Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Central Office 2016 --- ondernemen --- Limburg --- studievaardigheden
Choose an application
Choose an application
PXL-Central Office 2017 --- onderwijs --- stageconcept --- stagebegeleiding --- studievaardigheden
Choose an application
Are you a student about to embark on a problem-based learning course? Or are you currently engaged in problem-based learning and do you want to make sure you are getting the most out of your course? Are you a tutor charged with students in problem-based education? Then this is the right book for you. It will help you understand this increasingly popular learning method. It enables you to make the very best of the educational experience for yourself or for those students you want to help.
studievaardigheden --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education
Choose an application
Het boek levert aanwijzingen en oefeningen om effectief te studren. De auteurs besteden veel aandacht aan een actieve en bewuste aanpak van de studie, rekening houdend met wat de student nodig heeft en de specifieke studiesituatie in het hoger onderwij. Het boek bevat veel praktische suggesties, voorbeelden en oefeningen voor zowel het hoger beroepsonderwijs als het wetenschappelijk onderwijs.Inhoud: motivatie en concentratie - tijdsbesteding en studieplanning - colleges en lessen volgen - bestuderen van studieboeken - samenwerken - aanpakken van opgaven en cases - voorbereiden en maken van tentamens
departement Algemeen 10 --- hoger onderwijs --- studievaardigheden --- Studiemethoden --- Motivatie --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie ‘Jezelf kennen’ welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie ‘Het nut zien’ inzetten.Pieternel Dijkstra behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.
Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Metacognitie --- Leren --- cognitieve vaardigheden --- Motivatie --- Studievaardigheden --- 474.21 --- #PBIB:+110.10 --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- didactische werkvormen --- didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsstrategie --- KHCA
Choose an application
Wil je altijd alles heel goed doen in je studie (en daarbuiten)? Vind je het moeilijk om jezelf te ontspannen? Zie je steeds hoe het nog beter kan? Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden? Perfectionisme kan vervelende gevolgen hebben voor je studie en welbevinden.In Prettig perfect? geven we je handvatten om je perfectionisme om te buigen naar iets positiefs. Aan de hand van concrete opdrachten breng je je perfectionisme in kaart en kan je zoeken naar manieren om er prettiger mee om te gaan. Je kan oefenen met verschillende methoden, vanuit verschillende invalshoeken.
414.9 --- perfectionisme --- studiebegeleiding --- richtingen in de psychologie, overige --- 371.21 --- studeren --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Perfectionisme --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Bee Collection --- Studievaardigheden --- Studiebegeleiding --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Studiemethoden --- Faalangst --- Studenten --- Psychologie --- Welbevinden ; jongeren --- Studiemethode --- Student --- studievaardigheden --- welbevinden --- 415 --- zelfzorg --- algemene psychologie --- studying --- Perfectionisme. --- Studenten.
Choose an application
De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk wordt deze laatste vraag beantwoord door te wijzen op de noodzaak van een integrale aanpak. Het boek kan daarom ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van deze gewenste integrale aanpak binnen opleidingen en instellingenhttp://www.boomlemma.nl/onderwijskunde-didactiek/catalogus/studiesucces-bevorderen-het-kan-en-is-niet-moeilijk-1
studievaardigheden --- motiverend onderwijs --- studiebegeleiding --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 489.5 --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 489 --- Hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- studieresultaten --- Studiemethoden --- Studieresultaten --- Studiemethode --- Studieresultaat
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
2003
Studeren --- Studievaardigheden --- 450.8 --- Associatie --- Geheugen --- Getallentaal --- Historische data --- Notities maken --- Snellezen --- Spreekbeurten --- Studietijd plannen --- Verbeelding --- Visualiseren --- Vreemde talen leren --- Leren leren --- Methodiek van het studeren --- Studiemethoden --- Studiemethode
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|