Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- leesprocessen --- leesbevordering --- leesonderwijs --- Netherlands --- PXL-Education 2018 --- leesvaardigheid --- onderwijs --- leesmethoden --- wetenschappelijke inzichten
Choose an application
Literature --- voorleesboeken --- 028 --- 433.75 --- Lezen --- Vertellen --- Voorlezen --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Children's literature. Juvenile literature --- voorlezen --- jeugdliteratuur
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- ontluikende geletterdheid --- nieuwe media --- lezen --- jeugdliteratuur --- 433.75 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lezen --- Multimedia --- Voorlezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid)
Choose an application
icatie van lezingen van het gelijknamig symposium te Tilburg (Letterenfaculteit Universiteit van Tilburg) op 23 januari 2002
Didactics of Dutch --- leesproblemen --- lezen --- Makkelijk lezen --- Leesproblemen --- 475.26 --- Basisonderwijs --- Gebarentaal --- Hoger onderwijs --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- 433.7 --- 464 --- Leesvaardigheid --- Lezen --- Nederlands als tweede taal --- Taal --- Leesopvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Leesprobleem
Choose an application
In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- AVI (analyse van individualiseringsvormen) --- technisch lezen --- Lezen --- Niveaulezen --- AVI --- Lager onderwijs --- AVI-niveaus --- Basisonderwijs --- #KVHB:Lezen --- Vlaanderen --- leren lezen --- lezen --- 475.26 --- Toetsen --- Avi-niveaus --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Lezen ; basisonderwijs --- 111534.jpg --- AVI ; Vlaanderen --- Lezen : basisonderwijs --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- AVI-leesniveau --- Schrijven --- Spel --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Didactics of primary education --- allochtone jongeren --- didactiek --- leesbevordering --- Leesbevordering --- Lager onderwijs --- Lezen --- 433.75 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontluikende geletterdheid --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- kleuteronderwijs --- poëzie --- gedichten --- kinderpoëzie --- * 889.7 --- Gedichten --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Nederlands 870 --- Bomen --- Dieren --- Fantasiefiguren --- Groeten --- Letters --- Lezen --- Maan --- Reuzen --- Slapen --- Stout zijn --- Vlinders --- Weer --- Zee --- Dichtwerken --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Leesvaardigheid)
Choose an application
433.75 --- Brede school --- Leesbevordering --- Lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Sociology of cultural policy --- brede school --- allochtone jongeren --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Didactics of Dutch --- leesbevordering --- leesonderwijs
Choose an application
Het lezen van fictie in een bepaalde leeftijdsperiode staat niet op zichzelf. Het lezen ervóór en erna hangen er nauw mee samen. Het ontwikkelen van een leesattitude en leesmotivatie, het aanleren van vaardigheden om fictie te lezen en het leren ervaren van leesvoldoening op jonge leeftijd heeft gevolgen voor het latere leesgedrag: het 'lezen in de lengte', van voorgelezen worden als kind tot lezen op latere leeftijd. 'Lezen in de breedte' betreft de reikwijdte van het gelezene, dus alles wat naast fictie wordt gelezen, de invloed van het al of niet verplicht lezen voor literatuurlijsten etc.
Sociology of cultural policy --- Literature --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- leesgedrag --- lezen --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- Lezen. --- Literature. --- Sociology of cultural policy. --- leesbevordering. --- leesgedrag. --- lezen. --- literatuuronderwijs. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Lezen --- Leesontwikkeling --- 433.7 --- Leesbevordering --- Leesgedrag --- Literaire competentie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Children's literature. Juvenile literature --- jeugdliteratuur
Choose an application
Handleiding met achtergrondinformatie over en tips voor het voorlezen aan kinderen van 0 tot 6 jaar in het gezin en kinderopvang.Toin DuijxDat voorlezen van groot belang is voor de literaire socialisatie van kinderen blijkt uit elk onderzoek op dit gebied. Ook aan de sociale en talige ontwikkeling van kinderen levert voorlezen een belangrijke bijdrage. Uit andere publicaties blijkt helaas dat voorlezen niet in alle gezinnen vanzelfsprekend is en het in de voorschoolse opvoeding niet altijd een structurele plaats heeft. In deze uitermate prettige handleiding wordt voorlezen als normale, dagelijkse bezigheid gezien en worden veel suggesties aangereikt om een goede leesomgeving te scheppen waarin voorgelezen kan worden. Ook wordt de nodige aandacht besteed aan meertalige kinderen, tips voor het (interactief) voorlezen en aan de selectie van voorleesverhalen. Zeer overzichtelijk komt ook voorlezen in de voorschoolse opvang aan de orde (en hoe dit verwerkt kan worden in het pedagogisch beleidsplan). Korte beschrijvingen uit de praktijk verlevendigen de handleiding. In een handig ABC wordt verwezen naar meer informatie over voorlezen. Geactualiseerde uitgave van de editie uit 2016, waarin o.a. nieuwe onderzoeksresultaten zijn verwerkt. Voor jeugdbibliothecarissen, ouders, leidsters in de kinderopvang, leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs en anderen die kinderen van 0 tot 6 jaar willen voorlezen een must.© NBD Biblion
Kindergarten --- voorleesboeken --- Voorlezen --- Kinderdagverblijven --- Gastgezinnen --- Buitenschoolse opvang --- Peuterspeelzalen --- 471.41 --- 434.8 --- Jeugdliteratuur --- Verbale expressie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 433.75 --- Geletterdheid --- Kinderopvang --- Lezen --- Taalontwikkeling --- Vertellen --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Educational sciences --- Theatrical science --- pedagogiek --- voorlezen --- kinderopvang --- taalverwerving --- leesopvoeding --- peuters --- Peuterspeelzaal --- Kinderdagverblijf --- Gastgezin
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|