Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De kracht van verhalen: vertellen als levenskunst
Author:
ISBN: 9062290663 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Bres

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Poehéé! Het verhaal van Sesamstraat
Author:
ISBN: 9060975812 Year: 2001 Publisher: Haarlem Schuyt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinder und Jugendliche im Spannungsfeld der Massenmedien
Author:
Year: 1977 Publisher: Stuttgart Bonz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Netkids und Theater : Studien zum Verhältnis von Jugend, Theater und neuen Medien
Author:
ISBN: 363137917X Year: 2002 Publisher: Frankfurt am Main : Peter Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Connecting childhood and old age in popular media
Author:
ISBN: 9781496815163 9781496815200 9781496815187 9781496815170 9781496837967 Year: 2018 Publisher: Jackson, Miss. University Press of Mississippi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Alles over sociale media : #vindikleuk
Authors: ---
ISBN: 9789401484336 Year: 2022 Publisher: Utrecht Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

OMG! Alles wat je wilt weten over TikTok, influencers, privacy en challenges in ÈÈn boek! #vindikleuk!Scroll door dit boek en like het antwoord op vragen als:Waarom zijn we dol op sociale media? Wat is een smombie? Hoe kan je nepnieuws herkennen? Hoe reageer je best op online pesten? Wat is viraal gaan? Bron: amazon.comKaren Simaeys, 02 mei 2023We beginnen er steeds jonger aan: ons leven delen op sociale media. Wat uitleg op kinderniveau is dus zeker op zijn plaats en broodnodig. Doctor in communicatiewetenschappen, Kathleen Van Royen, en Fran Vanseveren hebben dit goed begrepen.In vijf delen word je als lezer meegenomen in de wereld van sociale media. Elk deel bestaat uit vijf duidelijke vragen waarop een zeer toegankelijk antwoord gegeven wordt. In klare, duidelijke en vooral kindvriendelijke taal worden het wat en hoe maar ook de pro?s en contra?s ervan uitgelegd. Je krijgt een hele hoop informatie maar nooit is het te veel, te bombastisch of te belerend. De dosering is perfect. Naast de theoretische uitleg is er ook plaats gelaten voor weetjes en tips. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een meerkeuzetestje, waarvan de antwoorden ondersteboven, onderaan op de pagina staan.Dit alles, samen met de vele illustraties in een rustig en aangenaam kleurenpalet maken van dit boek een zeer aangenaam geheel voor kinderen vanaf een jaar of acht. Het is duidelijk dat er zowel over inhoud als over vormgeving goed nagedacht werd.Het lijkt me trouwens een ideaal samenleesboek, bruikbaar in de klas en haast verplichte lectuur voordat je je kind een profiel laat aanmaken op één van de sociale media.Een aanrader!02 mei 2023© Pluizer71http://www.pluizer.be


Digital
Publishers, readers, and digital engagement
Author:
ISBN: 9781137514462 9781137514455 Year: 2016 Publisher: London Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book demonstrates how the roles of “author,” “marketer,” and “reviewer” are being redefined, as online environments enable new means for young adults to participate in the books they love. Prior to the expansion of digital technologies around reading, teachers, parents and librarians were the primary gatekeepers responsible for getting books into the hands of young people. Now publishers can create disintermediated digital enclosures in which they can communicate directly with their reading audience. This book exposes how teens contribute their immaterial and affective labor as they engage in participatory reading experiences via publishers’ and authors’ interactive websites and use of social media, and how in turn publishers are able to use such labor as they get invaluable market research, peer-to-peer recommendations, and even content which can be used in other projects — all virtually free-of-charge.


Book
Jeugdliteratuur en andere media : cultuureducatie in woord en beeld : bijdragen aan het gelijknamige symposium op 25 januari 2006
Authors: ---
ISBN: 9789054837411 Year: 2008 Publisher: Leidschendam Biblion

Literacy in the new media age
Author:
ISBN: 041525356X 9780415253567 0415253551 9780415253550 9780203299234 9781134525270 9781134525317 9781134525324 Year: 2004 Publisher: London : Routledge,


Book
Kindertelevisie op de BRT : een kritisch essay
Author:
ISBN: 9065650334 Year: 1981 Publisher: Leuven : Infodok,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit essay wordt voor het eerst een globale kindertelevisiekritiek geboden, die niet blijft staan bij de programmakritiek, maar ook de organisatorische achtergrond, de programmering, de wetenschappelijke begeleiding en talrijke andere aspecten van kindertelevisie in haar beschouwingen betrekt.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by