Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Duits --- linguïstiek --- Didactics of German --- didactiek --- 803.0 --- 37 --- 81'27 --- Duitse taal --- spreekvaardigheid --- Duits. Duitse taalkunde --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- taalgebruik --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 803.0 Duits. Duitse taalkunde --- departement Algemeen 11 --- Duitse taalkunde --- Duitse spraakkunst --- 37 Education --- Education
Choose an application
Kinderen gaan met meer plezier naar school en leren beter als hun ouders betrokken zijn bij de school. Ouders dragen dus bij aan het schoolsucces van hun kinderen. Ouderbetrokkenheid staat volop in de belangstelling. Er is veel over geschreven. Meestal vanuit het perspectief van de school: Wat kunnen leraren doen om de betrokkenheid van ouders te vergroten? Dit boek hanteert een ander perspectief: dat van de ouders zelf! Vanuit een kader dat populair is in het onderwijs en waarbij het kind centraal staat: handelingsgericht werken (HGW). Het boek pleit voor een bundeling van krachten en biedt ouders een kader voor communicatie. Het geeft hen tips hoe op een positieve manier met leraren in gesprek te gaan en te blijven. Wat kun je vragen? Wat is belangrijk om te vertellen? Het bevat ook tips hoe met je kind over school te praten en hoe mee te denken bij een aanpak die past bij je dochter of zoon. Want als ervaringsdeskundige weet je als geen ander wat werkt bij je kind. De samenwerking tussen ouders en leraren verbetert immers aanzienlijk als ouders weten wat zij van leraren kunnen verwachten en wat die van hen verwachten. Hoe beter de samenwerking, hoe hoger het schoolplezier van kinderen. En dat is het doel van dit boek: dat kinderen met plezier naar school gaan, zich er veilig en gewaardeerd voelen, zin in leren hebben en zich gezien hun mogelijkheden optimaal ontwikkelen
School management --- ouderparticipatie --- Educational sciences --- Educational psychology --- ouders-school relatie --- Ouderparticipatie ; onderwijs ; Nederland --- #KVHB:Ouderparticipatie --- #KVHB:Basisonderwijs --- 458.1 --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Ouders --- ouderbetrokkenheid --- School --- Handelingsgericht werken --- Communicatie --- Ouderbetrokkenheid --- Samenwerken --- Relatie ouder - school --- 37 <492> --- 371.05 --- 371.4 --- 371.4 Onderwijssystemen --- Onderwijssystemen --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- 37 <492> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland --- Organisatie - Management --- Parents --- PHL-Education 12 --- ouderparticipatie in het onderwijs --- Ouderparticipatie --- Handelingsplannen --- Relatie leraar - ouder --- Onderwijs --- Nederland --- Provincie West-Vlaanderen --- Relatie school - ouder --- Handelingsplan --- Gesprek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
History of civilization --- Romeinse oudheid --- Roman history --- Antiquity --- Rome --- Histoire et culture romaines --- Romeinse geschiedenis en cultuur --- Youth --- 37 <37> --- jeugd --- opvoeding --- -Academic collection --- #PEDA *013.911 --- #PEDA <091> --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-937 --- #GBIB:IDGP --- 343.81-053.6<37> --- 937-053.6 --- Romeinse rijk --- cultuur --- geschiedenis --- 923.4 --- Jeugd --- Romeinse Rijk --- Romeinse cultuur --- Romeinen --- #GGSB: Geschiedenis (oudheid) --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- geschiedenis - het Romeinse rijk --- 37 <37> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- Academic collection --- Geschiedenis (oudheid) --- Youth - Rome
Choose an application
How to Teach English is an easy-to-read, practical introduction to English Language Teaching. It is an essential reference work for trainee teachers preparing for exams such as CELTA and TKT. * New glossary to explain teaching terms * DVD with classroom demonstrations of core classroom techniques * New chapter on testing.
Didactics of English --- Engels --- Didactiek. --- Engelse taalkunde --- English language --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- English as a Foreign Language --- Didactiek --- 802.0 --- 37 --- Engelse taal ; diactiek --- 802.0 Engels. Engelse taalkunde --- Engels. Engelse taalkunde --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- ANGLAIS (LANGUE) --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT
Choose an application
Waarom levert de opvoeding van kinderen in onze huidige samenleving zoveel problemen op? Ettelijke reality tv-programma's gaan over opvoedingsproblemen. Kijkcijfers wijzen uit dat ze erg populair zijn. Kijkt men uit leedvermaak? Of veeleer uit een soort opluchting dat het er in het eigen gezin nog niet zo kwaad aan toe gaat? In de scholen lijkt het niet veel anders. Er werd zelden zoveel geklaagd over het onderwijs als nu, zodat sommigen zich afvragen of de school nog wel voor haar taken bekwaam is. De oorzaak van deze malaise is fundamenteel. Het lijkt erop dat de moderne westerse mens in de dynamiek van de twintigste eeuw niet alleen het zicht is kwijtgeraakt op zijn eigen zingeving, maar in samenhang daarmee ook op een goede invulling van de opvoeding van en het onderwijs aan de jongere generatie. Dit boek geeft een visie op een aantal problemen en de achtergronden ervan in opvoeding en onderwijs. Daarna gaat het na in hoeverre de door de Verenigde Naties gelanceerde idee van een cultuur van vrede en geweldloosheid een antwoord kan zijn op de crisis van de westerse cultuur en wat daarvan de consequenties zijn voor opvoeding en onderwijs. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- onderwijs --- opvoeding --- pedagogiek --- Child rearing --- Moral and ethical aspects --- Family --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Philosophy --- 664.1 Gezin --- 720 Onderwijs --- opvoeden --- 433 --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingstheorieën --- geweldloos opvoeden --- opvoedingsproblemen --- solidariteit --- vredesopvoeding --- 431.6 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezin --- Onderwijs --- Geweldloze opvoeding --- Opvoeding en onderwijs ; algemeen --- Opvoedingsproblemen --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoeding --- 101155.jpg --- Pedagogie --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- Opvoeding en onderwijs --- Vredesopvoeding --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Maatschappij
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Dat het Vlaamse onderwijs zwaar tekortschiet inzake gelijke kansen, is geen nieuwe vaststelling. Maar welke mechanismen zijn er verantwoordelijk voor dat de school de reproductie van ongelijkheden naar sociale en etnische afkomst in stand houdt? De auteurs proberen, met feiten en cijfers in de hand, enkele diepe wortels ervan bloot te leggen. Maar ze wijzen ook op concrete, haalbare stappen om er iets aan te doen. Ook inzichten en recepten voor de pedagogisch-didactische praktijk op klas- en schoolniveau worden daarbij besproken.
Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid. --- Democratisering --- GOK. --- Onderwijs. --- School management --- Social stratification --- Sociology of education --- Flanders --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- onderwijsstructuur --- gelijkekansenbeleid --- 316.34 --- 37 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.8H15 --- Academic collection --- 371 --- 731.2 Democratisering van het onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Onderwijssociologie --- GOK --- democratisering --- onderwijs --- 450.42 --- democratisering van het onderwijs --- intercultureel onderwijs --- kansengroepen --- sociale pedagogie --- 451.3 --- democratisch onderwijs --- gelijke kansen onderwijs --- Allochtonen --- Etnische afkomst --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Gelijke onderwijskansen --- Migranten / allochtonen (allochtonen, buitenlandse werknemers, etnische minderheden, gastarbeiders) --- Onderwijs en sociaal milieu --- Onderwijskansen --- Onderwijssociologie --- Sociale ongelijkheid --- Studiekeuze (beroepskeuze, studieadvies) --- onderwijs : gelijke kansen (ler) --- Democratisering van het onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; Brussel --- Sociale pedagogie --- 451.2 --- Gelijke kansen --- Onderwijsbeleid --- Lerarenopleiding : CVO --- Vlaanderen --- 080973.jpg --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; Vlaanderen --- onderwijs en sociaal milieu --- onderwijskansen --- 316.34 Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- onderwijs - school --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 301.17 --- departement Algemeen 07 --- secundair onderwijs --- gelijke kansen --- multiculturele samenleving --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Diversiteit --- Ongelijkheden --- 370 --- Democratisch onderwijs --- Ongelijkheid --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 430 --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|