Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
homosexuality --- identity --- Art --- sexuality --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 1800-1899 --- anno 2010-2019 --- Gender identity --- Queer theory --- Homosexuality and art --- Homosexuality in art --- Art, Modern --- Identité sexuelle --- Théorie allosexuelle --- Homosexualité et art --- Homosexualité dans l'art --- Identité sexuelle --- Théorie allosexuelle --- Homosexualité et art --- Homosexualité dans l'art --- Gender identity. --- MAD-faculty 14 --- hedendaagse kunst en cultuur --- homoseksualiteit
Choose an application
In 'Mensen zijn de nieuwe merken' legt imagoconsulent Stef Verbeeck u haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago. Door aan de slag te gaan met de in dit boek beschreven O4-methode bouwt u zelf actief en bewust aan de manier waarop anderen u ervaren en kan u sneller en efficiënter uw doelen waarmaken
bedrijfsimago --- loopbaan --- merkdenken --- personeelsbeoordeling --- sociale netwerken --- merken --- Product strategy --- merkimago --- persoonlijkheidsleer --- Brand name products -- Marketing --- Branding --- Création d'image de marque --- Développement d'image de marque --- Gestion d'image de marque --- Gestion de marque --- Identiteit (Filosofie) --- Identiteit (Filosofisch begrip) --- Identité (Concept philosophique) --- Identité (Philosophie) --- Image de marque [Stratégie d' ] --- Marque [Stratégie de ] --- Merkstrategie --- Même (Philosophie) --- Mêmeté (Philosophie) --- Politique de marque --- Positionnement de marque --- Principe d'identité --- Produits de marque -- Marketing --- Réussite professionnelle --- Stratégie d'image de marque --- Stratégie de marque --- Succes in zaken --- Success in business --- Succès dans les affaires --- Succès en affaires --- Succès professionnel --- Valorisation de marque --- Zakendoen [Succes in ] --- 369.1 --- branding --- merkenbeleid --- 005.966 --- loopbaanplanning --- profesionalisering --- imago --- E110024.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- carrière, loopbanen, loopbaanontwikkeling --- marketing --- reclame --- professionalisering --- Human resource management --- Identity (Philosophical concept) --- PHL-Business 12 --- bedrijfspsychologie --- bedrijfssociologie --- personeelsmanagement
Choose an application
De Vlaamse kwestie lijkt wel een gordiaanse knoop: taal, cultuur, geschiedenis, economie, politiek, rechtspraak en rechtvaardigheidsgevoel, allemaal zijn ze er onlosmakelijk mee verbonden. Doorheen die wirwar loopt echter nog een draad, bijna onvatbaar maar zeker niet onzichtbaar: die van de Vlaamse identiteit, als fictie én als realiteit. Maar wie of wat is die Vlaming? Wat betekent het om Vlaming te zijn (of zich Vlaming te voelen)? Hoe kan men Vlaming worden (of kan dat net niet)?0In een dertigtal vignetten analyseren de auteurs van dit boekje, soms kritisch, soms speels, maar altijd met liefde, de manier waarop de Vlaming zichzelf toont in zijn of haar dagelijks gedrag: waar kijkt hij naar op televisie? hoe rijdt hij zijn gazon af? wanneer gaat hij graag op café? welke uitdrukkingen neemt hij graag in de mond? waarom leest hij (en niet alleen zij) zo graag de boekskes? Door te kijken naar wat de Vlaming doet (of net niet) en door te luisteren naar hoe de Vlaming spreekt (en wat hij misschien verzwijgt), proberen de auteurs door te dringen tot het zijn van de Vlaming…
Sociology of culture --- Flanders --- National characteristics, Flemish. --- # BIBC : Academic collection --- Flemish national characteristics --- Flanders (Belgium) --- Flemish --- Ethnic identity --- Civilization --- National characteristics, Flemish --- MAD-faculty 14 --- cultuursociologie --- cultuurfilosofie --- kroniek --- Vlaanderen (België) --- Flamands --- Maatschappelijk leven, zeden en gebruiken --- Identité collective --- Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- 920 --- Vlaanderen folklore --- geschiedenis België --- histoire Belgique
Choose an application
Het subjectieve gevoel 'ik ben een jongen, een man' of 'ik ben een meisje, een vrouw' is voor de meesten onder ons vanzelfsprekend. Sommige personen ervaren echter een conflict tussen hun biologische geslacht en de genderidentiteit. Het woord 'gender' weerspiegelt de psychosociale aspecten van het geslacht. Een transgender persoon ervaart een vorm van genderdysforie, een gevoel van onbehagen dat wordt toegeschreven aan de kloof tussen de genderidentiteit en zijn of haar genitale kenmerken. Vaak vergt het bereiken van het gewenste geslacht psychologische en/of medische begeleiding, het onderwerp van dit boek. De hedendaagse begeleiding van transgenderpersonen wordt gedetailleerd voorgesteld, met beschrijving van de diagnosestelling, de hormonale therapie, de geslachtsconfirmerende chirurgie, de nazorg en de effecten van behandeling op de levenskwaliteit. Omdat genderdysforie bij de meesten niet plots ontstaat op volwassen leeftijd, wordt de recent aangeboden begeleiding van kinderen en adolescenten met een genderidentiteitsvraag eveneens beschreven. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de sociale context: arbeidsparticipatie, discriminatie, levensstijl maar ook aan juridische aspecten. In de referentiecentra voor transgenderzorg wordt opgemerkt dat het aantal nieuwe aanmeldingen de voorbije jaren steeds toeneemt, mogelijks een teken van meer openheid rond dit onderwerp in onze maatschappij. Dit boek is bestemd voor transgenderpersonen, hun familie en nabije omgeving, hun hulpverleners en iedereen die zich wilt verdiepen in dit fascinerende onderwerp.
Change of sex --- Changement de sexe --- Changement de sexe (Biologie) --- Changements de sexe --- Conversion sexuelle --- Disorders [Psychosexual ] --- Dysphoria [Gender ] --- Gender disphoria --- Gender identity disorders --- Geslachtsidentiteit--Stoornissen --- Identité sexuelle [Troubles de l' ] --- Psychoseksuele stoornissen --- Psychosexual disorders --- Psychosexuels [Troubles ] --- Reassignment [Sex ] --- Sekse [Verandering van ] --- Sekse--Verandering --- Sex [Change of ] --- Sex change --- Sex change surgery --- Sex reassignment --- Sex-role inversion --- Sexe -- Changements --- Sexe -- Modification --- Sexe [Changement de ] --- Transgender orientation --- Transgenderism --- Transgenderisme --- Transgendérisme --- Transsexual surgery --- Troubles de l'identité sexuelle --- Troubles psychosexuels --- Genderdysforie --- Transgenderisme - Transgender --- 308.16 --- transgender --- Seksualiteit --- genderdystrofie --- 418.16 --- gender --- genderidentiteit --- transseksualiteit --- Transseksualiteit. --- wondzorg --- hormoontherapie --- psychosociale hulpverlening --- borstchirurgie --- adolescenten --- kinderen --- geslachtshormonen --- volwassenen --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- hulpverlening --- genitaal stelsel --- Belgium --- Netherlands --- Transsexualism --- Law and legislation --- PXL-Healthcare 2015 --- seksualiteit --- medische begeleiding --- psychologische hulpverlening --- #gsdb5 --- Gender --- Violence --- Transgender --- Assistance --- Youth --- Children --- Surgery --- Organizations --- Seniors --- Law --- Sexuality --- Theory --- Labour participation --- Book --- Discrimination
Choose an application
Since its publication in 1990, 'Gender Trouble' has become one of the key works of contemporary feminist theory, and an essential work for anyone interested in the study of gender, queer theory, or the politics of sexuality in culture. This is the text where Judith Butler began to advance the ideas that would go on to take life as "performativity theory," as well as some of the first articulations of the possibility for subversive gender practices, and she writes in her preface to the 10th anniversary edition released in 1999 that one point of 'Gender Trouble' was "not to prescribe a new gendered way of life [...] but to open up the field of possibility for gender [...]" Widely taught, and widely debated, 'Gender Trouble' continues to offer a powerful critique of heteronormativity and of the function of gender in the modern world.
Femininity. --- Feminist theory. --- Identity (Psychology). --- Sex differences (Psychology). --- Sex role. --- 7.01 --- Kunsttheorie ; Gender studies --- Feminisme --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Femininity --- Feminist theory --- Identity (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Sex role --- Gender role --- Sex (Psychology) --- Social role --- Gender expression --- Sexism --- Personal identity --- Personality --- Self --- Ego (Psychology) --- Individuality --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Femininity (Psychology) --- Women --- Philosophy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- MAD-faculty 18 --- kunstkritiek --- kunst en lichaam --- Différences entre sexes (psychologie) --- Féminité --- Identité (psychologie) --- Gender roles --- Gendered role --- Gendered roles --- Role, Gender --- Role, Gendered --- Role, Sex --- Roles, Gender --- Roles, Gendered --- Roles, Sex --- Sex roles --- Théorie féministe
Choose an application
Het internet heeft een gigantische nieuwe ruimte geschapen waarin we constant spelen met normen, regeltjes en dingen die 'normaal' zijn. Maar we geven nog steeds gestalte aan onszelf aan de hand van oude formats. We leven op het snijpunt van de 'echte' en de 'virtuele' wereld. Frames, format en selfies is een prikkelend essay over schoonheidsidealen die viraal gaan in grote delen van de wereld, over de manier waarop we onszelf presenteren op sociale media en over big data. Maar ook over de vraag waarom de online en offline handelingen van een massamoordenaar op een abstract niveau nauwelijks verschillen van opzoeken op YouTube hoe we best een kip op de barbecue braden. Kortom, wat doén we eigenlijk online?Bron: https://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/3635-frames-formats-en-selfies-9789462671461.html
Internet --- Maatschappij --- Identiteit --- Ethiek --- Normen --- Samenleving --- Informatiemaatschappij --- Privacy --- Profilering --- Sociale media --- Big Data --- Lichaamscultuur --- Selfie --- GDPR (General Data Protection Regulation) --- Médias sociaux --- Sociologie des média --- Identité --- BPB1811 --- informatiemaatschappij --- 696.2 Sociale media --- sociální média --- обществени медии --- друштвени медиуми --- soziale Medien --- medios sociales --- družbeni mediji --- sociālie mediji --- media sociais --- sosiaalisen median väline --- media społecznościowe --- na meáin shóisialta --- sociala medier --- sociale medier --- social media --- közösségi média --- sociale media --- μέσα κοινωνικής δικτύωσης --- društveni mediji --- sotsiaalmeedia --- sociálne médiá --- media soċjali --- media sociali --- mijloace de comunicare sociale --- socialinė žiniasklaida --- mjetet e komunikimit social --- друштвени медији --- social network --- дружбени медиуми --- média social --- platformă (de comunicare) socială --- réseaux sociaux --- midja soċjali --- mezzi ta' komunikazzjoni soċjali --- sociālie plašsaziņas līdzekļi --- suhtlusmeedia --- ühismeedia --- sociální médium --- socialiniai tinklai --- rede social --- media sociale --- μέσο κοινωνικής δικτύωσης --- réseau social --- platforma społecznościowa --- Social Media --- družbeni medij --- medium soċjali --- socialt netværk --- sociálne médium --- redes sociales --- друштвена мрежа --- mezzi tax-xandir soċjali --- közösségi médium --- социјални медиуми --- social medium --- обществена медия --- социална мрежа --- sosiaalinen media --- медиуми за општење --- redes sociais --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- Mediasociologie --- Sociology of culture --- Computer architecture. Operating systems --- sociale netwerken --- cultuursociologie --- PXL-Central Office 2019 --- internetcommunicatie --- essays --- ICT en maatschappij. --- Norm (standaard) --- GDPR --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Idirlíon --- Médias sociaux --- Sociologie des média --- Identité
Choose an application
The primacy of words over images has deep roots in Western culture. But what if the two are inextricably linked, equal partners in meaning-making? Written and drawn entirely as comics, Unflattening is an experiment in visual thinking. Nick Sousanis defies conventional forms of scholarly discourse to offer readers both a stunning work of graphic art and a serious inquiry into the ways humans construct knowledge. 'Unflattening' is an insurrection against the fixed viewpoint. Weaving together diverse ways of seeing drawn from science, philosophy, art, literature, and mythology, it uses the collage-like capacity of comics to show that perception is always an active process of incorporating and reevaluating different vantage points. While its vibrant, constantly morphing images occasionally serve as illustrations of text, they more often connect in nonlinear fashion to other visual references throughout the book. They become allusions, allegories, and motifs, pitting realism against abstraction and making us aware that more meets the eye than is presented on the page.
741.571 --- Verenigde Staten --- Sousanis Nick --- beeldverhaal --- eenentwintigste eeuw --- graphic novels --- kunst en wetenschap --- kennisleer --- waarneming --- perceptie --- kunsttheorie --- kunst --- strips --- tekenkunst --- Visual perception --- Knowledge, Theory of --- Imagery (Psychology) --- Communication --- Graphic novels. --- Methodology --- kunstfilosofie --- hedendaagse kunst --- Art --- Identité (psychologie) --- Perception (philosophie) --- Théorie de la connaissance --- Romans graphiques --- Imagerie (psychologie) --- Méthodologie --- MAD-faculty 15 --- grafische novellen --- Romans graphiques. --- Graphic novels --- Perception visuelle --- Imagerie (Psychologie) --- #SBIB:39A5 --- #SBIB:39A3 --- #SBIB:309H241 --- Kunst, habitat, materiële cultuur en ontspanning --- Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- Andere media: functies, genres, historiek --- Comic book novels --- Fiction graphic novels --- Fictive graphic novels --- Graphic albums --- Graphic fiction --- Graphic nonfiction --- Graphic novellas --- Nonfiction graphic novels --- Comic books, strips, etc. --- Fiction --- Popular literature --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- Imagery, Mental --- Images, Mental --- Mental imagery --- Mental images --- Imagination --- Visualization --- Epistemology --- Theory of knowledge --- Philosophy --- Psychology --- Optics, Psychological --- Vision --- Perception --- Visual discrimination --- Psychological aspects --- art history. --- cartoons. --- cognition. --- comic book. --- drawing. --- graphic storytelling. --- neurodiversity. --- panels. --- pedagogy. --- perspective. --- scott mccloud. --- sequential art. --- teaching through comics. --- theorizing comics. --- visual literacy. --- visual metaphors. --- written v visual communication.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|