Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vroeg of laat komen de meeste mensen in of na het hoger onderwijs voor de taak te staan om zelfstandig een onderzoek op te zetten en uit te voeren. Zowel mensen in een beroepspraktijk als afstudeerders en promovendi merken dan dat hun opleiding in het vak methoden van onderzoek ontoereikend is. De reden hiervan is dat het gros van dit onderwijs gaat over hoe een onderzoek moet worden uitgevoerd. Men hoort weinig over hoe je een onderzoek moet ontwerpen.In Het ontwerpen van een onderzoek worden inzichten, richtlijnen en methodieken ontwikkeld voor het maken van een onderzoeksontwerp. Voor de bestudering van dit boek is geen speciale voorkennis vereist. De lezer wordt aan de hand van vele voorbeelden geleidelijk ingevoerd in het creatieve proces van ontwerpen. Aan het eind van elk hoofdstuk staat een stappenplan, dat de lezer kan gebruiken bij het ontwerpen van haar of zijn eigen project.Met ondersteunende website!In deze vierde druk zijn enkele belangrijke aanpassingen, vernieuwingen en uitbreidingen doorgevoerd, zoals een uitbouw van de interventiecyclus, meer variatie in de voorbeelden, een gedegen behandeling van conceptuele modellen en een uitgebreid opgavenpakket. Ook wordt het boek ondersteund door een website www.ontwerpenvaneenonderzoek.nl waar aanvullend lesmateriaal voor studenten en docenten is te vinden.DoelgroepNaast promovendi en afstudeerders behoren ook promotoren en begeleiders tot de doelgroep. Met de geboden inzichten krijgen zij meer greep op hun begeleidersrol en kunnen zij een vlottere uitvoering en betere onderzoeksresultaten bewerkstelligen. Ook praktijkgerichte onderzoekers én hun opdrachtgevers kunnen baat vinden bij het in praktijk brengen van de hier ontwikkelde methodologie van onderzoekontwerp. Bron : http://www.bol.com
Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksstrategie --- Wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- praktijkonderzoek --- Stappenplannen --- sociaal onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- wetenschappelijk onderzoek --- methodologie --- PXL-Central Office 2017 --- #SBIB:303H0 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Onderzoeksstrategie
Choose an application
sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Science --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:303H10 --- Onderzoek --- 003 --- wetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie, schriftelijk --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- 300.6 --- 450.4 --- 001.891 --- onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- data-analyse --- statistiek --- rapporten --- Onderwijskunde
Choose an application
Mondelinge communicatie --- Gesproken taal --- Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Presentaties --- Communicatie --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:IO --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- 82-5 --- mondelinge communicatie --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- 007.1 --- Presentatie
Choose an application
Wat is er toch aan de hand in de academische wereld? Het ene na het andere geval van wetenschappelijke fraude haalt de media! In binnen- en buitenland reageren universitaire wereld en maatschappij met onbegrip, ongeloof en verontwaardiging. Het debat over wetenschappelijke integriteit en de nefaste invloed daarop van de almaar toenemende publicatiedruk woedt volop. Dreigt het vertrouwen in het wetenschappelijke wereldbeeld en in de wetenschappelijke onderzoeksmethode volledig teloor te gaan? Is het niet de hoogste tijd om die ontoelaatbare misbruiken in de wetenschap uit te roeien? Dit boek presenteert waarden aan studenten, criteria aan wetenschapsmensen en argumenten aan beleidsmakers om misbruiken, fraude en plagiaat te voorkomen. Aan de verbijsterde leek biedt de analyse een verhelderend inzicht. (bron: flaptekst)
Professional ethics. Deontology --- Philosophy of science --- 005 --- #SBIB:316.23H2 --- #SBIB:303H0 --- 167 --- 316.75:001 --- Ethiek --- Wetenschap --- Wetenschappelijk onderzoek --- Fraude --- 316.75 --- Wetenschap en ethiek, algemeen --- Sociologie van de wetenschappen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschapssociologie --- Normatieve en evaluatieve aspecten van cultuur. Ideologie --- 316.75:001 Wetenschapssociologie --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- PXL-Central Office 2013 --- wetenschappelijk onderzoek --- ethiek --- toegepaste filosofie --- deontologie --- wetenschapsfilosofie --- informatievaardigheden
Choose an application
Iedereen kan vandaag aan wetenschap doen. Je hoeft geen diploma op zak te hebben om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan wetenschappelijk onderzoek of om je eigen onderzoek op te zetten. Burgerwetenschap is aan een opmars bezig. Ze geeft de professionele wetenschap meer armslag, maar stelt haar ook in vraag en beukt in op de 'ivoren toren'. Dit boek schetst het verleden, het heden en de toekomst van burgerwetenschap in Vlaanderen en Nederland. In acht verhalen lees je hoe gevarieerd 'Citizen Science' kan zijn. Alle facetten van burgerwetenschap komen uitgebreid aan bod. Er is ook ruimte voor een kritische noot. Hoe betrouwbaar en objectief is dat onderzoek door burgers? Is het inschakelen van vrijwilligers meer dan een besparingsoperatie? Kan 'Citizen Science' de kloof tussen wetenschap en maatschappij dichten of is het alleen weggelegd voor de mondige, hoogopgeleide burger?https://www.pelckmanspro.be/citizen-science.html
Science --- #SBIB:316.23H2 --- #SBIB:316.22H40 --- #SBIB:303H0 --- 316.75:001 --- 316.75:001 Wetenschapssociologie --- Wetenschapssociologie --- Sociologie van de wetenschappen --- Sociologie en beleidsprobleembenadering --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Burgerwetenschap --- wetenschapsgeschiedenis --- wetenschapssociologie --- burgerparticipatie --- PXL-Central Office 2020 --- wetenschappelijk onderzoek --- maatschappij --- burgerwetenschap --- Wetenschap --- Wetenschappelijk onderzoek --- Burgerinitiatief --- Burgerschap --- Burgerparticipatie --- Maatschappelijk belang --- Inspraak --- 300.6 --- 770.7 --- educatieve master --- 454.2 --- social design --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- interaction design, participatory design, social design --- Onderwijsstrategieën --- Natuurwetenschappen --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Iedereen kan zoeken, iedereen kan vinden. Online zoekmachines toveren in microseconden miljoenen resultaten tevoorschijn. Maar wie zoekt en vindt de juiste informatie? De relevante informatie? Of wetenschappelijke informatie? Dit handboek gaat over het zoeken en verwerken van wetenschappelijke informatie in de eenentwintigste eeuw. Het wil op een toegankelijke wijze tonen hoe zoekmachines efficiënt ingezet kunnen worden om snel de juiste bronnen voor een literatuurstudie te vinden. Het boek wil daarnaast ingaan op het schrijfproces van een wetenschapper. Hoewel schrijven een dagelijkse opdracht is voor wie met wetenschap bezig is, is het een verre van eenvoudige taak. Zonder de ambitie een grammatica- of stijlboek te schrijven, gaan we in op veelgemaakte fouten en bekijken we het groeiproces van een vlotte en toegankelijke tekst. Tot slot kijkt dit boek ook naar de verwerking van literatuur. We gaan in op plagiaat en de soms subtiele vormen waarin dit soort bedrog zich manifesteert. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op het citeren, parafraseren en refereren. Naar de bron is gericht op studenten en beginnende onderzoekers in de sociale en humane wetenschappen. Het biedt een ruim arsenaal aan instrumenten die inzicht geven in de herkomst, het gebruik en het verwoorden van informatie.
eindwerken schrijven --- literatuurstudie --- Science --- informatiebronnen --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- refereren --- bibliografische instructie --- Social sciences --- Authorship --- #SBIB:303H0 --- C6 --- bronnencommentaar --- humane wetenschappen --- methodologie --- sociale wetenschappen --- wetenschappelijk onderzoek --- informatievaardigheden --- 001.81 --- 031 --- APA (American Psychological Association) --- Endnote --- citeren en refereren --- plagiaat --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- scripties --- Informatievaardigheden --- Informatie --- S20110037.jpg --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- 02 --- departement Beeldende Kunst 11 --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Informatieontsluiting --- Wetenschappen --- Wetenschappelijke informatieverzorging --- Wetenschappelijk onderzoek --- Software --- Citeren --- Refereren --- Bibliografieën --- Wetenschap --- Bibliografie --- EndNote --- Natuurwetenschappen --- Verpleegkunde --- Informatica --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Iedereen kan zoeken, iedereen kan vinden. Online zoekmachines toveren in microseconden miljoenen resultaten tevoorschijn. Maar wie zoekt en vindt de juiste informatie? De relevante informatie? Of wetenschappelijke informatie? Dit boek gaat over het zoeken en verwerken van wetenschappelijke informatie in de eenentwintigste eeuw. Het wil op een toegankelijke wijze tonen hoe zoekmachines efficiënt ingezet kunnen worden om snel de juiste bronnen voor een literatuurstudie te vinden. Het wil ook een kritische blik werpen in de wetenschappelijke publicatiecultuur, de uitgeversmonopolies en de tegenbeweging van Open Access.Het boek wil daarnaast ingaan op het schrijfproces van een wetenschapper. Hoewel schrijven een dagelijkse opdracht is voor wie met wetenschap bezig is, is het een verre van eenvoudige taak. Zonder de ambitie een grammatica- of stijlboek te schrijven, gaan we in op veelgemaakte fouten en bekijken we het groeiproces van een vlotte en toegankelijke tekst.Tot slot kijkt dit boek ook naar de verwerking van literatuur. We gaan in op plagiaat en de soms subtiele vormen waarin dit soort bedrog zich manifesteert. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op de verschillende wijzen waarop informatie in een wetenschappelijke tekst kan worden geïntegreerd (citeren, parafraseren en refereren). Het boek biedt ook een overzicht van de belangrijkste richtlijnen van de APA-stijl (6de editie) en een introductie tot Endnote, een computerprogramma dat kan worden gebruikt om wetenschappelijke bronnen digitaal te archiveren en op basis daarvan een een coherente bibliografie samen te stellen
Informatieontsluiting. --- Schrijftechnieken. --- eindwerken schrijven --- literatuurstudie --- Science --- informatiebronnen --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- refereren --- bibliografische instructie --- Informatieontsluiting ; wetenschappen --- Wetenschappelijke informatieverzorging --- Wetenschappelijke publicaties --- Social sciences --- Research --- Methodology --- Humanities --- #SBIB:303H0 --- informatievaardigheden --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 001 --- 025.5 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Wetenschap --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- PXL-Social Work 2015 --- Informatievaardigheden --- Informatieontsluiting --- Wetenschappen --- Software --- Citeren --- Refereren --- Bibliografieën --- Endnote --- Methodologie --- Bronnen --- Sociale wetenschappen --- Informatie --- Informatieverwerking --- Schrijven --- Literatuuronderzoek --- Methods in social research (general) --- Bibliografie --- EndNote --- Natuurwetenschappen --- Verpleegkunde --- Informatica --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Bron --- Sociale wetenschap --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
In an internationalised academic environment, lecturers and researchers increasingly need to use English to give lectures and presentations, to participate in seminars and conferences and to coach international students. Academic Spoken English offers help in the following areas: - adapting a written text for a spoken register - expanding spoken academic vocabulary - using discourse markers, which structure the presentation for the audience - improving delivery (pace, clarity, interaction with the audience) - acquiring seminar skills (handling questions and comments) - improving grammatical and lexical accuracy - improving pronunciation (downloadable audio file) Examples and exercises are based on the MICASE Corpus and the John Swales Conference Corpus, extensive collections of transcripts of lectures and presentations, ensuring relevance and authenticity. The book can be used in the context of a presentation skills course or as a self-study resource.
Didactics of English --- Science --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- wetenschappelijk taalgebruik --- Engels (Taal) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Academisch Engels --- #KVHA:Academische spreekvaardigheid; Engels --- #KVHA:Presentatievaardigheid; Engels --- taal- en letterkunde --- 802.2 )* Engels - handboeken --- 802.0-086 --- academische vorming --- Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels --- Go international --- International office --- Mondelinge communicatie: Engels --- academisch niveau --- 802.0-086 Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels. --- Go international. --- International office. --- Mondelinge communicatie: Engels. --- academisch niveau. --- Academisch niveau. --- Academic collection --- Engels --- taal --- Contains audio-visual material --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Spreekvaardigheid --- Languages [Modern ] --- Foreign words and phrases --- English --- Higher education --- Pragmatics --- English language --- PXL-Healthcare 2019 --- hoger onderwijs --- Engelse taalkunde --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|