Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
De platformsamenleving : Strijd om publieke waarden in een online wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462984615 9789048535293 Year: 2016 Publisher: [Amsterdam] : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?


Book
Jab, jab, jab, right hook : how to tell your story in a noisy, social world
Author:
ISBN: 9780062273062 Year: 2013 Publisher: New York, NY Harper Business, an imprint of HarperCollins Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"New York Times bestselling author and social media expert Gary Vaynerchuk shares hard-won advice on how to connect with customers and beat the competition. A mash-up of the best elements of Crush It! and The Thank You Economy with a fresh spin, Jab, Jab, Jab, Right Hook is a blueprint to social media marketing strategies that really works. When managers and marketers outline their social media strategies, they plan for the "right hook"--their next sale or campaign that's going to knock out the competition. Even companies committed to jabbing--patiently engaging with customers to build the relationships crucial to successful social media campaigns--want to land the punch that will take down their opponent or their customer's resistance in one blow. Right hooks convert traffic to sales and easily show results. Except when they don't.Thanks to massive change and proliferation in social media platforms, the winning combination of jabs and right hooks is different now. Vaynerchuk shows that while communication is still key, context matters more than ever. It's not just about developing high-quality content, but developing high-quality content perfectly adapted to specific social media platforms and mobile devices--content tailor-made for Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, and Tumblr"--


Book
Basisboek journalistiek : achtergronden, genres, vaardigheden
Authors: --- ---
ISBN: 9789001813437 9001813437 Year: 2014 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basisboek Journalistiek is al jaren hét basisboek voor beginnende journalisten. Een standaardwerk dat zijn bruikbaarheid in de praktijk bewezen heeft. Het biedt student én professional een stevige theoretische basis en leert hen journalistieke vaardigheden succesvol in de praktijk toe te passen. Glashelder geïllustreerd met duidelijke praktijkvoorbeelden. Een aantrekkelijke en compacte introductie, compleet met het laatste nieuws op de ondersteunende website. Aan bod komen onder andere journalistiek denken en werken, nieuws vergaren en verwerken, bronnen, journalistieke ethiek, journalistiek schrijven en de belangrijkste journalistieke genres. Uitgebreide aandacht krijgen: (online) nieuwskanalen, multimediaal werken, social media en online research. De vijfde editie gaat nadrukkelijk in op de veranderingen in het vakgebied, waaronder de online ontwikkelingen, freelance- en burgerjournalistiek. Nog meer dan in vorige edities bespreekt het boek de ontwikkelingen in de professionele journalistiek.


Book
Alles met mate(n) : over sociale media en jongeren
Author:
ISBN: 9789048616268 Year: 2015 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl

Socialnomics : how social media transforms the way we live and do business
Author:
ISBN: 9780470522028 047052202X 9780470522035 0470522038 9780470521809 0470521805 9780470477236 0470477237 Year: 2009 Publisher: Hoboken (N.J.) Wiley


Book
Interactief presenteren : een persoonlijke matersclass.
Authors: ---
ISBN: 9789089650986 Year: 2011 Publisher: Culemborg Van Duuren Management


Book
Social media smaakmakers : hapklare succesrecepten voor uw bedrijf
Author:
ISBN: 9789401444545 9401444544 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn al veel boeken geschreven over het belang van sociale media in het bedrijfsleven. Maar meestal blijven ze beperkt tot algemene principes. Dit boek leert je niet alleen waarom je sociale media centraal moet stellen, maar vooral ook welke noodzakelijke stappen je moet ondernemen om van jouw sociale mediastrategie een succes te maken.Ontstaan vanuit een duidelijke visie op wat sociale media voor jouw bedrijf kan betekenen en vanuit een jarenlange ervaring met het inzetten van sociale media in de praktijk.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Leren in tijden van tweets, apps en likes : de invloed van sociale technologie
Authors: ---
ISBN: 9789082326147 Year: 2016 Publisher: Utrecht Kessels en Smit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociale technologie dringt ook steeds meer door tot onze manier van leren en werken. Daar gaat dit boek over. Hoe leren professionals via sociale technologieën? Welke invloed hebben die op onze manier van werken? Wat zien we in de praktijk van organisaties en netwerken gebeuren? Welke kansen liggen er nog? Voor welke uitdagingen komen leerprofessionals te staan? Het boek is bestemd voor HRD'ers, professionals, managers en adviseurs. Eigenlijk voor iedereen met een affiniteit voor leren en lerend werken. De auteurs beschrijven vanuit verschillende invalshoeken de invloed van de sociale technologie. Ze laten zien hoe onze kijk op leren zich ontwikkelt en welke nieuwe leervormen daardoor ontstaan. Ze schetsen vier stadia waarin een organisatie zich kan bevinden in gebruik van sociale media. Hoe kun je hier als organisatie stappen in zetten? De tekst is rijk geïllustreerd met praktijkverhalen uit organisaties en netwerken, die ons laten delen in successen en zoektochten. In een reeks intermezzo's beschrijven internationaal erkende professionals nieuwe leervormen.


Book
Visual methodologies : an introduction to researching with visual materials
Author:
ISBN: 9780857028884 9781473948907 1473948908 9781473948891 1473948894 9780857028877 085702888X Year: 2016 Publisher: Los Angeles : Sage Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Now in its Fourth Edition, Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Methodologies is a bestselling critical guide to the study and analysis of visual culture. Existing chapters have been fully updated to offer a rigorous examination and demonstration of an individual methodology in a clear and structured style. Reflecting changes in the way society consumes and creates its visual content, new features include: * Brand new chapters dealing with social media platforms, the development of digital methods and the modern circulation and audiencing of research images * More 'Focus' features covering interactive documentaries, digital story-telling and participant mapping * A Companion Website featuring links to useful further resources relating to each chapter. A now classic text, Visual Methodologies appeals to undergraduates, graduates, researchers and academics across the social sciences and humanities who are looking to get to grips with the complex debates and ideas in visual analysis and interpretation.


Book
Digital marketing like a pro
Author:
ISBN: 9789401453714 9401453713 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Digital marketing like a PRO is een makkelijk te volgen stappenplan om je marketing via alle digitale kanalen te optimaliseren. Boordevol informatie en voorbeelden om tot succes te komen, vrij van inhoudsloze paginavulling, zodat je direct met het boek aan de slag kan.Zowel voor de minder ervaren marketeer als de professional die zijn skills wilt boosten en updaten: dit handboek digitale marketing helpt je jouw marketingdoelen te bereiken.Bron : http://www.lannoo.be

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by