Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Leer méér in sfeer beschrijft de verschillende aspecten om een kwaliteitsvolle leer- en leefomgeving tot stand te brengen. Aan de hand van talrijke illustraties en praktijkvoorbeelden wordt aangetoond hoe men de school- en klas-omgeving aangenaam, rustgevend en huiselijk kan maken. Maar er wordt ook bewezen hoe deze omgeving kan uitgroeien tot een boeiend en uitdagend milieu met rijke belevings- en experimenteerkansen. Dit boek bevat meer dan 400 voorbeelden, praktische tips, raadgevingen, nieuwe ideeën, en is een bron van inspiratie voor de leerkrachten basis- en buitengewoon onderwijs (speciaal onderwijs).
Schoolinrichting. --- schoolomgeving --- speelplaatsen --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Playgrounds --- Equipment and supplies --- Schools --- Belgium --- Classroom management --- School environment --- #PBIB:+105.10 --- buitengewoon onderwijs --- hoekenwerk --- schoolinrichting --- tijd --- 458.2 --- basisonderwijs --- klasklimaat --- 474.22 --- Buitengewoon onderwijs --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Klasinrichting --- Speelplaatsen --- Klasklimaat --- Leeromgeving --- hoekenwerk (ler) --- lager onderwijs --- schoolinrichting (ler) --- Inrichting --- Inrichting van scholen --- Onderwijsstijlen --- School --- Schoolgebouwen --- 102719.jpg --- Scholen ; inrichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Schoolomgeving --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- schoolleven --- schoolbeleid --- Speelplaats --- Natuur
Choose an application
Deze fotohandleiding voor een creatieve klasinrichting geeft je een zicht op wat kan (en niet kan) in je kleuterklas. Ruim 900 foto?s ondersteund door verrijkende suggesties leveren je ideeën om je eigen klasinrichting met haalbare middelen te variëren en te verrijken.De volgende thema?s komen aan bod:het algemeen klasbeeld tot de inrichting van de verschillende speelwerkhoeken;kalenders en borden;de visualisering van tijdsaspecten;initiatie in het lezen, schrijven en wiskunde;de school, de gang, de speelplaats;gezondheid en hygiëne in de kleuterschool.Bron: https://www.plantyn.com/webshop/product/steek-je-kleuterklas...-in-een-nieuwe-jas!-9789030130420
Scholen ; inrichting. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- klasinrichting --- hoekenwerk --- intercultureel onderwijs --- klassen --- schoolinrichting --- speelwerkhoeken --- tijdbegrip --- 458.2 --- klasklimaat --- kleuters --- 471.4 --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Klasinrichting --- Klassfeer --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Tijdsbesef --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Ontluikend lezen --- Ontluikend schrijven --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Klasinrichting ; kleuteronderwijs --- 471.9 --- Didactiek --- Klasinrichting: kleuterschool --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2019 --- klaslokalen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- Natuur
Choose an application
Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email
klasinrichting --- klaslokalen --- Scholen ; inrichting --- 458.2 --- Klasinrichting --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- 371.63 --- Inrichting van scholen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep --- Teaching --- leraren --- Sociology of education --- School management --- Didactic strategies --- Sociologie van het onderwijs --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- Didactische werkvormen --- Onderwijskunde --- schoolmeubilair --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsfilosofie --- leeromgevingen --- Leerstijlen --- Schoolinrichting --- 371.6 --- ergonomie --- Onderwijsvernieuwing ; België --- onderwijsbeleid --- Leerstijl --- klasmanagement --- Onderwijsvernieuwing ; België
Choose an application
Actief leren Actief Leren is een handboek voor leidsters en leerkrachten die met peuters en kleuters werken, voor studenten en voor belangstellende ouders. Actief Leren beschrijft een educatieve methode voor peuters en kleuters, gebaseerd op de Amerikaanse methode High/Scope. De methode (in Nederland bekend onder de naam Kaleidoscoop) gaat ervan uit dat kinderen kennis verwerven en vaardigheden ontwikkelen door actief betrokken te zijn bij de wereld om hen heen. Basis voor het handelen van leerkrachten en leidsters zijn een rijke speelleeromgeving, een vaste dagindeling en observaties. De sleutelervaringen bieden een kader voor de cognitieve, creatieve, sociaal-emotionele en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen. Ook is er aandacht voor de contacten met ouders en de omgang met collega's. De Nederlandse bewerking van het Amerikaanse standaardwerk 'Educating Young Children' van High/ Scope Educational Research Foundation. (flaptekst)
Kleuteronderwijs --- Opvoeding. --- Opvoedingsondersteuning --- Spelend leren. --- Didactiek. --- Kinderopvang. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- leren leren --- Actief leren --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Gecijferdheid --- Getalbegrip --- Klasinrichting --- Leeromgeving --- Ontluikende geletterdheid --- Peuters --- Ruimtelijk inzicht --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelend leren --- Tijdsbesef --- Wiskundige initiatie --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leren leren --- Kleuteronderwijs : didactiek --- 101728.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- PXL-Education 2014 --- peuteronderwijs --- educatieve methode --- Kaleidoscoop --- Leren --- Didactiek --- Kinderopvang --- Opvoeding --- Activerende didactische werkvormen --- Activerende werkvormen --- Buitenspelen --- Taalverwerving --- Inrichting --- Schoolinrichting --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Inrichting (interieur) --- Onderwijs --- Hoekenwerk
Choose an application
Sommige kleuters hebben het extra moeilijk als ze bewegen, anderen zijn bijzonder handig. Kleuterstappen in beweging reikt een kader voor bewegingszorg aan, waardoor je deze kleuters optimaal kunt stimuleren in hun bewegingsontwikkeling.
Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 612.8 --- 159.92 --- 159.91 --- 616.01 --- Kinderen --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- kleuters --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 471.47 --- 477.8 --- didactiek --- Kleuters --- Peuters --- Bewegingshoeken --- Bewegingsspelen --- Bewegingsstoornissen --- Gooien --- Handboek/cursus --- Kinderpselen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Klimmen en klauteren --- Lateralisatie --- Lopen --- Motoriek --- Schoolinrichting --- Spel --- Springen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingszorg --- 796.041 --- Bewegen --- Observatietechnieken --- Ontwikkeling --- 371.7 --- 472.7 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- 031920.jpg --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (kleuterschool) --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Kinderspelen --- spelactiviteiten --- motorische ontwikkeling --- Kinderspel --- Bewegingsspel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Of u nu reeds ingewijd bent in snoezelen of niet, u zult in dit naslagwerk uw gading vinden. Of het nu gaat over de wordingsgeschiedenis van het snoezelen, de definitie, het stappenplan voor een snoezelmoment, het creëren en organiseren van een snoezelruimte; de taak van de begeleiders, de sfeerschepping en de voorwerpen ..., noem maar op, u vindt dit allemaal terug in dit sterk doordachte boek.
Snoezelen. --- ergotherapie --- kinderen --- kleuters --- snoezelen --- zintuigen --- 415.2 --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- 613.6 --- Gehandicapte kinderen --- Snoezelen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 471.44 --- Kinderen en jongeren met een meervoudige handicap --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Knutselen --- Schoolinrichting --- Spel --- Zintuiglijk spel --- Zintuiglijke indrukken --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- 159.93 --- Materialen --- Methodiek --- Ruimte --- Zintuigen --- 326 --- 092195.jpg --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten --- Sociale en emotionele opvoeding --- kinderopvang --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- lager onderwijs --- zintuiglijk spel --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 462 --- 471.49 --- 478.9 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw. --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- Zintuig --- Kleuter
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|