Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by
Local journalism and local media : making the local news.
Author:
ISBN: 0415379547 0415379539 9780415379533 9780415379540 0203969200 9780203969205 9786610553389 6610553386 Year: 2006 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Basisboek Journalistiek
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789001885564 9789001885571 9001885578 Year: 2018 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basisboek Journalistiek is sinds 1992 een standaardwerk voor journalistieke opleidingen. Het is geschreven met het oog op alle media: online, tv, radio en print. Stap voor stap maken studenten kennis met de verschillende fases van het journalistieke proces. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, oefeningen en dilemma’s leren ze wat het journalistieke vak inhoudt. Alle hoofdstukken starten met een actuele casus. Verder bevat deze editie samenvattingen, begrippen en een literatuurlijst. De volgende onderwerpen komen aan bod: nieuws(garing) en journalistieke relevantie, bronnen beoordelen en verantwoorden, verhalen maken voor verschillende media, verhalen verkopen en verspreiden.


Book
Doorgaan waar anderen ophouden : jaarboek onderzoeksjournalistiek 2017
Authors: ---
ISBN: 9789490527082 Year: 2018 Publisher: Amersfoort Vereniging van Onderzoeksjournalisten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nieuws, dat verzin je niet : manifest voor het journalistieke idee
Author:
ISBN: 9789461260079 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over dé succesfactor in de journalistiek: ideeën. Want nieuws begint vaak met een gebeurtenis, journalistiek begint altijd met een idee. Geen ander vak heeft daarom zo vaak zo veel ideeën zo hard nodig: voor onderwerpen en invalshoeken, voor vormen van vertellen en verbeelden - en voor formats en verdienmodellen. In dit manifest pleit journalist Karel van den Berg voor authentiek en eigentijds journalistiek denken als fundament voor de toekomst van zijn intellectuele ambacht. Meer dan ooit zijn onderscheidende ideeën van levensbelang voor de vrije pers als maatschappelijke factor en economische sector. Dit manifest legt ook de basis voor 'Bedenk eens wat nieuws', het handboek voor journalistieke ideeontwikkeling dat bij dit boek hoort. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Journalistiek denken en doen : focus op data en content
Authors: ---
ISBN: 9789089538109 9089538100 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces. Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen ? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collegas en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten.Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideos en hulpprogrammas.Doelgroep "Hbo- en wo-studenten journalistiek en communicatie en media"mediaprofessionalsBron : http://www.boomhogeronderwijs.nl


Book
Het journalistieke interview
Author:
ISBN: 9789047300199 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Boom onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In elk interview is een moment aan te wijzen waarop de gesprekspartners op hun stoel gaan wiebelen, meer met hun ogen knipperen, harder of juist zachter gaan praten, of zelfs stilvallen. Een moment waarop de verandering in lichaamstaal het grootst is, of waarop de afwijking van gangbaar interviewgedrag het meest opvallend is. In Het journalistieke interview ontleedt Freerk Teunissen vijf interviews om inzichtelijk te maken waarom de verandering juist dán het grootst is en niet vijf minuten eerder of twee minuten later. Hij ontwikkelt daarmee een methode voor het lezen van lichaamstaal en het bespeuren van bewust en onbewust gedrag. Daarnaast spreken meer dan veertig journalisten zich uit over hun vak en beschrijft de auteur een groot aantal interviews. Vaak spannend, soms hilarisch en altijd inspirerend is het punt waarop het interview ontspoort, of juist gered wordt. Dit maakt Het journalistieke interview tot een zeer lezenswaardig en aanstekelijk boek voor journalisten en journalisten in opleiding.


Book
Handboek Tijdschrift
Authors: ---
ISBN: 9789073187696 Year: 2011 Publisher: Pictures publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Altijd al willen meelopen met de redactie van Autoweek, KIJK of juist bij Elle en Glamour ? Willen meekijken bij andere tijdschriftjournalisten en bladenmakers ?In Handboek Tijdschrift geven meer dan 100 prominente tijdschriftmakers de fijne kneepjes van hun vak prijs, onder wie Ruud Hollander (Psychologie Magazine en Happinez), Jildou van der Bijl (Linda.), Arendo Joustra (Elsevier), Theo Audenaerd (Volkskrant Magazine), Monique Bleeker en Joanne van Leeuwen (Studio Room), Rob van Vuure (creatief directeur), Rupert van Woerkom (creatief directeur uitgeverij Hemels) en vele anderen.Hun meest bijzondere artikelen en rubrieken zijn opgenomen in een apart tijdschrift van maar liefst 120 pagina's in dit tijdschriftboek, mét een uitklapspread met nog veel meer inspirerende voorbeelden. Met liefde voor hun vak vertellen de makers over de totstandkoming van hun producties. Hoe ze het hebben aangepakt. De valkuilen en successen. Met handige handvatten en lijstjes en praktische tips. Dé waarheid bestaat niet in tijdschriftenland. Dus is het de kunst om iedere keer weer met verve en creativiteit de lezer vanuit een vertrouwd concept te verrassen.Het samenspel tussen tekst, beeld en vorm maakt Handboek Tijdschrift tot een uniek studieboek vóór en dóór tijdschriftjournalisten en andere bladenmakers. Boordevol passie en inspiratie. Met prachtige illustraties van o.a. Marion Bloem.Heeft het tijdschrift nog toekomst? In Handboek Tijdschrift geven makers met visie antwoord op die vraag. Hoe reageren zij op de uitdagingen van nu en de kansen voor de toekomst? Want tijdschriften zijn als geen ander medium meesters in het verleiden, overtuigen, verdiepen en verrijken. Over merkontwikkeling, tijdgeest vangen, samenwerking met andere media, innovatie en nog veel meer ...Bron : http://www.picturepublishers.nl


Book
Journalistiek : inleiding tot het vak.
Authors: ---
ISBN: 9789401401906 Year: 2012 Volume: *10 Publisher: Leuven : Lannoo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bereid je je voor op een journalistieke carrière of heb je altijd al willen weten hoe journalistiek in zijn werk gaat? In Journalistiek. Inleiding tot het vak maak je kennis met journalistiek in Vlaanderen. Je krijgt een beeld van de media, de opleidingen journalistiek en de verschillende redactiefuncties. Hoe word je journalist? Waar haal je nieuws vandaan? Welke journalistieke genres bestaan er? Wat maakt een item nieuwswaardig? Hoe check je bronnen? Wie doet wat op een redactie? Hoe maak je een nieuwsbericht? Wat is een goed interview? Wat met deontologie? Journalistiek. Inleiding tot het vak geeft een antwoord op deze en nog veel meer vragen, in een begrijpbare taal en met tal van voorbeelden. Het boek is dan ook geschreven vanuit de praktijk. Elk hoofdstuk is compleet met do's & don'ts en sluit af met een interview met een ervaren journalist als Rudi Vranckx, Liesbeth Van Impe en Faroek Özgünes. Journalistiek. Inleiding tot het vak is een praktisch boek voor beginnende journalisten en voor iedereen die een inkijk wil in het journalistieke bedrijf.

Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by