Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?
Social sciences --- Social media --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Social science research --- Research. --- Research.
Choose an application
Basisboek Methoden en Technieken Dit boek is zowel voor de student als voor de professional de handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwantitatief onderzoek. Basisboek Methoden en Technieken licht op een praktische manier de basis van kwantitatief onderzoek toe, waaronder de belangrijkste statistiekprincipes en SPSS. Elk hoofdstuk behandelt telkens één onderzoeksfase en start met de leerdoelen, belangrijkste begrippen en een openingscasus. Alle hoofdstukken eindigen met een bondige samenvatting en verdiepingstips. Aan de hand van gerichte opdrachten kunnen studenten stap voor stap een eigen onderzoek opzetten en leren ze onderzoek van anderen te evalueren. Het boek bevat verder veel verhelderende voorbeelden uit diverse disciplines en kan daardoor breed worden ingezet bij hbo-opleidingen die belang hebben bij kwantitatief onderzoek, in zowel de propedeuse- als de hoofdfase. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek zijn in deze zesde editie opgenomen, zoals onderzoek via social media, online onderzoekspanels, de opkomst van big data en datamining. Aan het visualiseren van de resultaten van onderzoek is extra aandacht besteed; het boek bevat nu ook infographics en data dashboards. De auteurs van de zesde druk: Ben Baarda is een autoriteit op het gebied van onderzoek en statistiek en heeft vele boeken op dit terrein geschreven. Esther Bakker geeft gezondheidspsychologie aan de Open Universiteit. Tom Fischer werkt als docent en onderzoeker bij de Hanzehogeschool Groningen. Mark Julsing is als data-analist werkzaam bij Noordhoff Uitgevers. René van Vianen is hoofddocent methoden en technieken van onderzoek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Science --- Quantitative methods in social research --- Statistical science --- Study methods --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Research --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- kwalitatief onderzoek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:onderzoeksmethodologie --- Onderzoeksvaardigheden --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- E-books --- Kwantitatief onderzoek. --- Onderzoeksmethoden. --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 343.9 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 371.1 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 343.9
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|