Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Meten is weten, ook in de gezondheidszorg. Door het gebruik van meetinstrumenten wordt veel nuttige informatie over het functioneren van de patiênt inzichtelijk. Door meten worden zaken uitvergroot en verhelderd. De zorgverlener heeft hier veel profijt van, zowel bij het inschatten van een diagnose, voorspellen van het beloop van het herstel, als evalueren van een therapie.
Nursing --- meten --- medische instrumenten --- wetenschappelijke instrumenten --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- Hygiene. Public health. Protection --- diagnose --- meetinstrumenten --- 613.22 --- 001.891 --- Research (onderzoek) --- 613.2 --- diagnose-apparatuur (gez) --- meetinstrument --- therapie (gez) --- 613 --- beoordelingsschaal (observatieschaal) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- (zie ook: onderzoek) --- departement Gezondheidszorg 08 --- klinisch onderzoek --- beoordelingsschalen
Choose an application
Van jongs af worden kinderen al geconfronteerd met cijfers op hun toetsen en rapporten. In heel wat gevallen bepalen die cijfers al vroeg hoe het met hen verder zal lopen. Cijfers en metingen hebben een grote waarde voor de toekomst van een kind. Ze zijn verleidelijk en ze maken geen compromissen. Maar, cijfers en metingen zijn geen neutrale boodschappen. Ze verhullen vaak de werkelijkheid die erachter schuilgaat. Je kunt immers vragen stellen over ‘wat’ gemeten wordt en wat niet. Ook ‘waarom’ en niet in het minst ‘hoe’ gemeten wordt. Het optimisme, dat we alles kunnen becijferen en meten, is vaak bovenmaats. En dat geldt evenzeer voor het meten van de kwaliteit van scholen en zelfs van de kwaliteit van het onderwijs in een land. In dit boek stelt de auteur indringende vragen over het omgaan met cijfers en indicatoren. Vaak worden cijfers kritiekloos naast elkaar gezet, zonder dat de achterliggende aannames zichtbaar zijn. De signalen van een opkomend technocratisch denken wijzen naar een cultus van meten en cijferen. Vanuit zijn ervaring in het vergelijken van onderwijssystemen, illustreert de auteur de uitwassen daarvan. Tegelijkertijd schetst dit boek een alternatieve visie vanuit het pedagogisch denken over cijfers, metingen en indicatoren. Het resultaat is een samenhangende, pedagogische kijk op meten in het onderwijs. Die visie heeft zowel betrekking op het evalueren van de leerlingen, als op het evalueren van scholen en van onderwijssystemen. Dit meten moet jongeren helpen om hun talenten zo goed mogelijk te ontplooien, terwijl overbodige mislukkingen worden vermeden. Op die wijze kan de opkomende cijfercultus plaats maken voor een cijfercultuur. Het boek vermijdt overbodig jargon, zodat het discussiestof levert voor een breed lezerspubliek van geïnteresseerde ouders, politici en uiteraard onderwijsmensen.
Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- prestatie-indicatoren --- Didactic evaluation --- onderwijsvormen --- pedagogische psychologie --- Research on teaching --- Education --- Belgium --- Evaluation --- Educational evaluation --- Evalueren --- Cijfers --- Meten --- Toetsen --- 450.6 --- Rapporten --- Evaluatie --- meten --- rapporten --- toetsen --- evaluatie --- cijfers --- kwaliteitszorg --- 371.26 --- #PBIB:+110.10 --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Toetsen --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Resultaten en selectie --- 658.5 --- 371.21 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijsfilosofie --- onderwijssystemen --- Onderwijsfilosofie --- Kwaliteitszorg --- Meting --- Indicatoren --- Waarden --- Onderwijsbeleid --- Cijfer --- Meetinstrument --- Indicator (economie) --- Waarde (ethiek) --- Nederland --- Kust
Choose an application
In een medisch-professionele context omgaan met ouderen betekent geconfronteerd worden met multipathologie. Het is eigen aan de geriatrische patiënt om zich in een acute situatie op atypische wijze te presenteren. Hierdoor is het dikwijls moeilijk voor de gezondheidswerker om het overzicht te houden. In een meer chronische situatie kan men ook vaak spreken over een algemene achteruitgang van de toestand, zonder dat duidelijk uitlokkende factoren kunnen geïdentificeerd worden. Hier dient men terug te vallen op het brede scala aan screeningsinstrumenten die voorhanden zijn, immers: meten is weten en gissen is missen.In dit cahier is geprobeerd de meest gebruikte en nuttige screeningstesten op een overzichtelijke wijze weer te geven. In deze publicatie zijn een belangrijk aantal nieuwe instrumenten opgenomen met ruime aandacht voor het concept frailty.
Geriatric nursing --- Geriatrische verpleging --- Mental health nursing --- Mental illness--Nursing --- Psychiatric nursing --- Psychiatrische verpleging --- Soins infirmiers en geriatrie --- Soins infirmiers en psychiatrie --- Geriatrie --- Geriatrische evaluatie --- #KVHB:Geriatrie --- Evaluatie --- 605.93 --- geriatrie --- geriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- gerontologie --- meetschalen --- 324 --- tests --- screening --- geriatrische patiënt --- meetinstrumenten --- geriatrische verpleegkunde (gez) --- Screening --- Frailty --- Bejaarden --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- 613.64 --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- bejaarden --- evaluatie --- ouderenzorg --- testen --- Meetinstrumenten --- Geriatrie. --- evaluatie. --- Evaluatie. --- Geriatrics --- Age group sociology --- Diagnosis --- PXL-Healthcare 2014 --- multipathologie --- evaluatietechnieken --- Screening (geneeskunde) --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
Cursorische lesjes van moeilijkere concepten zoals: geschiedenislessen, gas-vloeibaar-vast, de maan draait, evolutie van betaalmiddelen. Activerende werkvormen worden maximaal ingezet.http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-3
Communicatie --- Communicatie-audits --- Overheidscommunicatie --- Doelgroepencommunicatie --- Communicatiemanagement --- Wereldoriëntatie --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- België --- Staatsinrichting --- Natuur --- Schoolomgeving --- Provincies --- Kaarten --- Milieubescherming --- Milieuverontreiniging --- Recyclage --- Winkelen --- Schildpadden --- Dierenbescherming --- Lynxen --- Vrijetijdsbesteding --- Meting --- Lichaam --- Gemiddelden --- Lichamelijke ontwikkeling --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gehandicaptensport --- G-sport --- Gebouwen --- Constructies --- Grond --- Luchtfotografie --- Plattegronden --- Pretparken --- Fotografie --- Dieren --- Planten --- Vuur --- Lucifers --- Brandwonden --- Uitvindingen --- Knutselen --- Schatkisten --- Goud --- Dozen --- Karton --- Waarden --- Kiezen --- Determineren --- Woonzorgcentra --- Bonen --- Anatomie --- Woningen --- Energie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- WO --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Zon --- Familie --- Spanning --- Energiebronnen --- Afval --- Natuurbescherming --- 3e graad lager onderwijs --- Technologie --- Aarde --- Natuur- en milieueducatie --- Geluk --- Morele opvoeding --- Rijkdom --- Seizoenen --- Bomen --- Mollen --- Weer --- Meteorologie --- Huidverzorging --- Zonnebrand --- Samenleving --- Dorpen --- Steden --- Braille --- Brailleschrift --- Alfabet --- Gebarentaal --- Fietsen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Seizoen (jaargetijde) --- Boom --- Klimmen --- Mol (dier) --- Dorp --- Stad --- Examen --- Rijbewijs --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Schildpad --- Lynx --- Recreatie --- Meetinstrument --- Menselijk lichaam --- Gemiddelde --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Gebouw --- Constructie --- Plattegrond --- Pretpark --- Dier --- Plant --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Lucifer (voorwerp) --- Brandwonde --- Preventie --- Uitvinding --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Schatkist (voorwerp) --- Doos --- Waarde (ethiek) --- Keuze --- Determinatie (biologie) --- Woonzorgcentrum --- Boon --- Tekenen --- Woning --- Belasting (fiscaal) --- Energiebron --- Spanning (stress) --- Aarde (planeet) --- Maatschappij --- Spanning (verhaalelement) --- Fietsen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|