Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Speed reading --- PXL-Central Office 2014 --- snellezen --- leesvaardigheid
Choose an application
Didactics --- leesprocessen --- leesbevordering --- leesonderwijs --- Netherlands --- PXL-Education 2018 --- leesvaardigheid --- onderwijs --- leesmethoden --- wetenschappelijke inzichten
Choose an application
Het is een fundamentele verantwoordelijkheid van elke basisschool dat alle kinderen de school na groep 8 als goede lezers verlaten, zeker in de 'kenniseconomie' van de 21e eeuw. Het is daarom zorgelijk dat zo'n 25 procent van de kinderen aan eht eind van groep 8 geen goede lezer is. In dit boek stelt Dr. K. Vernooy dat scholen dat percentage kunnen verlagen tot 5 procent als zij evidence-based leesonderwijs realiseren. Dat wil zeggen dat scholen werken volgens methoden waarvan wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat deze effectief zijn. Op basis van onderzoeksresultaten ontkracht Vernooy in dit boek een aantal veel voorkomende misvattingen en mythen over leren lezen, maar geeft hij vooral aan hoe scholen leesproblemen bij risicokinderen kunnen voorkomen en de leesresultaten van zwakke lezers kunnen verbeteren. Het wordt duidelijk dat de deskundigheid van de leerkracht hierbij van cruciale betekenis is. (Bron: covertekst)
Leesstoornissen. --- Lezen. --- Leesonderwijs --- Lezen --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- leesproblemen --- leesopvoeding --- leesvaardigheden --- 464.1 --- Begrijpend lezen --- Leesbegeleiding --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Leesvaardigheid --- Preventie --- Technisch lezen --- Zorgverbreding --- 471.41 --- 475.26 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leesproblemen --- 071381.jpg --- Leesstoornissen ; kinderen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- #PBIB:+111.14 --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Leesstoornissen --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Kinderen met leerproblemen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- leesvaardigheid --- leesbevordering --- didactiek van de talen
Choose an application
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- kleuteronderwijs --- poëzie --- gedichten --- kinderpoëzie --- * 889.7 --- Gedichten --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Nederlands 870 --- Bomen --- Dieren --- Fantasiefiguren --- Groeten --- Letters --- Lezen --- Maan --- Reuzen --- Slapen --- Stout zijn --- Vlinders --- Weer --- Zee --- Dichtwerken --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Leesvaardigheid)
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
Het lezen van zakelijke teksten is een tijdverslindende taak. Waarschijnlijk lees je niet zo vlot en efficiënt als je zou willen. Welke leesgewoonten belemmeren jouw leestempo ? Hoe worstel je die brieven en rapporten sneller door ? Dit boek geeft antwoord op die vragen en presenteert technieken om zakelijke teksten in een hoger tempo te overzien. Niet alleen het lezen van zakelijke teksten kost veel tijd, het schrijven ervan is ook een tijdrovende opgave. Dit boek geeft een helder overzicht van de oorzaken die jouw schrijfproces vertragen en biedt je een compleet stappenplan om doeltreffender en sneller te leren schrijven.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl
Schrijven. --- Lezen. --- schrijven --- Dutch language --- zakentaal --- lezen --- Mass communications --- Zakelijke communicatie --- Schrijven --- Lezen --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Leesvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- taal --- taalvaardigheid --- Nederlands 843 --- Taalvaardigheid --- Stijlleer --- Spel --- Tekst --- 499.5 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten om de leesvaardigheid en begrijpend lezen bij leerlingen te bevorderen.
Lezen ; secundair onderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.15 --- Nederlands --- vakteksten --- leesvaardigheid --- beroepsonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- didactiek van de talen --- leesbevordering --- leesvaardigheden --- Lezen --- Referentieniveaus --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Begrijpend lezen --- Taalbeleid --- Taalgericht vakonderwijs --- Referentieniveau --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of Dutch --- Secondary education
Choose an application
Dit inleidende boek uit de reeks Taal & didactiek behandelt de belangrijkste aspecten van het huidige onderwijs in het aanvankelijk en technisch lezen. Het bevat de nieuwste leesmethodes en benaderingen, zoals de kim-versie van Veilig leren lezen en Lijn 3.
Didactics of languages --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leesonderwijs --- technisch lezen --- Taal --- Technisch lezen --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leesmethodes --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Ontluikende geletterdheid --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Remediëring --- Leesproblemen --- Beginnende geletterdheid --- Leesonderwijs --- Leesontwikkeling --- Leesstrategieën --- leesvaardigheid --- 37.02 --- 373.3 --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Didactiek
Choose an application
Lezen en begrijpen wat je leest zijn onmisbare vaardigheden om mee te kunnen doen in de maatschappij. Daarom is het belangrijk dat kinderen goede en zelfstandige lezers worden. Zelfstandige lezers zijn in staat verschillende soorten teksten te lezen en te begrijpen.Maar hoe maak je van lezende kinderen begrijpende lezers? Welke vaardigheden vraagt dit van de leerkracht? Hoe zorg je voor een goede opbouw van de les begrijpend lezen? En hoe krijg je zicht op de leesontwikkeling van uw leerlingen?De auteurs van dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertalen inzichten uit wetenschappelijk onderzoek toegankelijk naar de dagelijkse lespraktijk.
#PBIB:+111.14 --- lezen --- begrijpend lezen --- leesonderwijs --- Begrijpend lezen --- 475.26 --- Lezen ; basisonderwijs --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Lezen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- leesbevordering --- leesmethoden --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Nederlands --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Schrijven --- Spel --- Begrijpend luisteren
Choose an application
Armstrong, pionier op het gebied van Meervoudige Intelligentie en taalexpert schreef dit bijzonder praktische boek. Het staat vol activiteiten die met leerlingen ondernomen kunnen worden om bij diverse leerstofonderdelen van lezen en taal de verschillende intelligenties in te schakelen. De theorie van Howard Gardner over Meervoudige Intelligentie wordt gekoppeld aan recente research over lees- en taalonderwijs. De schrijver verbindt deze theorie en de onderzoekgegevens met hoe leerlingen van klanken en letters, via woorden, zinnen en teksten komen tot lezen en schrijven.Het boeiende is dat het eigenlijk vooral gaat over hoe u concreet het lees/taalonderwijs op een heel gevarieerde manier kunt inrichten. Zo, dat het appelleert aan verschillende belangstellingen en diverse sterke kanten van de leerlingen. En daarbij worden dan de acht intelligenties van Meervoudige Intelligentie gebruikt als denkmodel dat ervoor zorgt dat er rekening gehouden wordt met een groot scala aan activiteiten.Een boek vol suggesties die ervoor zorgen dat uw leerlingen toegerust worden met lees- en taalvaardigheden voor het leven!
Cognitive psychology --- taalbeheersing --- lezen --- intelligentie --- taalvaardigheid --- geletterdheid --- taal --- meervoudige intelligentie --- Meervoudige intelligentie --- Taalvaardigheid --- Lezen --- Nederlands --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Lezen; ba.o. --- Taalbeschouwing; ba. o. --- Nederlands; ba.o. --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- PXL-Education 2016 --- didactiek van de talen --- leesvaardigheden --- Taalonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Lezen; ba.o --- Taalbeschouwing; ba. o --- Nederlands; ba.o --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Schrijven --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|