Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Dit werkje wil aan de lokale besturen enkele inzichten en handvatten aanreiken om op een zinvolle manier om te gaan met andere culturen en interculturaliteit. Wanneer Vlaamse gemeentebesturen zich begeven op het internationale toneel, bijvoorbeeld in het kader van een stedenband, worden zij geconfronteerd met andere culturen, andere overtuigingen en andere gebruiken. Onze culturele achtergrond bepaalt mee wie we zijn en hoe we in dialoog treden met andere culturen. Om hier op een zinvolle manier mee om te gaan, is de nodige culturele competentie vereist.De pocket geeft een antwoord op vragen als: hoe wordt u een Intercultureel Effectief Persoon (IEP)? Welke zijn de verschillende componenten van interculturele competentie? Hoe kunt u interculturele gevoeligheid ontwikkelen? Hoe kunt u de interactie met een cultureel andere decoderen?
Social policy and particular groups --- Development aid. Development cooperation --- Sociology of culture --- Interculturele communicatie --- multiculturele samenleving --- 325 --- Lokaal beleid --- Multiculturele samenleving --- Cultuurverschillen --- Interculturaliteit --- Interculturele competenties --- Cultuurverschil --- Verpleegkunde
Choose an application
28] p. : ill.
genre-thema"">
Choose an application
In deze bundel treft men een tiental scheppingsmythen uit verschillende culturen. Opvallend is dat de grootsheid van de schepping en de schepper in elke cultuur een geheel eigen plaats inneemt en als het ware ieder scheppingsverhaal 'kleurt', anderzijds zijn er grote gelijkenissen tussen de diverse scheppingsverhalen. De verhalen zijn tijdloos;
Comparative religion --- Literature --- schepping (themawoord fictie) --- bijbelverhalen (genre) --- kinderbijbels --- bezinningsteksten --- Scheppingsverhalen --- Godsdienst --- Mondiale vorming --- Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Verhalenbundels --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Scheppingsverhaal --- Scheppingsverhalen : wereldwijd --- 478.63 --- Bijbel --- bijbelverhalen --- scheppingsverhaal --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
De nadruk ligt op het dagelijks leven in de verschillende grote godsdiensten, verteld door kinderen. In het lesmateriaal worden verhalen uit de godsdiensten verteld en leren kinderen belangrijke feesten en gebruiken kennen. De eerste kennismaking helpt leerlingen zich een beeld te vormen van wat godsdienst is en welke grote godsdiensten er zijn.
Christian religion --- Indian religions --- Jewish religion --- Islam --- Primary education --- wereldgodsdiensten --- Godsdienst --- Prentenboeken --- Wereldgodsdiensten --- 210.3 --- Boeddhisme --- Christendom --- Geloof --- Godsdiensten --- Hindoeïsme --- Jodendom --- Sikhs --- 210 ) Wereldgodsdiensten --- 244.51 --- Handboek/cursus --- bahai --- boeddhisme --- christendom --- geloof --- hindoeïsme --- islam --- jainisme --- jodendom --- natuurgodsdiensten --- shintoïsme --- sikhisme --- taoïsme --- zoroastrisme --- Wereldgodsdiensten ; inleidingen --- didactiek --- godsdienst --- sikhs --- 210 --- C1 --- Kerken en religie --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Wereldgodsdienst
Choose an application
Sociologists --- Bourdieu, Pierre, --- Criticism and interpretation --- Bourdieu, Pierre --- 82:3 --- 316.2 BOURDIEU, PIERRE --- 82:3 Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Literatuur en maatschappijwetenschappen --- 316.2 BOURDIEU, PIERRE Sociologische richtingen. Sociologische scholen. Sociologen--BOURDIEU, PIERRE --- Sociologische richtingen. Sociologische scholen. Sociologen--BOURDIEU, PIERRE --- Cultuur --- Semantiek --- Communicatie --- Sociologie --- Theorieën --- Cultuursociologie --- Communicatiesociologie --- Sociologische theorieën --- Communicatietheorieën --- Theorie --- Sociologische theorie --- Communicatietheorie --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Sociologists - France - Congresses --- Bourdieu, Pierre, - 1930-2002 - Congresses --- Bourdieu, Pierre, - 1930-2002 - Criticism and interpretation --- Bourdieu, Pierre, - 1930-2002
Choose an application
Doing a Literature Review offers students from across the social sciences and humanities a practical and comprehensive guide to writing a literature review. It takes the reader through the initial states of an undergraduate dissertation or postgraduate thesis.
Social sciences --- Humanities --- Report writing. --- Research. --- Science --- Dissertations, Academic --- Report writing --- Thèses et écrits académiques --- Sciences sociales --- Sciences humaines --- Rapports --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- Recherche --- Guides, manuels, etc --- Rédaction --- #SBIB:003.IO --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:303H12 --- Research paper writing --- Research report writing --- Term paper writing --- Authorship --- Social science research --- Learning and scholarship --- Classical education --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- 001 --- Wetenschap --- Sociologie --- Literatuurstudie --- Bibliotheken --- 029 --- 330.2 --- AA / International- internationaal --- Intellectuele arbeid. Organisatie en methode --- Economische analyse en research. Theorie van de informatie. --- Economische analyse en research. Theorie van de informatie --- Literatuuronderzoek --- Bibliotheek --- Digitalisering --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Humanities research --- Rédaction
Choose an application
4-3
Ethnographie --- Histoire --- France --- Poor --- People with social disabilities --- Socially handicapped --- Sociologie --- --Société --- --France --- --XXe s., --- Social conditions --- Marginality, Social --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Hulpwetenschappen --- sociologie. --- sociale klassen --- thuislozen --- vrouwen --- Social problems --- armoedecultuur --- armoede --- Sociology --- Sociometry --- Sociométrie --- 303 <44> --- 316.33 <44> --- Culturally deprived people --- Culturally disadvantaged people --- Disadvantaged people, Culturally --- Disadvantaged people, Socially --- People with cultural disabilities --- Socially disadvantaged people --- Underprivileged people --- People with disabilities --- Pʻŭrangsŭ --- 프랑스 --- Frankrig --- Francja --- Frant︠s︡ii︠a︡ --- Франция --- Prantsusmaa --- Francia (Republic) --- Tsarfat --- Tsorfat --- Franḳraykh --- Frankreich --- Fa-kuo --- Faguo --- 法国 --- French Republic --- République française --- Peurancih --- Frankryk --- Franse Republiek --- Francland --- Frencisc Cynewīse --- فرنسا --- Faransā --- Franza --- Republica Franzesa --- Gallia (Republic) --- Hyãsia --- Phransiya --- Fransa --- Fransa Respublikası --- Franse --- Францыя --- Frantsyi︠a︡ --- Французская Рэспубліка --- Frantsuzskai︠a︡ Rėspublika --- Parancis --- Pransya --- Franis --- Francuska --- Republika Francuska --- Bro-C'hall --- Френска република --- Frenska republika --- França --- República Francesa --- Pransiya --- Republikang Pranses --- Γαλλία --- Gallia --- Γαλλική Δημοκρατία --- Gallikē Dēmokratia --- فرانسه --- Farānsah --- צרפת --- רפובליקה הצרפתית --- Republiḳah ha-Tsarfatit --- פראנקרייך --- Falanxi --- Fa-lan-hsi --- 法蘭西 --- Falanxi Gongheguo --- 法蘭西共和國 --- フランス --- Furansu --- フランス共和国 --- Furansu Kyōwakoku --- Francija --- Ranska --- Frankrike --- Frankrijk --- Frant︠s︡ --- Франц --- Frant︠s︡ Uls --- Франц Улс --- France (Provisional government, 1944-1946) --- Communicatie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- France - France - Social conditions - 1945 --- -Poor - France --- People with social disabilities - France --- France - Social conditions - 1945 --- -Socially handicapped - France --- Société --- XXe s., 1901-2000 --- -Sociology --- -Communicatie --- Personnes défavorisées --- Pauvreté --- Enquêtes --- Récits personnels --- Conditions sociales --- 1981-....
Choose an application
485.6 --- C6 --- Geschiedenis. --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-). --- geschiedenis. --- geschiedenisonderwijs (x). --- leerboeken. --- schoolboeken. --- secundair onderwijs. --- Didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- geschiedenisonderwijs (x) --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Geschiedenis --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- schoolboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Industriële revolutie --- Sociaal-economische geschiedenis --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Sociaal leven --- Voeding --- Wonen --- Dood --- Cultuurgeschiedenis --- Seksualiteit --- Godsdienst --- Onderwijs --- Democratie --- Ontspanning --- Kunst --- 21e eeuw --- Sociale ongelijkheid --- Revoluties --- Klasseverschillen --- Diversiteit --- Menselijk gedrag --- Conflicten --- Oorlog --- Kunstsecundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- hedendaagse geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Revolutie --- Klassenverschil --- Conflict --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Media --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|