Listing 1 - 10 of 104 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462364172 9462364176 Year: 2014 Publisher: Den Haag : Boom Lemma,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De rol van de docent is en blijft een cruciale factor in de onderwijsleersituatie. Of het nu gaat om een college, een werkgroep of welke onderwijsvorm dan ook: van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student kan worden bereikt. In vier thema's behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema's, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk thema bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan de 'digitale didactiek'. Leren (en) doceren in het hoger onderwijs is bij uitstek geschikt om te gebruiken bij de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.


Book
Coachen met gezond verstand
Authors: ---
ISBN: 9789022333969 9022333965 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Manteau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Een coach moet altijd zoeken naar innovatie, hoe klein ook, alleen al om je spelers alert te houden. Dat benadruk ik ook altijd tijdens mijn lezingen in bedrijven. Een coach moet nieuwsgierig blijven. Steeds op zoek gaan naar een nieuwe aanpak, nieuwe methodes om zijn spelers, zijn team beter te maken. Op topniveau kan je je spelers geen twintig procent beter maken, maar moet je proberen die één à twee procent verschil te maken. Dat kan onder meer door een betere mentale begeleiding.'Dominique Baeyens werkte gedurende zijn hele carrière met topteams. Hij was binnen het Belgische volleybal een van de pioniers in psychologische begeleiding. Zijn jarenlange ervaring leidde tot een specifieke visie op leiderschap, samenwerking en teamprocessen. Zijn expertise uit de sportwereld is rechtstreeks toepasbaar op de interne werking en de teamprocessen in organisaties en bedrijven.


Book
Evidence-based medicine : how to practice and teach it
Author:
ISBN: 9780702031274 0702031275 Year: 2011 Publisher: London : Churchill Livingstone /Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Constitutes a traditional way of presenting ideas about EBM. It explains how to ask answerable clinical questions, translate them into effective searches for the best evidence, critically appraise that evidence for its validity and importance, integrate it with patients' values and preferences, assess the practice of EBM. Additional materials, including resources for practicing EBM can be downloaded to PDAs, contain clinical examples, critical appraisals and background papers from other healthcare disciplines such as nursing and occupational therapy with links to various evidence resources. A supporting website for this book also provides updates and new materials.


Book
Basis voor verantwoord trainen
Authors: --- ---
ISBN: 9070870592 9789070870591 Year: 2007 Publisher: Sint-Amandsberg PVLO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aanvankelijk werd de voorbereiding van de atleet eerder rationeel benaderd. Van een echte wetenschappelijke aanpak van het fenomeen training was er geen sprake. Door een beter inzicht in de complexiteit van de sportprestatie ontstonden nieuwe oefenvormen en onderstreepten een aantal atleten door hun prestaties de superoriteit van bepaalde methoden. Na een inleiding over de basisstructuur van het trainingsproces worden het uithoudingsvermogen, de kracht, de snelheid, de lenigheid, de cordinatie, alsmede de planning en periodisering van de training uitvoerig omschreven. Daarnaast worden onderwerpen als de jeugdtraining, vrouw en sport, senioren en sport, trainen op hoogte en overbelasting gedetailleerd aan de orde gesteld. Uiteraard wordt ook aan het leren van motorische vaardigheden ruim aandacht besteed. Het gaat hier om een voortreffelijk en prachtig gellustreerd boek. Totaal vernieuwde uitgave. Het boek wordt speciaal aanbevolen aan sportartsen, trainers, studenten en leerkrachten Lichamelijke opvoeding. Dit is een standaardwerk dat iedereen die van ver of van dicht met de sport heeft te maken gewoonweg moet hebben. Niet alleen om mee te pronken of omdat het mooi oogt in de stijlvolle boekenkast, maar vooral omdat het een begrijpelijk en gebruiksklaar instrument is om doorzicht te krijgen en om zich te verdiepen in de trainingsleer. Deze nieuwe, grondig herwerkte en uitgebreide uitgave van dit standaardwerk kwam tot stand door de samenwerking van drie experten die, elk in hun eigen vakgebied, de wetenschappelijke vakkennis en de praktische ervaringen ten dienste stellen van de lezer. Het boek werd geactualiseerd, met een bijzondere zorg voor duidelijkheid. Het hoofdstuk waarin de basisstructuur en de basiswetten van het trainingsproces worden besproken werd grondig herwerkt en aangevuld zodat de lezer een totaalbeeld krijgt van de fundamentele principes van het trainingsproces. De fysiologische basis van het trainen werd aangevuld met voorbeelden over de energielevering In de verschillende sporten. Voor het hoofdstuk over het uithoudingsvermogen werd een beroep gedaan op de medewerking van Prof. Dr. Jan Bourgois die, door zijn kennis en trainingservaring, een vernieuwde dimensie gaf aan het hoofdstuk. Met talrijke praktische voorbeelden belicht hij het uithoudingsvermogen in al zijn facetten. De expertise van deze co-auteur is zonder de minste twijfel een meerwaarde voor het boek. Het hoofdstuk over krachttraining werd vereenvoudigd om aan de lezer een duidelijk overzicht te geven over alle aspecten van krachttraining. Het hoofdstuk beschrijft de soorten kracht, de trainingsmethoden en de richtlijnen waaraan men zich moet houden om krachttraining te organiseren en dit zowel op fitheidsniveau als in de wedstrijdsport. Een aantal kleine aanpassingen in de hoofdstukken snelheid en lenigheid zijn vooral gericht op de nieuwe inzichten in de specifieke domeinen. Het hoofdstuk over techniektraining werd gerealiseerd met de medewerking van Prof. Dr. Matthieu Lenoir die Zich, als jonge wetenschapper, heeft opgewerkt tot een gewaardeerd expert in dit domein. Het hoofdstuk werd dan ook grondig herwerkt zodat het toegankelijk is voor elke lezer. Het reeds uitgebreide hoofdstuk over jeugdtraining werd geactualiseerd en herwerkt in samenwerking met Prof. Dr. Jan Bourgois. Ook aan het hoofdstuk Planning en Periodisering heeft Prof. Dr. Jan Bourgois zijn medewerking verleend, waarbij hij vooral aandacht had voor uniformiteit met de internationaal gehanteerde terminologie. In de hoofdstukken Vrouw en Sport, Senioren en Sport, Hoogtetraining en Recuperatie-Overbelasting-Overtraining beperkte het herwerken zich overwegend tot actualisering. Talrijke voorbeelden en algemenen trainingsprogramma's illustreren het boek. Basis voor verantwoord Trainen richt zich tot de trainers, de atleten, de sporthumaniora's, de opleidingen lichamelijke opvoeding aan de hogescholen en universiteiten, de Vlaamse Trainersschool en naar elkeen die zich via sport fysiek en mentaal fit wil voelen Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : Historisch overzicht en toekomstvisie Hoofdstuk 2 : De fysiologische basis van de training Hoofdstuk 3 : De basisstructuur van het trainingsproces Hoofdstuk 4 : Uithoudingsvermogen Hoofdstuk 5 : Kracht Hoofdstuk 6 : Snelheid Hoofdstuk 7 : Lenigheid - warming-up - Cooling-down Hoofdstuk 9 : Planning en periodisering van de training Hoofdstuk 10 : Jeugdtraining Hoofdstuk 11 : Vrouw en sport Hoofdstuk 12 : Senioren en sport Hoofdstuk 13 : Prestatievermogen en training op hoogte Hoofdstuk 14 : Recuperatie - overbelasting - overtraining


Book
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.

Keywords

37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024


Book
New Functional Training for Sports
Author:
ISBN: 9781492530619 Year: 2016 Publisher: Champaign Human Kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Michael Boyle, one of the world's leading sport performance coaches, presents the concepts, methods, exercises and programmes that maximise athletes' movements in competition. Self-reinforcing progressions in exercises for the lower body, core, upper body, and ultimately total body give athletes the balance, proprioception, stability, strength and power they require for excelling in their sports. Sample programmes assist in the customisation process and ensure each aspect of preparation for physical performance. New Functional Training for Sports goes beyond traditional exercise descriptions and explanations, incorporating full-colour, high-definition composites of foundational movements as well as online access to video demonstrations, commentary and analysis of key exercises.


Book
Training geven : een gericht proces op weg naar succes
Author:
ISBN: 9033446421 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco


Book
Goud in elk kind : jeugdsport in een pedagogisch perspectief
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789081823562 Year: 2012 Publisher: Deventer Dam


Book
Communiceren moet je leren! : praktijktips voor trainers en coaches.
Author:
ISBN: 9789054720485 Year: 2008 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1 behandelt de basisvaardigheden zoals luisteren, vragen stellen en feedback geven en krijgen. Deel 2 stelt specifiek de communicatie in teams aan de orde. Naast het teamoverleg komt ook de communicatie voor, tijdens en na een wedstrijd aan bod. in het laatste deel staat de communicatie tussen de trainer/coach en de ouders van zijn pupillen en de media centraal. (Bron: covertekst)


Book
Sport, bewegen en gezondheid
Author:
ISBN: 9789060765524 Year: 2007 Publisher: Baarn De Vrieseborch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een praktijkgericht boek met uitgebreide trainingsprogramma's en adviezen. Er wordt onder meer geadviseerd over aankomen en afvallen, kalk en skelet, het trainen en testen van de conditie en het gebruik van voedingspreparaten. Daarnaast komen verschillende sporten en hun heilzame werking aan bod. Eveneens belangrijk zijn de hoofdstukken over het voorkomen en behandelen van sportblessures en het bewegen voor mensen met chronische ziekten, zoals suikerziekte en artrose. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 104 << page
of 11
>>
Sort by