --- Politics and art --- State and art --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Government policy --- Social aspects --- Art and society --- Cultural policy --- Education and state --- MAD-faculty 17 --- kunst en maatschappij --- kunst en cultuur
Choose an application
Het boek Hulpverlening en recht reikt de hulpverlener juridische tools aan om de groeiende complexiteit van de hulpvragen beter te kunnen opvangen. Hierbij komen niet alleen de belangrijkste topics en wetswijzigingen in het jeugd- en strafrecht aan bod, maar ook andere verwante rechtstakken. Na een algemene situering van het begrip recht wordt vervolgens aandacht besteed aan de staatkundige organisatie, het procesrecht, het personenrecht, het familierecht, het verbintenissenrecht en de deontologie. De analyse en de bespreking van de opgenomen rechtstakken geven de hulpverlener de informatie die nuttig en nodig is voor de dagelijkse uitoefening van zijn of haar beroep. Het boek bevat tevens talrijke praktijktoepassingen, ethischmaatschappelijke reflecties en vernieuwende voorstellen.Zo wordt de hele materie benaderd vanuit een gemengde juridische, criminologische en pedagogische invalshoek. Dit boek is dan ook bedoeld voor de hulpverlener in het ruime welzijnswerk.
Hulpverlening --- Recht. --- Procédure (droit) --- Enfants --- Famille --- Personnes (droit) --- Obligations (droit) --- Juristes --- Vulnérabilité (droit) --- Justice --- Statut juridique --- Droit --- Déontologie --- Administration --- personenrecht --- procesrecht --- recht --- Status of persons --- cliënt-hulpverlener relatie --- jeugdrecht --- reflectie (psychologie) --- Sociology of social care --- Criminal law. Criminal procedure --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Public welfare --- Law and legislation --- Belgium --- Children --- Legal status, laws, etc. --- Child welfare --- Government policy --- 34 --- PXL-Social Work 2014 --- strafrecht --- Personenrecht --- Familierecht --- Verbintenissenrecht --- Beroepsethiek --- Rechtsbijstand --- Rechtshulp --- Jeugdrecht --- Armoede --- Kinderen --- Probleemjongeren --- Criminaliteit --- Jeugdcriminaliteit --- Geestelijke gezondheidszorg --- Strafrecht --- Personen- en familierecht --- Kind --- Probleemjongere --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Procédure (droit) --- Vulnérabilité (droit) --- Déontologie
Choose an application
Sociale agogiek --- Bijzondere doelgroepen. --- Social stratification --- sociaal beleid --- gender --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Europe --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- 657 Vrouwenemancipatie --- gelijke kansen --- 315 --- gelijkwaardigheid --- vormingswerk --- 305 --- Cultuur --- Gender --- Maatschappelijk werk --- Mannen --- Methodiek --- Rechten van de mens --- Vrouwen --- Werk --- arbeid --- arbeid, vrouwen --- gelijke kansenbeleid --- hulpverlening --- human resources management --- maatschappelijk werk --- opbouwwerk --- psychologie, sociaal --- samenlevingsopbouw --- sociaal-cultureel werk --- 396 --- Mannen en vrouwen : gelijke kansen --- vrouwenemancipatie --- welzijnswerk --- Man, vrouw en maatschappij --- 159.91 --- 361.3 --- 361 --- Sociale stratificatie --- Sociologie van de welzijnszorg --- Europa --- Beleid --- Samenlevingsopbouw --- Arbeid --- Gelijke rechten man/vrouw --- Arbeid (werken) --- Gelijke rechten --- Analyse --- Evaluatie --- Equal opportunities --- International --- Government policy --- Educational work --- Welfare work --- Legislation --- Book
Choose an application
Media Governance today is shifting media rules and regulations from national government policies to local, regional, national, multinational and international ones and away from exclusively governmental domains to others, such as market, professional and public interest/pressure groups. Many media-related civil society organisations are based in Brussels, operate at a European level and influence exactly the part of Media Governance that has escaped the national shackles of the member states. But which are those organizations and who do they represent? Which are the relevant EU regulations for the different media industries that they try to influence? How do they participate in the media related debates in the different EU institutions? What are their major position papers? What is the current state of affairs in the European Media Governance relevant to their industry and what are the future issues that they are trying to tackle early enough at a European level? Finally, how are their lobbying efforts coordinated with other political, professional and public interest groups? This book presents the work of 10 of these European organizations from a variety of media sectors, as well as the relevant work of the European Commission, the European Parliament, and the European Consumers Association.
Mass media policy --- Mass media --- Political aspects --- Law and legislation --- Media ; EU --- Go international. --- International office. --- Media en maatschappij. --- Media en politiek. --- Media. --- #SBIB:309H1012 --- #SBIB:327.7H231 --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- Europese Unie: sociaal-economisch beleid, landbouw-, milieu-, cultuur- en communicatiebeleid --- Médias --- Droit --- Politique gouvernementale --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Mass media and state --- State and mass media --- Communication policy --- Government policy --- Mass media policy - Belgium - Brussels --- Mass media - Political aspects - Belgium - Brussels --- Mass media policy - European Union countries --- Mass media - Political aspects - European Union countries --- Mass media - Law and legislation - European Union countries
Choose an application
The concept of 'radicalization' is now used to account for all forms of violent and non-violent political Islam. Used widely within the security services and picked up by academia, the term was initially coined by the General Intelligence and Security Service of the Netherlands (AIVD) after the 9/11 and Pentagon attacks, an origin that is rarely recognised.This book comprises contributions from leading scholars in the field of critical security studies to trace the introduction, adoption and dissemination of 'radicalization' as a concept. It is the first book to offer a critical analysis and history of the term as an 'empty signifier', that is, a word that might not necessarily refer to something existing in the real world. The diverse contributions consider how the term has circulated since its emergence in the Netherlands and Belgium, its appearance in academia, its existence among the people categorized as 'radicals' and its impact on relationships of trust between public officials and their clients. Building on the traditions of critical security studies and critical studies on terrorism, the book reaffirms the importance of a reflective approach to counter-radicalization discourse and policies. It will be essential reading for scholars of security studies, political anthropology, the study of Islam in the west and European studies.Bron: https://www.bloomsbury.com/uk/radicalization-in-belgium-and-the-netherlands-9781784538897/
Islam --- Criminology. Victimology --- islamitisch fundamentalisme --- terrorisme --- Radicalization --- National security --- Islamic fundamentalism --- #SBIB:316.331h333 --- #SBIB:316.331H421 --- Fundamentalism, Islamic --- Islamism --- Religious fundamentalism --- National security policy --- NSP (National security policy) --- Security policy, National --- Economic policy --- International relations --- Military policy --- Radicalisation --- Political science --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Government policy --- Islamic fundamentalism. --- National security. --- Radicalization. --- Radicalisation violente. --- Sécurité nationale. --- Intégrisme islamique. --- Belgium --- Netherlands --- Ethnic relations --- Ethic relations. --- Radicalisering --- Radicalisme --- België --- Nederland --- Geweld --- Veiligheid --- #SBIB:316.331H333 --- Godsdienst, oorlog en vrede --- PXL-Central Office 2020 --- maatschappijproblemen --- multiculturele samenleving --- radicalisme --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Thuis --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|