Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- gezondheidszorg --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Relaties --- Zakelijke communicatie --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- sociale vaardigheden --- zelfstudie --- Relatie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Dit bronnenboek ligt in het verlengde van Sociaal vaardig? Lieve deugd, waarin J. Cuvelier de 'axenroos' voor de basisschool uitwerkt. De axenroos is een werkinstrument om de verschillende interacties tussen mensen in kaart te brengen. De tien axen (bepaalde vaardigheden) liggen mede aan de basis van de eindtermen sociale vaardigheden. Om het aanschouwelijk te maken voor jonge kinderen zijn er tien dieren gekozen als symbool voor de eigenheid van elke ax. Met de axenroos kunnen sociale vaardigheden afzonderlijk geoefend worden in de klas. Het remediëren van individueel probleemgedrag wordt niet expliciet behandeld. Het eerste hoofdstuk beschrijft de houding van de leraar en het gegeven dat sociale vaardigheden de hele dag aan bod komen. De volgende twee hoofdstukken willen de axenroos als werkinstrument aan leerlingen aanleren. Tips voor gesprekken, versjes en liedjes, verhalen, verwijzingen naar kinderboeken en werkbladen ondersteunen de tekst. De didactische koffer "Een huis vol gevoelens en axen" sluit goed aan bij deze uitgave.
Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- Didactics of primary education --- Educational sciences --- communicatie --- intermenselijke relaties --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #PBIB:+108.31 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- Gevoelens --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- axen --- basisscholen --- 478.9 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- 305.8 --- 415.3 --- Axenroos --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- emoties --- liedjes --- relationele opvoeding --- spelen --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Levenshouding --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 474.8 --- Documentatiemap --- axen (ler) --- relationele opvoeding (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- 37.032 --- 433.4 --- Axen --- Communicatie --- Emoties --- Relaties --- Werkvormen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- 031202.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Communicatie ; algemeen --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogiek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ervaringsgericht onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- relationele vorming --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Choose an application
PHL-Central Office 12 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- gezondheidszorg --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Relaties --- Zakelijke communicatie --- Communicatietheorieën --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- sociale vaardigheden --- zelfstudie --- zelfstudiepakketten --- Relatie --- Communicatietheorie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Kinderpsychiater Jean-Yves Hayez schetst in dit boek genuanceerd het seksuele leven van kinderen. Welke gedragingen zijn onschuldig, en op welke leeftijd? Wanneer dreigt een kind te ontsporen? Welke waarden en grenzen kun je als ouder aan je kind meegeven? En hoe pak je dit praktisch aan?
159.922.7 --- #PBIB:+101.20 --- Relaties --- Seks --- #KVHB:Kinderen; seksualiteit --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Seksualiteit --- kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- seksualiteit --- 433.4 --- seksuele opvoeding --- 613.88 --- Kinderen --- Opvoeding --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksuele opvoeding --- 081380.jpg --- Seksualiteit ; kinderen --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Sociale opvoeding --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Educational sciences --- seksueel gedrag --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksuele vorming --- Children --- Sexual behavior --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksuele en relationele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming
Choose an application
*Het Voortplantingsboekje* is een nieuwe lesmethode over seksuele en relationele vorming. De lessen bieden de leerkracht een oplossing om op een respectvolle manier les te geven over seks. *Het Voortplantingsboekje*... - biedt verschillende werkvormen: klassikaal, individueel, partnerwerk of groepswerk; - geeft leerlingen de ruimte om gevoelens en emoties te uiten; - benadert seks en de leerlingen op een respectvolle manier; - biedt aandacht aan de verschillende seksuele relatievormen; - bezorgt u als leerkracht alle comfort; - biedt bij alle onderwerpen de noodzakelijke informatie; - laat ook toe eigen materiaal te integreren; - is nagelezen door Sensoa. De lessen sluiten aan bij het leergebied WO, meer bepaald bij de domeinen natuur, mens en maatschappij, en bij het leergebied sociale vaardigheden. De leerinhoud vindt aansluiting bij *Het Grote Voortplantingsspel*. Inhoud: 1. Puberteit 2. Mannelijke voortplantingsorganen 3. Vrouwelijke voortplantingsorganen 4. Vrouwelijke cyclus 5. Voortplanting 6. Zwangerschap 7. Anticonceptie 8. Homoseksualiteit 9. Aids 10. Hygiëne 11. Media Het materiaal bestaat uit: - een werkboek - een handleiding met kopieerbladen en toetsen - didactische platen, *Het Grote Voortplantingsspel* en een bordboek (www.debasisvoorwo.be)
Seksuele opvoeding --- Basisonderwijs. --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- voortplanting (mensen) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- seksuele vorming --- Didactics of primary education --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- seksuele opvoeding --- 476.5 --- schoolboeken --- 615.51 --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- 433.4 --- 478.4 --- 478.9 --- Seksuele en relationele opvoeding --- 477.9 --- 478.4 ) Seksuele opvoeding - o.n. --- Didactisch materiaal --- seksuele voorlichting --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Seksuele voorlichting --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - natuurkennis, biologie, natuurkunde, scheikunde --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Gezondheidseducatie --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de geneeskunde --- Didactiek van het lager onderwijs --- 478.4 ) Seksuele opvoeding - o.n --- Relationele opvoeding; ba.o --- Voortplanting --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- puberteit --- Voortplanting (biologie) --- Relationele en seksuele vorming --- #BSCH:vak sexuele opvoeding --- #BSCH: vak: wetenschappen
Choose an application
De hoofdrollen in deze poppenkastverhalen zijn weggelegd voor de tien totemdieren uit de Axenroos van Nand Cuvelier.
Axenroos. --- Poppenkast. --- emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- emoties --- kleuters --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- Didactics of primary education --- Puppet theater --- Belgium --- Puppet plays --- History and criticism --- #PBIB:+108.22 --- #PBIB:+110.40 --- axenpoppen --- poppenspellen --- 792.97 --- 305.8 --- 478.9 --- Axenroos --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Lager onderwijs --- Poppenspel --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- axendieren --- axenliedjes --- handpoppen --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 37.032 --- Axenroos ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuters --- Poppenkast ; kleuters --- Poppenkastspelen --- Sociale vaardigheden --- Verhalen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Gevoelens --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Sociale opvoeding; ba.o. --- 071071.jpg --- Poppenspel ; scenario's --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- poppenspel, poppenkast --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Kind, spel en speelgoed --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Emoties --- Poppenspelen --- sociale vaardigheden --- socio-emotionele opvoeding --- intermenselijke relaties --- Emotie
Choose an application
Groei mee met Cas en Lisa helpt uw kleuters te groeien in hun communicatievaardigheden, hun zelfvertrouwen en hun empathisch vermogen.De figuren Cas en Lisa groeien met hen mee, net zoals de steeds terugkerende maandthema's. De thema's zijn verwisselbaar, vormen een rode draad doorheen de kleuterschool en bieden tal van mogelijkheden voor differentiatie. Elk jaar diepen we de maandthema's een stukje verder uit.Een persoonlijke map, die de kleuters gaandeweg aanleggen, stimuleert de samenwerking met de ouders. Bepaalde activiteiten kunnen ook thuis op een eenvoudige manier aan bod komen.Bron: https://www.averbode.be/casenlisa-Info
genre-thema"">
Choose an application
Dit boek bevat 20 verhalen die ouders en leerkrachten kunnen gebruiken bij de relationele vorming van kleuters en kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. De verhalen gaan over de dieren uit de axenroos, uit Axenland en tonen 10 karakters, 10 manieren om met anderen om te gaan.
Didactics of Kindergarten --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- axenroos --- #PBIB:+108.22 --- Gevoelens --- 456 --- didactiek --- schoolboeken --- verhalen --- 415.3 --- 433.75 --- Axenroos --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Verhalen --- basisonderwijs --- emoties --- kinderboeken --- relationele opvoeding --- sociale vaardigheden --- spelen --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- 476.2 --- CARE --- Handboek/cursus --- axen --- axendieren --- eerste graad ba.o. --- kleuters --- relaties --- relationele vorming --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Affiches --- Agologie --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale redzaamheid ; kleuteronderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Relationele vorming : basisonderwijs --- Sociale opvoeding; ba.o. --- Verhalen : dieren --- kleuterschool: relationele opvoeding --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- didactiek algemeen - overige vakken --- Uitvoerende functies --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- eerste graad ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- socio-emotionele opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Lichamelijkheid, intimiteit en seksualiteit zijn van alle leeftijden. Kinderen en jongeren zijn terecht nieuwsgierig naar alles wat hiermee te maken heeft. Volwassenen (en voorzieningen) hebben hier echter ook een rol in te spelen, namelijk jongeren inlichten en voorbereiden. Intimiteit draagt immers bij tot een evenwichtige ontwikkeling en is een recht voor alle kinderen. Ook jongeren in de jeugdhulp verdienen op dit vlak alle kansen. Deze uitgave handelt niet over grensoverschrijdend seksueel gedrag, maar richt zich bewust op het thema lichamelijkheid, intimiteit en seksualiteit in de 'normaliteit'. Er wordt ingegaan op de vraag naar grenzen: hoe verloopt de 'normale' seksuele ontwikkeling en hoe bespreek je dit met jongeren? Evengoed wordt er aandacht besteed aan de praktijkwerker zelf: "Hoe zorgt een voorziening voor een duidelijke visie rond seksualiteit, die ook in de praktijk werkbaar is?"Hoe werk je met kinderen met een beperking rond seksualiteit? Hoe kunnen pleegouders een vertrouwensrelatie opbouwen met het pleegkind, zodat er in alle eerlijkheid over seksualiteit gepraat kan worden?"Hoe werkt onlinehulpverlening rond jongeren en seksualiteit?"Hoe ziet de huidige praktijk van het werken rond lichamelijkheid, seksualiteit en intimiteit eruit?
jeugdhulpverlening --- Age group sociology --- intimiteit --- seksualiteit --- jeugd --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Seksuele opvoeding --- Seksualiteit ; jeugd --- 613.88 --- Seksualiteit --- Relationele opvoeding --- Sherborne --- 433.4 --- 392.6 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- PXL-Social Work 2015 --- sociaal werk --- jeugdzorg --- Jeugdhulpverlening --- Intimiteit --- Begeleiding --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- Jongere
Choose an application
Scholen hebben de taak te zorgen voor een sociaal veilig klimaat in en om de school en aandacht te besteden aan seksuele vorming, seksuele diversiteit en genderdiversiteit. De overheid geeft duidelijk richting op dit gebied met aangepaste kerndoelen en kennisbasissen voor pabo’s en tweedegraadslerarenopleidingen. Dit boek anticipeert hierop en bereidt (aankomende) leraren voor op het onderwijs van de toekomst.Seksuele vorming en diversiteit is het eerste boek dat een kennisbasis biedt voor effectieve seksuele en relationele vorming met aandacht voor seksuele en genderdiversiteit. Doel van dit boek is het bevorderen van een gezonde seksuele en relationele ontwikkeling bij alle leerlingen en het verhogen van respect voor lhbti-leerlingen én -leraren op school. Het helpt (aankomende) leraren om seksualiteit en seksuele diversiteit bespreekbaar te maken in de klas. Kortom, dit boek leert je om les te geven in lhbti-inclusieve seksuele vorming.Seksuele vorming en diversiteit is bedoeld als basisboek voor tweedegraads lerarenopleidingen en (academische) pabo's. Het boek is ook geschikt voor opleidingen pedagogiek en educatieve masters, en interessant voor professionals werkzaam in deze gebieden.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- maatschappelijke vorming --- seksuele vorming --- lerarenopleiding --- diversiteit --- PXL-Education 2020 --- onderwijs en maatschappij --- burgerschap --- genderidentiteit --- seksualiteit bij jongeren --- PXL-Ebooks 2020 --- Sexuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Burgerschapsvorming --- Diversiteit --- Secundair onderwijs --- Seksuele en relationele opvoeding --- burgerschapsvorming --- genderverschillen --- seksuele opvoeding --- 37.03 --- Genderverschillen --- Pedagogiek --- seksualiteit --- Seksuele opvoeding : basisonderwijs --- seksuele opvoeding : secundair onderwijs --- Vorming --- 392.6 --- Didactics of biology --- Didactics of primary education
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|