Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Mass communications --- televisieprogramma's --- jeugdtelevisie
Choose an application
Mass communications --- jeugd --- kinderen --- massamedia --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur
Choose an application
Mass communications --- Theatrical science --- jongerencultuur --- jeugdtheater --- mediagebruik --- Multimédias pour la jeunesse --- Théâtre et jeunesse
Choose an application
Age group sociology --- Mass communications --- Children's literature. Juvenile literature --- film --- media --- ouderdom --- jeugdliteratuur
Choose an application
OMG! Alles wat je wilt weten over TikTok, influencers, privacy en challenges in ÈÈn boek! #vindikleuk!Scroll door dit boek en like het antwoord op vragen als:Waarom zijn we dol op sociale media? Wat is een smombie? Hoe kan je nepnieuws herkennen? Hoe reageer je best op online pesten? Wat is viraal gaan? Bron: amazon.comKaren Simaeys, 02 mei 2023We beginnen er steeds jonger aan: ons leven delen op sociale media. Wat uitleg op kinderniveau is dus zeker op zijn plaats en broodnodig. Doctor in communicatiewetenschappen, Kathleen Van Royen, en Fran Vanseveren hebben dit goed begrepen.In vijf delen word je als lezer meegenomen in de wereld van sociale media. Elk deel bestaat uit vijf duidelijke vragen waarop een zeer toegankelijk antwoord gegeven wordt. In klare, duidelijke en vooral kindvriendelijke taal worden het wat en hoe maar ook de pro?s en contra?s ervan uitgelegd. Je krijgt een hele hoop informatie maar nooit is het te veel, te bombastisch of te belerend. De dosering is perfect. Naast de theoretische uitleg is er ook plaats gelaten voor weetjes en tips. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een meerkeuzetestje, waarvan de antwoorden ondersteboven, onderaan op de pagina staan.Dit alles, samen met de vele illustraties in een rustig en aangenaam kleurenpalet maken van dit boek een zeer aangenaam geheel voor kinderen vanaf een jaar of acht. Het is duidelijk dat er zowel over inhoud als over vormgeving goed nagedacht werd.Het lijkt me trouwens een ideaal samenleesboek, bruikbaar in de klas en haast verplichte lectuur voordat je je kind een profiel laat aanmaken op één van de sociale media.Een aanrader!02 mei 2023© Pluizer71http://www.pluizer.be
Mediawijsheid --- Basisonderwijs --- Sociale media --- Mass communications --- 454.52 --- sociale media --- mediawijsheid --- informatiegeletterdheid --- computerondersteund onderwijs --- Influencer --- TikTok --- Fake news --- Privacy --- Internet --- Mediaopvoeding
Choose an application
This book demonstrates how the roles of “author,” “marketer,” and “reviewer” are being redefined, as online environments enable new means for young adults to participate in the books they love. Prior to the expansion of digital technologies around reading, teachers, parents and librarians were the primary gatekeepers responsible for getting books into the hands of young people. Now publishers can create disintermediated digital enclosures in which they can communicate directly with their reading audience. This book exposes how teens contribute their immaterial and affective labor as they engage in participatory reading experiences via publishers’ and authors’ interactive websites and use of social media, and how in turn publishers are able to use such labor as they get invaluable market research, peer-to-peer recommendations, and even content which can be used in other projects — all virtually free-of-charge.
Book history --- Engineering sciences. Technology --- Graphics industry --- Mass communications --- Fiction --- Children's literature. Juvenile literature --- fantasy --- communicatie --- geschiedenis --- kinderen --- literatuur --- jeugdliteratuur --- boeken --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099
Choose an application
Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- nieuwe media --- AVM (audiovisuele materialen) --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- 372.882 --- 371.315.9 --- Jeugdliteratuur --- Over Jeugdliteratuur --- 372.882 Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Internet --- Mass communications
Choose an application
Mass communications --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- Audiovisual methods --- visuele communicatie --- beeldcultuur --- #KVHA:Media --- #KVHA:Visuele communicatie --- #KVHA:Retoriek --- #KVHA:Semiotiek --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H103 --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten
Choose an application
In dit essay wordt voor het eerst een globale kindertelevisiekritiek geboden, die niet blijft staan bij de programmakritiek, maar ook de organisatorische achtergrond, de programmering, de wetenschappelijke begeleiding en talrijke andere aspecten van kindertelevisie in haar beschouwingen betrekt.
Age group sociology --- Mass communications --- TV (televisie) --- televisieprogramma's --- kinderen --- BRT --- Children's television programs --- History --- C3 --- televisie --- 433.5 --- 454.51 --- Audiovisuele middelen --- Audiovisuele vorming --- Kindertelevisie --- Televisie --- #SBIB:309H1520 --- #SBIB:AGGR --- Television programs for children --- Television programs --- Media en communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Audiovisuele leermiddelen --- Radio en/of televisieprogramma’s: algemene werken (functies, genres, taalgebruik, historiek) --- Radiodiffusion-télévision belge. --- RTB
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|