Narrow your search

Library

PXL (3)

KDG (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2014 (1)

2002 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Teaching every student in the Digital Age : universal design for learning
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780871205995 Year: 2002 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development


Book
Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren : theorie, praktijk en onderzoek van Process Communication Model
Authors: --- ---
ISBN: 9789038225555 Year: 2015 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herken je dit op school of thuis?- Leerlingen lijken niet geïnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten?- De leerling die het zo goed deed bij jou, klapt dicht bij een collega of omgekeerd?- Je batterijen raken helemaal opgeladen door bepaalde leerlingen of collega's, terwijl andere leerlingen/collega's ervoor zorgen ervoor dat je prikkelbaar, boos of beschuldigend, nors rond loopt?- Wat je ook doet, je hebt de indruk dat je je kinderen niet kunt bereiken.- Je maakt je zorgen over de tomeloze speelsheid, passiviteit, teruggetrokkenheid of agressiviteit van de jongeren waarmee je omgaat en je weet niet hoe ze te motiveren.Process Communication Model (PCM), ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school.Het boek bundelt de onderzoeken, praktijken en ervaringen van o.m. Frédéric Billiard, Marieke Coussens, Griet De Baecke, Leen De Bie, Brigitte De Craene, Lien Defreyne, Lotte Demeyer, Karen De Maesschalck, Anne Dumont, Roos Gasthuys, Mieke Meirsschaut, Frank Monsecour, Luc Lemarcq, Jacques Leloup, Filip Lietar, Patricia Pausenberger, Magda Praet, Evy Raes, Katrien Strubbe, Peggy thienpont, Martin Valcke, Hilde Van Houte, Lieva Van Langenhove, Christel Van Vreckem en Hildegarde Verwulgen. Alles werd samengebracht door Dr. Edwin Hantson (directeur van het Onderwijscentrum Gent), Dr. Claire Van de Velde (adviseur van de vice-rector aan UGent) en Dr. Annemie Desoete (hoogleraar UGent en Arteveldehogeschool). Process Communication Model (PCM), ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school.


Book
Design and deliver : planning and teaching using universal design for learning
Author:
ISBN: 9781598573503 Year: 2014 Publisher: Baltimore/London Brookes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Universal Design for Learning is the best way to teach all students effectively-but how can a busy teacher get started with UDL right now? Answers are in this vibrant, research-based guidebook, created by seasoned teacher and former UDL Coordinator Loui Lord Nelson. K-12 educators will learn how to use the three key principles of UDL-Engagement, Representation, and Action & Expression-to present information in multiple ways and meet the needs of diverse learners. Written in first person, like a face-to-face talk with a passionate educator, the book gives teachers a reader-friendly UDL primer and a practical framework for implementation, with detailed guidelines on lesson planning and checkpoints that help them stay on track

Listing 1 - 3 of 3
Sort by