Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in zowel het basis- als voortgezet onderwijs voor het creëren van een optimaal onderwijsklimaat.
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Gedrag --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Leraren ; opleidingen --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijspraktijk --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- PXL-Central Office 2017 --- Primary education --- klassenmanagement --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- 454.2
Choose an application
Hoe snel kunnen leraren goed worden in pedagogisch handelen & klassenmanagement? Wat is daarvoor nodig? Dit boek vertaalt de research over dit onderwerp naar de praktijk. Hoewel de eigenschappen van een pedagogisch/organisatorisch goede leraar duidelijk zijn en soms zelfs zeer voor de hand liggen, is vaak minder duidelijk hoe je zo?n goede leraar kunt worden. Je kunt je afvragen of je als goede pedagoog/organisator geboren wordt, of dat je het kunt worden als je het nog niet bent? Gelukkig is het antwoord: je kunt het heel goed leren! Pedagogisch/organisatorisch goede leraren zijn mensen die inzicht hebben in, en gebruikmaken van specifieke strategieën op het vlak van pedagogisch handelen & klassenmanagement. Als een leraar voorlichting en training krijgt over deze strategieën, kan zij haar gedrag aanpassen. Wat op zijn beurt kan leiden tot veranderingen in het gedrag van de leerlingen, wat vervolgens weer een positief effect kan hebben op de leerlingenprestaties.Uit research die aan de basis ligt van dit boek blijkt dat leraren die een training eff ectieve strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement hebben gevolgd beter gebruik maken van deze technieken, vergeleken met een groep ongetrainde leraren. Ook blijkt dat leerlingen van de geschoolde leraren minder vaak de orde verstoren en meer betrokkenheid aan de dag leggen, dan leerlingen in de controlegroepen. Eén van de meest veelbelovende bevindingen uit onderzoek naar de beste manier om een pedagogisch/organisatorisch vaardige leraar te worden, is dat je het redelijk snel leert. In een van de onderzoeken komt men zelfs tot de conclusie dat de vaardigheden van leraren in pedagogisch handelen & klassenmanagement aanzienlijk verbeterd kunnen worden na niet meer dan het bestuderen van een boek met praktische aanwijzingen en twee workshops van een halve dag. Voor de meeste leraren leidt een kleine investering al tot een merkbaar resultaat. Dit werd zowel uitgewezen door onderzoeken in het basisonderwijs als door vergelijkbare onderzoeken in het voortgezet onderwijs. Zaak is uiteraard wel dat men dan daadwerkelijk bezig gaat met de strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement die een door research aangetoond effect hebben. Welke strategieën dat zijn, daarover gaat dit boek
Klassenmanagement. --- Orde houden --- Communicatie --- Onderwijs. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Klasmanagement --- klasmanagement --- gezag --- orde --- Klassenmanagement --- Gezag ; opvoedingsstijlen --- Orde houden ; onderwijs --- 454.2 --- pedagogie --- orde houden --- 454.22 --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- Pedagogiek --- Didactiek --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek beschrijft de belangrijkste elementen van klassenmanagement in relatie tot effectief onderwijs. Het boek is gebaseerd op twee eerdere, veelgebruikte publicaties van CPS: Klassenmanagement in de onderbouw en Verder met klassenmanagement. Deze boeken zijn herschreven, samengevoegd en geactualiseerd op basis van recente ontwikkelingen en onderzoeksresulaten. Dit boek is het resultaat van die exercitie.
School management --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- didactische werkvormen --- klassenmanagement --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- klasmanagement --- onderwijsstrategie --- differentiatie --- 454.22 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zelfstandig werken --- 474.21 --- 454.2 --- 474.23 --- Didactische principes --- Zelfstandig werk : basisonderwijs --- Klassenmanagement ; basisonderwijs --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klassenmanagement --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
60
Initial didactic situation --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- ordeproblemen (onderwijs) --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- 474 --- Basisonderwijs --- Leeromgeving --- didactiek --- Onderwijspraktijk
Choose an application
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Relatie leraar - leerling --- Leraren --- Leerprocessen --- Klassenmanagement --- Creativiteit --- Didactisch proces (leerproces) --- Leerkracht --- relatie leerling-leraar --- PXL-Education 2020 --- onderwijskunde --- lesgeven --- professionalisering --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- 700 Pedagogie
Choose an application
ÿKlassenmanagement is een nieuw basisboek voor de lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Goed klassenmanagement leidt tot gelukkige leraren en gelukkige kinderen. Leraren die goede klassenmanagers zijn maken bewust gebruik van klassenmanagementstrategieën en staan met plezier voor de klas. Ze hebben overzicht over de groep en kunnen hun aandacht over meerdere zaken tegelijk verdelen. Kinderen kunnen tot betere leerresultaten komen. Goed klassenmanagement en pedagogisch vakmanschap gaan hand in hand.Klassenmanagement gaat gepaard met de meest actuele theorie op het gebied en heeft een directe koppeling met de praktijk in de vorm van casuïstiek en actievragen. Het onderwerp klassenmanagement wordt belicht in combinatie met groepsdynamica en leiding geven, effectieve instructie, taakafstemming (interactievaardigheden) en het omgaan met kinderen met verschillen. Het biedt een uitgebreide toolbox aan klassenmanagementstrategieën, beschreven vanuit de positieve psychologie. Het boek is tot stand gekomen door interactie met pabo-studenten en -docenten.
klassenmanagement --- lager onderwijs --- Educational psychology --- Primary education --- groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Groepsdynamiek --- leiding geven --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leraren lager onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werken --- Adaptief onderwijs --- Effectieve scholen --- Kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Effectieve school
Choose an application
Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.
Didactiek. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Methodology --- Klasmanagement --- Communicatie --- Probleemgedrag --- Conflicten --- 454.22 --- 474.22 --- onderwijs --- coaching --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- talentontwikkeling --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- voortgezet onderwijs --- Coaching --- Coachend lesgeven
Choose an application
Classe (Enseignement)--Organisation --- Classes (Enseignement)--Organisation --- Classes (éducation) -- Conduite --- Classroom management --- Ecoles [Gestion d'] --- Klas (Onderwijs)--Organisatie --- Klassen (Onderwijs)--Organisatie --- Scholen--Beheer --- School management and organization --- Schoolmanagement --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- klasmanagement --- leerkrachten --- leerlingen --- probleemgedrag --- Didactic strategies. --- didactische werkvormen. --- klassenmanagement. --- reflectie (psychologie).
Choose an application
De boeken Werken aan verantwoordelijk gedrag bieden scholen en leraren het gereedschap om middels structuur, procedures, het opbouwen van relaties, acties en reacties het proces van verantwoordelijkheid nemen te kunnen realiseren. Beide boeken vormen een compleet herziene versie van de publicatie WinWin. Deze methode helpt om op een positieve manier om te gaan met storend gedrag en ondersteunt leerlingen om zich verantwoordelijk te gedragen. Boek 1 'structuur en relatie' biedt de individuele leraar en de schoolleiding een denkkader en gereedschap om de basis te leggen voor het in de praktijk brengen van WinWin-acties. Boek 2 'actie en reactie' biedt de leerkracht gereedschap om zijn/haar vaardigheid te vergroten in het aanpakken van storend gedrag in de groep. Deel 2 kan gezien worden als een bronnenboek van een WinWin-leraar, waarin hij op zoek gaat naar wat nodig is in een bepaalde situatie. Het boek is opgebouwd uit de volgende vier delen: preventieve acties, directe acties, vervolgacties en kinderen met specifieke gedragingen.
klassenmanagement --- gezag --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Agressie --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2016 --- leerlingenbegeleiding --- gedragsproblemen --- Tucht --- Verantwoordelijkheid --- Gedragsproblemen --- Relatie leraar - leerling --- ADHD --- ODD --- Autisme --- Faalangst --- Gedragsprobleem --- Didactics --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis --- Probleemgedrag --- Onderwijs --- Klassenmanagement
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|