Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Welke managementkennis moet iedereen absoluut in de gereedschapskist hebben? Wat werkt wel, wat werkt zeker niet? Wie maar één managementboek naar een onbewoond eiland mag meenemen, heeft aan De managementmonologen genoeg.De managementliteratuur is in de ogen van velen inmiddels verworden tot een ondoordringbare jungle waarin sociaal wenselijke meningen, alternatieve feiten en geleerd geleuter naadloos in elkaar overlopen. Managers zijn uiterst kritisch op die eigen vakliteratuur en dat is niet verwonderlijk. Zie uit die wirwar aan analyses, modellen en technieken maar eens kans de juiste keuze te maken. We weten nooit zeker of een specifieke aanpak nu wel of niet gaat werken.De managementmonologen laat een positief geluid horen over de zin en onzin van managementwetenschap, goeroes en vakliteratuur. Van agile tot zeitgeist en van engagement tot verandermanagement, in vijftien verhalen worden de belangrijkste managementonderwerpen kritisch, maar niet cynisch, gefileerd. Heeft ruim honderd jaar praktijkervaring en onderzoek over organisaties wel zinvolle informatie opgeleverd? Is management serious business of monkey business?Bron : http://www.bol.com
Management --- Managementmodellen --- Trends --- Organisatieleer --- E-books --- PXL-Business 2018 --- organisatiekunde --- manager, kwaliteiten --- ondernemerschap --- management --- communicatie --- Managementmodel --- Trend
Choose an application
Talentenwijzer is een talentontwikkelingsprogramma dat de lezer helpt het beste uit zichzelf en uit zijn studie te halen. De Talentenwijzermethode bestaat uit drie onderdelen:Een assessmentinstrument waarmee studenten hun talenten kunnen benoemen;Een werkboek met talentontwikkelingsoefeningen voor studenten;Een Handreiking Talentgericht Coachen voor docenten met informatie over het werken met de Talentenwijzermethode.Docenten en studenten zijn zeer te spreken over de methode. Met name de structuur en de verschillende mogelijkheden - het assessment, oefeningen, de docentenhandreiking - worden hoog gewaardeerd.Wat is er nieuw aan deze tweede druk?Uitbreiding van de groepsoefeningen.Responsive website voor een optimaal gebruik op de smartphone en tablet.Bijbehorende websiteAssesment voor studentenOefeningen en downloads voor studentenKennisclips voor docentenHandleiding voor docentenAssement voor docentenAchtergrondinformatie voor docenten Uniek aan dit boekDe oefeningen geven inzicht in persoonlijke kwaliteiten en hoe deze optimaal gebruikt en ontwikkeld kunnen worden in studie, werk en vrije tijd.Gebaseerd op de sterke-kantenbenadering. De kern hiervan is dat je niet alleen moet werken aan het verminderen van je tekortkomingen, maar vooral ook aandacht moet besteden aan het ontwikkelen van je kwaliteiten.Het programma heeft een degelijke wetenschappelijke basis. In verschillende onderzoeken is een positief effect aangetoond op de motivatie, inzet en prestaties van studenten.(bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-7594_Talentenwijzer-tweede-druk)
Talent --- Creativiteit ; jongeren --- Onderwijsbegeleiding --- Talenten --- Talentontwikkeling --- Coaching --- Competenties --- studieloopbaanbegeleiding --- Kwaliteiten --- Studiekeuzebegeleiding --- 159.92 --- PXL-Central Office 2019 --- hoger onderwijs --- talentontwikkeling --- competenties --- studieloopbaan --- solliciteren --- Creativiteit --- Jeugd --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Personality development --- Personnel management --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Musiceren --- Jongere
Choose an application
In het boek 'Mama, papa, weet je ... ? Ik heb kwaliteiten! vinden ouders, leraren en begeleiders inspiratie om kwaliteiten te ontdekken bij jonge kinderen. Hiervoor gebruiken de auteurs het oplossingsgericht model en het kernkwadrantenmodel. Beiden geven een verrassende kijk op het gedrag van kinderen. Deze visie versterkt het positief zelfbeeld en een goed gevoel bij kinderen, maar zet ook de volwassenen rondom het kind aan om het kind anders te benaderen.
417 --- Competenties --- Creativiteit --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- kwaliteiten --- psychologie --- kinderen --- onderwijs --- oplossingsgericht model --- kernkwadrantenmodel --- #PBIB:+108.31 --- Persoonlijkheidsleer --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- oplossingsgericht werken --- opvoeding --- gedrag --- Social psychology --- Personality development --- Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- orthopedagogiek --- sociale weerbaarheid --- zelfbeeld --- relationele vorming --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Talenten --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Oplossingsgericht werken --- Kernkwadranten --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Talent --- Kernkwadrant --- Didactiek.
Choose an application
'Van je fouten leer je het meest...' is het gezegde. Recent onderzoek laat echter zien dat je meer leert van je successen. Toch wordt in supervisie en intervisie vooral besproken wat er misgaat en hoe dat te herstellen is.Bij positieve supervisie en intervisie draait het juist om wat er goed gaat en waarop verder gebouwd kan worden. Wat werkt? Hoe lukt dat? Wat zijn de sterke kanten van supervisanten/intervisanten en van jezelf als supervisor? En hoe zijn die kwaliteiten vaker in te zetten? Deze vernieuwende visie, gebaseerd op positieve psychologie en oplossingsgerichte therapie, versterkt de competenties en vaardigheden van supervisanten en intervisanten. En dat nu is precies het doel van supervisie en intervisie.In Positieve supervisie en intervisie presenteert FREDRIKE BANNINK haar model dat gebaseerd is op vier pijlers. Dit zijn doelformulering, vinden van competenties, werken aan vooruitgang en reflectie. Elke pijler wordt onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek en geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en oefeningen. Er is aandacht voor de samenwerkingsrelatie tussen supervisoren en supervisanten of tussen intervisanten onderling en voor conflicten tussen supervisoren en supervisanten. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan belangrijke onderwerpen als verslaglegging en rapportage aan derden. Tot slot komen vijf supervisanten aan het woord en zijn er veelgestelde vragen én antwoorden opgenomen.
Coaching --- Supervisie. --- Intervisie. --- Management. --- personeelsbeoordeling --- personeelsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- #KVHB:Positieve psychologie --- #KVHB:Supervisie --- 321.4 --- 415.3 --- Positieve psychologie --- competenties --- kwaliteiten --- supervisie --- Compétences Bevoegdheden --- Relations humaines Menselijke relaties --- Opleiding en beroep --- Uitvoerende functies --- 371.35 --- PXL-Social Work 2015 --- maatschappelijk werk --- methodiek --- Didactic strategies --- coaching --- Management --- Supervisie --- Intervisie --- Methodiek --- Oplossingsgerichte therapie --- Psychologie --- intervisie --- oplossingsgerichte therapie --- psychologie --- 005.96 --- Business management --- management
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Choose an application
Jot piekert. Al dagen, al weken en al die tijd ervoor. Jot broedt op iets nieuws. Hij wil iets maken, iets bijzonders, iets wat nog niet bestaat. En het moet mooi zijn. Zo mooi dat je erbij gaat huilen of lachen. Je zal ernaar wijzen en 'ooh' en 'aah' roepen. Beroemd zijn. Voor veel kinderen en evenveel volwassenen is het een droom. Je zou er de gekste dingen voor doen. Om een ster, een held te zijn voor één dag of liefst langer.
Dutch literature --- verjaardag (themawoord fictie) --- dieren (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- AVI 4 (doelgroep) --- AVI M4 (doelgroep) --- Beroemd --- Helden --- Uitvindingen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- jeugdliteratuur --- tweede leerjaar --- schoolboeken --- Nederlands --- dieren --- huisdieren --- dierenbescherming --- verjaardagen --- Huisdieren ; verhalen --- Huisdieren --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Vriendschap met dieren --- Vriendschap met dieren ; verhalen --- Jeugdboeken --- Dieren --- Jarig zijn --- Jeugdboek 7+ --- Huisdieren: jeugboeken --- Huisdieren: verhaal --- 475.2 --- lui zijn --- straffen --- Dierenbescherming --- Lui zijn --- Straf --- Straffen --- Dierenbescherming: jeugboeken --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Kwaliteiten --- Lezen --- taal --- prentenboeken --- beroemd zijn --- dromen --- Beroemd zijn --- Dromen --- Beroemd zijn: jeugboeken --- prentenboek --- 684.94 --- Verplancke, Klaas --- boekillustraties --- fictie --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- prentenboeken (genre) --- Held --- Uitvinding
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|