Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Corporate Identity : Bedrijsstrategie in beeld
Author:
ISBN: 9020419316 Year: 1990 Publisher: Utrecht Veen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Organisatie identiteit : van bouwen tot sturen
Author:
ISBN: 9789491560750 9491560751 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is een succesfactor voor cultuurverandering.Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn en gaat over de identiteit van de organisatie als kompas voor (merk)strategie en marketing & communicatie. De auteur is expert in positionering en identiteitsontwikkeling.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Aspecten van continuïteit en revisorale tussenkomst = aspects de la continuité et intervention révisorale
Authors: --- --- ---
ISSN: 22944559 ISBN: 9789046607770 9046607771 Year: 2015 Volume: 2015/2 2015/2 Publisher: Brussel ICCI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De continuïteit van een onderneming en de revisorale tussenkomst, het centrale thema van onderhavig boek, wordt ingeleid in het eerste hoofdstuk. Het tweede hoofdstuk focust op de probleemstelling en de situering van de continuïteit van de ondernemingen. Het huidig Belgisch vennootschapsrechtelijk kader inzake de aspecten van continuïteit van vennootschappen wordt geanalyseerd in het derde hoofdstuk. Het vierde hoofdstuk zoomt in op artikel 138 van het Wetboek van vennootschappen, de zogenaamde waarschuwingsprocedure. Het van toepassing maken van deze waarschuwingsprocedure op de vzw's, ivzw's en stichtingen vormt het onderwerp van het vijfde hoofdstuk.Hoofdstuk zes is specifiek gewijd aan het internationaal normatief kader inzake continuïteit, ISA 570. De recente aanpassingen in de artikelen 10, 12 en 17 van de wet van 31 januari 2009 betreffende de continuïteit van de ondernemingen en de rol van de economische beroepsbeoefenaar maken het onderwerp uit van het zevende hoofdstuk.Hoofdstuk acht schetst de sociale rechten in het kader van de continuïteit van ondernemingen. Het sociaal overleg, de continuïteit van ondernemingen en de rol van de bedrijfsrevisor vormt het onderwerp van het negende hoofdstuk. Hoofdstuk tien behelst de rol van de magistratuur bij de continuïteit van ondernemingen. De Ondervoorzitter van het IBR besluit het boek met de precisering dat de bedrijfsrevisor en de commissaris een leidende rol spelen in het voorkomen van discontinuïteit.Bron : http://www.maklu.be


Book
Financieel management toegepast : hoe financier ik mijn onderneming ?
Author:
ISBN: 9789400010529 Year: 2023 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is uniek omdat de auteur resoluut heeft gekozen voor een praktisch boek waarbij de theorie telkens wordt geïllustreerd door concrete cases en oefeningen. Vandaar de titel: Financieel management toegepast. Dit maakt het boek uiterst geschikt zowel voor financiële managers als voor universiteits- en hogeschoolstudenten.Na een beschrijving van het financiële landschap, bespreekt de auteur de basisconcepten van het financieel management. Vervolgens worden de optimale financiering en de waardebepaling van de onderneming besproken. Alle vormen van schuldfinanciering komen nadien aan bod. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de vijf belangrijkste financieringsbronnen: winstinhouding, leverancierskredieten, kaskredieten, voorschotten en investeringskredieten. Mezzaninefinanciering, business angels, risicokapitaal, crowdfunding en beursintroductie worden eveneens uitgebreid onder de loep genomen. Met de bespreking van de Bazel-akkoorden ten slotte, wil de auteur bedrijfsleiders munitie aanreiken indien financiers stellen dat iets niet kan ?omwille van Bazel?.Het glossarium op het einde van het boek definieert de belangrijkste financiële begrippen. De ijverige student en de leergierige financieel manager vinden er bovendien ook de oplossingen van de oefeningen.Bron: www.larcier-intersentia.comWebshop: https://www.larcier-intersentia.com/nl/financieel-management-toegepast-vierde-editie-9789400016422.html


Multi
Impactgedreven ondernemen : aan de slag met sociale businessmodellen
Authors: ---
ISBN: 9789038224510 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kerndoelstelling van sociale ondernemingen bestaat uit het creëren van sociale meerwaarde, tegelijkertijd moeten ze ook oog hebben voor economische en financiële elementen. Precies dat weinig evidente evenwicht blijkt vaak een struikelblok. Op basis van grondige research ontwikkelden de auteurs het Impact Driven Business Modelling (IDBM): een businessmodel dat de sociale en economische doelstellingen integreert. In dit boek leggen ze stapsgewijs de IDBM-methodiek uit en passen die toe op verschillende interessante cases (o.a. Streetwize, Roof Food). Het resultaat is een handig een werkinstrument voor lectoren en studenten, maar eveneens voor (toekomstige) ondernemers met een innovatief sociaal idee.Bron : http://www.academiapress.be

Keywords

sociale economie --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Business -- Social responsibility --- CSR (Corporate social responsibility) --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations -- Social responsibility --- ESS (Environnement, santé et sécurité) --- Engagement sociétal des entreprises --- Entreprise citoyenne --- Entreprises -- Aspect social --- Entreprises -- Responsabilité environnementale --- Entreprises -- Responsabilité sociale --- Entreprises -- Responsabilité sociétale --- Entreprises -- Rôle social --- Entreprises citoyennes --- Environnement, santé et sécurité (Responsabilité des entreprises) --- Industrie -- Responsabilité sociétale --- Industries -- Social responsibility --- MVO (Maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Maatschappelijk verantwoord ondernemen --- Ondernemingen -- Sociale verantwoordelijkheid --- RSE --- Responsabilité environnementale des entreprises --- Responsabilité sociale des entreprises --- Responsabilité sociale et environnementale des entreprises --- Responsabilité sociétale des entreprises --- Rôle social des entreprises --- Social responsibility [Corporate ] --- Social responsibility of business --- Social responsibility of industry --- Sociale verantwoordelijkheid van de ondernemingen --- Sociétés -- Responsabilité sociale --- 330.342.146 --- 338.95 --- sociale markteconomie --- Ondernemerschap --- Non-profitorganisaties --- Managementmodellen --- Sociale ondernemingen --- Ondernemen --- sociaal ondernemen --- Sociale ondernemingen. --- sociaal ondernemen. --- Sociaal ondernemen. --- Ethisch ondernemen --- Ondernemingen en maatschappij --- PXL-Business 2016 --- ondernemersstrategie --- businessplanning --- 658.11 --- Non-profitorganisatie --- Managementmodel


Book
Structuur doorzien : over ontwerp van organisatiestructuren : over klassieke noties en de "vergeten dimensie" in organisatieontwerp
Authors: ---
ISBN: 9789043014434 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Brand design: het vormen en vormgeven van merken voor een optimale merk-identiteit
Author:
ISBN: 9043008710 9789043008716 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Prentice Hall

Change by design : how design thinking transforms organizations and inspires innovation.
Author:
ISBN: 9780061766084 0061766089 Year: 2009 Publisher: New York : Harper Collins,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introduction: The Power Of Design Thinking Part I What Is Design Thinking? 1 Getting Under Your Skin, or How Design Thinking Is about More Than Style 2 Converting Need into Demand, or Putting People First 3 A Mental Matrix, or "These People Have No Process!" 4 Building To Think or The Power of Prototyping 5 Returning To the Surface, or The Design of Experiences 6 Spreading The Message or The Importance of Storytelling Part II Where Do We Go from Here? 7 Design Thinking Meets the Corporation, or Teaching To Fish 8 The New Social Contract or We're All in This Together 9 Design Activism, or Inspiring Solutions With global Potential 10 Designing Tomorrow-Today Ideo Project Case Studies Index


Book
Handboek financieel beheer
Authors: --- ---
ISBN: 9050952488 9789050958219 9789050952484 9050958214 Year: 2009 Publisher: Antwerpen : Intersentia,


Book
Praktisch basisboek bedrijfsbeheer
Authors: --- ---
ISBN: 9789045540245 Year: 2012 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt studenten uit niet-accountancy-opleidingen een duidelijk inzicht in de principes en de taal van de boekhoudwereld. Bron : http://www.boekenbank.be

Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by