Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een pandemie, een oorlog en een economische recessie: welkom in de turbulente jaren twintig! Nog meer verrassingen staan ons te wachten. Onze levens zullen impact ondervinden van klimaatverstoring, economische terugval, een falende overheid, een overdosis kattenfilmpjes of geopolitieke conflicten. Een zwarte zwaan kan alles op zijn kop zetten. Kortom, we bevinden ons in de alles-staat-op-losse-schroeven-fase!Geen nood, dat is geen reden om in een hoekje te zitten huilen. In- tegendeel. Als de toekomst om zeep is, kan je best ze?lf leren zeep maken. Dit boek bevat een pak praktische informatie om je voor te bereiden op de schokken die eraan komen. Welke vaardigheden zijn nuttig? Hoe bouw je een sterk lokaal netwerk uit? Welke mindset werkt het best? Hoe kunnen we goed leven als de storm in kracht toeneemt? Hoe zetten we moedeloosheid om in actie?Met de ideee?n uit dit boek kan je vandaag al beter, goedkoper en meer verbonden leven. Met de nodige humor krijg je inzicht in eenvoudige stappen die je zelf kan zetten. Komt er dan toch geen grote ramp? Dan hebben we alvast eens goed gelachen.Met uitneembaar actieplan om je toekomstbestendigheid in kaart te brengen.https://www.blommm.be/product/hoop-een-kompas-in-turbulente-tijden-steven-vromman/
Toekomstvisie --- Survivaltechniek --- Humor --- Maatschappijkritiek --- Klimaatverandering --- Conflict --- Polarisering --- Crisis --- Political philosophy. Social philosophy --- Hygiene. Public health. Protection --- Human ecology. Social biology
Choose an application
Studie over de mogelijke betekenis van menselijke gedragingen, gebaren, gelaatsuitdrukkingen, houding en bewegingen.
Bee Collection --- Mensheid : dierkunde --- ethologie (dierengedrag) --- Antropologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Evolutie. Fylogenie --- Menselijke ecologie. Sociale biologie --- Developmental psychology --- Evolution. Phylogeny --- Human ecology. Social biology --- gedragspsychologie --- menselijk gedrag --- evolutiepsychologie
Choose an application
In Innovate or Die deelt creatief econoom en innovator Jan Kriekels zijn bedrijfsfilosofie. Vijf waarden staan centraal in zijn visie op ondernemen en samenleven: Respect Nature, Awake the Artist, Dream a Future, Create Emotion en Build Bridges. Samen vormen ze de hoekstenen van het allesomvattende motto dat elke lezer zal wakker schudden en de basis zal vormen voor de maatschappij én de economie van de toekomst: Innovate or Die!Bron : http://www.lannoocampus.be
organisatiecultuur --- innovatiemanagement --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Economic production --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- creativiteit --- bedrijfsinnovatie --- Environmental ethics --- Environnement [Ethique de l' ] --- Ethiek van het milieu --- Ethique de l'environnement --- Human ecology--Moral and ethical aspects --- Milieu-ethiek --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Trends --- Toekomstbeeldvorming --- Ethisch ondernemen --- Innovatie ; ondernemingen --- Social ecology --- Philosophy --- Forecasting --- PXL-Business 2019 --- ondernemerschap --- ondernemersstrategie --- duurzaam ondernemen --- marketingstrategie --- Trend --- Toekomstvisie
Choose an application
Social ecology --- Social service --- duurzame ontwikkeling --- Klimaatsverandering --- sociaal werk --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Ecology, Social --- Environment, Human --- Human ecology (Social sciences) --- Human environment --- Social sciences --- 504 --- 361.3 --- PXL-Social Work 2014 --- maatschappelijk werk --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Menselijke ecologie. Sociale biologie --- Menselijke geneeskunde --- classificatie --- ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) --- personen met een beperking --- indelingsschema's --- Wereldgezondheidsorganisatie --- Social policy and particular groups --- Human ecology. Social biology --- Human medicine --- World Health Organization --- gezondheidszorg --- classificatiesystemen --- menselijk functioneren --- gezondheidspatronen --- ICF; International Classification of Functioning --- PXL-Healthcare 2019 --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- ICF, WHO --- Handicap --- Disability --- International Classification of Functioning, Disability and Health --- Bachelor in de ergotherapie
Choose an application
Dit boek bevat de Nederlandse vertaling van de 'International Classification of Functioning, Disablility and Health for Children and Youth' (ICF-CY). De ICF-CY is afgeleid van en volledig in overeenstemming met de 'International Classification onf Functioning, Disability and Health' (ICF) (WHO, 2001 Nederlandse vertaling WHO-FIC CC, 2002,2007). Als zodanig houdt deze een nadere detaillering in voor toepassing van de ICF ter beschrijving van kenmerken van kinderen en jongeren tot de leeftijd van 18 jaar. De oorspronkelijke inleiding en bijlagen van de ICF zijn onveranderd in dit boek opgenomen.De ICF-CY is als afgeleide classificatie ontwikkeld door de 'structuur en categorieen van de oorspronkelijke classificatie onveranderd te laten en aanvullende details toe te voegen' (WHO-FIC, 2004, pagina 5). De ICF-CY is gebaseerd op de richtlijnen van bijlage 8 van de ICF en stemt daardoor overeen met de organisatie en structuur van de oorspronkelijke classificatie.
Social policy and particular groups --- Human ecology. Social biology --- Hygiene. Public health. Protection --- classificatie --- ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) --- meetinstrumenten (psychologie) --- personen met een beperking --- gezondheidszorg --- indelingsschema's --- jeugd --- kinderen --- World Health Organization --- PXL-Healthcare 2016 --- classificatiesystemen --- menselijk functioneren --- gezondheidspatronen --- ICF-CY. --- Kinderen --- Medische terminologie --- Kenmerken. --- Classificatie. --- #KVHB:Classificatiesysteem --- #KVHB:Gezondheidszorg --- Contains audio-visual material --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- International Classification of Functioning, Disability and Health --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Population --- Population ecology --- Nature --- Sustainable development --- Development, Sustainable --- Ecologically sustainable development --- Economic development, Sustainable --- Economic sustainability --- ESD (Ecologically sustainable development) --- Smart growth --- Sustainable economic development --- Economic development --- Anthropogenic effects on nature --- Ecological footprint --- Human beings --- Anthropogenic soils --- Human ecology --- Environmental aspects --- Effect of human beings on --- 574.3 --- 574.3 Populations and environment. Population dynamics --- Populations and environment. Population dynamics --- PXL-Green&Tech 2020 --- biologie --- ecologie --- demografie --- wetenschappelijk onderzoek --- Population - Environmental aspects --- Nature - Effect of human beings on
Choose an application
Mark Twain once observed, "A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on." His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas?business people, teachers, politicians, journalists, and others?struggle to make their ideas "stick."Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the "human scale principle," using the "Velcro Theory of Memory," and creating "curiosity gaps."In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds?from the infamous "kidney theft ring" hoax to a coach's lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony?draw their power from the same six traits.Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. It's a fast-paced tour of success stories (and failures)?the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of "the Mother Teresa Effect"; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winningideas?and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taalMark Twain schreef ooit: "een leugen kan rond de wereld reizen terwijl de waarheid nog bezig is zijn schoenen aan te trekken." Zijn observatie klopt: stadslegendes, complottheorieën en onzinverhalen over de gezondheid vieren hoogtij, terwijl mensen met belangrijke ideeën ? zakenmensen, docenten, politici, journalisten en anderen ? worstelen hun boodschap te verkondigen.Waarom zijn sommige ideeën succesvol en anderen niet? En hoe verbeteren we de kansen van goede ideeën? In Made to Stick behandelen de bekende onderwijzers en ideeënverzamelaars Chip en Dan Heath deze lastige vraagstukken. In dit boek onthullen de gebroeders Heath de anatomie van ideeën die blijven hangen en leggen uit hoe je ideeën hangbaarder kunt maken, zoals met het "principe van de menselijke schaal," met de "Klittenbandtheorie van het Geheugen," en door "nieuwsgierigheidsgaten" te scheppen.In deze onmisbare gids ontdekken we dat de verschillende soorten berichten die blijven hangen ? van de beruchte truc met de ring van de gestolen nier tot de lessen van een coach over sportiviteit tot een visie voor een nieuw product van Sony ? allemaal hun kracht halen uit dezelfde zes eigenschappen.Made to Stick is een boek dat de manier waarop je ideeën overlegt, zal transformeren. Het is een vlotte tour van succesverhalen (en mislukkingen) ? de wetenschapper met een Nobelprijs die een glas bacteriën leegdronk om zijn punt te bewijzen over maagzweren; de goede doelen die gebruik maken van het "Moeder Teresa-effect"; de basisschoolleraar die rassenongelijkheid voorkwam. Made to Stick, provocatief, openbarend en vaak verrassend grappig, toont ons de belangrijke principes van succesvolle ideeën ? en vertelt ons hoe we ze kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat onze eigen berichten blijven hangen. Bron : http://www.bol.com
Social psychology --- Contagion (Social psychology) --- Context effects (Psychology) --- Social psychology. --- 316.62 --- Associations, Contextual (Psychology) --- Context (Psychology) --- Contexts (Psychology) --- Contextual associations (Psychology) --- Contextualism (Psychology) --- Effects, Context (Psychology) --- Psychology --- Social contagion --- Memetics --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Social groups --- Sociology --- Sociaal gedrag. Leefstijl --- 316.62 Sociaal gedrag. Leefstijl --- innovaties --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam gedrag --- innovatie --- Vaardigheden, talenten, leidinggeven, communicatie, wendbaarheid, klantgericht --- 65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- communicatie --- Sociology of work --- innovatiemanagement --- departement PHL Music 11 --- sociale psychologie --- marketingstrategie --- samenzweringen --- Communicatie --- Psychologie --- Communicatiepsychologie --- Massacommunicatie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Tourism --- 338.48 --- 338.483 --- Human geography --- Anthropo-geography --- Anthropogeography --- Geographical distribution of humans --- Social geography --- Anthropology --- Geography --- Human ecology --- 338.483 Toeristische gebieden en plaatsen. Toerisme-geografie --- Toeristische gebieden en plaatsen. Toerisme-geografie --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Economic aspects --- Social aspects --- PXL-Media & Tourism 2014 --- toerisme --- sociale aspecten --- geografie
Choose an application
Human geography --- Social mobility --- Movement, Psychology of --- Migration, Internal. --- Tourism. --- Géographie humaine --- Mobilité sociale --- Psychomotricité --- Migration intérieure --- Tourisme --- 656.142 --- 911.3:30 --- 911.3:314 --- 796.012 --- Pedestrian traffic --- Bevolkingsgeografie. Demogeografie --- Movement and motor functions: tests and measurement --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- 911.3:314 Bevolkingsgeografie. Demogeografie --- 656.142 Pedestrian traffic --- Migration, Internal --- Tourism --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Internal migration --- Mobility --- Population geography --- Internal migrants --- Motor psychology --- Motion --- Psychophysiology --- Motion study --- Movement education --- Muscular sense --- Mobility, Social --- Sociology --- Anthropo-geography --- Anthropogeography --- Geographical distribution of humans --- Social geography --- Anthropology --- Geography --- Human ecology --- Economic aspects --- Economic geography --- PXL-Media & Tourism 2014 --- toerisme --- mobiliteit --- sociale geografie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|