Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book

Book
Creative jumpers : businessmodellen van groeiondernemingen in creatieve industrieën
Authors: ---
ISBN: 9789033488528 9033488523 Year: 2012 Volume: 4 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil ? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden ? Is het mogelijk om tot een algemeen geldend succesrecept te komen ? Wij proberen dit door het verhaal te vertellen van elf groeiende ondernemingen binnen de creatieve industrieën. Meer specifiek beschrijven we in deze collectie de businessmodellen van deze ondernemers. Zonder exhaustief te willen zijn, hebben we oog voor de breedte en diepte van de creatieve industrieën (van beeldende kunst tot gameontwikkeling). Vanuit de eigenheid van elk van deze ondernemers en met een praktisch perspectief wordt uiteengezet hoe deze ondernemingen door middel van hun businessmodel op een doordachte wijze de specifieke uitdagingen aangaan en duurzame groei mogelijk maken.Met de diversiteit aan casestudies willen we ook de verschillende aspecten van het ondernemen in de creatieve industrieën illustreren. Hierdoor levert het boek concrete handvatten voor ondernemers die een groeisprong ambiëren in de creatieve industrieën of voor ondernemers in de 'nieuwe economie' waarin service, kennis en creativiteit de sleutel zijn tot een concurrentievoordeel.Bron : http://www.acco.be


Book
Tourist Behaviour and the Contemporary World
Author:
ISBN: 9781845412210 9781845412227 9781845412234 1845412230 1845412222 1845412214 9781845412241 1845412249 9786613333353 6613333352 128333335X 9781283333351 Year: 2011 Publisher: Bristol, UK; Blue Ridge Summit, PA : Channel View Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume seeks to review and stimulate interest in a number of emerging and fresh topics in contemporary tourist behaviour and experience. Topics explored include the effects of newer technologies on tourists’ behaviour and experience, tourists’ experience of scams, safety and personal responsibility, individual perspectives on sustainability, and some dimensions of tourists’ personal growth, relationships and altruism. The topics are bound together by an integrative approach to conceptualising experience which is seen as an ensemble of orchestrated sensory inputs; affective reactions; cognitive mechanisms used to think about and understand the setting; actions undertaken and the relevant relationships which define the participants’ world. A special emphasis is placed on tourists’ stories as a pathway to access the nature of tourists’ experience. Potential research directions in the field are indicated throughout.


Book
Vergroot de veerkracht in jezelf en je team : oplossingsgerichte wegwijzer in een tijd van snelle veranderingen
Authors: ---
ISBN: 9789020983296 Year: 2009 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by