Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- duurzaamheid --- attitudes
Choose an application
Hoe ontstaan conflicten en wat kan men doen om er een positieve wending aan te geven? Wanneer zijn mensen in staat om hun kortzichtige eigenbelang ondergeschikt te maken aan de gemeenschappelijke belangen op langere termijn? Hoe kan men groepen efficiënter doen samenwerken? Wat zijn de typische fouten die mensen maken als ze zich een idee proberen te vormen van elkaar, en hoe kunnen we tot een meer correcte beeldvorming komen? Welke mechanismen liggen aan de basis van sociale beïnvloeding? Hoe kunnen ze ingeschakeld worden om mensen te sensibiliseren en wat kunnen we doen om onszelf te beschermen tegen al te opdringerige vormen van beïnvloeding?Dat zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Ze tonen aan hoe veelzijdig het huidige onderzoeksgebied van de sociale psychologie wel is. Het beperkt zich immers niet tot het interindividuele gedrag, maar probeert ook inzicht te krijgen in de dynamiek van groepen, evenals in de strategieën waarmee onzichtbare instanties het denken en handelen van mensen proberen te sturen.
sociale psychologie --- Social psychology --- Sociale psychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- sociaal gedrag --- 301.15 --- Groepsprocessen --- Agressie --- Conflicten --- Gedrag --- Attitudes --- Sociaal gedrag --- PXL-Healthcare 2020 --- gedragswetenschappen --- Groepsproces --- Conflict --- Attitude
Choose an application
Bij polarisatie worden vaak conflictstrategieën ingezet. Dat werkt niet, betoogt Bart Brandsma in dit boek. Polarisatie is iets anders dan een conflict. Brandsma geeft duidelijke tips voor het effectief handelen bij wij/zij-denken. Daarbij legt hij relaties met burgerschap, sociale veiligheid en de maatschappelijke context.
identiteit --- cultuurpsychologie --- cultuurverschillen --- Sociology of culture --- sociale vaardigheden --- conflicten --- conflicthantering --- BPB9999 --- 007 --- 301.15 --- PXL-Social Work 2018 --- maatschappelijke integratie --- mensbeeld --- polarisatie --- #SBIB:316.22H30 --- 316.64 --- 316.64 Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Opvattingen omtrent het dialectiek-begrip in de sociologie --- Polarisering --- Groepsdynamiek --- POLARISATIE -- 659.317.1
Choose an application
Dit boek gaat over Thomas, een jongen van 12. Zijn ouders scheiden. Thomas moet dit verwerken. Hij schrijft in zijn dagboek op wat er zich allemaal afspeelt en hoe hij zich. Zijn verhaal verloopt in drie grote fasen: veel ruzie tussen de ouders, de echtscheiding, de nieuwe relatie van moeder en het nieuw-samengestelde gezin.
echtscheiding --- Social policy and particular groups --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social welfare methods --- Echtscheidingskinderen --- Echtscheiding --- 185.1 Scheiding --- 416.5 --- 159.922.74 --- kind en echtscheiding --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Echtscheiding --- kinderen en echtscheiding --- Kinderen en echtscheiding --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- 392.3 --- 433.9 --- Kinderen --- Overige onderwerpen --- 173.1 --- Gezin --- Relaties --- eenoudergezinnen
Choose an application
Dit boek brengt een algemene inleiding in de sociale psychologie. Na een algemene schets van het vakgebied gaat de auteur in op enkele kernthema's. Meer bepaald wordt er aandacht besteed aan de sociale basis van het zelf, sociale perceptie en sociale beïnvloeding. Het tweede deel van het boek gaat in op fundamentele theorievorming over sociale cognitie en attitudes, waarbij toepassingen in de reclamewereld eveneens aandacht krijgen. Het volgende deel handelt over interpersoonlijke en groepsprocessen, waarbij onder andere hechte relaties en groepsprestaties aan bod komen. De relaties tussen groepen worden behandeld onder de vorm van hoofdstukken over stereotypen, vooroordelen en discriminatie, de multiculturele samenleving en conflict. Ten slotte wordt er ingegaan op toepassingen van de sociale psychologie in de rechterlijke en politieke wereld.
groepsvorming --- 305 --- beïnvloeding --- Sociale pedagogie - Agogie --- Sociale psychologie --- Inleidingen --- sociale psychologie --- psychologie --- 304 --- onderzoeksmethoden --- perceptie --- Attitudes --- groepsprocessen --- helpen --- Agressie --- groepen --- Multiculturele samenleving --- Conflicten --- agressie --- multiculturele samenleving --- Social psychology --- PXL-Social Work 2014
Choose an application
Painting seems to have lost its dominant position in the field of the arts. However, looking more closely at exhibited photographs, assemblages, installations, or performances, it is evident how the rhetorics of painting still remain omnipresent. Following the tradition of classical theories of painting based on exchanges with artists, Isabelle Graw's The Love of Painting considers the art form not as something fixed, but as a visual and discursive material formation with the potential to fascinate owing to its ability to produce the fantasy of liveliness. Thus, painting is not restricted to the limits of its own frame, but possesses a specific potential that is located in its material and physical signs. Its value is grounded in its capacity to both reveal and mystify its conditions of production. Alongside in-depth analyses of the work of artists like Édouard Manet, Jutta Koether, Martin Kippenberger, Jana Euler, and Marcel Broodthaers, the book includes conversations with artists in which Graw's insights are further discussed and put to the test.
Painting, Modern --- History. --- Painting --- kunst --- 7.01 --- 7.03 --- 75.01 --- 75.03 --- esthetica --- schilderkunst --- kunsttheorie --- History --- MAD-faculty 18 --- schilder- en tekenkunst --- esthetiek --- kunst en cultuur --- Painters --- Appreciation --- Attitudes. --- Interviews.
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. In het eerste deel wordt stilgestaan bij enkele begrippen omtrent attitudes en het ontwikkelen van attitudeplannen. In deel 2 reiken we een kader aan om attitudes via 5 fasen op een verantwoorde wijze te evalueren: observeren, registreren, inventariseren, beoordelen en rapporteren. De auteurs hebben ook aandacht voor het vormen van attitudes e'n de voorwaarden om er succesvol rond te werken. Deel 3 en 4 zijn twee zeer concrete toepassingen: een attituderapport om attitudes op schoolniveau te evalueren en een praktisch instrument voor vakoverschrijdende doelstellingen, meer bepaald competenties. Ook projecten, vrije ruimte, stages, geïntegreerde proeven,... kan men op die wijze evalueren. Voor beide delen is het evaluatieproces volledig digitaal uitgewerkt waardoor het bijzonder gebruiksvriendelijk is en de planlast vermindert. Op bijgevoegde cd-rom staat een volledige demo van beide toepassingen en concreet materiaal waarmee een leraar in zijn les attitudes kan evalueren.
Attitudevorming --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Didactic evaluation --- attitude --- onderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Attitudevorming ; onderwijs --- Evaluatietechnieken ; secundair onderwijs --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O440 --- attitudes --- evaluatie --- evaluatietechnieken --- 454.4 --- didactiek --- gedrag --- 450.6 --- 484.4 --- Attituden --- Competenties --- Evaluatie --- Onderwijs --- Rapporteren --- Vakoverschrijdende eindtermen --- secundair onderwijs --- sociale opvoeding --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerlingbegeleiding --- Vakoverschrijdend werken --- attitude (ler) --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken (ler) --- 061737.jpg --- 061738.jpg --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Lerarenopleiding : CVO --- Attitudes --- Evalueren --- 371.26 --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Resultaten en selectie --- (zie ook: Basiscompetenties) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Contains audio-visual material --- Didactische evaluatie --- competenties --- evaluatieproces --- Schoolrapporten --- Attitude --- Evaluatietechniek --- Schoolrapport --- Competentie --- Vakoverschrijdende eindterm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Organisaties die mensen met de juiste attitudes aantrekken, werken beter.De laatste jaren was het HR-beleid sterk gefocust op het zoeken naar de m/v met de juiste vaardigheden voor een job. Intussen stoot dit competentiedenken meer en meer op grenzen. Zeer competente medewerkers blijken dan toch niet altijd de geknipte aanwerving te zijn. Het schort soms wat op het vlak van attitudes en de link met de bedrijfscultuur is er niet altijd. Het juist inschatten van attitudes vormt de hoeksteen van het rekruterings- en coachingsbeleid van de toekomst. Attitudes voorspellen beter of iemand zal fitten in een toekomstige job.Dit boek maakt je snel en praktisch een specialist in het inschatten van iemands attitudes.Bron : http://www.lannoo.be
Rekrutering --- Interviewen. --- attitude --- interviewtechnieken --- aanwerving en selectie --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Recrutement Werving --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- personeelswerving --- #KVHB:Interview --- #KVHB:Personeelsselectie --- 658.33 --- Interviewing --- PXL-Central Office 2017 --- HRM-beleid --- recruteren --- coachen --- competentiemanagement --- Interviews --- Personeelsmanagement --- Sollicitatiegesprekken --- Competentiemanagement --- Attitudes --- Communicatieve vaardigheden --- Monograph --- Soorten examens : Wervingsexamens --- Types d'examen : Examens de recrutement --- Personeelsselectie --- Personeelswerving --- Interview --- Sollicitatiegesprek --- Attitude
Choose an application
Praktisch boek voor ouders en professionele opvoeders om kinderen vanuit een positieve invalshoek op te voeden. Mijn kind neemt zijn taken niet ernstig, mijn kind studeert niet, mijn kind laat het hoofd hangen, mijn kind ziet het niet meer zitten … Het zijn problemen waar nogal wat ouders mee worden geconfronteerd. Motivatie is de sleutel, maar hoe krijgt een kind goesting? Want daar bestaat nog geen pil voor. Kinderen en jongeren ontplooien hun talenten, maar hebben daarbij soms de hulp van volwassenen nodig. Volwassenen die sturen en stimuleren, afgrenzen en aanmoedigen. (geen) goesting?! geeft daar heel concrete tips voor. Een boek voor alle ouders, leerkrachten, opvoeders en jongeren die vragen hebben over motivatie.
Motivatie (Studiemotivatie) --- 433 --- Talenten --- opvoeding --- Motivatie --- Opvoeding --- 700 Pedagogie --- motivatie (ler) --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- Opvoeding in de praktijk. --- Talenten. --- motivatie --- Educational psychology --- Child rearing --- Psychological aspects --- Children --- Attitudes --- PXL-Central Office 2015 --- opvoedkunde --- motiveren --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
Crises of children --- Emotional problems of children --- Emotionele problemen bij kinderen --- Enfants [Problèmes émotionnels chez les ] --- Kinderen [Emotionele problemen bij ] --- Problemen bij kinderen [Emotionele ] --- Problèmes émotionnels chez les enfants --- Jongeren --- Anders zijn --- Opgroeien --- Angsten --- 159.922 --- Youth --- Attitudes --- PXL-Education 2015 --- jongerenproblematiek --- jongerencultuur --- faalangst --- burnout --- probleemgedrag
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|