Narrow your search

Library

RoSa (6)

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

VUB (1)


Resource type

book (6)


Language

Dutch (3)

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

1988 (1)

1965 (1)

1960 (1)

1936 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Nadia Boulanger
Author:
Publisher: Lausanne Payot

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'Odyssée de l'impératrice Zita
Author:
Year: 1936 Publisher: Brussel Collection Durendal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het huwelijk als sexueel avontuur
Authors: ---
Year: 1965 Publisher: Amsterdam H.J.W. Becht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sexuele vreugde in het huwelijk
Authors: ---
Year: 1960 Publisher: Amsterdam H.J.W. Becht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Spelen met fantasie: een ideeënboek voor leerkrachten en ouders
Authors: --- ---
ISBN: 9036800633 Year: 1988 Publisher: Deventer Loghum Slaterus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Boek over hoe kinderen bij het spelen allerlei ervaringen opdoen en hoe men dit als ouder of als leerkracht kan stimuleren. Bestaat uit twee theoretische hoofdstukken die handelen over het belang van het verbeeldende spel (waarbij gebruik wordt gemaakt van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek) en over de rol van de volwassene in het spel. De rest van het boek is praktijkgericht: het biedt een schat aan ideeën en suggesties; er wordt concreet aangegeven hoe bepaalde spelletjes in gang gezet kunnen worden en wat het kind aan zo'n spel heeft (welke ontwikkelingsgebieden gestimuleerd worden door welke spelen). Men richt zich naar de leeftijdsgroep van 2 à 3 jaar tot ongeveer 8 jaar (kan dus ook in de lagere jaren van de basisschool gebruikt worden).

Spelend doen kinderen allerlei ervaringen op die voor hun ontwikkeling erg belangrijk zijn. Eén spelvorm is verbeeldend spel of fantasiespel dat vooral de creatieve en emotionele ontwikkeling van kinderen van drie tot acht jaar stimuleert. 

inhoudstafel:

waarom verbeeldend spel zo belangrijk is voor kinderen:

- verbeeldend of fantasiespel
- verbeeldend spel en ontwikkeling
- spel en realiteit
- kan verbeelden geleerd worden

de volwassene in het spel:

- het aandeel van ouder en leerkracht in het kinderspel
- het activeren van een speelse houding
- samen met het kind
- en nu: aan de slag

het hele lichaam doet mee:

- vingeroefeningen
- fantaseer met je vingers
- met de hele hand
- tenen en voeten
- met je hele lijf

leef en speel met al je zintuigen:

- ruiken
- horen 
- aanraken, tastzin
- proeven
- kijken
- temperatuur

spelend leren over jezelf en anderen:

- ontwikkelen van gevoeligheid voor emoties
- verander in... / transformaties
- volgorde
- rollenspel: eigen ervaringen
- rollenspel: de buurt
- als je alleen bent
- samen op avontuur
- superhelden

versjes, liedjes en verhalen:

- versjes en liedjes
- verhalen spelen
- de poppenkast

geef het fantasiespel de ruimte

- bergruimte
- opruimen
- de aanschaf van spelmateriaal
- tien soorten spelmateriaal voor binnen
- speelmateriaal voor buiten

maak gebruik van de televisie

- negatieve kanten van de televisie
- positieve kanten van de televisie
- het bijzondere van de buis
- kritisch kijken
- welke tv-programma's wel en niet?
- reclamespots
- de tv in het spel

voor speciale dagen en gelegenheden:

- wachten, stilzitten
- de stad in
- de dagelijkse routine
- verjaardagsfeesten
- ziek in bed


Book
Access to Assisted Reproductive Technologies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Despite France and Belgium sharing and interacting constantly with similar culinary tastes, music and pop culture, access to Assisted Reproductive Technologies are strikingly different. Discrimination written into French law acutely contrasts with non-discriminatory access to ART in Belgium. The contributors of this volume are social scientists from France, Belgium, England and the United States, representing different disciplines: law, political science, philosophy, sociology and anthropology. Each author has attempted, through the prism of their specialties, to demonstrate and analyse how and why this striking difference in access to ART exists.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by