Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Inleiding - 2. Van gewoonten naar bewusten keuze - 3. Breng de vergadercontext in kaart - 4. Bereid u concreet voor - 5. Houd de regie in handen - 6. Boor creatieve bronnen aan - 7. Vergaderdynamiek - 8. Kom als deelnemer in actie - 9. Maak concrete afspraken en voorkom losse eindjes - 10. Internationaal vergaderen - 11. Elektronisch vergaderen - 12. Vergaderen op afstand
vergaderen --- managementvaardigheden --- Multidisciplinary organizations --- Organization theory --- Mass communications --- vergadertechnieken --- 499.4 --- Vergaderen --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- interne communicatie
Choose an application
Wat houdt humanitaire hulp precies in ? Wie financiert ze ? En is de lokale bevolking wel zo hulpeloos ? Bruno De Cordier leidt de lezer met verve door de even bonte, complexe als boeiende wereld van de humanitaire hulp.Bruno De Cordier verstaat de kunst een boek te schrijven vol informatie en diepgang, zonder ook maar een beetje in te leveren op toegankelijkheid en leesplezier. Een geweldig boek, dat zich even goed leent ter ondersteuning van het onderwijs als voor zelfstudie. - Dorothéa Hilhorst, hoogleraar humanitaire hulp en wederopbouw, Erasmus Universiteit Rotterdam Een bijzonder boeiend overzicht van de geschiedenis van het humanitaire werk, en een realistische schets van de huidige situatie. Bruno De Cordier durft een paar heilige huisjes op te blazen, zonder het geheel volledig te ondermijnen. Ook de absolute leek kan moeiteloos volgen door het kundig ontwijken van vakjargon en andere typische terminologie. - Christophe Verhellen, Communication Officer Benelux, Informatiecentrum van de Verenigde Naties voor West-EuropaDe geschiedenis van humanitaire hulp wordt doorspekt met interessante weetjes, en de auteur laat niet na zijn blik ook kritisch over de hedendaagse humanitaire ruimte en voedselhulp te laten gaan. Het resultaat is een absolute aanrader! - Axel Vande veegaete, Wetenschappelijk coördinator Humanitaire Diensten Rode Kruis VlaanderenBron : http://www.bol.com
Social organizations --- Development aid. Development cooperation --- humanitaire interventies --- Economic assistance --- Developing countries --- Humanitarian assistance --- Nonprofit organizations --- ontwikkelingssamenwerking --- humanitaire hulp --- noodhulp --- voedselhulp --- 327 --- PXL-Central Office 2017 --- PXL-Social Work 2017 --- ontwikkelingseconomie --- ontwikkelingshulp --- 314.7 --- Humanitaire hulp --- Ontwikkelingssamenwerking --- Vluchtelingen --- Oorlog --- Geschiedenis --- Vluchteling --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart
Choose an application
Tourism. --- toerisme --- Tourism --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Economic aspects --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel
Choose an application
Zorg- en welzijnsprofessionals moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Maar interprofessioneel samenwerken gaat niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interprofessionele beroepspraktijk, met oog voor het brede functioneren van de cliënt en alle betrokkenen in het sociale systeem van de cliënt.Het Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. De uitgave onderscheidt vier kerncompetenties: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van de Nederlandse zorg en welzijnssector en de wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken. De uitgave biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties.
Multidisciplinary organizations --- Hygiene. Public health. Protection --- interne communicatie --- samenwerkingsverbanden --- medische beroepen --- zorgprocessen --- gezondheidszorg --- multidisciplinaire zorg --- MVG (minimale verpleegkundige gegevens) --- Interprofessioneel werken --- Multidisciplinair team --- interprofessionele samenwerking --- samenwerking --- teamwerk - teamwork --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Interdiciplinariteit ; gezondheidszorg --- Sociale welzijnszorg ; samenwerking --- welzijnswerk, samenwerking --- 361.03
Choose an application
Ook voor zorgverstrekkers en lezers zonder managementervaring verduidelijkt het werk in 5 stappen strategisch management, en illustreert alles met voorbeelden, figuren en tabellen. Deze tweede editie werd herwerkt op basis van nieuwe trends en inzichten uit de praktijk en besteedt extra aandacht aan samenwerkingsverbanden, commercialisering en het nemen van strategische beslissingen. Een goede strategische visie maakt het verschil, ook in de gezondheids- en welzijnszorg, en garandeert continuïteit op langere termijn
Gezondheidszorg --- Management. --- organisatiemanagement --- welzijnswerk --- Organization theory --- sociaal beleid --- organisatie --- strategisch beleid --- management --- gezondheidszorg --- Hygiene. Public health. Protection --- Management ; gezondheidszorg --- Management ; sociale welzijnszorg --- Strategisch management --- Nonprofit organizations --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Health services administration --- Planning --- Health planning --- Management: non-profitorganisaties --- Welzijnszorg --- 603.1 --- welzijnszorg --- 362.1 --- PXL-Healthcare 2016 --- welzijnssector --- managementstrategie --- Dienstverlening --- Non-profitsector --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Hulpverleners worden vaak opgeleid vanuit specifieke werkwijzen, eigen aan één beroep. Voor een bredere kijk op gezondheidsproblemen en een efficiënte communicatie is inzicht verwerven in de competenties, werkmethoden, bevoegdheden en beperkingen van de verschillende zorg- en hulpverleners noodzakelijk. Dit boek behandelt de verschillende aspecten die belangrijk zijn bij het samenwerken over beroepsgrenzen heen, waarbij de deskundigheden van verschillende gezondheidswerkers gecombineerd worden voor een betere gezondheidszorg.Na een bespreking van de specifieke competenties en bevoegdheden van hulp- en zorgverleners beschrijft de auteur de interdisciplinaire competenties die nodig zijn en de instrumenten die ingezet kunnen worden om de bepaling, planning en opvolging van interventies meer gecoördineerd en in onderlinge afstemming te laten gebeuren. Ten slotte brengt hij methoden en instrumenten aan om de kwaliteit van interdisciplinair samenwerken te meten.www.maklu.be
medische beroepen --- Multidisciplinary organizations --- multidisciplinaire zorg --- zorgprocessen --- verpleegplannen --- samenwerkingsverbanden --- Gezondheidszorg (België) --- Multidisciplinair team --- gezondheidszorg --- multidisciplinair team --- interdisciplinair team --- Interdisciplinair team --- Samenwerking - samenwerken --- 601.5 --- Multidisciplinair --- Organisatie van de gezondheidszorg --- PHL-Healthcare 12 --- gezondheidswerkers --- Gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Teamwerk --- Multidisciplinaire samenwerking --- PXL-Handboeken --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
"The Routledge Handbook of Tourism Marketing explores and critically evaluates the current debates and controversies inherent to the theoretical, methodological and practical processes of marketing within this complex and multi-sector industry. It brings together leading specialists from range of disciplinary backgrounds and geographical regions to provide reflection and empirical research on this complex relationship. The Handbook is divided in to nine inter-related sections: Part One deals with shifts in the context of marketing practice and our understanding of what constitutes value for tourists; Part Two explores macromarketing and tourism; Part Three deals with strategic issues; Part Four addresses recent advances in research; Part Five focuses on developments in tourist consumer behaviour; Part Six looks at micromarketing; Part Seven moves on to destination marketing and branding issues; Part Eight looks at the influence of technological change on Tourism Marketing and Part Nine explores future directions. This timely book offers the reader a comprehensive synthesis of this sub discipline, conveying the latest thinking and research. It will provide an invaluable resource for all those with an interest in tourism and marketing, encouraging dialogue across disciplinary boundaries and areas of study. This is essential reading for Tourism students, researchers and academics as well as those of Marketing, Business, Events Management and Hospitality Management"--
Tourism --- Tourisme --- Marketing --- 338.486 --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Economie en management van toerisme --- Economic aspects --- 338.486 Economie en management van toerisme --- PXL-Media & Tourism 2014 --- toerisme --- marketing --- PXL-Ebooks 2017
Choose an application
Tourism --- Marketing --- 379.85 --- toerisme --- toeristische industrie --- toeristische sector --- attracties --- toeristische bestemmingen --- zakenreizen --- MICE --- hospitality --- luchtvaart --- cruises --- touroperating --- leisure travel --- toerisme - algemeen --- PXL-Media & Tourism 2014 --- management --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Economic aspects --- Tourism - Marketing
Choose an application
This text introduces the fundamental principles of tourism and provides a framework that effectively integrates theory and practice. A global and diverse spread of examples shows the impacts and influences of this fast-changing industry on its environment and vice versa.
379.85 --- toerisme --- toeristische industrie --- toeristische vraag --- destination marketing --- toeristische marketing --- marketing --- attracties --- overnachtingswezen --- informatietechnologie --- duurzaam toerisme --- casestudies --- crisismanagement --- klimaatverandering --- event management --- toerisme - algemeen --- Tourism. --- Toerisme --- Toerisme. --- Tourism --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Economic aspects --- PXL-Media & Tourism 2014
Choose an application
Essentials of Tourism offers a concise and student-friendly introduction to the field of tourism. Written in a lively and engaging style, the book boasts an extensive range of case studies from around the world, and provides you with a coherent and consistent text, blending tourism principles and theory with practice. Each chapter features three case studies which illustrate contemporary practice in the leisure and tourism industry. Examples are drawn from a wide variety of destinations from around the globe, giving this text a truly international approach. The book is the essential companion for undergraduate students studying Tourism and Tourism Management. It is accompanied by a companion website packed with extra resources for both students and lecturers, including multiple choice questions, PowerPoint slides and links to further reading.
379.85 --- toerisme --- toeristische industrie --- toeristische bestemmingen --- duurzaam toerisme --- toeristische attracties --- logiesaccommodatie --- touroperating --- toeristisch beleid --- toeristische marketing --- toerisme - algemeen --- Toerisme --- Toerisme. --- PXL-Media & Tourism 2014 --- Tourism --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Economic aspects
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|