Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Als doen leren het niet meer doet...
Authors: ---
ISBN: 9789048600229 Year: 2008 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als doen leren het niet meer doet... is een praktische gids voor ouders van schoolgaande jeugd die een actieve rol willen spelen in het begeleiden van hun kinderen. Zonder zich te verliezen in wat het werk zou moeten zijn, immers: "gras groeit niet door eraan te trekken". De rol van ouders is wel enorm belangrijk. Ze kunnen hun kinderen helpen om met meer motivatie aan de slag te gaan en hen begeleiden tot jongeren die zelf richting geven aan hun schoolse (en andere) prestaties. De auteurs vertaalden hun lange ervaring met studiebegeleiding in korte, heldere, vlot leesbare artikelen die los van elkaar gelezen kunnen worden.


Book
Succes @ hogeronderwijs
Author:
ISBN: 9789031736317 9789031737642 9789031737666 9789031737659 9789031737604 9789031737611 9789031737635 9789031737628 Year: 2013 Publisher: Leuven KULeuven - Studentenvoorzieningen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html


Book
Studiesucces bevorderen : het kan en is niet moeilijk : bewezen rendementsverbeteringen in het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789059318427 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk wordt deze laatste vraag beantwoord door te wijzen op de noodzaak van een integrale aanpak. Het boek kan daarom ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van deze gewenste integrale aanpak binnen opleidingen en instellingenhttp://www.boomlemma.nl/onderwijskunde-didactiek/catalogus/studiesucces-bevorderen-het-kan-en-is-niet-moeilijk-1


Book
Je huiswerk maken zonder ziek te worden
Author:
ISBN: 9789059324121 Year: 2008 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Weer een huistaak om te maken. Tegen morgen twee lessen om te leren. En dan is er nog die langlopende taak ! Zie jij er ook zo tegenop ? Dit boekje helpt... je huiswerk maken zonder ziek te worden! Hier vind je hoe je die lessen en taken kunt aanpakken. 'Hoe plan je je huiswerk en je lessen?', 'Waar maak je best je huiswerk?', 'Waarop let je bij het plannen van een langlopende taak?' ' Op deze en nog andere vragen biedt het boekje 'Schoolwerk maken zonder ziek te worden' een antwoord. Naast een tekst op kindermaat met vele tips, schema's en tekeningen zijn ook tips voor ouders en voor leraren opgenomen. (Bron: www.abimo.net)


Book
Survivalgids voor de student
Author:
ISBN: 9789038212647 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De student die in het hoger onderwijs terechtkomt, moet meteen over een flink aantal vaardigheden beschikken. Gelukkig zijn de meeste van die vaardigheden aan te leren. Deze Survivalgids voor de Student leert de nieuwkomers in het hoger onderwijs de belangrijkste kneepjes, niet alleen om te overleven maar ook om succesvol te zijn en te slagen. Uiteraard vind je hier het 'klassieke' advies over studieplanning, geheugentips, organisatie, … Maar deze publicatie kenmerkt zich vooral door de uitgebreide aandacht die gaat naar enkele vaardigheden eigen aan het hoger onderwijs: het maken van notities, zelfstandig opzoeken van informatie, schrijven van teksten allerhande, interpreteren van cijfers en grafi eken, organiseren van projectwerk, het gebruik van de computer, principes van e-learning, … De Survivalgids voor de Student is geschikt: · als voorbereidingsboek voor de student in het secundair onderwijs · als handboek bij introducties studievaardigheden in het hoger onderwijs · als zelfhulpboek voor de student in hogeschool of universiteit

Keywords

Studiemethodes. --- Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- studievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- studeren --- Study methods --- Higher education --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 378 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Studiebegeleiding --- 37.041 --- hoger onderwijs --- 489.5 --- informatievaardigheden --- studiemethoden --- 450.8 --- 489.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Competenties --- E-learning(E-leren) --- Eindwerken --- Hoger onderwijs --- Samenwerking --- Schrijven --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- competenties --- e-learning --- eindwerk --- kritisch denken --- scriptie --- statistiek --- studiemethode --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- 001.81 --- 159.95 --- 37.048 --- 37.048.2 --- 371.3 --- 489-5 --- 489.52 --- Hoger onderwijs : studievoorlichting --- Studiemethoden --- examen --- schrijven --- student --- studentenbegeleiding --- wetenschappelijk onderzoek --- S20080627.JPG --- studieadvies --- assessment --- communicatie --- examinering --- geheugen --- informatica --- intelligentie --- leermethoden --- leren --- onderwijs --- zelfkennis --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Didactiek --- (zie ook: onderzoek) --- 371.21 --- Vaardigheidstraining --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Studeren --- Leerprocessen --- Methodologie --- Studiebegeleiding --- Zelfstudie --- 370.040 --- eindwerken schrijven --- Studiemethode --- Student --- Leerproces


Book
Leren : hoe? zo!
Authors: ---
ISBN: 9789020996609 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan.


Book
Studiebegeleider : klas 4 tot 6
Author:
ISBN: 9789030126973 Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiënt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'.


Book
Instrumenten voor begeleide zelfstudie : een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033447746 Year: 2000 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Instrumenten voor begeleide zelfstudie belicht de thematiek van de zelfwerkzaamheid en de begeleide zelfstudie vanuit een zeer specifieke invalshoek. Er wordt gefocust op de instrumenten die de student en de docent kunnen helpen bij minder of meer begleide vormen van zelfstudie.

Keywords

Hoger onderwijs. --- Zelfstudie. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- higher education --- Teaching aids --- studeren --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Belgium --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- E100055.jpg --- leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- studiemethode --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:316.334.1O440 --- Academic collection --- C6 --- #A0105A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Zelfstudie --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Zelfstudie --- 37.041 --- 371.31 --- 371.6 --- 378.147 --- België --- hoger onderwijs --- 489 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 450.8 --- 454.21 --- 489.4 --- 489.5 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Softwareprogramma --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- didactisch materiaal --- evaluatie --- leren --- leren leren --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- softwareprogramma --- studiebegeleiding --- tijdschriften --- 371.39 --- 371.395 --- 493.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Studeren --- Studiemethode --- Studievaardigheden --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- h.o.: zelfstudie (ler) --- studiemethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- 371.386 --- Leermiddelen --- Software --- Studiemethoden --- Zelfstandig studeren --- Zelfstandig werken --- zelfstandig leren --- 371.21 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Studiemethodiek --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Onderwijs voor volwassenen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Leerprocessen --- 370.040 --- #A0105A. --- #KVHA:Zelfstudie. --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs. --- #KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Zelfstudie. --- #SBIB:041.GIFT. --- 370.040. --- 720 Onderwijs. --- Academic collection. --- Didactische werkvormen. --- Evaluatie. --- Softwareprogramma. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes (Studievaardigheden). --- Studievaardigheden. --- Zelfstandig leren. --- Zelfstandig werken. --- didactiek. --- didactisch materiaal. --- evaluatie. --- hoger onderwijs. --- leren leren. --- leren. --- onderwijs. --- onderwijsfilosofie. --- softwareprogramma. --- studiebegeleiding. --- studiemethoden. --- tijdschriften. --- zelfstandig leren. --- zelfstudie. --- Onderwijsgedrag: algemeen. --- Algemene vraagstukken van didactiek en methode. --- Methodiek van het studeren. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Didactiek. --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs). --- Onderwijs voor volwassenen. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerproces

Listing 1 - 9 of 9
Sort by