Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Since the end of World War II, the United States has set out to oust governments in the Middle East on an average of once per decade - in places as diverse as Iran, Iraq, Afghanistan (twice), Egypt, Libya, and Syria. The reasons for these interventions have also been extremely diverse, and the methods by which the United States pursued regime change have also been highly varied, ranging from diplomatic pressure alone to outright military invasion and occupation. What is common to all the operations, however, is that they failed to achieve their ultimate goals, produced a range of unintended and even catastrophic consequences, carried heavy financial and human costs, and in many cases left the countries in question worse off than they were before. This book is a thorough and riveting look at the U.S. experience with regime change over the past seventy years, and an insider's view on U.S. policymaking in the region at the highest levels. It is the story of repeated U.S. interventions in the region that always started out with high hopes and often the best of intentions, but never turned out well. No future discussion of U.S. policy in the Middle East will be complete without taking into account the lessons of the past, especially at a time of intense domestic polarization and reckoning with America's standing in world.
Choose an application
De publicatie 'Woestijngetijden' is het resultaat van een onderzoek uitgevoerd door Carla Swerts. Het boek onderzoekt de verbeelding van het Midden-Oosten door de westerse blik en koppelt deze aan een eigen hedendaags artistiek discours dat deels bestaat uit persoonlijke ervaringen en zintuiglijke indrukken. Het boek houdt zo het midden tussen literaire vertelling, wetenschappelijke documentatie en kunsthistorische en hedendaagse artistieke praktijk. Via zorgvuldig gekozen lemma's opgedeeld in de hoofdstukken woestijn, winter, ruïne en water, verbeeldt en verbindt het boek het Midden-Oosten met de literaire en artistieke canon van oriëntalistisch werk (de Nerval, Flaubert) en met eigen werk. Woord en beeld grijpen in elkaar en tekenen een patroon uit waarbij elementen in een andere vorm opnieuw opduiken. Citaten van de Duitse schrijver W.G. Sebald, kristalliseren en verbinden beide werelden. 'Woestijngetijden' is geen lineair verhaal noch een reisweg. Het fungeert als de structuur van een weefgetouw: een hecht geheel waarin elementen voortdurend naar elkaar verwijzen en in elkaar grijpen.
Art --- philosophy of art --- Orientalism in art --- Orientalism in literature --- kunst --- 7.071 SWERTS --- kunst en literatuur --- literatuur --- Swerts Carla --- grafiek --- fotografie --- tekenkunst --- eenentwintigste eeuw --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- doctoraat in de kunsten --- oriëntalisme --- Midden-Oosten --- Middle East --- Asia, South West --- Asia, Southwest --- Asia, Western --- East (Middle East) --- Eastern Mediterranean --- Fertile Crescent --- Levant --- Mediterranean Region, Eastern --- Mideast --- Near East --- Northern Tier (Middle East) --- South West Asia --- Southwest Asia --- In art. --- In literature. --- Dutch literature --- Asia, West --- West Asia --- Western Asia --- Orient --- Swerts, Karla --- Midden Oosten --- MAD-faculty 17 --- kunst en onderzoek --- doctoraatsthesis --- 7.07 --- Onderzoek in de kunsten --- Doctoraat in de kunsten --- Oriëntalisme --- Swerts, Carla °1992 (°Diest, België) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z
Choose an application
Baharak Bashar was dertien toen ze met haar moeder van Iran naar België vluchtte. Weg van de ayatollah's en hun religieuze bekrompenheid. Richting Vrije Westen. Maar als ze een half leven later de omgekeerde weg aflegt, dansen de waarheden voor haar ogen. Waarom is zij, de militante vrijdenker, plots zo geïnteresseerd in de Koran? En wat met de uitspraak van die jonge Syriër dat je in democratieën vrij mag praten maar niemand luistert? In Djenghis, democratie en vrouwen. Een Iraanse van Gent naar Caïro vraagt Baharak Bashar door waar Jan Leyers stopte.
Dutch literature --- Yugoslavia --- Middle East --- Greece --- Turkey --- Egypt --- Albania --- PXL-Central Office 2018 --- cultuurverschillen --- vrouwenemancipatie --- vluchtelingen --- migratie --- Midden-Oosten --- Islam --- Iran --- Vrouwen --- Vluchtelingen --- Cultuur --- Geschiedenis --- Vrouw --- Vluchteling --- Toerisme --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Media --- Kleuter --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Travel literature --- Book
Choose an application
Journalism --- Middle East --- oorlogsjournalistiek --- journalistiek proza (genre) --- journalistieke deontologie --- Nieuwsberichtgeving ; Midden-Oosten --- Journalistiek --- Oorlogsjournalistiek --- Midden-Oosten --- Journalistieke ethiek --- Beeldvorming --- #gsdb8 --- nieuwsberichtgeving --- media --- 090 --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- BPB0811 --- 070.431 <5-011> --- Nieuwsgaring--Nabije-Oosten. Midden-Oosten --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|