Narrow your search

Library

Odisee (4)

PXL (4)

Thomas More Kempen (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (3)

KBR (3)

Thomas More Mechelen (3)

AP (2)

More...

Resource type

book (4)

audio (1)

image (1)

object (1)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2015 (1)

2014 (1)

2013 (1)

2008 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Meten in de praktijk : stappenplan voor het gebruik van meetinstrumenten in de gezondheidszorg.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789031365579 9789031350742 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meten is weten, ook in de gezondheidszorg. Door het gebruik van meetinstrumenten wordt veel nuttige informatie over het functioneren van de patiênt inzichtelijk. Door meten worden zaken uitvergroot en verhelderd. De zorgverlener heeft hier veel profijt van, zowel bij het inschatten van een diagnose, voorspellen van het beloop van het herstel, als evalueren van een therapie.


Book
De becijferde school : meetcultus en meetcultuur
Author:
ISBN: 9789033496097 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van jongs af worden kinderen al geconfronteerd met cijfers op hun toetsen en rapporten. In heel wat gevallen bepalen die cijfers al vroeg hoe het met hen verder zal lopen. Cijfers en metingen hebben een grote waarde voor de toekomst van een kind. Ze zijn verleidelijk en ze maken geen compromissen. Maar, cijfers en metingen zijn geen neutrale boodschappen. Ze verhullen vaak de werkelijkheid die erachter schuilgaat. Je kunt immers vragen stellen over ‘wat’ gemeten wordt en wat niet. Ook ‘waarom’ en niet in het minst ‘hoe’ gemeten wordt. Het optimisme, dat we alles kunnen becijferen en meten, is vaak bovenmaats. En dat geldt evenzeer voor het meten van de kwaliteit van scholen en zelfs van de kwaliteit van het onderwijs in een land. In dit boek stelt de auteur indringende vragen over het omgaan met cijfers en indicatoren. Vaak worden cijfers kritiekloos naast elkaar gezet, zonder dat de achterliggende aannames zichtbaar zijn. De signalen van een opkomend technocratisch denken wijzen naar een cultus van meten en cijferen. Vanuit zijn ervaring in het vergelijken van onderwijssystemen, illustreert de auteur de uitwassen daarvan. Tegelijkertijd schetst dit boek een alternatieve visie vanuit het pedagogisch denken over cijfers, metingen en indicatoren. Het resultaat is een samenhangende, pedagogische kijk op meten in het onderwijs. Die visie heeft zowel betrekking op het evalueren van de leerlingen, als op het evalueren van scholen en van onderwijssystemen. Dit meten moet jongeren helpen om hun talenten zo goed mogelijk te ontplooien, terwijl overbodige mislukkingen worden vermeden. Op die wijze kan de opkomende cijfercultus plaats maken voor een cijfercultuur. Het boek vermijdt overbodig jargon, zodat het discussiestof levert voor een breed lezerspubliek van geïnteresseerde ouders, politici en uiteraard onderwijsmensen.


Book
Meten is weten; gissen is missen : precisie bij de Geriatrische Evaluatie
Authors: ---
ISBN: 9789046550601 Year: 2013 Volume: *36 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een medisch-professionele context omgaan met ouderen betekent geconfronteerd worden met multipathologie. Het is eigen aan de geriatrische patiënt om zich in een acute situatie op atypische wijze te presenteren. Hierdoor is het dikwijls moeilijk voor de gezondheidswerker om het overzicht te houden. In een meer chronische situatie kan men ook vaak spreken over een algemene achteruitgang van de toestand, zonder dat duidelijk uitlokkende factoren kunnen geïdentificeerd worden. Hier dient men terug te vallen op het brede scala aan screeningsinstrumenten die voorhanden zijn, immers: meten is weten en gissen is missen.In dit cahier is geprobeerd de meest gebruikte en nuttige screeningstesten op een overzichtelijke wijze weer te geven. In deze publicatie zijn een belangrijk aantal nieuwe instrumenten opgenomen met ruime aandacht voor het concept frailty.


Multi
Op verkenning 3 : wat een familie : themaschrift
Authors: --- ---
ISBN: 9789030673415 9789030672005 9789030673385 9789030671954 9789030675785 9789030673408 9789030673392 9789030673378 9789030678649 9789030671930 9789030672111 9789030671916 9789030671923 9789030676669 9789030677727 9789030676676 Year: 2015 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cursorische lesjes van moeilijkere concepten zoals: geschiedenislessen, gas-vloeibaar-vast, de maan draait, evolutie van betaalmiddelen. Activerende werkvormen worden maximaal ingezet.http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-3

Keywords

Communicatie --- Communicatie-audits --- Overheidscommunicatie --- Doelgroepencommunicatie --- Communicatiemanagement --- Wereldoriëntatie --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- België --- Staatsinrichting --- Natuur --- Schoolomgeving --- Provincies --- Kaarten --- Milieubescherming --- Milieuverontreiniging --- Recyclage --- Winkelen --- Schildpadden --- Dierenbescherming --- Lynxen --- Vrijetijdsbesteding --- Meting --- Lichaam --- Gemiddelden --- Lichamelijke ontwikkeling --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gehandicaptensport --- G-sport --- Gebouwen --- Constructies --- Grond --- Luchtfotografie --- Plattegronden --- Pretparken --- Fotografie --- Dieren --- Planten --- Vuur --- Lucifers --- Brandwonden --- Uitvindingen --- Knutselen --- Schatkisten --- Goud --- Dozen --- Karton --- Waarden --- Kiezen --- Determineren --- Woonzorgcentra --- Bonen --- Anatomie --- Woningen --- Energie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- WO --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Zon --- Familie --- Spanning --- Energiebronnen --- Afval --- Natuurbescherming --- 3e graad lager onderwijs --- Technologie --- Aarde --- Natuur- en milieueducatie --- Geluk --- Morele opvoeding --- Rijkdom --- Seizoenen --- Bomen --- Mollen --- Weer --- Meteorologie --- Huidverzorging --- Zonnebrand --- Samenleving --- Dorpen --- Steden --- Braille --- Brailleschrift --- Alfabet --- Gebarentaal --- Fietsen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Seizoen (jaargetijde) --- Boom --- Klimmen --- Mol (dier) --- Dorp --- Stad --- Examen --- Rijbewijs --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Schildpad --- Lynx --- Recreatie --- Meetinstrument --- Menselijk lichaam --- Gemiddelde --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Gebouw --- Constructie --- Plattegrond --- Pretpark --- Dier --- Plant --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Lucifer (voorwerp) --- Brandwonde --- Preventie --- Uitvinding --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Schatkist (voorwerp) --- Doos --- Waarde (ethiek) --- Keuze --- Determinatie (biologie) --- Woonzorgcentrum --- Boon --- Tekenen --- Woning --- Belasting (fiscaal) --- Energiebron --- Spanning (stress) --- Aarde (planeet) --- Maatschappij --- Spanning (verhaalelement) --- Fietsen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen

Listing 1 - 4 of 4
Sort by