Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Hoop : een kompas in turbulente tijden
Author:
ISBN: 9789464445442 Year: 2023 Volume: 4 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een pandemie, een oorlog en een economische recessie: welkom in de turbulente jaren twintig! Nog meer verrassingen staan ons te wachten. Onze levens zullen impact ondervinden van klimaatverstoring, economische terugval, een falende overheid, een overdosis kattenfilmpjes of geopolitieke conflicten. Een zwarte zwaan kan alles op zijn kop zetten. Kortom, we bevinden ons in de alles-staat-op-losse-schroeven-fase!Geen nood, dat is geen reden om in een hoekje te zitten huilen. In- tegendeel. Als de toekomst om zeep is, kan je best ze?lf leren zeep maken. Dit boek bevat een pak praktische informatie om je voor te bereiden op de schokken die eraan komen. Welke vaardigheden zijn nuttig? Hoe bouw je een sterk lokaal netwerk uit? Welke mindset werkt het best? Hoe kunnen we goed leven als de storm in kracht toeneemt? Hoe zetten we moedeloosheid om in actie?Met de ideee?n uit dit boek kan je vandaag al beter, goedkoper en meer verbonden leven. Met de nodige humor krijg je inzicht in eenvoudige stappen die je zelf kan zetten. Komt er dan toch geen grote ramp? Dan hebben we alvast eens goed gelachen.Met uitneembaar actieplan om je toekomstbestendigheid in kaart te brengen.https://www.blommm.be/product/hoop-een-kompas-in-turbulente-tijden-steven-vromman/


Book
De kale aap : een bioloog onderzoekt het menselijk dier
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789045036175 9045036177 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Antwerpen Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studie over de mogelijke betekenis van menselijke gedragingen, gebaren, gelaatsuitdrukkingen, houding en bewegingen.


Book
Innovate or die : de universele overlevingsfilosofie van Jan Kriekels
Author:
ISBN: 9789401410816 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Innovate or Die deelt creatief econoom en innovator Jan Kriekels zijn bedrijfsfilosofie. Vijf waarden staan centraal in zijn visie op ondernemen en samenleven: Respect Nature, Awake the Artist, Dream a Future, Create Emotion en Build Bridges. Samen vormen ze de hoekstenen van het allesomvattende motto dat elke lezer zal wakker schudden en de basis zal vormen voor de maatschappij én de economie van de toekomst: Innovate or Die!Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Environmental change and sustainable social development : social work-social development. Volume II
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1472416376 1472416384 1472416392 9781472416377 9781472416384 9781472416391 9781315579993 9781317142348 9781317142355 9781138247130 Year: 2014 Publisher: Farnham Ashgate Publishing


Book
Nederlandse vertaling van de international classification of functioning, disability and health : children & youth version (ICF)
Author:
ISBN: 9789031369539 9789031360055 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat de Nederlandse vertaling van de 'International Classification of Functioning, Disablility and Health for Children and Youth' (ICF-CY). De ICF-CY is afgeleid van en volledig in overeenstemming met de 'International Classification onf Functioning, Disability and Health' (ICF) (WHO, 2001 Nederlandse vertaling WHO-FIC CC, 2002,2007). Als zodanig houdt deze een nadere detaillering in voor toepassing van de ICF ter beschrijving van kenmerken van kinderen en jongeren tot de leeftijd van 18 jaar. De oorspronkelijke inleiding en bijlagen van de ICF zijn onveranderd in dit boek opgenomen.De ICF-CY is als afgeleide classificatie ontwikkeld door de 'structuur en categorieen van de oorspronkelijke classificatie onveranderd te laten en aanvullende details toe te voegen' (WHO-FIC, 2004, pagina 5). De ICF-CY is gebaseerd op de richtlijnen van bijlage 8 van de ICF en stemt daardoor overeen met de organisatie en structuur van de oorspronkelijke classificatie.

Made to stick : why some ideas take hold and others come unstuck
Authors: ---
ISBN: 9781400064281 1400064287 9780812982008 Year: 2013 Publisher: London Random House

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mark Twain once observed, "A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on." His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas?business people, teachers, politicians, journalists, and others?struggle to make their ideas "stick."Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the "human scale principle," using the "Velcro Theory of Memory," and creating "curiosity gaps."In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds?from the infamous "kidney theft ring" hoax to a coach's lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony?draw their power from the same six traits.Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. It's a fast-paced tour of success stories (and failures)?the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of "the Mother Teresa Effect"; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winningideas?and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taalMark Twain schreef ooit: "een leugen kan rond de wereld reizen terwijl de waarheid nog bezig is zijn schoenen aan te trekken." Zijn observatie klopt: stadslegendes, complottheorieën en onzinverhalen over de gezondheid vieren hoogtij, terwijl mensen met belangrijke ideeën ? zakenmensen, docenten, politici, journalisten en anderen ? worstelen hun boodschap te verkondigen.Waarom zijn sommige ideeën succesvol en anderen niet? En hoe verbeteren we de kansen van goede ideeën? In Made to Stick behandelen de bekende onderwijzers en ideeënverzamelaars Chip en Dan Heath deze lastige vraagstukken. In dit boek onthullen de gebroeders Heath de anatomie van ideeën die blijven hangen en leggen uit hoe je ideeën hangbaarder kunt maken, zoals met het "principe van de menselijke schaal," met de "Klittenbandtheorie van het Geheugen," en door "nieuwsgierigheidsgaten" te scheppen.In deze onmisbare gids ontdekken we dat de verschillende soorten berichten die blijven hangen ? van de beruchte truc met de ring van de gestolen nier tot de lessen van een coach over sportiviteit tot een visie voor een nieuw product van Sony ? allemaal hun kracht halen uit dezelfde zes eigenschappen.Made to Stick is een boek dat de manier waarop je ideeën overlegt, zal transformeren. Het is een vlotte tour van succesverhalen (en mislukkingen) ? de wetenschapper met een Nobelprijs die een glas bacteriën leegdronk om zijn punt te bewijzen over maagzweren; de goede doelen die gebruik maken van het "Moeder Teresa-effect"; de basisschoolleraar die rassenongelijkheid voorkwam. Made to Stick, provocatief, openbarend en vaak verrassend grappig, toont ons de belangrijke principes van succesvolle ideeën ? en vertelt ons hoe we ze kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat onze eigen berichten blijven hangen. Bron : http://www.bol.com


Book
Geographies of mobilities : practices, spaces, subjects.
Authors: ---
ISBN: 9780754673163 9781409417828 9781409453659 9781409488910 9781315584393 9781317129141 9781317129158 Year: 2011 Publisher: Farnham Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by